De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Helaas heb je niet zoveel keuzes ermee. Ik heb een maandje geleden volgens mij in de expert krantje een Topfield receiver gezien die dat ondersteunde (HDTV)
    Ik moet daar wel bij vermelden dat Topfield niet echt een goed merk is en dat grapje kostte toch echt 750 euro. Als ik een HDTV zou gaan kopen zou ik gewoon digitale tv van een leverancier nemen. Heb je mooi beeld en de nederlandse programma's zenden het toch nog niet uit in een hoge resoluties. Komt die tijd wel, krijg je of leuke aanbiedinkjes om over te stappen op een HDTV abonnement of je neemt een Sataliet Receiver die fors gedaald is :)
     
  2. Boxxanna

    Boxxanna Active Member

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    1
    En hoeveel gaat dit allemaal in totaal kosten.
     
  3. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Het wordt iig wel al opgenomen in HD-res. Vriend van me werkt aan camera's bij de NOS, om het beeld nog scherper te krijgen @ HDTV res :)
     
  4. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    @ !SiC! lijkt me eigenlijk ook wel best logisch anders gaat de kwalitiet omlaag. Net zoals je vlees in de vriezer gooit je laat het weer ondooien en daarna weer in de vriezer stopt dan gaat de kwaliteit van het vlees ook achteruit :+

    @Boxxanna: wat bedoel je met wat het gaat kosten, want ik noemde ook een paar zaken die nog niet eens uitzijn gekomen bijv. HDTV abonnement via de kabel leverancier. Wil je toch voor de schotel gaan met zon speciale receiver kost het je een smartcard voor het afspelen van nederlandse kanalen. En een schotel plus uiteraard die receiver. Meestal verkopen ze zoiets in totale pakket en dat kan wel 750 euro zijn geweest (topfield receiver). Maar ik weet niet meer of dat excl smartcard was of incl, anders kom je toch weer aan een slorderige 90 euro extra voor je smartcard.
     
  5. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Digitale televisie voldoet indd prima nu en TV ziet er heel mooi uit op mijn LCD'tje, maar ik denk dat als de Xbox360 er is en we allemaal gewend gaan raken aan 720p + 1080i dat de verlangens naar HD uitzendingen toch wel toenemen. Omdat het anders relatief zo lelijk wordt in vergelijking met consoles en dvd (want dat is ook alweer tandje scherper)

    Het komt, maar wanneer wij in Europa alle zenders in 720p of 1080i kunnen kijken blijft afwachten. Maar ik dacht dat in 2007 alle zenders in hoge resolutie moesten uitzenden (dacht het ergens te hebben gelezen, maar hang me er niet aan op...)
     
  6. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Banjiv thnx maar het kiezen tussen die 2 is zo moeiljk ik weet niet welke ik moet kiezen. Ik ging eerst uit van de duurdere en beste volgens de verkoper. (Philips 26pf9956) Het leek me een mooi ding maar jah bij kieskeurig werd de andere beter beoordeeld dus dat maakt het weer moeilijker. De duurdere had pixel plus en daarom was ie duurder. Maar man ik weet t niet hoor kan iemand mij helpen of heeft iemand ervaringen met 1 van deze televisies?
     
  7. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik moest kiezen zou ik uit die twee voor de Philips 26PF5320 gaan. Omdat deze meer pixels heeft en een nieuwe model is. Ook heeft hij overall betere specs en is 1 cm groter.. :p

    Maar als je toch in die prijsklasse aan het kijken bent:
    Raad ik je aan eens naar de Samsung LE26R51B te kijken deze heeft betere specs met oa een contrast ratio van 3000:1! Dat is 6x zoveel beter dan degeen die jij op het oog hebt. Ook staan Samsung panelen als erg goed te naam. Ik zelf heb deze tv en ben er erg goed over te spreken. Ook is hij wat goedkoper en je krijgt er een gratis digitale ontvanger bij of €50 retour :)

    Je kan eventueel ook voor de LE26R41B gaan is technisch hetzelfde maar het design is net iets anders.
     
  8. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan dit antwoord heb ik echt wat bedankt man. _O_(maar ook weer niet nu wordt het nog moeilijker)
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2005
  9. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Your're welcome :)
     
  10. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
  11. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm is een mogelijkheid. Maar ik heb op mijn quest naar een goede LCD geen 1 verkoper om advies gevraagd, omdat naar mijn mening zij er vaak ook niet zoveel vanaf weten. Misschien willen zij graag die philips verkopen (lees kwijt) of krijgen ze daar een hogere marge op. Ga pas in het allerlaatste geval op het advies van een verkoper af je kan veel beter op internet zelf informatie en reviews napluizen.

    Wat je wel goed in een winkel kan doen is vragen of ze er een aantal op een dvd speler willen aansluiten (degene waar jij tussen twijfeld) en dan zelf vergelijken. Op die manier ben ik tot de beslissing gekomen dat ik niet de LE26A41B wou maar de LE26R51B. Doordat hetzelfde beeld er op de laatste veel kleurvoller uitzag (door de veel hogere contrast waarde) en de hogere resolutie was ook een motivatie om dan maar ietsjes meer te betalen voor het nieuwere model.
     
  12. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik gedaan maar (daar komt de grote maar) ik heb op kieskeurig een heel andere beoordeling gezien dan die ik had. Daar zit ik mee. Maar ik heb gelukkig een trial van 2 days dus... dan mag ik m nog inruilen. Opzich is die zwarte mooier natuurlijk en zo ervaarde ik het beeld ook.
     
  13. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Een hoop mensen zullen het er niet mee eens zijn, maar ik vind bij een LCD Design indd ook belangrijk... Ik voor mijn PC een 17" TFT gekocht en ik kon kiezen uit 2 modellen voor ongveer dezelfde prijs en heb de technisch (iets) slechtere gekozen alleen omdat ik deze veel mooier vond, ja het oog wil ook wat he ;) Dus ga gewoon op je gevoel af :)
     
  14. flipkop1984

    flipkop1984 I Love Techno

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben thuis sinds kort deze tv
    [​IMG]

    42-inch LCD-TV
    Zwevend ontwerp
    Aparte media-eenheid met 2 tuners
    WXGA-scherm 1366 x 768 pixels
    WEGA®-engine-beeldverbeteringstechnologie

    kan ik nu 720p aan ? ik veronderstel van wel maar ik vraag het toch maar even
    en 1080i/p ?
     
  15. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Flipkop1984

    720p ondersteund hij indd volledig, 1080i ook maar dan zal hij dus moeten downscalen van 1920 x 1080 naar 1366 x 768.
     
  16. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    hey banjy...ik haal waarschijnlijk morgen de Samsung LE32R51 op.
    op kieskeurig wordt dit ding werkelijk de hemel ingeluld door zo'n beetje alle gebruikers en komt er nagenoeg geen enkele wanklank naarboven.

    vanmiddag heb ik zelf nog even een mooi vergelijk kunnen maken bij de bcc in almere buiten.
    in en nette testopstelling stonden een tiental lcd schermen aangesloten op een dvd/demo kanaal waaronder philips,sony,panasonic,jvc,lg,thomson,pioneer en uiteraard samsung.
    ik was al eerder onder de indruk van het "kunnen" van dit schermpie,maar een vergelijk zoals vanmiddag had ik nog niet gezien.
    alleen een philips kwam in de buurt qua diepte,contrast en kleur....de rest deed gewoon niet mee leek het wel.
    natuurlijk kan er onderling met alle toestellen een hoop gekloot worden met de individuele instellingen,maar de samsung knalde er echt op zo'n groot verschil uit dat het verschil te zien was door stevie wonder.

    morgen samen met me vrouwtje even de lcd boer bestormen en dan (hopelijk nog op voorraad) neem ik er 1 mee.
    de thomson crt die nu als kijkbuis dient gaat dan lekker als slaapkamerlamp mee naar boven..........:)


    zal zodra ik uitgeklust ben hier wel wat pics plaatsen.



    de neuk van beuk:+
     
  17. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook erg te spreken over dit model, maar volgens mij springt hij er boven uit doordat het contrast zo extreem hoog is. 3000:1 is echt heel veel wat voor het volle en kleurvolle beeld zorgt. Vrijwel alle LCD's steken nu op ongeveer 600:1 Veel succes morgen :)
     
  18. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    hou je niet zozeer vast aan die contrast verhouding........er is geen norm en de fabriek komt zelf met deze papieren cijfers uit hun eigen testgegevens.
    geeft allemaal niks...het beeld wordt er niet minder om :+ al geloof ik zelf dat 3000:1 nog niet behaald wordt door geen enkele lcd tv.

    las overigens wel op kieskeurig een review van een gebruiker dat de Samsung LE32R51 die ik morgen wil halen over een lichtsensor beschikt die dan het beeldcontrast aanpast aan zijn omgeving...........??
    ik heb om eerlijk te zijn nog nergens iets hiervan gelezen op andere website's......we zien het wel.


    de garoetjes :+
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2005
  19. Jeroen

    Jeroen nomnomnom

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    4
    Heey, kijk. Ik heb de Samsung LE32R51 ook al een tijdje op het oog om rond de kerst dagen onder de kerstboom te planten.
    Verder heb ik eigelijk alleen maar de erg positieve verhalen op kieskeurig gelezen. Een uitgebreid test onderzoek met wat pictures zijn dus altijd welkom :)
     
  20. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ben even uit de lcd roes gekropen en een beetje tot inkeer gekomen.........ik laat de samsung nog even staan na er nog eens heel goed over nagedacht te hebben gisteren.

    als over een maand of 5 de xbox360 uitkomt dan kijken we eens verder wat er op dat moment op de markt is.
    ik heb ook al een aantal hele mooie hitachi plasma's gezien die nu al scherp geprijst zijn en volledig 720p en 1080i ondersteunen en wel een beeldformaat hebben van 107cm.
    reken maar dat over 5 maanden deze varianten redelijk tot sterk in prijs gedaald zullen zijn naarmate de overige merken zich in deze strijd gaan mengen........nog een beetje geduld voor mij wat om heel eerlijk te zijn vreselijk moeilijk was om op te brengen :mad:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina