1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die kwestie heb ik al nagevraagd bij de calibrateur. Hij heeft me een calibratieverslag op diskette meegegeven waarop alle instellingen en waarden enzo staan :)

Mocht er idd nog een monteur aan mijn TV te pas moeten komen, dan kan ik hem vragen offie alles weer precies zo in wil stellen zoals het nu is.

Laatst bewerkt: 28 sep 2005
  2. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    hey z3ro-p4r4dox,
    Die site die je me gegeven had ( htdforum ) vind k best wel onduidelijk .
    Want ik wou namelijk ook in contact komen met iemand die dat ISF calibreren kan doen maar kon niet echt iets vinden.
    Komt mischien omdat er zoveel threads op die site staan 8) :confused:

3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij moet je deze meneer hebben: htforum.

4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal correct :) Hij heeft dus bij mij de calibratie gedaan.

@ smokey : Je moet op het HT Forum kijken onder "ITC group" en dan zie je daaronder de laatste twee threads staan : "ISF Tours en Informatie" (wat het zegt, het informatie en vragen gedeelte dus) en "Actieve ISF Tours" (hier kun je je inschrijven en tevens ook een nieuwe tour aanvragen) :D

5. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Thanks allebei :)
    Zal proberen contact met em op te nemen.

6. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    JAAAAA daar ben ik weer met een vraag 8)
    Het is nu bijna cker dat ik de samsung ga kopen(zelfde als p4r4dox alleen dan 32")
    Alleen wil ik em waarschijnlijk via internet bestellen,waarom??
    Omdat je dan ongeveer 200 euro goedkoper uit bent.
    Ik heb op budgetwinkel.nl en bestekeus.nl gekeken,maar wat dus mijn vraag was.
    Is het wel te vertrouwen,ik heb nog NOOIT iets via i-net besteld begrijp je.
    Dus stel dat ie zo kapot is/gaat geven ze dan wel goeie service enzo?
    Ook vraag ik me af hoe dat met de betalingen gaat??
    Mag je bijv ook tegen die coerier zeggen van ik wil em eerst ff checken voordat ik ga betalen ??
    Alvast bedankt.

7. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lees de informatie op de webwinkel en dan weet je al een stuk meer. W'rom zou bestellen via een webwinkel opeens veel gevaarlijker zijn dan in een echte winkel? Daar krijg je ook vaak genoeg slechte service, het zegt allemaal niet zoveel. Tenzij het een koerrier van die winkel is gaat die echt niet op je wachten tot je die tv geprobeerd hebt natuurlijk. Service gaat vaak via de service dienst van de producent van het scherm en niet via de (web) winkel.

Voor je eigen gemoedsrust kun je wellicht beter in een winkel kopen als je dat veiliger vind. Maar aan de andere kant zijn de winkels die je noemt redelijk bekend en hebben waarschijnlijk wel keurmerken wat iets kan zeggen over de kwaliteit / betrouwbaarheid.

8. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Ik zit ook te denken om een lcd aan te schaffen voor de 360. Eigenlijk wil ik de Samsung LE-32M61B. Maar ik weet niet wanneer die hier uitkomt. Deze heeft een 'dynamischen Kontrast von 5000:1', lees ik op de duitse Samsung site. Bij de LE-32M51B is dat 3000:1.
    Dat verschil lijkt mij groot... maar ik ben een leek... wie kan mij iets meer vertellen?

9. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit met een 'groot'probleem, ik kan niet kiezen tussen een beamer of een LCD tv.
    Ik zit namelijk te twijfelen tussen de Hitachi pj tx100 (€1030 ), de Sanyo Z3 (€1220) en de Panasonic ae700 (€1300). Dit zijn alle drie beamers, die redelijk goedkoop zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar de Hitachi, die een redelijk goedkope lamp heeft. Maar de Z3 heet weer HDMI, wat heel goed scheint te zijn.

Aan de andere kant (LCD) zou ik de Samsung LE-32 R 51 willen, omdat deze zo'n 300 euro goedkoper is als de LE-32M51B, die eigenlijk hetzelfde panneel gebruikt, allleen ander design.

Ik vraag me vooral af, welke snelle beelden, zoals ene racegame het beste aankunnen en goed films kunnen aspelen. Ik kan namelijk niets vinden over de reactietijden van de beamers. Dan de LCD, ik had gehord dat die 'oude' slecht snelle beelden aankon, dat er een update was vansamsung, maar hoe zit het met nieuwe modellen, heeft samsung dat al verbeterd?

ps. prijzen zijn van www.redcoon.nl bij alles momenteel de goedkoopste prijs.

Laatst bewerkt: 1 okt 2005
  10. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @xboy needs XBOX: Als de keus is een beamer of een lcd tv en je dus tv zou moeten kijken op je beamer dan zou ik gewoon een goeie lcd tv kopen. Een beamer is voor erbij niet als primair tv toestel, althans dat is mijn mening :)

11. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    ja, dat weet ik, ik kijk op zich niet zo veel tv in m'n kamer. ik heb ene zolder kamer, waar ik wel wat op kan gamen en films kan kijken, maar ik zou dan een 17"TFT kopen en dan kan ik over mijn MCE tv kijken en opnemen, dus echt voor TV kijken is het niet bedoelt als ik een beamer koop. En voor die 1 cent per uur, voor een nieuwe lamp in de beamer is ook niet veel vind ik, maar ik wil dus weten of de boven genoemde beamers snelle beelden aankunnen, CR maakt op zich niet zoveel uit, ik heb een donkere kamer en die is bij de beamers hoger dan bij de LCD's (dynamisch contrast buiten beschouwing latend)

12. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    @tipex: is dit dezelfde beamer die jij ook hebt?
    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=33980.0
    Ik keek trouwens net even op jouw site en daar staan allemaal HD dvd's op, tsja ik bedoel allemaal in of 720p of 1080i. waar haal je die, ik dacht datalle DVD's gewoon in max. 480p ofsow konden worden weergegeven?

13. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ smokey : Ik heb de mijne ook bij Budgetwinkel.nl besteld en de service is in mijn ogen gewoon goed. Je hebt gewoon 2 jaar fabrieksgararantie net zoals in iedere andere winkel, eventueel kun je garantie "bijkopen" (voor meer info zie http://www.budgetwinkel.nl). De levertijd was bij mij bijna een maand, maar dit kwam omdat de TV niet meer op voorraad was. Je kunt ook kiezen voor een zogenaamde TOP-service, dat houdt in dat de bezorger de TV voor je uitpakt, aansluit en installeert en eventueel nakijkt op mankementen. Mocht je dan zelf een gebrek constateren, hoef je de TV niet te accepteren....nemen ze um mee terug en krijg je een nieuwe. Wat betreft dode pixels (al is het er maar 1) geeft Budgetwinkel hier ook gewoon garantie op, dat heb ik namelijk allemaal van te voren nagevraagd bij zowel Samsung als Budgetwinkel. Als je via Budgetwinkel zo'n 200 tot 300 euro goedkoper uit kunt zijn (dat was bij mij in ieder geval wel ten tijde van de bestelling ; dezelfde TV kostte bij BCC op dat moment bijna 300 euro meer), dan zou ik het zeker overwegen :)

@ pacboyslim : Op contrast, en zeker als het om Dynamisch Contrast gaat, zou ik me zeker niet blind staren. Ik heb Dynamisch Contrast sowieso uitgezet, omdat ik het niet zo geweldig vond. Het geheel van het scherm wordt er gewoon wat donkerder op en dat vind ik niet mooi. Mocht je overigens nog overwegen om je TV later te laten calibreren dan gaat Dynamisch Contrast sowieso uit, dus ik zou hier niet teveel naar kijken.

@ xboy needs xbox : De reactiesnelheid van de nieuwe LCD modellen van Samsung is prima. Ik heb de LE26R51 en bij deze TV heb ik al niks te klagen bij de snelste spellen, dus dat lijkt mij bij de nieuwe modellen ook niet :)

14. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zo'n idee dat de meeste hier een Samsung LCD hebben?
    Ben vandaag bij winkel gaan kijken en er is echt erg veel verschil bij merken etc... kwa beeldscherpte.

15. FabianNL

FabianNL Guest

Hebben een Loewe LCD hier staan, ook een hele tijd naar Samsung gekeken maar uiteindelijk toch voor deze gekozen ivm met mooiere beelden. Maar Samsung levert gewoon voor een goede prijs hele mooie LCD TV's dus niet zo heel gek ook, dat ze aardig populair zijn ;)

16. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    @p4r4dox

Thanx voor de opheldering.
    Ik heb namelijk nog nooit iets via i-net gekocht,dus ik had er een beetje me bedenkingen over.
    Ik had zelf nog niet gehoord over die "top-service".
    Maar ik denk dat ik dat wel laat doen(als het niet te duur is ;) ),dan weet ik tenminste cker dat de televisie geen mankementen bevat.
    Zowieso 3 jaar garantie lijkt me wel voldoende.
    Ik bestel em pas rond 25 okt,dus mocht ik nog vragen hebben laat ik het weten.
    Alvast bedankt weer

Greetz

smokey

Edit:

nog even een klein vraagje over de dode pixel service.
    Als ik dus ook maar 1 dode pixel heb krijg ik dan een hele nieuwe tv??
    of word ie naar de fabriek gebracht zodat ze de tv maken??
    Ik hoop het eerste ,anders moet je weer zolang wachten :)

Laatst bewerkt: 1 okt 2005
  17. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    TOP-service kost 16 of 17 euro extra als ik me niet vergis. Of je met 2 jaar garantie genoegen neemt, of meer garantie wil moet je zelf bepalen....dat is persoonlijk :)

18. De Samsung is 8ms, kortom snel genoeg voor elke vorm van HD. Dat is overigens een meting. In de praktijk zijn de panelen van Samsung, met het oog bekeken ook supersnel. Ze presteren in verhouding met andereTV's vaak het best bij voetbalwedstrijden en hebben geen last van ghosting.

Die Samsung is qua snelheid, omgaan met PC bronnen en HD materiaal geweldig. Alleen RGB en oude bronnen (kabel) zijn wat minder. Als paneel is hij topklasse, alleen de beeldverbeteraars zijn bij philips beter. Het ligt eraan waarvoor je de TV koopt, als het vooral voor HD en PC is, zu ik de samsung halen. Kijk je meergewone TV via RGB, dan is een TV met extra scalers ook een optie. Het prijsverschil tussen TV';s van hetzelfde merk hangt soms ook samen met scalers (losse scalers zijn soms net zo duur als ene TV zelf!).

Het tearing robleem met die Samsungs is opgelost, er is een firmware fix en als je nu zo'n TV koopt heb je al recente software erin zitten. Dus niks geen problemen.

Overigens heb je ook bij beamers van verschillende merken regelmatig firmware uogrades omdat er toch iets niet helemaal klopt. Net windows :mad:

Laatst bewerkt door een moderator: 1 okt 2005
  19. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is geen beamer maar een crt projector en dat kun je beter niet gebruiken voor games aangezien crt techniek gevoelig is voor inbranden bij stilstaande zaken in het beeld. Ik heb wel ook een barco graphics 808 zoals in die advertentie.

HD films zijn te vinden in onder andere nieuwsgroupen als alt.binaries.hdtv en alt.binaries.hdtv.repost.

20. Dea Petrus

Dea Petrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Deze week krijg ik mijn HDTV. Nu ben ik nog op zoek naar sites of nieuwsgroepen waar ik films in 720p kan downloaden.. Weet iemand goede sites of nieuwsgroepen? laat dit dan ff weten.. Ik denk dat velen hiernaar op zoek zijn om de kwaliteit van hun tv op te testen..

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina