Jongens ik begeef me de laatste tijd weer veel op Gamespot.com, waar ook steeds meer gametrailers van mijn favo must-have gamepies te downloaden zijn, en in HD kwaliteit wel te verstaan
Zo heb ik zojuist een filmpje gezien van de nieuwe Tomb Raider op de X360, in HD kwaliteit....even snel op mijn laptop bekeken maar wauw, niet normaal meer
Nu is mijn vraag, als ik mijn laptop op mijn Samsung aansluit zou ik dus moeten kunnen zien wat HD op zo'n TV inhoudt ?
En zo ja, maakt het dan uit wat voor aansluiting ik gebruik ? Want wij hebben hier thuis zo'n aansluiting liggen, maar die gaat volgens mijn pa gewoon in de scart ingang van je TV (gebruikt mijn broertje nog weleens om gedownloade anime te kijken op de breedbeeld TV die bij ons beneden staat )....maar op mijn Samsung zit een speciale PC ingang (genaamd D-sub geloof ik), dus das weer een heel andere ingang begrijp ik ? En wat is dan eigenlijk het wezenlijke verschil ? Want ik neem aan dat die D-sub ingang geschikter is (betere kwaliteit dan scart ?), en dan moet ik er dus zeker van zijn dat mijn laptop ook zo'n aansluiting heeft en dus ff een D-sub kabel halen om mijn laptop op mijn TV aan te kunnen sluiten ? En waar kan ik zo'n kabel kopen, gewoon in een elektronica zaak neem ik aan ? Zijn er dan speciale dingen waar ik op moet letten ? (oke dat is meer dan 1 vraag, maar ik wil gewoon ff zekerheid hebben )
EDIT : Ik heb eens rondgezocht op het internet, onder andere bij MyCom.nl maar ik kom er niet veel wijs uit. Er staan DVI/D-sub kabels, en ook "monitorkabels"....welke ik moet hebben is mij de vraag. Ik neem aan dat we het hebben over kabels met aan beide uiteinden dezelfde aansluiting, want op zowel mijn laptop als mijn TV zit een blauw, 15-pins aansluitinkje met aan beide kanten nog 2 ingangetjes.....is dat de D-sub ? Daarnaast hebben ze het op de site van MyCom over "male" en "female", hier zit dus blijkbaar ook nog verschil in ? Op mijn TV zit volgens de handleiding naast de D-sub ingang ook nog een ingang voor de audiokabel, maar diezelfde ingang kan ik op mijn laptop niet vinden naast de D-sub ingang (volgens mij, of ik moet me sterk vergissen)....Moet daar dus nog een extra kabel in of zit dat bij de D-sub kabel ?? Als iemand me ff kan helpen wil ik morgen naar de winkel gaan om zo'n kabeltje te halen, want ik kom er echt geen wijs uit
Voor de mensen die er echt veel verstand van hebben en dezelfde TV hebben als ik (Banjy, Pimpmaster), weten jullie wat ik bedoel ? Weten jullie mij dan misschien ook direct te vertellen welk kabeltje ik moet hebben, zo ja geef even een link ofzo zodat ik weet waar ik naar moet vragen in de winkel, of dat ik weet waar ik zo'n kabel online kan bestellen
Laatst bewerkt: 7 okt 2005