1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je nog allerlei beeldverwerkings grapjes van de samsung aanstaan? Kan me voorstellen dat die niet goed met snelle actie overwerg kunnen, staat op zich los van snelheid paneel.
     
  2. Boutros

    Boutros Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Mjah, ik lees ALLEEN maar positieve berichten over dit paneel, en hoor niets over ghosting.

    Ik begin het idee te krijgen dat ik een defect exemplaar heb.

    Laat je door deze post niet uit het veld slaan, het ligt vast aan mij !


    Trouwens, nog iets dat me opvalt. als er even niet in het beeld beweegt is het zelfs bij analoge tv HAARscherp (lijkt wel HD). Op het moment dat het beeld weer begint te bewegen is het zo blurry als de ziekte en ziet het eruit alsof de resolutie wordt gedownscaled. Heeft dit met die DNIe techniek te maken?
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2005
  3. Boutros

    Boutros Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    welke beeldverwerkingsgrapjes? En hoe zet ik die uit?
     
  4. chizzle

    chizzle Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    blurry was me ook overal opgevallen. (zodra het gaat bewegen)






    heb zelf 32PF9966 Philips tot heden toe perfect!
     
  5. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee ik heb geen samsung maar een philips :) Maar als ik daar pixel plus 2 heb aan staan heb ik ook ghosting, dus dat gebruik ik niet en dan is er nix aan de hand. Gewoon effies in je manual / menu kijken en dan kun je vast wel wat vinden.
     
  6. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Tv's gebruiken een heel scala aan technieken die het beeld beter en scherper zouden moeten maken maar die niet altijd voor iedereen even geweldig werken. Probeer inderdaad gewoon eens in combinatie met de handleiding wat functies uit te zetten en te kijken of het helpt. Een calibratie zal wellicht ook helpen aangezien je TV dan meteen perfect afgesteld staat... Sluit je PC of laptop eens aan en speel eens echt HD-materiaal af, als dat wel goed afspeelt weet je dat het dus niet aan het scherm zelf ligt maar zit er ergens een functie of kabel niet goed die de problemen veroorzaakt...
     
  7. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Op Apple.com/trailers zijn zojuist een heeeeeeeeeeeeleboel nieuwe trailers verschenen in High Definition kwaliteit... Zeker de moeite van het bekijken waard!

    Die van Ice Age 2 ziet er echt bizar scherp uit maar dat komt vooral omdat het animatie is natuurlijk.. :)
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2005
  8. chizzle

    chizzle Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    Tipex hoe zet jij pixel plus 2 uit... ik kan alleen maar kiezen tussen pixel plus 2, movie plus en progressiv scan en pix 2 is het scherpts ik heb wel de instelling gewoon op zacht staan.

    En wat zijn jou instellingen eigenlijk? (zie het al je hebt een andere model)

    Alvast bedankt.
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2005
  9. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik de movie stand, die is beter. Sharpness heb ik ook heel laag staan, anders is het zo vermoeiend om naar te kijken.
     
  10. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Boutros : Hmm vreemd, van ghosting heb ik geen last....in ieder geval niet in een mate dat ik het echt heb kunnen merken en er dus ook last van heb :confused: Maar ja mijn TV is ook gecalibreerd he....

    Ik zie dat je de iets grotere variant van de Samsung hebt als ik heb, maar dat zou niks uit mogen maken. Tip : Laat hem calibreren, alle "beeldverbeteraars" gaan dan sowieso uit (dynamisch contrast, digitaal ruisfilter etc.) en je beeld wordt er echt veel mooier op. Wat ik gelezen heb voordat ik aan de calibratie ben begonnen (heb mezelf er natuurlijk wel eerst goed over geinformeerd ;)) is dat ghosting ook voor een groot deel te verhelpen is na de calibratie omdat je TV dan gewoon beter werkt.

    Ik ben ook geen expert hoor, maar uit eigen ervaring kan ik je melden dat het er na een calibratie gewoon echt allemaal op vooruit gaat :)
     
  11. yuki

    yuki Speed Freak

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou iemand mij even kort kunnen uitleggen het hoe, wat, waarom,
    wanneer en het nut van kalibratie???
    Ik ben sinds kort in het bezit van een lcd scherm en zou graag willen of ik
    dit ook moet gaan doen.
    BVD
     
  12. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is al zovaak gezegd hier in deze thread maar goed, ff int kort :
    je beeld wordt er gewoon veel mooier en natuurlijker op.
    Lees er meer over op http://www.isfcalibraties.nl en op http://www.htforum.nl <--------- op die laatste site kun je je ook inschrijven :)
     
  13. Jef29nld

    Jef29nld Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    hd av vga kabel

    Ik zag op dell.nl een nieuwe breedbeeldmonitor 24 inch (1920*1200), als ik die vga kabel voor xbox360 koop straks kan die op deze monitor. Is dat dan ook hd kwaliteit ? ik w8 nog met aanschaf omdat de contrast en 16ms responstijd me laag lijken nog. maar dell zei dat er eind januari een 30 inch model uitkomt met betere specs.

    iemand enig idee of zon pc monitor dan ook zulke mooie plaatjes uit de xbox360 tovert? die monitor ondersteund dan wel 1920*1080, dus met die vga kabel die zon 30 dollar moet gaan kosten zou ik 180p kunnen hebben op die pc monitor:+
     
  14. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Yep klopt... Enige wat wel jammer is dat je monitor het gehele beeld waarschijnlijk enigzins onhandig terugscaled (zet nu maar eens je drivers op breedbeeld en kijk maar eens hoe dat eruit ziet op je monitor)... 720P en 1080i/P zijn immers wel breedbeeld formaten.
     
  15. Het is GEEN delay. het is het probleem van de Xbox via Scart. Die bron is slecht, vooral als je het digitala ruisfilter aan hebt staan zijn sommige interlaced bronnen een beetje wazig. Deze Tv is momenteel een van de weinige LCD's die echt goed presteren met voetbal (gene ghostinG) dus het probleem zit hem in een interlaced bron en misschien ook het ruisfilter. :)
     
  16. ernestomodena

    ernestomodena Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat wou ik ook zeggen op de X05 is er ook gebruik gemaakt van variatie lcd schermen van samsung. ik denk niet dat microsoft voor een scherm zou kiezen waardoor de spellen langzamer zouden lijken
     
  17. smirnoff black

    smirnoff black Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb sinds vandaag de LE32R41 en het is een prachtig toestel.
    maar weet iemand hoeveel branduren dit toestel heeft ?? en hoe lang mag een beeld pauzeren zonder inbranding te krijgen ???

    thanks
     
  18. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    lcd heeft geen last van inbranden
     
  19. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Al dagen zowat continue gesurft over het web. Was aanvankleijk 100% Smasung minded. Samsung komt er in veel fora ( waaronder het Engelse AV forum...topic met 100-en pagina's :) ) maar bekaaid af. Ben ook te weten gekomen dat responstijden op verschillende manieren worden berekend en dat je de aangegeven waarde wellicht mag verdubbelen.
    De enige toestellen die op dit moment amper last hebben van ghosting/motion blur/ pixelation of hoe je het ook noemen wilt komen van JVC/ Panasonic blijkbaar, waarbij Panasonic als enige blijkbaar de reƫle ms tijd aangeeft. Het toestel zou 14 ms hebben en blaast in prestaties alles en iedereen weg...Ik bedoel maar...we focussen ons misschien teveel op de ms.
    Voor mij nog een reden om nog even te wachten en te surfen, te surfen, te surfen.....

    Grtz
    GSpark aka Muisarm :)
     
  20. Jef29nld

    Jef29nld Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    hd av vga kabel

    Maar ehm kan iemand mij nu vertellen of die nieuwe dell 24inch breedbeeld monitor van 1920*1200 pixels nu geschikt is om met die vga kabel hd kwaliteit te krijgen ?

    Heb als probleem dat we net een breedbeeld tv hebben twee jaar van panasonic 100hz en die staat in de woonkamer en mijn vriendin wil die houden en niet nog een extra tv (lcd) erbij wilt in woonkamer.

    Kijk en om hem dan in mijn kamertje op mijn bureau te zetten (zon samsung lcd) is ook niet echt super. Om dat ik dan mijn stoel twee meter naar achter moet plaatsen om dan te gamen. Ben eigenlijk pc gamer van origine en heb een 21inc compaq v1000 en dell 19 inch crt op mijn bureau.

    Dus ik dacht WOW, toen ik dat model van dell zag. Twee vliegen in een klap, mijn 21 inch weg en die ervoor terug, kan ik meteen als perfecte pc game monitor gebruiken en voor die xbox360. Alleen w8 ik op die van 30 inch eind januari die heeft een snellere respons en betere contrast. (gesproken met dell medewerker). Die van 24 inch heeft op t moment 16ms respons.

    Maar ja das nu net t probleem, hoe is t beeld met die first party microsoft hd vga kabel. Die support wel tot 1920*1080 60 hz.

    Of ik hou mijn 21 inch en koop een 23? samsung lcd. Tsja moeilijke keuz he?

    |:- veel succes iedereen trouwens bij de aanschaf van je monitor !

    grtz jeff :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina