1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    aan de resolutie te zien zouden ze het allemaal kunnen weergeven
     
  2. Wallace

    Wallace Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0

    Nou Mooi is dat, dacht ik eindelijk een keuze gemaakt te hebben blijkt die sony niet goed. Ik wilde dan wel de KLV-S type kopen maar goed de V versie is duurder. De verkoper in de winkel vertelde dat deze tv wel goed zou zijn voor de 360 en dat je het verschil tussen de V en S niet ziet, dus die wega module maakt voor de xbox 360 geen verschil. Maar Guilty Spark waar heb je gelezen dat de sony niet goed zou zijn want ik zat er dus aan te denken de s type te kopen.
     
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De grootste fout die je kan maken als je op zoek bent naar een LCD-tv is er teveel over lezen 8). Specificaties en prijzen vergelijken kan je gewoon vanuit je luie stoel doen. Het beste kan je gewoon naar een winkel gaan en daar de tv`s bekijken. Zoek een speciaalzaak op, dus geen Media Markt o.i.d. Daar heeft de gemiddelde consument meer verstand van zaken dan de verkopers zelf. Zoek een zaak op waar men de tijd voor je neemt en neem gerust je eigen beeldmateriaal mee. Je zult zien dat er dan een hoop schermen 'tegenvallen' die op het internet werden aangeprezen en visa versa. Vooronderzoek is helemaal niet verkeerd, maar neem niet alles wat je leest serieus.

    Neem bij voorbeeld de Samsung LExx41/51 tv`s. Op het internet doen veel tegenstrijdige ervaringen de ronde over deze schermen. Zo zouden veel mensen last hebben van 'tearing' en 'ghosting'. Terwijl andere mensen helemaal nergens last van hebben. Ik raakte ook aardig ontmoedigd toen ik al die negatieve berichten las. Toch ben ik voor zo`n Samsung scherm gegaan en die heeft helemaal nergens last van. Het zal ook een kwestie van pech zijn denk ik als je een scherm treft met bovenstaande problemen. Maar daar heb je garantie voor, al is natuurlijk niet echt leuk.....
     
  4. Mensen met negative ervaring zullen eerder op internet zoeken, en klagen. Sommeige problemen verworden van een mug tot olifant. Omdat een paar internetters, die net TV's uit een verkeerde serie hebben, over tearing klagen raken anderen in paniek (nou ja, overtrokken woord). Vervolgens noemen mensen andere fouten (bijvoorbeeld de slechte (afwezige) Vsync in sommige Xbox spellen tearing.
     
  5. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb de samsung nu ruim een week maar ik twijfel echt of ik wel een goed scherm heb, met voetbal bespeur ik toch regelmatig een hapering in het beeld. En hij is al 2x uitgevallen als ik hem op teletekst wil zetten (schiet een soort op standby en je kan hem alleen nog maar uitzetten). Ik wacht nog even af anders wordt het bellen. Iemand vaker van deze teletekst fout gehoord ?
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2005
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dit zijn btw mijn instellingen:

    [plaatje]http://img488.imageshack.us/img488/1897/image21ox.jpg[/plaatje]

    [plaatje]http://img488.imageshack.us/img488/7480/image48xi.jpg[/plaatje]

    [plaatje]http://img417.imageshack.us/img417/4491/image66ky.jpg[/plaatje]

    [plaatje]http://img417.imageshack.us/img417/9649/image86fz.jpg[/plaatje]

    Wat het herkennen van het scherm betreft, bedoel ik dat ie hem als Samsung scherm herkent en niet bij typenummer.
     
  7. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    ik heb net een email verstuurd naar samsung, ik ben benieuwd :'-(
     
  8. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    He Sjoerd, ik zal zeker wat pics maken en ik zie je vast wel weer op live binnenkort _0/
     
  9. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Wallace, laat mij jou gerust stellen. Op www.avforums.com staat een zeer uitgebreide (65+ pagina's) thread over de Bravia modellen van Sony. Ongeveer 80% van de mensen is laaiend enthousiast over de S en V serie. De (onbetaalbare) W-serie wordt nog niet besproken.

    Ook wordt hier de What Hi-fi test besproken. Er blijkt dat er in deze tests niet professioneel gehandeld wordt en geen goede kabels(component/hdmi) getest worden om het maximale uit de tv's te halen.

    Het verschil tussen de V en de S serie zit m in een chip die het beeld upscaled bij normale (analoge/digitale) tv-uitzendingen en DVD's. De V-serie heeft deze chip ingebakken. Echter bij het weergeven van HD-materiaal heeft deze chip geen toegevoegde waarde. De source(720p/1080i) is van dusdanig hoge kwaliteit dat de chip dit niet kan upscalen. Dus alleen voor normaal tv en dvd gebruik is er praktisch verschil tussen de V en de S serie.
    Voor de Xbox 360 kan je dus gewoon de S-serie nemen die bovendien 600 euro goedkoper is... In de 40" range dan..

    Ik hoop dat ik bij deze je twijfel en onzekerheid heb kunnen weghalen. Ik heb zelf ook een S-model besteld en veel onderzoek vooraf gedaan dus ik weet waar ik het over heb.

    Succes met het nemen van je beslissing!
     
  10. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Arjan ik weet niet hoe jij het voor elkaar hebt gekregen, maar mijn beeldschermresolutie op mijn Samsung krijg ik niet hoger dan 1024 x 768 als ik mijn laptop op de TV aansluit :confused:

    Ik heb je plaatjes bekeken van je instellingen maar ik weet dus bijgod niet hoe ik de mijne hetzelfde krijg....Bij jou staat er ook "Plug & Play monitor" en ik kan alleen kiezen tussen "1. (meerdere monitors) op ATI MOBILITY RADEON 9700" en "2. (meerdere monitors) op ATI MOBILITY RADEON 9700" :confused:
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2005
  12. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Kheb dus het zelfde probleem als ik films af wil spelen. Gister toen ik World of warcraft op mn tv ging spelen deed ie het echter perfect met een resolutie van 1360x768. Deze resolutie heb ik gewoon in het spel zelf ingesteld. Helaas werkt dit niet zo met films. Snap dr geen hol van.
     
  13. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey volgens mij is dit al een keer behandeld hier maar ik kan het niet meer vinden, sorry..

    Wat is nou eigenlijk het verschil tussen de Samsung LE26R41 en de Samsung LE26R51???
     
  14. Boutros

    Boutros Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    *Zucht*

    Technisch identiek, met een andere kastje.

    Zoals al 35 keer eerder vermeld in deze thread.
     
  15. The Watcher

    The Watcher I'll Be Watching You

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    0
  16. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Verkopers in de winkels zeggen maar wat:+ Ik moet de eerste verkoper nog tegen komen die echt weet waar die over praat. Regel 1 voor de verkoper: vertel wat de klant horen wil. Nam zelf nog onlangs de proef op de som en vroeg: "Is deze tv geschikt voor HDTV?"Antwoord: Jazeker, mijnheer.O-)
    Mooi niet dus...en toen ik hem dat zei was het..."Ach ja...foutje bedankt|:- "

    Ikzelf zeg niet dat de TV niet oke is....Ik zeg alleen wat ik in de bladen lees en daar werd het type KLV-VA10/12 nogal afgekraakt. Maar hé...ik wil geen onrust veroorzaken hoor....Ik vind gewoon dat iedereen recht heeft op deze info. We hebben het hier immers over de aanschaf van een apparaat van 1250....Geen kattepis dunkt me8)

    Blijft idd zo dat de ene hem goed vindt en de ander niet. Vind hetzelf juist goed om me vast te bijten en te verdiepen in de LCD tv's...Ik ben van plan om een goed produkt te kopen waar ik een tijd mee vooruit kan en vind het de moeite om voor zo'n bedrag goed rond te kijken en ervaringen van anderen te laten meewegen in mijn beslissing.

    Ik zou zelf gewoon de TV eens live aan het werk zien en dan beslissen...maar de keuze is aan jou.

    Veel succes met beslissen iig_O_

    Greetz
    GSPark
     
  17. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
  18. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou ook eens kijken in de software waarmee je die bestanden afspeelt misschien dat je daar kunt instellen wat de resolutie is van de output.
     
  19. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Met welke kabel hebben jullie je scherm aangesloten? Met aan ATI kaart doe je gewoon rechtermuisknop op je bureaublad, eigenschappen. Dan ga je naar Settings - - > Advanced. Daar kun je bij displays een extra scherm aanzetten, als je Ati Catalyst Control Center hebt moet je het daarin even doen. Vervolgens de resolutie van de dekstop op 1280 x 720 zetten (helaas veranderd dan ook de desktop op je normale scherm naar die resolutie, is helaas niks aan te doen). Ga naar de opties van je extra monitor en zet Force 720P aan en dan zou het moeten werken. Wil je fullscreen video op die monitor zet dan bij overlay nog even theater mode aan, 16:9 widescreen en origineel aan bronvideo en dan heb je als het goed is alle instellingen juist. Beetje onoverzichtelijk verhaaltje misschien maar goed zo moet het wel :)
     
  20. The Watcher

    The Watcher I'll Be Watching You

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina