1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik in paar weekjes *)
     
  2. Unhooked

    Unhooked Adrenaline driven

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0
    Om ff terug te komen op mijn vraag: Mijn tv heeft een resolutie van 1366 x 768 pixels. Echter heb ik geen HDMI en componenten ingang. Er zit echter wel een DVI ingang op. Kan ik nu mijn games op HD afspelen, en wat heb ik daar voor nodig (welke kabeltjes)
     
  3. chizzle

    chizzle Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    Unhooked je had dan beter de 32pf9966 kunnen halen, omdat die een stukje goed koper is + met pix plus 2 ofterwel iets nieuwer.
     
  4. Koffie mok

    Koffie mok Guest

    Ik bedoel 1200 tot 1300 perjaar |:- |:- |:-
     
  5. Unhooked

    Unhooked Adrenaline driven

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees net dat MS niet met een DVI kabel komt! Dat beteknt dus dat er geen HD voor mij inzit???
     
  6. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Er komen ook vast wel 3rd party bedrijven. Als Microsoft denkt dat iedereen een HDTV met HDMI heeft...zitten ze er gruwelijk naast. Hooguit 5% in europa heeft dat of minder...
     
  7. misfit

    misfit Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    @Unhooked,

    De tv ondersteund wel HD materiaal, alleen over de DVI-ingang. Philips heeft als het goed is twee adapters bij de tv meegeleverd om een component kabel op de DVI-ingang aan te kunnen sluiten.

    Een adapter van component naar VGA of een kabel van component naar VGA, weet ik niet zeker, maar het werkt hetzelfde:

    [plaatje]http://www.compucity.de/images/hdtv-adapter.jpg[/plaatje]

    En een adapter van VGA naar DVI:

    [plaatje]http://www.mc3llc.com/images/DVI-Flat_VGA_ADAP.JPG[/plaatje]

    Dus het is allemaal mogelijk :).

    De tv hangt toch niet aan de muur hé? Anders komt ie er een stukje vanaf te hangen met al die adapters.

    Je zou dus ook de rechter HD VGA kabel kunnen kopen voor de 360:

    [plaatje]http://x3.putfile.com/7/18613070119.jpg[/plaatje]

    Dan hoef je alleen nog maar de VGA naar DVI adapter te gebruiken en kan je dat hele component gebeuren vergeten :).
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2005
  9. Wallace

    Wallace Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even een vraagje, is het slimmer om een tv te kopen bij een winkel of kun je zonder problemen bij een internet winkel terecht. Internet winkel is namelijk vele malen goedkoper maar zit er geen addertje onder het gras?? Ik zit te twijfelen tussen 66cm of 81 cm, schijnt dat 66 cm scherper is, wat kan ik het beste doen?
     
  10. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je tot 4 meter van tv af zit, kan je het beste voor de 66 cm gaan en die is stukken scherper ja.
    Voor mij zou 66 beste keus zijn, 80 cm ofzo is te groot. Zit max. 3 meter van tv af.
     
  11. Alé Gertje!!!

    Alé Gertje!!! Active Member

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    0
    heb ff een vraagje over die vga-kabel(niet helemaal on-toppic maartoch), waarmee je dus ook je monitortje kan aansluiten op je x360. Das dus het rechterplaatje hierboven gepost. die stekker(15pins-huppeldepup) lijkt exact op die van een monitor. Nou hoor ik jullie al denken: ''ja tuurlijk lijkt die daarop, hij moet daar notabene op worden aangesloten...'', maaar als ze exact hetzelfde zijn kun je ze moeilijk opelkaar inpluggen. Heb je dan ook nog een tussen stuk nodig of zie ik ze vliegen...? Misschien een domme vraag maar wil dus die vga-kabel kopen om zo te gamen via een monitor maar hoop niet dat ik nog extra zooi moet kopen. alvast bedankt
     
  12. Black Label

    Black Label -

    Berichten:
    327
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit vraag ik me ook af omdat ik ook op mijn monitor wil gamen en ik wil graag weten of het veel mooier beeld geeft ?
     
  13. xplayer

    xplayer Active Member

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat ik mss wel die slimline tv van Samsung ga halen (WS-32Z306V). Mij maakt het niet zoveel uit of ik een platte tv of een kast van 40 cm erachter heb, hij is wel 600 euro en dat is iets beter te betalen :).
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ze hebben niet dezelfde aansluiting. Op de tv/monitor zit een zogenaamde 'female' aansluiting. Op de VGA-kabel zit een 'male' aansluiting.

    [plaatje]http://www.pigselectronics.com/graphics/large/15M15F.JPG[/plaatje].

    Dus links zit aan de kabel en rechts op de tv/monitor :cool:.
     
  15. Boutros

    Boutros Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan, als je je TV op je PC aansluit met een standaard vga kabel.
     
  16. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ik weet zeker dat er verschillende kabelboeren op in zullen springen.
    er zal oa ook wel een dvi/hdmi stekker op de markt komen voor de xbox 360 om direct aan je lcd of plasma te prakken.

    zelf ben ik nooit zo gek op verloopstukjes.
     
  17. Unhooked

    Unhooked Adrenaline driven

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0

    Oké het is mij nu helemaal duidelijk. Bedankt! Ik heb inderdaad de VGA<>DVI adapter kunnen vinden. Die andere moet ik nog ff zoeken. Hij hang wel aan de muur, maar alle ingangen zitten niet achter, maar onder de TV. Hij hoeft dus niet van de muur. Maar nogmaals bedankt!
     
  18. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Probleempje met de befaamde samsung tv. Ik heb de tv met een vga kabel aangesloten op mn PC. Ik wil graag films via mn pc afspelen. Opzich gaat het prima maar:
    Op 4:3 formaat ziet het er bijvoorbeeld zo uit:
    [​IMG]
    Als ik hem dan met de afstandbediening op breedbeeldformaat zet ziet het er bijvoorbeeld zo uit:
    [​IMG]
    Oftewel de tv rekt het beeld alleen horizontaal uit en niet verticaal.
    Hoe kan ik dit verhelpen?

    edit:
    Dit kwam ik tegen in het configuratie scherm. Er staat dat de Tv ingesteld staat op 1024x768, maar zoals je daarnaast kunt zien heb ik hem op 1360x768 gezet.
    [​IMG]
    Als ik dan op "ok" druk staat er gewoon nog 1024x768 :confused: Waar slaat dit op?

    Help |:-
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2005
  19. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het niet zeker (heb hier verder nog geen ervaring mee) maar heb je de juiste monitor te pakken? Aangezien er een verversing van 85hz staat (volgens mij je pc monitor) Het zal haast wel niet, maar het zou zonde zijn...
     
  20. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Tjah, hij geeft wel gewoon beeld dus het zal wel de goede monitor zijn he.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina