Oke als ik dat dynamic contrast gebeuren dan uit kan zetten ist idd geen probleem....maar wat ik een aantal posts geleden me nog afvroeg was dit :
Uit mijn ervaring is gebleken dat hoe kleiner het beeldscherm van de TV, hoe scherper de graphics in een game ogen. Ik doel hiermee op het zogenaamde "trillen" van bepaalde lijnen, vooral details, in een game die gespeeld wordt (met een gewone SCART aansluiting) op een TV met een relatief groot beeldscherm.
Dit viel me bijvoorbeeld op toen ik een Dreamcast had gekocht en daarmee op een relatief klein TV'tje speelde, en daarna overstapte op een TV die een stuk groter was.
Met de komst van de nieuwere PS2 en Xbox is dit ook wel weer verminderd, want met mijn huidige Xbox bijvoorbeeld op dezelfde grootte TV heb ik er vrijwel geen last van....dit komt denk ik omdat de resolutie van de games hoger (en dus scherper) is geworden, en daarmee ook de beeldkwaliteit right ?
Maar hoe zit dat nu, anders gezegd wat kan ik verwachten, als ik mijn Xbox en PS2 die ik nu aangesloten heb staan, dus aan ga sluiten op bijvoobeeld deze Samsung LE26R51 ? Want deze is weer aanzienlijk groter, bovendien ook breedbeeld....mijn huidige TV (CTR) is dat dus niet.
Gaat dit ten koste van de scherpte van de graphics, ofwel is er een kans dat ik bijvoorbeeld weer last krijg van die "trillingen" in beeld waar ik het net over had ? Of gaat dit reuze meevallen aangezien de TV van zichzelf al een hoge resolutie en dus scherp beeld levert ?
Ik heb het hier namelijk gewoon over een SCART aansluiting, en dus niet HD kwaliteit.....aangezien ik die nog niet ontvang voor mijn huidige Xbox en PS2. En als ik straks met de X360 aan de slag ga, kan ik dan mijn huidige Xbox games ook in HD kwaliteit spelen ? Zelfde geldt als ik nog verder in de toekomst kijk, in het geval van PS2 spellen op de PS3 ? Hoe gaat dit in zijn werking ? Want als ik het goed begrijp moet ik dus minimaal LCD hebben om uberhaupt HD te kunnen ontvangen, maar gaat dit (de grootte van de TV dus) niet ten koste van de beeldkwaliteit bij games die geen HD ondersteunen ??
Als deze vragen voor mij beantwoord kunnen worden door iemand hier, en de antwoorden zijn in mijn ogen positief genoeg....dan kan ik echt op de beslissing overgaan om een Samsung LE26R51 in huis te halen
EDIT : Hoe zit het eigenlijk met de refresh rate van deze Samsung LE26R51, is die hoog genoeg om snelle acties in snelle spellen goed tot zijn recht op het beeld te laten verschijnen ? Ook uitgaande van mijn spellen zonder HD nu dus, op de PS2 en Xbox ? Ik kan dit nergens vinden namelijk
Laatst bewerkt: 11 aug 2005