1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Panasonic PTAE700... Heeft ongeveer dezelfde specificaties dan de Z3 maar is wel een stukje beter. Van de huidige 720P projectoren is de Sanyo Z3 een van de mindere. Heeft duidelijk slechtere zwartwaardes dan de Panasonic en het grote voordeel van de Panasonic voor mij waren de Lensshift en enorme zoom. Je kunt het ding echt overal neer zetten waar je wilt en dan nog precies op de plaats waar jij wilt je beeld projecteren, hij is echt enorm flexibel. Prima beamer! Voor de Z3 zou ik dan niet gaan, kijk naar de Panasonic PTAE700 of en Epson TW200H... En als je Budget het toe laat en Sony die ook Tipex heeft of eventueel de opvolgers van de Panasonic en de Epson die als het goed is eind oktober uitkomen.. Op www.htforum.nl kun je over alle projectoren enorm veel informatie vinden. Met een beetje geluk wordt er daar ook tweede hands aangeboden. Heb de mijne daar ook vandaan gehaald..

    De Panasonic PTAE700 heeft overigens ook een HDMI ingang...
     
  2. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Gefeli *)
    Heb je er foto van en wat vragen ze voor zo'n juweeltje want ik ben ook druk in de weer voor een LCD TV :9
     
  3. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Thanx
    De mijne kost met:
    :3 jaar garantie(84euro)
    :top-service(dat ze de tv bij je komen installeren en nakijken op fouten d8 ik)
    (17 euro)
    :bezorgkosten(39 euro)
    In totaal 1439 euro (tv 1299)

    Ik heb gekozen voor de 82 cm versie.
    Maar je hebt ze ook groter en kleiner.
    Veel mensen waren enthousiast over deze tv dus vandaar dat me keuze uiteindelijk hierop is gevallen._O_ :)
     
  4. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar besteld?
     
  5. ernestomodena

    ernestomodena Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    de kleine versie van de samsung de 23" begint bij 730,-
     
  6. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    [​IMG]
     
  7. ernestomodena

    ernestomodena Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    de le32r41 ziet er toch zo uit
    [​IMG]
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongens ik begeef me de laatste tijd weer veel op Gamespot.com, waar ook steeds meer gametrailers van mijn favo must-have gamepies te downloaden zijn, en in HD kwaliteit wel te verstaan :)

    Zo heb ik zojuist een filmpje gezien van de nieuwe Tomb Raider op de X360, in HD kwaliteit....even snel op mijn laptop bekeken maar wauw, niet normaal meer _O_

    Nu is mijn vraag, als ik mijn laptop op mijn Samsung aansluit zou ik dus moeten kunnen zien wat HD op zo'n TV inhoudt ?
    En zo ja, maakt het dan uit wat voor aansluiting ik gebruik ? Want wij hebben hier thuis zo'n aansluiting liggen, maar die gaat volgens mijn pa gewoon in de scart ingang van je TV (gebruikt mijn broertje nog weleens om gedownloade anime te kijken op de breedbeeld TV die bij ons beneden staat ;))....maar op mijn Samsung zit een speciale PC ingang (genaamd D-sub geloof ik), dus das weer een heel andere ingang begrijp ik ? En wat is dan eigenlijk het wezenlijke verschil ? :) Want ik neem aan dat die D-sub ingang geschikter is (betere kwaliteit dan scart ?), en dan moet ik er dus zeker van zijn dat mijn laptop ook zo'n aansluiting heeft en dus ff een D-sub kabel halen om mijn laptop op mijn TV aan te kunnen sluiten ? En waar kan ik zo'n kabel kopen, gewoon in een elektronica zaak neem ik aan ? Zijn er dan speciale dingen waar ik op moet letten ? (oke dat is meer dan 1 vraag, maar ik wil gewoon ff zekerheid hebben :9)

    EDIT : Ik heb eens rondgezocht op het internet, onder andere bij MyCom.nl maar ik kom er niet veel wijs uit. Er staan DVI/D-sub kabels, en ook "monitorkabels"....welke ik moet hebben is mij de vraag. Ik neem aan dat we het hebben over kabels met aan beide uiteinden dezelfde aansluiting, want op zowel mijn laptop als mijn TV zit een blauw, 15-pins aansluitinkje met aan beide kanten nog 2 ingangetjes.....is dat de D-sub ? Daarnaast hebben ze het op de site van MyCom over "male" en "female", hier zit dus blijkbaar ook nog verschil in ? Op mijn TV zit volgens de handleiding naast de D-sub ingang ook nog een ingang voor de audiokabel, maar diezelfde ingang kan ik op mijn laptop niet vinden naast de D-sub ingang (volgens mij, of ik moet me sterk vergissen)....Moet daar dus nog een extra kabel in of zit dat bij de D-sub kabel ?? Als iemand me ff kan helpen wil ik morgen naar de winkel gaan om zo'n kabeltje te halen, want ik kom er echt geen wijs uit :confused:

    Voor de mensen die er echt veel verstand van hebben en dezelfde TV hebben als ik (Banjy, Pimpmaster), weten jullie wat ik bedoel ? Weten jullie mij dan misschien ook direct te vertellen welk kabeltje ik moet hebben, zo ja geef even een link ofzo zodat ik weet waar ik naar moet vragen in de winkel, of dat ik weet waar ik zo'n kabel online kan bestellen :)
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2005
  9. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zult de d-sub / vga ingang van je tv moeten gebruiken, de scart ingang is niet geschikt voor hd signalen.
     
  10. ernestomodena

    ernestomodena Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet inderdaad de d-sub gebruiken hier zijn kabels vor te koop.
    een female aansluiting is een aansluiting met gaatjes
    een male aansluiting is een aansluiting met pinetjes

    dat lijkt me wel logisch toch
     
  11. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is dus belangrijk te kijken of je laptop over een vga (d-sub) out beschikt... zo ja dan koop je een monitorkabel (d-sub) zo nee ja dan weet ik het ff niet :p
     
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    @Z3R0-P4R4DOX,

    Ik heb vorige week m`n notebook ook aangesloten op m`n Samsung. Op m`n notebook zit een monitor-uit aansluiting (d-sub/vga). Ik heb gewoon een normale monitorkabel gebruikt:

    [plaatje]http://www2.correct.com/artimages/1/1c/1e.jpg[/plaatje]

    Als je ze wilt bestellen kan je o.a. bij Correct op de site kijken.

    Het is in ieder geval even een voorproefje op dat wat nog komen gaat:cool:
     
  13. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Dus Arjan84 en Z3R0-P4R4DOX, jullie hebben allebei een Samsung LE32R51 en zijn daar zeer tevreden mee? Heb jij je TV ook laten calibreren, Arjan?
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb de 26" versie:). Maar ik heb hem nog niet laten calibreren. Ik heb het beeld zelf ingesteld m.b.v. software en ik ben nu al behoorlijk tevreden met het beeld. Misschien laat ik hem nog wel calibreren....

    Verder ben ik heel erg tevreden met deze tv:cool:. Ik zou hem iedereen aan willen raden, maar het beste kan je gewoon in een gerenomeerde winkel wat tv`s gaan bekijken en zelf oordelen. Het blijft allemaal erg subjectief namelijk. Maar met de kwaliteit van het toestel zit het wel snor;).
     
  15. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Ja ik wil ook de 26" inch versie...dank je.
     
  16. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    HDTV vs trinitron 100htz

    Okee. Wie kan mij duidelijkheid geven? Ik ben niet zo'n technisch wonder. Maar probeer voor mezelf wat dingen duidelijk te krijgen.

    Ik heb nu een sony trinitron 100htz tv. Ik vind het beeld scherp en soepel (en vlak ;)). Maar ik ben gek genoeg om voor de Xbox360 een lcd tv te kopen. Maar ja, is het zo'n aankoop waard? Of is het een hype?

    Ik lees in de beginpost over PAL, maar niets over 100htz. Heeft dat nog een meerwaarde? En kan iemand mij vertellen, is zo'n HDTV nou zoveel scherper, beter dan mijn tv. Of heeft het ook nadelen ten aanzien van mijn tv. Minder snel, inbranden, whatever nog meer?
     
  17. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    De scherpte van het beeld wordt hoofdzakelijk bepaald door de resolutie, oftewel het aantal beeldpuntjes.

    Op een standaard tv is dat, als ik me niet vergis, 640*480. Schiet me er niet voor dood maar het is iets in die richting. Op een HDTV met een resolutie van 720p is dit 1280*720. Je krijgt dus gewoon meer pixels.

    Inbranden is niet meer aan de orde van de dag. Verder is dit alleen van toepassing geweest bij een plasma tv.

    Stroomverbruik is bij normaal gebruik ongeveer per maand 4 euro meer dan bij een normale(crt) TV, aldus de adviseur van Expert.

    Echter, een LCD HDTV krijgt pas meerwaarde als je een HD signaal kan weergeven, dus bijvoorbeeld dmv de XBOX360. Vanaf volgend jaar zullen er op een LEGALE wijze(Ja ik weet dat je ze ook gewoon kan downloaden) allerlei films op HD-DVD formaat uit komen. Deze zijn echter alleen af te spelen op een HD-DVD speler.

    Het is dus beste een flinke investering als je het maximale eruit wil halen. Ik heb het er voor over gehad en een Sony 40" Bravia HDTV besteld die ik binnen 1 a 2 weken verwacht. Het blijft een persoonlijke keuze die iedereen voor zichzelf zal moeten maken.

    _0/ _0/ _0/ _0/ _0/ _0/ _0/
     
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke zo'n kabel kan dus aan mijn laptop aangesloten worden en aan mijn TV, want de aansluiting is goed....die zitten beide op zowel mijn TV als laptop :) Omdat het een kabel is met pinnetjes aan beide uiteinden is het dus een "male" als ik het goed heb begrepen ?

    En hoe zit het dan met die Audio ingang naast mijn D-sub op mijn TV....moet daar ook nog een apart kabeltje in ? Want in de handleiding van mijn TV staat dat de D-sub kabel vanuit de laptop in de D-sub van mijn TV gaat, maar er moet ook nog een kabel voor audio in naast de D-sub dus die ingang moet ook op mijn laptop zitten.... :confused:

    En dat kabeltje zit dus niet aan die monitorkabel, of wel ?
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2005
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Zijn inderdaad male aansluitingen.:cool:

    Als je notebook een audio uitgang heeft (3,5mm stekkertje) dan moet je die aansluiten op de audio in aansluiting op je tv. Mijn notebook heeft alleen een hoofdtelefoon uitgang, dus die heb ik gebruikt.:)
     
  20. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kwam dit tegen bij mij in de buurt :D

    [​IMG]

    "6-DAAGSE WERELDPRIMEUR VAN SONY BIJ CORRECT VAN VRIJDAG 7 TOT EN MET 12 OKTOBER

    SONY QUALIA OO6 TURBO GROOTBEELD LCD TELEVISIE

    De nieuwste LCD TV met een 70 inch (178 cm) schermdiagonaal van Sony met 3 LCD techniek die speciaal ontwikkeld is voor de Verenigde Staten en Japan. Voorlopig nog niet leverbaar in Nederland.

    Correct is er in geslaagd dit unieke toestel, dat een toernee maakt langs alle grote wereldbeurzen aan u te tonen om u te laten zien wat er met de huidige techniek allemaal mogelijk is. Dit demonstratiemodel werkt uitsluitend op 110 Volt en wordt aangestuurd door een NTSC Blue-Ray recorder. Richtprijs rond de 13.500 euro."


    Wel mooi... ;)
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina