Nee sorry, ik las je bericht te laat en was zelf niet op het idee gekomen
De man is een klein half uurtje bezig geweest met calibreren, we hebben wat over games zitten lullen omdat hij de gigantische hoeveelheid gamedoosjes onderin mijn TV kast zag liggen
En jah voor de rest....Pimpmaster jouw vraag is door tipex al beantwoord. 6500K is idd de ideale instelling voor iedere TV, de mijne is nu dus ook zo afgesteld. Resultaat is dus veel natuurlijker beeld, "zoals de filmmakers en gamemakers het bedoeld hebben" (ja sorry ik val in herhaling, maar kweet niet hoe ik het anders moet omschrijven )
Banjy het doet me deugd dat ik je hiermee geholpen heb, en voor wie dit nog meer geldt natuurlijk ook. Overweeg het echt maar eens als je een extra zakcentje te besteden hebt, je zult er echt geen spijt van krijgen !
Ik was overigens vergeten te melden dat de man mij ook zeer netjes een calibratieverslag op diskette heeft gegeven, met daarop dus nauwkeurig (met grafieken en al) omschreven wat hij precies allemaal aangepast heeft. Tevens heb ik hem ook gevraagd wat het geval zou zijn mocht er in de toekomst nog een monteur aan mijn TV te pas moeten komen (bijvoorbeeld misschien vanwege het "tearing" probleem wat zich wel, of niet, nog gaat tonen straks met gamen op 720p @ 60Hz)....of de firmware update die de monteur dan uitvoert van invloed is op de calibratie. Hij zei dat dit zeer onwaarschijnlijk is, ofwel dat ik me daar dus geen zorgen over moest maken. Mocht ik de boel alsnog niet vertrouwen, dan zou ik de monteur na de update gewoon kunnen vragen de waarden exact in te stellen zoals ze nu dus in mijn calibratieverslag staan....of anders gewoon contact opnemen met de calibrateur, die zou het dan nog voor me fiksen
Laatst bewerkt: 27 sep 2005