De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op de eerste plaats moet je niks, een calibratie is niet verplicht en als je zelf een beetje verstand hebt van zaken kun je zelf al een hoop verbeteren door met de instellingen te gaan prutsen. De redenen waarom fabrikanten het niet standaard doen, of een winkel het niet bij zijn service inbegrijpt heeft tipex al genoemd, en nogmaals vaak is het gewoon een kwestie van "Er is niemand die klaagt".

Ik heb dit ook niet "zomaar" gedaan, ik heb er genoeg over gelezen en over opgezocht en gevraagd voordat ik me uiteindelijk ben gaan inschrijven. Nu ik het gedaan heb vind ik het die 125 euro wel waard, omdat ik gewoon een veel mooier, scherper en natuurlijker beeld heb. Tel daarbij op dat ik een leek ben op het gebied van elektronica, en dus absoluut geen verstand heb van TV's en ideale instellingen. Daaruit vloeit de angst voort dat ik zelf niet gauw met dingen durf te prutsen omdat ik dan bang ben dat ik mijn TV verkloot, en daaruit vloeit dan weer het "gemak" voort door te zeggen : "Ach ja weet je, die 125 euro voor een calibratie door een expert kan er ook nog wel vanaf".

Ik snap best dat er mensen zijn die sowieso het geld niet hebben om in eerste instantie een nieuwe TV te kopen, daarnaast een nieuwe console (of meerdere) en om dan voor 125 euro ook nog hun TV te laten calibreren....of ze vinden het het geld gewoon niet waard. Maar dat heb ik in mijn review ookal gezegd : het blijft een persoonlijke keuze, en je bent niks verplicht. Alles kost tegenwoordig (veel) geld, en het blijft een kwestie van prioriteiten stellen waaraan je je geld uitgeeft.

Ik heb echter niet veel om handen momenteel, ik zit maar een beetje thuis en ik weet mijn geld iedere maand goed te besteden. Games, consoles en een goeie TV die optimaal presteert....zijn allemaal dingen die bij mij voorrang hebben op welke uitgave dan ook, ik leef voor die shit weet je :9;)

2. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Ik kan niet geloven dat die Samsung één van de betere TV's is voor die prijs. Ik moet echt even langs een goeie winkel om te gaan vergelijken....

3. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    persoonlijk vond ik de samsung tov andere lcd's een heel rustig beeld geven en bij de logo's in de hoeken van een zender/ondertiteling een stuk minder digitaal. Natuurlijkwas dit kabeltv dat al over zeker 30 tv's werd gesplitst en is dat niet de bedoeling waar ik zo een scherm voor aanschaf, maar ik denk er zeker over na om de 32R51/41 te halen...

4. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Ja de 32R51 krijgt alleen maar goede recensies inderdaad. Ik kan nog wel een half jaar wachten, en als dat kan dan moet je dat met dit soort dingen ook zeker doen. Over een half jaar zijn de prijzen verder gezakt en zijn er wellicht nieuwe TV's op de markt en hopelijk ook betere...

5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan geen half jaar wachten, om de doodeenvoudige rede dat ik op 2 december al een X360 op mijn kamertje heb staan en gelijk aan de slag wil met HD :D

6. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Ik heb dat ook, maar toch heb ik dan nog geduld...goed he? :D

7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geduld is idd een schone zaak, helaas wel een van mijn slechtste kanten ;)

8. chowmin

chowmin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jeez kijk naar dit de Samsung Slimfit!!

http://product.samsung.com/images/crm/05/ced/slimdemo_050905/wmv/slimdemo.wmv

Alleen weer voor die rednecks in de us of a!!

wij hebben hier ook de slimfit in NL
    http://www.samsung.com/nl/products/tv/slimfittv/ws_32z306v.asp

En heeft de welbekende aanduiding HDTV Ready, maar bij nadere inspectie zie ik geen enkele goede HD input!!

Heeft iemand enig idee hoe er op deze Samsung een HDsysteem aangesloten kan worden?

Overigens wel een super design voor een CRT!!!
    Zou niet misstaan in je huiskamer _O_

En dat allemaal voor 610 Euro!!!
    http://www.goedkopen.nl/index.php?product_id=1303 :9

Laatst bewerkt: 3 okt 2005
  9. Dea Petrus

Dea Petrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Component aansluiting voldoet..

10. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Deze tv heeft een component ingang, en kan hierop de volgende signalen ontvangen: 1080i; 576P; 480P; 576i en 480i. Dus geen 720p als ingangsignaal!! Kort geleden kon je voor deze tv bij Samsung op de site nog de handleiding downloaden, maar ik zie hem nergens meer staan :eek:

Weet dus ook niet zeker of deze tv nu 480p kan weergeven?! In ieder geval niet hoger....

11. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ongeacht wat het kost is het natuurlijk gewoon zo dat als je het zelf doet je een heel eind komt. Ik kan ook een taart bakken als ik het recept volg maar hij wordt niet zo lekker als een echte bakker hem bakt. Ik heb ook geen idee hoe de hoeveelheid suiker de smaak beinvloed of hoe koel ik hem moet bewaren, ik rommel maar wat aan. Iemand die verstand van zaken heeft weet hoe bepaalde zaken elkaar beinvloeden, wat gevolgen van het aanpassen van je contrast en brightness op je blacklevel zijn etc etc. Als je de tijd hebt en de zin om je daar in te verdiepen geen probleem maar veel mensen hebben dat niet en laten het aan de expert over. En tuurlijk betaal je daarvoor maar dat is met alles zo.

12. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.goedkopen.nl/index.php?product_id=1303

Zie deze link...
    Hier staat dat die tv 1080i aan kan...?

Nu twijfel ik of ik een LCD koop of zo'n breedbeeld die ook HDTV aan kan... ik vind het maar onduidelijk. Dacht dat alleen LCD HD TV hadden??

13. chowmin

chowmin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk nu eens 4 posts boven de jouwe!! |:-

_0/

Maar ik denk dat ik de Samsung ga kopen!! Voor dat geld!! Ook al is het geen "echte" HDTV er op vooruit gaan zal ik zeker weten!!

Laatst bewerkt: 3 okt 2005
  14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En toch vind ik zo'n LCD gewoon iets hebben nu ik er zelf ook een heb :)

Gewoon het uiterlijk van de TV, het platte scherm en de mogelijkheid hem aan de muur op te hangen eventueel....met daar bovenop de (in mijn ogen) zeker goede beeldkwaliteit. Het oogt gewoon een stuk rustiger, vooral ook het gamen op 60Hz wat Pimpmaster al zei....dat kijkt gewoon veel fijner dan op mijn vorige TV.

Ben wel blij dat ik nu zo'n strak, plat scherm heb in plaats van zo'n bakbeest :9

15. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb op mijn studentenkamer een Panasonic PTAE700 met een native resolutie van 1280 x 720... Heb een aantal HD films gedownload (Matrix, Pearl Harbor, Gladiator, Dawn of the Dead) en dat geeft werkelijk een prachtig plaatje. Als je gametrailers van de Xbox 360 op HD-resoluties download en bekijkt ziet het er helemaal prachtig uit. Zonder meer scherper dan mijn 1 jaar oude Sony breedbeeld TV, bizar... Kan niet wachten op de 360.. Als ik een nieuwe camera heb zal ik eens een keer foto's maken van het ding in actie..

16. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi ding Lazz!

17. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Hier een paar foto's van mijn projector in actie... Heb de foto's niet zelf gemaakt maar is dezelfde projector. Daarnaast is de mijne gecalibreerd = betere beeldkwaliteit!

Maar ik moet echt een keer zelf foto's maken want heb het idee dat het er bij mij net iets scherper uit ziet en dat vooral de kleuren een stuk beter zijn.. Binnenkort even digitale camera regelen.

EDIT: Tipex, jij zit ook op het HTforum of niet? Foto's op je site komen me erg bekend voor namelijk :)

Laatst bewerkt: 4 okt 2005
  18. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Yo Timmos en Chowmin,

Als jullie een echte HDTV willen hebben voor weinig geld (€699,-) kijk dan even naar het huismerk van Mycom
    26 inch HD TV
    Ik heb de 32 inch uitvoering en heb op mn huidige Xbox ook al HD TV!!

Geef aub die 90 euro extra uit want het verschil ga je zeker merken en vooral zien!!!

Ik meen het, doe eerst even wat onderzoek en bepaal wat je prioriteiten zijn want het is eeuwig zonde als je dadelijk 600 euri uitgeeft en binnen een jaar heb je er spijt van...

De Mycom tv is flatsceen, HD TV ready, op analoog signaal krijg ik ook goed beeld en op mn Xbox en dadelijk 360.... Tja, met deze tv zit ik eigenlijk voor een dubbeltje op de voorste rang maar ik weet dat ik hier geen spijt van krijg _O_
    Binnenkort nog callibreren _O_

Succes met je aankoop!

19. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Echt HDTV zie je pas met een beamer naar mijn mening, daar is het verschil echt werelds. Met een Plasma en LCD zie je het ook wel maar die schermen zijn kleiner en daar is DVD dus ook al behoorlijk scherp. Op bovenstaande plaatjes zie je hoe scherp het beeld kan zijn. Met gewoon DVD of Xbox is het beeld flets en onscherp, daar heb je op een gewone TV geen last van...

20. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jups daar zit ik ook jah, niet zo heel actief maar ik kom er wel bijna dagelijks.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina