1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke oke thx.....dit maakt voor mij al een hoop duidelijker ! :)

    Dus ik hoef niet te kijken naar 720p of 1080i want ik heb geen keus.....maar er zijn dus TV's die 720p zijn maar compatible zijn met 1080i, zodat ze als ik iets in 1080i wil afspelen (een film dus bijvoorbeeld zoals je zegt) het automatisch downscalen ofwel aanpassen naar die 720p resolutie ?

    Over dat geluid, dat zal dan idd weinig boeien.....ik ga dan zeker ook voor een LCD en niet voor een plasma omdat die veelste duur zijn.

    Tot slot om nog even bij de Samsungs te blijven.....voldoen de Samsung LE26R51 en de Samsung LE32R51 dan aan bovenstaande eisen ? Die tweede is neem ik aan groter, en dus duurder....en op http://www.samsung.nl staat er een "B" achter deze modellen, wat wil dat zeggen ? Als de Samsung LE26R51(B) aan de genoemde eisen voldoet ga ik denk ik voor die want die is goedkoper en valt binnen mijn genoemde prijsklasse ! :D
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2005
  2. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Stel dat je een bron hebt die alleen maar 1080i kan uitsturen dan kan je tv die weergeven op 720p. In jou geval zal je bron waarschijnlijk de 360 worden en die zal ingesteld staan op 720P. Weet nog niet precies wat de 360 gaat doen met films, wellicht dat hij dvd's upscaled naar 720p..... not sure about that.

    De beide samsungs voldoen aan de 720P eisen, wat de "B" precies betekend weet ik zo niet. Wellicht en bepaalde uitvoering van dat model.
     
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Cool, dat wou ik alleen ff weten....thx ! :D

    Dan ga ik, net als Banjy, voor de Samsung LE26R51B waarschijnlijk :)
    Ga um gelijk halen zodra ik de poen heb, over een maand of 2 ofzo....nog tips WAAR ik um het beste kan halen Banjy of iemand anders ?
    Gewoon via internet bestellen bij een van de retailers die op kieskeurig.nl bij dit model staan aangegeven, of ist toch beter bij de lokale retailer hier te kijken of ze um hebben staan ?

    In elk geval hartstikke bedankt mensen, wat kunnen sommige probs toch gauw opgelost zijn als er genoeg mensen zijn die je willen helpen....en die er meer verstand van hebben als jijzelf natuurlijk :9;)

    X360 en PS3 here I come !! :D
     
  4. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Ik zou die tv gewoon in de stad kopen. Dan heb je veel minder gedoe als er een keer wat mis is met je tv. Je betaald er overgens wel meer t.o.v. een online shop. Van die samsung kon ik gister alleen de LE26R41B vinden, die verschil geloof ik alleen kwa disign met de 51B. De prijs ligt zo rond de €1199,- in de stad. Als je een beetje gaat zeuren kan je de prijs omlaag krijgen naar €1099,-. Dan is er ook nog een actie van samsung dat je €50,- retour krijgt dus dan zit je op €1049,- incl 2 jaar garantie.

    Ik zit nog te twijfelen tussen die samsung 41B en deze: http://www.p4c.philips.com/files/2/26pf5320_10/26pf5320_10_pss_nld.pdf
    Iemand een advies?
     
  5. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    En das mijn laatste belangrijke vraagje voor nu, ik lees hier bij de specs van de Samsung LE26R51B dat er dus maar 1 HDMI/DVI aansluiting op zit....betekend dit dat ik dus niet mijn X360 en PS3 er tegelijk op aan kan sluiten, met HD ontvangst dus ? Want er zitten wel 2 scartaansluitingen op....Zo niet, wat is dan een ander goed alternatief wat ongeveer in dezelfde prijsklasse hangt en waar wel 2 van die aansluitingen op zitten ?
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2005
  6. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    2 HDMI aansluitingen kom je niet snel tegen, de Samsung is met z'n aansluitingen best goed namelijk, 1 component, 1 DVI-HDMI en een mini-sub D. Dat kom je niet snel tegen in deze prijsklasse. Meeste Philips LCD's hebben maar 1 HDMI aansluiting, voor de rest niets.

    Overigens kun je best uit de voeten met 1 HDMI aansluiting, want je kunt een HDMI switchbox aanschaffen zodat je meerdere bronnen kunt gebruiken zonder steeds te wisselen met kabels.

    Het wil trouwens ook niet nog niet zeggen dat HDMI per definitie beter is dan de analoge aansluiting, component. Ik denk dat je de xbox360 best goed kan aansluiten op de component ingang van de Samsung.
     
  7. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi :) Ookal geen probleem dus....thx again ! :D

    Dan is er echter nog een klein dingetje wat ik me afvraag, just to be sure....

    Uit mijn ervaring is gebleken dat hoe kleiner het beeldscherm van de TV, hoe scherper de graphics in een game ogen. Ik doel hiermee op het zogenaamde "trillen" van bepaalde lijnen, vooral details, in een game die gespeeld wordt (met een gewone SCART aansluiting) op een TV met een relatief groot beeldscherm.
    Dit viel me bijvoorbeeld op toen ik een Dreamcast had gekocht en daarmee op een relatief klein TV'tje speelde, en daarna overstapte op een TV die een stuk groter was.

    Met de komst van de nieuwere PS2 en Xbox is dit ook wel weer verminderd, want met mijn huidige Xbox bijvoorbeeld op dezelfde grootte TV heb ik er vrijwel geen last van....dit komt denk ik omdat de resolutie van de games hoger (en dus scherper) is geworden, en daarmee ook de beeldkwaliteit right ?

    Maar hoe zit dat nu, anders gezegd wat kan ik verwachten, als ik mijn Xbox en PS2 die ik nu aangesloten heb staan, dus aan ga sluiten op bijvoobeeld deze Samsung LE26R51 ? Want deze is weer aanzienlijk groter, bovendien ook breedbeeld....mijn huidige TV (CTR) is dat dus niet.
    Gaat dit ten koste van de scherpte van de graphics, ofwel is er een kans dat ik bijvoorbeeld weer last krijg van die "trillingen" in beeld waar ik het net over had ? Of gaat dit reuze meevallen aangezien de TV van zichzelf al een hoge resolutie en dus scherp beeld levert ?

    Ik heb het hier namelijk gewoon over een SCART aansluiting, en dus niet HD kwaliteit.....aangezien ik die nog niet ontvang voor mijn huidige Xbox en PS2. En als ik straks met de X360 aan de slag ga, kan ik dan mijn huidige Xbox games ook in HD kwaliteit spelen ? Zelfde geldt als ik nog verder in de toekomst kijk, in het geval van PS2 spellen op de PS3 ? Hoe gaat dit in zijn werking ? Want als ik het goed begrijp moet ik dus minimaal LCD/Breedbeeld hebben om uberhaupt HD te kunnen ontvangen, maar gaat dit (de grootte van de TV dus) niet ten koste van de beeldkwaliteit bij games die geen HD ondersteunen ??

    Als deze vragen voor mij beantwoord kunnen worden door iemand hier, en de antwoorden zijn in mijn ogen positief genoeg....dan kan ik echt op de beslissing overgaan om een Samsung LE26R51 in huis te halen :)
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2005
  8. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Wat is die contrast-ratio precies? Ik vind het verschil van 3000:1 van die van samsung en 600:1 wat de meeste tv's hebben toch wel erg groot :confused:
     
  9. Blümchen

    Blümchen Me poesie en me krèk

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Contrast ratio staat voor het verschil in lichtintensiteit tussen het lichtsete licht en het donkerste donker wat een tv/display/monitor kan weergeven.
    Hoe hoger het contrast ratio, hoe beter bijvoorbeeld donkere kleuren tegen een lichtere achtergrond kunnen worden getoond.
    Hou er ook rekening mee dat veel contrast ratio gegevens waar leveranciers mee aankomen vaak nogal overdreven zijn.

    Afkomstig van Home Theater Magazine:
    Believe it or not, contrast ratio is not the only thing you need to know about a projector. Like any measurement, it shouldn't be taken alone; in many cases, it shouldn't be taken at all. The human eye can, at best, discern a contrast ratio of a few hundred to one. So, even a display with a claimed 800:1 contrast ratio has more than enough contrast to appease the eye. There's more to it than that, but that's a discussion for another article.

    So, what's with a contrast ratio of 2,000:1 or even 3,000:1? Well, it's misleading at best and a lie at worst. Unlike most product stats, there's no regulation for how a company measures a display's contrast ratio. One company could measure a full-white field versus a 0-IRE signal, while another company could use a 100-IRE window versus no signal at all.
     
  10. matn

    matn .

    Berichten:
    284
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is de dynamic contrast ratio,maar de normale contrast ratio is 800:1. Die dynamic contrast ratio zorgt ervoor dat het allemaal wat donkerder lijkt, maar ik heb gebruikerservaringen gelezen die zeggen dat het er zonder dynamic ratio veel mooier/natuurlijker uitziet. Let bij deze tv ook op het effect dat de gebruikers 'tearing' noemen, dit ontstaat dacht ik bij 720p @ 60hz. Dan ververst het beeld niet snel genoeg en dan blijft het onderste gedeelte van het beeld stilstaan terwijl de rest wel doorgaat.
     
  11. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
  12. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    wow, heb je het nou over die samsung LE26R51? :eek:
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke oke....ik heb nog geen antwoord gekregen op de vragen die ik stelde in mijn laatste post, maar goed dat komt dan hopelijk nog :)

    @ schijterwt : Idd, ik wil dan ook weleens weten of die Samsung LE25R51 zo'n goede aankoop is, als die dynamic contrast ratio zo hoog ligt en als ik probs krijg met 720p op 60hz.

    Ik wil namelijk hoe dan ook een TV hebben die HD ondersteunt, plasma schermen zijn out of the question want die zijn me te duur....ik wil dus een LCD hebben.
    Wat zijn goede alternatieven ? Het liefst wel een Samsung want die hebben genoeg aansluitingen heb ik begrepen....

    Ik heb btw ook een gedeelte van die reviews op Toms Hardware gelezen, maar al gauw begon het me allemaal te technisch te worden.....ik kan daar dus weinig mee. Ik moet in normale mensentaal uitgelegd krijgen voor welke LCD TV ik het beste kan gaan, gezien mijn "eisen" die ik eraan gesteld heb in m'n vorige posts....dus de prijsklasse, aansluitingen, etc. Plz someone help me ?
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2005
  14. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik kom er ook even tussendoor ;). Ik wil maximaal 1000 euro uitgeven, ik wil hem vooral voor de x360 gebruiken dus hij moet snelle beelden kunnen verwerken (responsetijd toch ?). Waar moet ik dan echt op letten. Ik had deze op het oog:

    http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/9F2DCE9EAB13E893C125702200524B38

    Kan iemand mij vertellen of dit 1 van de betere is onder de 1000 euro. En wat zal deze tv over een jaar ongeveer kosten, zal het nog veel dalen of duurt het nog wel een paar jaar voordat HDTV's echt goedkoop zullen zijn in nederland.

    Bedankt
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2005
  15. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah die heb ik dus ook op het oog :) Ik ga um, ALS ik um koop, echter gewoon hier in de winkel halen. En dan heb ik um niet voor minder als 1000 euro, ach ja dan maar iets meer, maar das persoonlijk....

    Ik wil alleen nog in normale mensentaal uitgelegd krijgen of dit een goede keuze is, en zo niet waarom dan niet en wat betere alternatieven zijn. Ik ben niet zo into dat technische gelul namelijk, het maakt me eerder in de war en twijfelend dan dat ik mijn keuze beter kan maken :mad:
     
  16. shinobi

    shinobi ninja master flex

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    0
    als je 1000 euro wilt uitgeven kan je beter fftjes wachten en dan de 32" nemen, hij is nu net iets over de 1000 euro en tegen de tijd dat de xbox uit is is hij wel minder. Tevens is het kwa aansluitingen ook een reden om de samsung te nemen deze heeft hdmi,vga,component en scart dus voorbereid op de toekomst.
     
  17. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb je met grotere modellen dan niet meer last van:

    The first is that 30" and 32" models don't perform well with low-resolution sources. We thus conclude that this is an overall failure for sets in this category.

    The 26" models we tested did much better in this area due to their smaller pixel size
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2005
  18. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar staan die problemen ergens beschreven? Ik heb het niet gelezen iig. Je kunt de dynamic contrast wel uitschakelen mocht je dat willen. Dus ik denk niet dat het een probleem vormt.

    Maargoed, ik heb de 32" versie besteld, dan zou ik ook problemen moeten hebben als ik 'm op de pc aansluit. Ik zal iig mijn bevindingen hier posten. Ik verwacht mijnes binnen 2 weken.
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2005
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke als ik dat dynamic contrast gebeuren dan uit kan zetten ist idd geen probleem....maar wat ik een aantal posts geleden me nog afvroeg was dit :

    Uit mijn ervaring is gebleken dat hoe kleiner het beeldscherm van de TV, hoe scherper de graphics in een game ogen. Ik doel hiermee op het zogenaamde "trillen" van bepaalde lijnen, vooral details, in een game die gespeeld wordt (met een gewone SCART aansluiting) op een TV met een relatief groot beeldscherm.
    Dit viel me bijvoorbeeld op toen ik een Dreamcast had gekocht en daarmee op een relatief klein TV'tje speelde, en daarna overstapte op een TV die een stuk groter was.

    Met de komst van de nieuwere PS2 en Xbox is dit ook wel weer verminderd, want met mijn huidige Xbox bijvoorbeeld op dezelfde grootte TV heb ik er vrijwel geen last van....dit komt denk ik omdat de resolutie van de games hoger (en dus scherper) is geworden, en daarmee ook de beeldkwaliteit right ?

    Maar hoe zit dat nu, anders gezegd wat kan ik verwachten, als ik mijn Xbox en PS2 die ik nu aangesloten heb staan, dus aan ga sluiten op bijvoobeeld deze Samsung LE26R51 ? Want deze is weer aanzienlijk groter, bovendien ook breedbeeld....mijn huidige TV (CTR) is dat dus niet.
    Gaat dit ten koste van de scherpte van de graphics, ofwel is er een kans dat ik bijvoorbeeld weer last krijg van die "trillingen" in beeld waar ik het net over had ? Of gaat dit reuze meevallen aangezien de TV van zichzelf al een hoge resolutie en dus scherp beeld levert ?

    Ik heb het hier namelijk gewoon over een SCART aansluiting, en dus niet HD kwaliteit.....aangezien ik die nog niet ontvang voor mijn huidige Xbox en PS2. En als ik straks met de X360 aan de slag ga, kan ik dan mijn huidige Xbox games ook in HD kwaliteit spelen ? Zelfde geldt als ik nog verder in de toekomst kijk, in het geval van PS2 spellen op de PS3 ? Hoe gaat dit in zijn werking ? Want als ik het goed begrijp moet ik dus minimaal LCD hebben om uberhaupt HD te kunnen ontvangen, maar gaat dit (de grootte van de TV dus) niet ten koste van de beeldkwaliteit bij games die geen HD ondersteunen ??

    Als deze vragen voor mij beantwoord kunnen worden door iemand hier, en de antwoorden zijn in mijn ogen positief genoeg....dan kan ik echt op de beslissing overgaan om een Samsung LE26R51 in huis te halen :)

    EDIT : Hoe zit het eigenlijk met de refresh rate van deze Samsung LE26R51, is die hoog genoeg om snelle acties in snelle spellen goed tot zijn recht op het beeld te laten verschijnen ? Ook uitgaande van mijn spellen zonder HD nu dus, op de PS2 en Xbox ? Ik kan dit nergens vinden namelijk :confused:
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2005
  20. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Een hoge contrast ratio is toch juist goed? :confused:

    Iig weet iemand of die samsung nou wel of geen last heeft van "tearing" bij 720p@60hz?

    Ik was eigenlijk van plan om hem morgen aan te schaffen maar nu twijfel ik :{
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina