1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb even flink gegoogled en dat teletekst probleem is dus bekend. Het moet te verhelpen zijn met een software update dus ik wacht af wat samsung mij gaat antwoorden. Beter een software fout dan een hardware fout, maar toch baal ik.
     
  2. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Gewoon VGA kabel. Zoals ik al postte kan ik de resolutie niet veranderen. Hij schiet automatisch weer terug.

    Dat teletekst probleem heb ik ook. Loopt af en toe vast.
     
  3. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Als iemand de suggestie wekt dat je waarschijnlijk ctrl alt del moet gaan uitvoeren op die TV dan weet ik helemaal zeker dat ik dat ding niet koop 8)

    Een TV die vastloopt...goeie god...
     
  4. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 24 okt 2005
  5. The Watcher

    The Watcher I'll Be Watching You

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ondersteund het voor pc en xbox 360 ja
     
  6. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    chill, dan ga ik hem denk ik maar halen:)
     
  7. Wallace

    Wallace Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0

    Bedankt Dea Petrus voor de info!!! Ik denk dat ik deze tv ga kopen en dan de 32 inch S versie. Ik wilde wel graag weten of deze tv last heeft van ghosting, dit kan ik nergens vinden. Weet jij dit misschien? In ieder geval bedankt.
     
  8. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Grundig is van Philips. Lijkt me een interessante tv voor een leuke prijs. Nu nog een dealer vinden die ze heeft en verkoopt.
    Heb momenteel een Grundig Elegance breedbeels 100hertz 70 cm.
     
  9. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    En vind je dat niet erg ?? Ik kan er echt niet tegen als ik net een nieuwe tv heb gekocht voor 900 euro. Ik ga er ook van uit dat samsung het op gaat lossen.
     
  10. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Tjah, tis in al die tijd 2 of 3 keer voorgekomen. Kan dr ben ik bang toch niet veel aan doen.
     
  11. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik hoorde dat het opgelost kon worden door een software update en heb samsung er al over gemaild. Ik laat het wel hier in de thread wel weten wat samsung antwoord ;)
     
  12. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Ghosting, tearing, motion blur.. Al deze zaken komen wel eens voor op LCD televisies. In 90% van de gevallen zijn ze te elimineren door een fatsoenlijke kabel aan te sluiten, dwz Component of HDMI.

    De meeste mensen die een Sony Bravia hebben aangeschaft zeggen met scart goed beeld te hebben met af en toe een beetje korrelig effect. Wanneer ze echter via Component of HDMI een dvd'tje keken was het probleem al verdwenen en was het beeld gewoon heel scherp, niet slechter danwel beter dan hun huidige CRT(=gewone tv).

    Wanneer echter HDMI source, trailertjes of gedownloade films in HD-beeldformaat, afgespeeld werden waren ze gewoon verbaasd over de visuele pracht van de schermen. Er werd zelfs beweerd dat het de beste HD-games tv was.
    Overdrijven is een kunst wat ze op de AV-forums dus ook kunnen. Het neemt echter niet weg dat ze laaiend enthousiast waren over de beeldkwaliteit en geen enkel probleem zoals tearing/ghosting of motion blur of korrels of wat dan ook meer zagen.

    Oftewel.. als je de S32 wil bestellen voor je toekomstige Xbox360 hoef je niet langer te twijfelen, gewoon doen dus..

    Leuke kanttekening: Om de kosten te verminderen hebben Sony en Samsung een joint-venture opgericht, een soort samenwerkingsverband, waardoor ze in dezelfde fabriek dmv dezelfde technieken hun nieuwste lcd schermen maken. Sony en Samsung staan dus ongeveer gelijk wat kwaliteit betreft.
     
  13. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Wat is High Definition TV?
    High Definition Television (HDTV) is zoals de naam al doet vermoeden televisie
    met een hoge resolutie over dit laatste straks meer. Nu is er op het gebied van
    televisie uitzendingen in Nederland nog geen aanbod (via de sateliet inmiddels 4
    of 5 kanalen) maar de reden waarom je dit aan het lezen bent is omdat de nieuwe
    console van Microsoft de Xbox 360 games in HD gaat ondersteunen. HDTV-beelden
    bevatten meer gegevens dan bij de conventionele standaardresolutie. Deze extra
    gegevens leiden tot een rijker beeld met meer detail en helderheid. Er zijn een
    aantal uitzendstandaarden, de meest gangbare daarvan zijn 720p en 1080i.


    Resolutie
    Resolutie is voor iedereen die wel eens achter een pc heeft gezeten een bekend
    begrip, de resolutie bepaald de hoeveelheid beeldpunten / informatie die je kunt
    tonen op het scherm. Iedereen wil altijd spelen op een zo hoog mogelijke
    resolutie zodat je alles goed en gedetailleerd kunt zien, zoals zo vaak geldt
    ook in dit geval 'bigger is better'. Een standaard (Pal) dvd heeft een resolutie
    van 720x576, HD introduceerd een tweetal nieuwe resoluties namelijk 1280x720 en
    1920x1080.

    Een eenvoudig rekensommetje toont dan gelijk aan dat je 5x zoveel
    beeldinformatie hebt in het geval van de 1080 en ruim 2x zoveel met 720.

    PAL: 414720 (720x576)
    720P: 921600 (1280x720)
    1080i: 2073600 (1920x1080)

    Als je dat in een plaatje zou vertalen zou dat er als volgt uit zien:

    [​IMG]

    Ook kan je door op onderstaande link te klikken de verschillende aansluitmogelijkheden/resoluties van een xbox game vergelijken:
    http://www.users.bigpond.net.au/paulgun/xbox/video/

    Interlaced versus Progressief
    De resolutie 1280x720 wordt vaak aangeduid als 720P, de 720 staat voor het
    aantal beeldlijnen en de 'P' staat voor een progressief beeld.

    Bij een progressief beeld wordt het beeld in 1x op het scherm getoond. Bij een
    interlaced beeld worden eerst de oneven regels op het beeld getoond en met de
    volgende verversing de even regels. Doordat er gewerkt wordt met een hoge
    verversingssnelheid (refreshrate) zie je hier in de praktijk over het algemeen
    niets van. Je gaat pas problemen krijgen met interlaced beelden op het moment
    dat er snelle actie op het scherm te zien is. Het volgende plaatje laat je het
    combing effect zien dat optreed bij een snelle beweging.

    [​IMG]

    Ook aan onderstaande 2 plaatjes is het verschil goed te zien:

    Interlaced:
    [​IMG]
    Progressive:
    [​IMG]

    Wat je hier dus ziet gebeuren kun je vertalen naar een shooter als halo. Na het
    op het scherm tonen van de oneven lijnen draait de speler een fractie naar
    rechts. Op het moment dat nu de even lijnen op het beeld worden getoond is de
    speler dus iets opgeschoven en lijkt het beeld versprongen ten opzicht van het
    eerste beeld, je ziet nu een soort van kam (comb) effect.

    Hierdoor wordt vaak gekozen om bij sport uitzendingen en games te werken met een
    720P signaal en bij een film met de hogere meer gedetailleerde interlaced
    variant.

    Waarom dan niet altijd een progressief signaal zul je je wellicht afvragen. Het
    antwoord is simpel, een progressief signaal kost 2x zoveel bandbreedte omdat je
    nu in 1x het hele beeld moet vullen.


    Codering
    HDTV gebruikt digitale videocodering, MPEG-2 genaamd, die tevens wordt toegepast
    op DVD en digitale televisie. De technologie is echter verder ontwikkeld. Dit
    heeft geleid tot nieuwe indelingen zoals MPEG-4, H.264 en Windows Media® 9,
    waarmee codering en bandbreedtegebruik efficiënter verloopt. Hierdoor komen meer
    TV-zenders beschikbaar, passen er meer films op een schijf en zijn de beelden
    van hogere kwaliteit.


    Wat heb ik nodig om van de HD capaciteiten van de Xbox 360 te kunnen
    genieten?

    Je kunt kiezen voor een televisie of een projector, let er hoe dan ook op dat de
    (native) resolutie van de televisie / projector minimaal 1280 x 720 is. Er zijn
    nogal wat televisies die worden aangeboden als hd-ready omdat ze wel een 720P en
    1080i signaal accepteren maar vervolgens verlagen (downscalen) naar de
    eigenlijke resolutie van de tv die veel lager ligt. Op die manier raak je
    eigenlijk alle voordelen van het hd signaal weer kwijt. De producenten doen dit
    zelf netjes op hun website maar in folders en electronica zaken wil dit nogal
    eens vaak misgaan.

    Volgens de EICTA moeten HD-Ready TV's aan de bepaalde eisen voldoen.
    Eisen waaraan HD ready toesten moeten voldoen:
    -Een resolutie met minstens 720 verticale beeldlijnen.
    -Ondersteunt de volgende resoluties: 1280*720 progressief (60hz), 1280*720
    progressief (50hz), 1920*1080 interlaced (50hz), 1920*1080 interlaced (60hz).
    -Heeft tenminste een HD ingang (DVI (HDMI) en component).

    Het HD signaal kan middels een aantal ingangen je televisie / projector in.
    Lange tijd is de component ingang de meest gebruikelijke geweest, maar deze
    wordt langzamerhand vervangen door vga / dvi / hdmi. De laatste zou in theorie
    de beste kwaliteit moeten realiseren maar alle genoemde opties zijn uitstekend
    geschikt.

    De nieuwe Xbox 360 ondersteund out of the box HD. De Xbox 360 zal in elk geval
    twee soorten hd kabels krijgen te weten:
    -Xbox 360 Component HD AV Cable*
    -Xbox 360 VGA HD AV Cable

    Of er DVI / HDMI kabels komen weet ik op dit moment nog niet zeker. Mocht je tv
    alleen DVI of HDMI ingangen hebben dan is er met behulp van de twee beschikbare
    kabels en een verloopstekker toch goed te gamen.

    * Zit standaard in het Normale (€399) Xbox 360 pakket.

    Waar kan ik nog High Definition ontvangen / kijken behalve via 360?

    Satelliet
    Op 1 januari 2004 werd een nieuwe HDTV-service genaamd Euro 1080 geïntroduceerd
    op het Astra-satellietnetwerk.
    Deze service bestaat uit twee zenders, Main en Event, die momenteel concerten en
    kinderprogramma's uitzenden.
    Euro 1080 heeft bepaalde voetbalwedstrijden van de Europese
    voetbalkampioenschappen in 2004 uitgezonden.
    Hiervoor is wel een speciale HDTV-decoder en satellietschotel nodig.

    Op DVD
    Er zijn diverse films op DVD uitgebracht in Windows Media® 9-indeling (HD-WMV),
    een hele verbetering ten opzichte van de bestaande DVD-indelingen.
    Het afspelen van HD-WMV kan enkel via de pc of een speciale losse speler die je
    hiervoor dient aan te schaffen.

    Digitale televisie
    In de toekomst wordt HDTV mogelijk tevens onderdeel van het digitale
    televisienetwerk, maar de zenders moeten nog beslissen over de precieze planning
    en inhoud. Zo schijnen UPC en Philips nu een overeenkomst te hebben getekend om HDTV te gaan introduceren in Europa, hoe dit in ze werk moet gaan is echter nog niet bekend.

    Blu-ray Disc™ en HD-DVD
    De volgende generatie DVD's zal gebruikmaken van een blauwe laser (die op een
    kleiner punt kan worden gericht) zodat zij meer gegevens kunnen bevatten dan een
    conventionele DVD. Op dit moment zijn er eigenlijk 2 nieuwe standaarden in ontwikkeling namelijk: Sony’s Blu Ray Disc en Toshiba’s HD-DVD. Beide hebben hun voor en nadelen. Zo heeft Blu Ray een grotere opslag mogelijkheid en is deze erg goed te beveiligen (handig voor film producers). Aan de andere kant is HD-DVD een stuk goedkoper en waarschijnlijk beter geschikt voor de consument, aangezien deze beter geschikt is voor thuis kopieën.
    Ondanks dat Blu-ray een grotere opslag capaciteit bied zijn beide formaten meer dan geschikt als opvolger van de DVD en kunnen zij zonder problemen films in HDTV formaat opslaan.
    Op dit moment lijkt Blu-ray aan kop te gaan doordat zij al vele content aanbieders achter zich hebben staan, hoe het in werkelijkheid gaat uit pakken als de spelers op de markt komen is niet te voorspellen. Wel wordt gevreesd dat de markt straks door 2 standaarden wordt verdeeld en hierdoor consumenten minder bereid zijn te investeren in deze formaten en dus de kat uit de boom gaan kijken.

    Demo's HD
    Goed je hebt inmiddels al een heel verhaal achter de kiezen, het wordt nu ook
    tijd dat je wat kunt bekijken. Er zijn verschillende mogelijkheden om op je pc
    op dit moment al te genieten van HD. Op de volgende websites kun je filmpjes in
    hoge resolutie bekijken. Hou er echter wel rekening mee dat je een dikke pc
    nodig hebt om de filmpjes te kunnen bekijken. En dat vaak je monitor niet echt toereikend is doordat deze vaak 4:3 is (je verliest dus een deel van het beeld aan zwarte balken) Maar het geeft wel goed weer wat voor scherpte/kwaliteit je kan verwachten van HDTV.

    -http://www.wmvhd.com/ (Showcase van Microsoft)
    -http://www.apple.com/quicktime/guide/hd/
    (Apple trailers in HD, gecodeerd middels de H.264 codec)
    -http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=abde1e02-b529-469e-ae6a-7417fcde9e12&displaylang=en
    (xbox 360 HD filmpjes)



    Lijst van geschikte televisies
    -Philips 26PF5320
    -Philips 26PF9956
    -Philips 32PF9986
    -Philips 32PF9966
    -Samsung
    LE26A41B

    -Samsung
    LE26R51B

    -Samsung
    LE32R51B

    -Panasonic
    TX-32LX500



    Lijst van ongeschikte televisies
    -LG 42 inch Plasma Televisie RZ-42PX12
    -Panasonic TH-37PA50


    Lijst van geschikte projectoren
    -Nader in te vullen

    --------------------------------------------------------------------------

    Zo ik heb de start post van tipex lichtelijk aangepast. Het voornaamste is het stuk over Blu-Ray en HD-DVD hier had tipex het over HDV wat opzich wel logisch is maar ik denk dat het voor de normale forum bezoeker handiger is om het alleen over blu-ray en hd-dvd te hebben mede omdat het op internet hier vooral over gaat.

    Verder nog paar links toegevoegd (plaatjes + link). Als tipex zo vriendelijk zou willen zijn om deze op zijn space te plaatsen.. :) Ik kan het ook wel doen maar aangezien de rest er al op staat..

    Daarbij heb ik ernstige twijfels over de lijsten van geschikte, niet geschikte tv's/projectoren. Dit is waarschijnlijk een mega grote klus om bij te houden. Daarbij zoals je uit alle antwoorden in dit topic kan lezen ook nog eens ontzettend subjectief; de één vind beeld zus prachtig terwijl de anders beeld zo prachtig vind.
    Ook ben ik van mening dat we de mensen dan niet uitnodigen tot het zoeken van eigen informatie, dus dat we alles voor ze voorkauwen.

    Mede door die lijst is mij de precieze strekking van de nieuwe HDTV thread nog niet helemaal duidelijk. Ik ben van mening dat we het vooral over HDTV moeten hebben... al die televisie verhalen kennen we nu wel (+ 100x dezelfde vraag). Ik vind dat er in de HDTV thread alleen over HDTV gepraat mag worden en de ontwikkeling hiervan (europa, amerika enz) en natuurlijk ook wel in referentie met de xbox 360 (aansluit problemen enz) Dus eigenlijk alles voor het weergeven van HDTV. Maar niet de aanschaf van de TV zelf. Dit zou in een aparte tv thread kunnen denk ik die alles behandeld en waar iedereen ze tv aanschaf vragen kwijt kan.

    Uiteraard is dit mijn persoonlijke mening over het item HDTV. Ik hoor graag hoe jullie erover denken mede met de op/aan merkingen over de Startpost.
     
  14. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
  15. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn laptop op mijn TV aangesloten met een VGA/D-sub kabel (ik heb begrepen dat dit hetzelfde is :9). Als ik vervolgens op eigenschappen kijk bij beeldscherm kan ik kiezen tussen "1" en "2"....als ik op "herkennen" klik dan herkent hij mijn TV als de "1" zegmaar. Probleem is alleen dat ik hierbij alleen kan kiezen tussen 800x600 en 1024x768 resolutie. Bij "2" zijn meerdere resoluties te kiezen, maar ik neem aan dat die "2" op het gewone scherm van mijn laptop slaat ? Ofwel daar heb ik dus niks aan, want als ik mijn TV gebruik staat het scherm van mijn laptop uit (Fn + F8)....anyways ik zal nog eens stap voor stap gaan proberen wat je hierboven zegt, dat moet ik nog doen namelijk :)

    Maar zoals Arjan alles heeft ingesteld snap ik het helemaal niet, want bij het kiezen van meerdere resoluties kan ik sowieso geen 1360x768 kiezen :confused:
    Nja mocht het nou nog nie lukken dan horen jullie nog van me ;)
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2005
  16. <Gp>

    <Gp> Gp

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0

    Kijk dat is info waar je wat aan hebt. O-)
    Alles perfect beschreven.
    topper gasten. Ik begrijp nu wat meer over die bagger zooi _0/
     
  17. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Fijn om te horen. :) Deze gaat dus gebruikt worden voor het vervolg op deze thread. Maar is er misschien iemand die met concrete feedback kan komen? :)
     
  18. <Gp>

    <Gp> Gp

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja 1 dingetje nog je zij dat er maar 2 kabeltjes waren om de xbox aantesluiten op je tv als je in deze thread http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?p=1612733#post1612733 kijkt zie dat er binnen kort nog 1'tje wordt gemaakt niet door microsoft zelf maar door ehm.. geen faluw idee. mmm niet op gelet.

    :EDIT: vergeten de link te plaatsen, ik wordt oud.
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2005
  19. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Vergelijk de specs eens.....
    http://www.grundig.com/index.php?id=235&pid=193
    http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/AADFD2963DF4F685C125709700346A61

    Kieskeurig zegt HDMI en Grundig niet...
    En wie maakt de tv??? Juist ja.

    Check it:

    * Geen HDMI betekent een dure kabel van DVI-> HDMI ( van den Hul
    ongeveer 80 euro )...tenminste als je kwaliteit wilt.

    * Geen component ingang!

    * Geen VGA ingang!

    * Contrast geen 700:1 maar 600:1

    Sorry...maar ik kan dit echt geen goede koop noemen..al is het apparaat maar 699. Dus....goedkoop is blijkbaar duurkoop. Maar goed...ieder zijn meug natuurlijk.

    To hell with Kieskeurig...Ze schrijven maar wat:mad:

    greetz
    Gspark
     
  20. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik word niet goed van dat HDTV gedoe eigenlijk. Overal staan andere specs, beeld in winkels was TE bagger en ze zijn gewoon nog te duur ook al heb ik 1000 euro aan de kant gelegd. Ik wacht denk ik liever tot het wat beter allemaal is en ik echt de 360 graphics op gewone breedbeeld bagger vind.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina