De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke heb je gekocht?
     
  2. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe model uit de Bravia S-serie van SONY... 40"

    Ik wil dus graag alvast wat films in 720p kijken.. Ik kan echter geen fatsoenlijke download sites vinden.. Ook google helpt me niet echt verder...

    Help anyone? :'-(
     
  3. chizzle

    chizzle Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    wat zijn nieuwsgroepen?
     
  4. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Neem even contact (via PM) op met Tipex.
    Ik weet zeker dat hij je wel verder kan helpen.
     
  5. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heb ik toch voor de post voor Dea gewoon al 2 nieuwsgroupen genoemd?
     
  6. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Check je mailbox.. heb ff PM gestuurd
     
  7. Wallace

    Wallace Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij helpen want ik snap er niks meer van.

    Ik wil dus ook een nieuwe televisie kopen om games op te spelen voor de xbox360 ( ook al heb ik nu een 72 cm 100hz digital plus tv van sony)

    Nu was ik vandaag in een winkel waar ik een folder pakte met uitleg over tv's
    Nu stond er op de laatste bladzijde een schema met het volgende:

    Plasma CRT LCD
    Beeldkwaliteit TV Zeer mooi Prachtig uitstekend
    Contrast Beter best goed

    Kortom als ik bovenstaande moet geloven is LCD dus het minst mooi
    en wat is contrastverhouding 1200:1 of 500:1 of 3000:1
    Wat is nu het beste voor de xbox360????
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2005
  8. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik las ergens dat consumentenbond het afraad een lcd tv te kopen... niet duidelijk etc...

    Maar ik heb thuis DIGITALE TV via de schotel, dus dan heb ik altijd al perfect mooi beeld en geluid.
     
  9. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Zowel Plasma als LCD hebben hun eigen voor en nadelen. De nieuwe Samsung van mij is ook mijn eerste niet-CRT TV zegmaar, maar mij hoor je eigenlijk niet klagen :)

    Zeker na de calibratie is mijn LCD TV omgetoverd tot een prachtige weergever, echter het kiezen van een goed scherm (welke beeldtechniek dan ook) is en blijft een persoonlijke keus. En op contrast zou ik ik me in ieder geval niet blind staren....ook dit is hier al meerdere malen gezegd geloof ik :)

    Veel succes met je keus !
     
  10. Tegenwoordig is die beeldkwaliteit wel even anders. Plasma is inmiddels verouderd. Sony dumpt zelfs de hele Plasma lijn omdat ze LCD superieur achten! Momenteel moet je het zo zien:

    LCD: Responstijd even snel als Plasma, hogere resolutie dan Plasma, langere levensduur dan Plasma, meer licht opbrengt dan plasma, in realistische situaties gelijke kleuropbrengst als een Plasma scherm, geen gevaar voor inbranden.

    LCD is inmiddels op bijna elk vlak superieur, alleen op het gebied van contrast zou ik Plasma verkiezen. Dit is overigens ook niet meer als echt belangrijk punt aan te merken, want in realistische metingen, blijkt LCD vaak beter dan Plasma.

    In vergelijking met CRT biedt LCD een perfect gevormd beeld zonder geometrische afwijkingen en geflikker (geen knipperend beeld bij 60hz). Wederom is alleen het contrast een verschil ten nadele van LCD. Een goede LCD met een hoge responstijd heeft geen ghosting, en is een prima uitgave.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 okt 2005
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed uitgelegd Pimpmaster, ik had het zelf niet beter kunnen doen ;)

    Off-topic : Ga je zo nog Halo-en ? Want ik wou nog ff gaan spelen als ik me biertje op heb hiero :9
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2005
  12. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Zero, toch vind ik het onterecht dat consumenten die net een fiks bedrag hebben neergeteld voor een flat TV nog eens extra op eigen kosten een calibratie moeten laten doen om het maximale eruit te halen. Ik snap ook niet dat je dit zomaar gedaan hebt, ook al wordt het beeld beter. Heb je de winkelier niet voorgelegd dat het beeld niet naar wens presteerde en dat hij het moest laten calibreren? Dit lijkt me redelijker..

    Hoe denkt de rest hierover?
     
  13. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    De tv werkt gewoon prima, alleen hebben de makers van samsung (zijn en mijn tv merk) een ander idee over wat mooi is. ISF calibratie hoeft niet persé een mooier beeld op te leveren maar meestal wordt het natuurgetrouwer aan de bron. Maar opzich zouden we het eens kunnen proberen bij samsung... ook al zal het niet veel uit maken vrees ik.
     
  14. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Vergelijk het met het chip tunen van een auto, op zich rijdt de auto uit de fabriek prima maar met chip zorg je voor meer pk's, betere verbranding etc.

    Je kunt de winkelier er niet op aanspreken denk ik, die schuift ook alleen maar dozen. Het zou een mooie extra service van ze zijn maar de gemiddelde consument boeit het gewoon niet. Vergeet ook niet dat voor een echte isf calibratie gecertificeerd moet zijn. Wil natuurlijk niet zeggen dat je het niet kunt doen met de juiste hard- / software maar het vraagt extra investeringen aan de winkelier en hun marges staan toch al onder druk met alle online winkels. Wellicht dat het juist daarom een extra service zou kunnen zijn om zichte onderscheiden van een online winkel.
     
  15. Je kunt ene TV ook zelf bijstellen met een calibratie DVD, of met een recente versie van Displaymate (software). Om dat goed te doen, ben je wel een tijdje bezig. Met test DVD's kom je meestal op ongeveer dezelfde waardes uit als bij een callibratie. Een machine is echter wel nauwkeuriger dan het oog.

    Ik weet niet zeker in hoeverre zelf alles bijstellen een callibratie evenaart. Ik denk zelf dat het geldbedrag dat gepaard gaat met het callibreren niet in verhouding staat tot hetgeen er gedaan wordt. Als je goede software gebruikt, dan kun je heel veel zaken ook al beter afstellen dan de defaults in het service menu en in het gewone menu.

    Ik denk dat callibratie zeker wel zin kan hebben, maar zoals Banjy al zei, je zit ook nog met persoonlijke voorkeuren. Het belangrijkste idee achter calibratie is dat een TV zo ingesteld wordt dat je het meest neutrale beeld hebt, zoals dat ook in de regiekamer was.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 okt 2005
  16. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Laatst bewerkt: 3 okt 2005
  17. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Was dat nou Beuk, heb je op al die dure apparatuur niet eens een component switcher? :+
    Zelfs op mijn Denon receiver kan ik 2 componentbronnen aansluiten en 1 doorlussen naar mijn tv :p
     
  18. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    jawel hoor...de processor heeft er 2.
    samen met deze heb ik er nu 4.......altijd makkelijk :)
     
  19. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    @Die Pimpmaster: De alternatieven die je noemt zijn nu ook niet echt gratis, goed overal is gratis aan te komen natuurlijk.

    @Beuk: Geinig ding, maar is 2 niet een beetje te weinig? Naja voorlopig zal het wel genoeg zijn.
     
  20. Dat is waar TIPEX. Ik heb zlef displaymate gekregen van ome Ili van Gaal. Maar een dergelijk programma kost rond de dertig euro. Een DVD 15 euro. Een calibratie 150 euro.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina