1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap dat je erg trots bent op je (mischien wel dure) beamer.
    Maar dat je zegt dat je het verschil pas ziet op een beamer is klink bare onzin joh.... |:-

    Ik denk zelfs dat je uit een LCD veel meer "diepte" kunt halen dan via een beamer.... (Plasma neem ik even niet mee in het vergelijk om dat HD TV plasma gewoon way over budget is voor de gemiddelde mens....).

    Oja, dus omdat een LCD scherm "kleiner" is haal je er minder scherpte uit......???
    Het verschil wat ik hier zie op mijn lcd.... Eerst was er VHS-DVD (weet je nog wat je dacht toen je de eerste keer een DVD keek?)
    Nu heb je DVD-HD TV (via lcd bij mij thuis dan).
    Datzelfde gevoel dat ik toen had heb ik nu als vroeger de overstap naar dvd.... (en ik denk dat ik niet alleen sta....)

    Eerst even je huiswerk doen.
     
  2. VIA LCD is HDTV zowel scherper als kleiner, meer pixels op een kleiner oppervlak is scherper. Do the math! En of de beeldkwliteit van ene Beamer die van LCDTv's benaderd? Alleen goede projectoren, met een dito scherm.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 okt 2005
  3. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat Lazz wellicht bedoeld dat de impact van een hogere resolutie op een beamer groter is dan op een lcd tv. Op eem scherm van een meter of twee zit je met dvd al aardig tegen de grens van wat mooi is. Met een hd resolutie komt het op zo'n groot echt tot leven.
     
  4. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja, das logisch, groot heeft altijd meer impact. Maar of het daadwerkelijk mooier is... (als ik die plaatjes van hem zie ben ik er om eerlijk te zijn, weinig van onder de indruk...)
     
  5. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg niet dat groot mooier is, ik zeg dat ik vermoed dat Lazz het verschil van hd beter merkbaar vind op een groter scherm. Plaatjes van een beamer kun je eigenlijk nooit op waarde schatten, dat moet je in het echt zien.
     
  6. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik had in de gaten dat je dat zei ;)
    Ik doelde ook niet op jou maar meer op zijn uitspraken... Ach weet je..... Hij blij met zn beamer, ik blij met mn LCD hd tv, en andere weer blij met een tft, een ander weer blij met een crt, weer een ander blij, gewoon blij *)

    I Want my 360!! O-)
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het lijkt me logisch dat het verschil tussen conventioneel beeldmateriaal en HD beeldmateriaal op een beamer groter lijkt dan op een LCD tv. Conventioneel materiaal ziet er op een LCD tv ook nog prima uit door het kleinere oppervlak van het paneel, terwijl het beeldoppervlak van de beamer stukken groter is.

    Maar of je nu HD hebt op een LCD tv of via een beamer, het is hoe dan ook een flinke stap vooruit t.o.v. de huidige standaard.
     
  8. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoelde inderdaad dat je het verschil bij een beamer beter ziet.. Als ik Gladiator heb gekeken in High Defenition en ik zet vervolgens een gewoon DVDtje op dan is het toch even schrikken...

    En dat je het verschil dan alleen ziet met goede projectoren, dit is op dit moment toch een van de beste digitale projectoren dus dat verschil zie, gegarandeerd :)

    EDIT: En plaatjes maken van ee beamer blijft lastig... Je kunt het niet met flits doen want dan hou je geen beeld over dus doe je het zonder. Maar dan wordt het beeld een stuk donkerder en vallen de details weg.. Maar als de Xbox 360 er is wil ik best een demo geven _O_

    Conclusie... HD rulezz anyways :)

    EDIT2:
    Dit moest ik nog even weerleggen..

    "Ik denk zelfs dat je uit een LCD veel meer "diepte" kunt halen dan via een beamer...."

    Als je dat denkt heb je nooit een goede projector aan het werk gezien...
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2005
  9. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Heren, ik heb goed nieuws voor de geinteresseerden van de Tv's uit de nieuwe Bravia reeks van Sony. Ik heb onlangs een bestelling geplaats voor de KLV-S40A10E.. In normaal nederlands een 40" HDTV van Sony. Nu heb ik via via vernomen dat er een actie zou zijn. Na wat zoek en belwerk ben ik erachter gekomen dat bij de aanschaf van deze tv(misschien ook bij de kleinere 32" variant) gratis een HDD-DVD recorder met 80GB opslagcapaciteit wordt geleverd.

    Na invulling van een bonnetje krijg je gratis en voor niets deze DVD-recorder toegestuurd die op kieskeurig.nl een prijs heeft varierend van ongeveer 350 tm 500 euries.. Mooi meegenomen dacht ik zo!

    Link TV: http://www.sony.nl/view/S...amp;category=DVD Recorder
    Link DVD Recorder: http://www.sony.nl/view/S...amp;category=DVD Recorder
    Kieskeurig prijzenoverzicht: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/pricelist/1EAC297C744B50FEC125706D00339EDD.htm
     
  10. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Weerlegging compleet geslaagd _O_

    Ik heb namelijk nog nooit zo'n goede projector aan het werk gezien :'-(

    Conclusie blijft staan: Conclusie... HD rulezz anyways *)
     
  11. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja ik woon in Tilburg dus mocht je ooit eens echt graag zoiets willen zien ;)
     
  12. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Haha, bij deze. Ik kom deze winter wel een keertje langs ;)

    Aan je profiel te zien woon je in Horst..??
     
  13. WardNL

    WardNL Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Als de 360 op 2 dec bij mij thuis staat moet ik ook aan de HD natuurlijk...
    Wat kost zo'n kreng nu?
     
  14. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij is op kamers in Tilburg en woont in Horst (ik ook O-) )
     
  15. Big Papa

    Big Papa Active Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0
    www.maxwell.nl nu ook een zeer goedkope hdtv van daewoo. Iemand weet of het beetje fatsoenlijke tv is?
     
  16. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Die van 499?
    Dat is geen HDTV en is niet echt groot. Zal het niet kopen als ik jou was...ga je spijt van krijgen.
     
  17. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Maar die samsung waar iedereen over praat hier, die heeft zowel een component ingang als HDMI. Is het dan een echt HDTV of is het een alleen HD ready? En is dat verschil groot? Het verhaal van 480, 720 en 1080 begrijp ik al.

    Deze informatie zal vast al ergens op deze 50 pagina's staan, maar ik ben lui.
     
  18. Big Papa

    Big Papa Active Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0
    Op die tv staat toch linksboven HDTV?
     
  19. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    resolutie is maar 640 x 480 volgens mij is dat verre van HDTV?
     
  20. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk ERG goed uit met het kopen van een HDTV... Heeeeeeeel veel TV's dragen tegenwoordig de stikker HD-ready of iets in die richting. Dit betekend echter nog niet dat ze een native resolutie hebben van 1280 x 720 of 1920 x 1080. Pas daar erg goed mee op anders heb je straks nog niet "echt" HDTV. Naar mijn mening kun je op voorwerpen als deze ook beter niet teveel geld willen sparen. Als je met een beamer wil gaan kijken, de goedkoopste beamers met een resolutie van 1280 x 720 zijn al voor zo'n 1100 euro te krijgen. Mijn Panasonic PTAE700 kostte me 1150 euro (tweedehands) maar kost nieuw minstens 1500 euro... Het is maar net hoeveel geld je eraan wilt en kunt geven maar informeer je van te voren goed en kijk of je HDTV wel echt over High Definition resoluties beschikt!!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina