1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Big Papa

    Big Papa Active Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok. Die Samsungs zijn sowieso goed toch?
     
  2. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik goede verhalen over gehoord maar goed er zijn veel verschillende soorten... In ons appartement in Spanje hangt een Panasonic Plasma met HD-resoluties... Ben ik ook erg tevreden over maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wat dat kost... Denk dat er goedkopere oplossingen zijn. Op www.htforum.nl kun je ook erg veel informatie vinden!
     
  3. HDTV ready is minstens 720 beeldlijnen, anders mogen ze dat niet op de doos zetten! HD compatible is een ander verhaal.

    Nog één keer: 720 beeldlijnen is HDTV. HD Ready = HD TV

    Schermen met 1080p zijn er amper, zelfs de schermen met 1080 beeldlijnen ondersteunen geen 1080p maar 1080i.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 okt 2005
  4. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat weet ik, je hoeft mij over dit onderwerp niks wijs te maken hoor ;)

    Ik zei niet voor niks "of iets dergelijks" wist niet zeker wat er op de doos stond. maar goed veel mensen vallen daar dus over en komen uiteindelijk alsnog met een product thuis dat niet "echt" HD is dat probeerde ik te vertellen. En 1080P is er ook nog bijna niet. Een paar films maar meer niet, puur omdat er momenteel eignenlijk nog geen hardware voor handen is die 1080P trekt. Ja met een PC is het goed mogelijk (mijn PC trekt 1080P ook goed) maar de gemiddelde consument gaat geen dure HTPC aanschaffen om films te kunnen kijken...
     
  5. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat die firma's een beetje hoog van stapel lopen.
    Momenteel heeft iedereen nog zowat hooguit een normale breedbeeld tv 100 hertz. Nu gaan zij denken dat IEDEREEN opeens een DURE LCD HDTV gaat kopen en dan over paar jaar nog is een nog veel duurdere die 1080i aan kan.
    Ze moeten is nadenken en oppassen, of ze maken zichzelf kapot...door die te hoge verwachtingen.

    Ik koop voor 1200 euro liever wat anders, dan nog zo'n dure dunne TV...

    In de winkels hier heb ik daarnaast ook geen verwachtingen. Die verkopers proberen een TV aan te smeren die NET binnen je budget komt of net erboven en ze zeggen ook: JA IS HD READY... maarja, dan weet je het nog niet zeker of het wel ECHT zo is!!!
    Kan niet onduidelijker...
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2005
  6. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon bij de specificaties naar de resolutie kijken... En je moet nooit upgraden naar een TV die 1080i aankan, dan ga je natuurlijk voor 1080p. 1080i en 720p ontloopt elkaar in kwaliteit veel, vind persoonlijk 720P zelfs mooier omdat dat daar alle beelden ook echt iedere keer ververst worden en niet steeds de helft, leverd een helderder plaatje op...
     
  7. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Tis maar net wat je kijkt. Voor film geef ik de voorkeur aan de extra resolutie van 1080i, voor games zou kies ik 720P
     
  8. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ik moet toch eens een keertje bij jouw thuis komen kijken tipex.......ook ik heb nog nooit goed "hd" materiaal real time aan het werk gezien.

    neem ik de limonade mee :+
     
  9. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Sgoed hoor beuk :) You're welcome ;)
     
  10. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    mag ik al mijn vrienden van xbw ook meenemen??????






    :+

    feestje bij tipex boys and girls.
     
  11. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was toch je vriendje? :mad:
     
  12. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    hahaha8)



    gekke tipex.....als de vaseline op is glijd mayonaise ook zeg ik altijd :+
     
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    _O_

    Dan kom ik uiteraard ook wel even je supersetje checken, daarmee moet een flinke party geen probleem zijn. :9
     
  14. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan de Barco van Tipex kan mijn Pana niet tippen helaas... Voor films dan. Mja moet er niet aan denken dat op mijn studentenkamer van 16 m2 ook nog een Barco zou hangen :D 1080P + Barco = :eek:
     
  15. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt er daarnaast ook nog vooral aan welke film je kijkt... Er zijn zoveel films in HD die in verschillende formaten beter/ slechter zijn door de talloze upconverts en de echt HD films dat ik persoonlijk nog niet echt heb kunnen beoordelen wat het beste is. Heb geen 2 dezelfde films in een ander formaat om dat echt te kunnen beoordelen. Helaas :{
     
  16. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Meeste, zo niet al het film materiaal is 1080i, upconverts tellen natuurlijk niet mee. Heb zelf genoeg materiaal in hd beschikbaar als op dvd. Lord of the rings, fifth element en nog wat meer. Zijn ook flink wat films in 720P beschikbaar, zijn vaak films uitgezonden door amerikaanse zenders als abc.

    @Beuk: Prik maar een keer een datum, woensdagen en weekends hebben de voorkeur.
     
  17. ernestomodena

    ernestomodena Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft kiest in ieder geval voor de samsung *)
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies ;) Is nie voor niks zo'n populair scherm :9
     
  19. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja tuurlijk dat wel.. Maar heb jij een film in zowel 720P als 1080i om echt goed met elkaar te kunnen vergelijken? Dat bedoelde ik meer, daarom vind ik het lastiger om te zeggen wat beter is.
     
  20. The Stig

    The Stig www.snyggast.se

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een aanbieding gekregen voor de Hitachi pj tx 100 voor 825 euro, gebruikt (340 uur), ISF gecalibreerd+filter. Verder zcht de verkoper dat die ene CR haalt van 2000:1.Is dat niet en beetje aan de hoge kant en is deze goed geschikt voor de xbox360 of kan ik beter kijken naar beamers met HDMI, want deze scheint DVI-D te hebben...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina