1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt wel das volgens mij de kabel van joytech waar iets van 3 aansluitingen mee mogelijk zijn... dat kan nogal verwarrend zijn. Ik denk dat voorlopig component + vga genoeg zijn. Daarbij verwacht ik wel dat microsoft ook nog een hdmi kabel released maar dat is natuurlijk nog niet zeker. Ik zal het even onthouden maar het lijkt mij niet erg verstandig om te vermelden... aangezien er teveel 3th party kabels zijn.
     
  2. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is dat idd wel het beste....Mijn verstand zegt: wait...maar mijn xbox-hart zegt: Buy-buy-buy:+

    Ach ik weet hoe ik ben...ik kan nuu wel zeggen ik wacht, maar als ik de 360 dadelijk in mijn klauwen heb wil ik toch meteen zo'n ding...Dus daarom koop ik hem nu maar ( mezelf moed inpratend;) )

    grtz
    GS
     
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik weet niet wat voor`n videokaart je in de notebook hebt zitten? Bij mij zit er een Intel Extreme 2 videokaartje in. Ik zal wel even wat screens van die instellingen posten, misschien komt het overeen met die van jou.

    Om de tv te activeren moet ik ook eerst op Fn+F8 drukken. Dan schakel je het scherm van de notebook uit. Maar er zijn meer mogelijkheden beschikbaar, zo kan je het bureaublad 'verlengen'. Dan heb je de normale Windows interface op je notebook en een kaal bureaublad op de tv waar je menu`s en vensters (bij voorbeeld internet) naar toe kan slepen. Als je de muisaanwijzer uit het beeld van je notebook beweegt (rechter kant v/h beeld) kom je terecht op het scherm van de tv. Staat allemaal op de volgende screens omschreven:

    [plaatje]http://img489.imageshack.us/img489/4266/17lv.jpg[/plaatje]
    [plaatje]http://img489.imageshack.us/img489/180/23ov.jpg[/plaatje]
    [plaatje]http://img489.imageshack.us/img489/8812/39aq.jpg[/plaatje]
    [plaatje]http://img489.imageshack.us/img489/3391/44xr.jpg[/plaatje]
    [plaatje]http://img238.imageshack.us/img238/270/57cf.jpg[/plaatje]
    [plaatje]http://img238.imageshack.us/img238/795/62tv.jpg[/plaatje]

    Als je er niet uit komt, post dan anders wat screenshots van jouw instelmogelijkheden, wellicht komen we dan tot de oplossing :).
     
  4. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Heeft iemand hier die aanbieding van de Media Markt gezien? Een LCD TV type Ambiance ATL 32 HD met 1366x768 WXGA resolutie en 2x scart, een DVI en een VGA aansluiting. Contrastratio 1000:1, helderheid 500 CD/m2. Oftewel, het zou een 82 cm LCD HDTV moeten zijn. Is deze 'goed genoeg' voor de Xbox 360? Ik wil dit snel weten. Ook wat zijn responsetijd is.

    Want ik heb er 1 gereserveerd tot eind deze week (vrijdag). Hij kost 899. En dat staat me zeer aan! Weet iemand meer over de kwaliteit van deze TV? (ik probeer ondertussen ergens online de betreffende advertentie op te zoeken). Volgens de betreffende MM verkoper die ik sprak, zou hij zijn opgebouwd uit Samsung onderdelen..
     
  5. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hmm, ik kan op het internet helaas niets vinden over deze tv. Om de Xbox 360 voor HD gaming aan te sluiten zou het scherm moeten beschikken over een component video-ingang en/of een VGA-ingang (die ook geschikt is voor HD-signalen en niet alleen PC-signalen). De specs klinken wel erg goed overigens :cool:.

    Als het scherm uit Samsung onderdelen is opgebouwd zit je qua kwaliteit/degelijkheid in ieder geval goed. Maar het blijft een Media Markt verkoper die op dit scherm een grotere winstmarge heeft dan op een Samsung of Philips scherm etc...

    Heb je zelf nog iets kunnen vinden? Als het een Samsung paneel zou zijn met een contrast ratio van 1000:1 dan zou die een responsetijd van 8ms moeten hebben. Dat als ze hetzelfde paneel gebruiken als Samsung en Sony gebruiken voor de laatste serie schermen.
     
  7. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Nee heb verder ook nog niets kunnen vinden. Het ding heet Ambiance ATL 32 HD zoals ik al schreef. Maar google levert niets op! Enigzins vreemd? Zeker wel.

    Maar toch, het kriebelt. De prijs is erg scherp en het gebeurt natuurlijk veel vaker dat grote merken een "B-lijn" produceren onder een andere naam, met zo goed als dezelfde compenenten als hun A-lijn, maar met een veel scherpere prijs. Ik ga morgen of: bellen wat de responstijd is, of gewoon even langs om alle specificaties te bekijken.

    Die DVI ingang zou toch genoeg moeten zijn om HD te kunnen gamen met de Xbox 360? Thanks voor je snelle reply trouwens :)
     
  8. Als ik jou was zou ik er liever wat bijleggen voor zo'n samsung. Die zijn mischien 300 meer, maar dan heb je zowiezo een goeie.
    Ambiance lijkt een beetje op een B merk van Yoko ofzo.
    En wat hierboven ook gezegd wordt moet je wel opletten of de goede aansluiting erop zit. 'HD ready' tv's heb je volgens mij weinig aan. HD compatible is wel geschikt voor de 360 omdat daar die aansluiting wel opzit.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 okt 2005
  9. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Tja maar nog eens 300 euro is wel heel erg veel geld, als je net op jezelf bent gaan wonen en ook al een Xbox 360 + accessoires + games moet aanschaffen. Daarom wil ik eerst deze optie tot op de bodem uitzoeken :)
     
  10. Tis inderdaad veel geld allemaal, als hij de goede aansluiting heeft (volgens mij niet) en een mooi beeld, dan is het misschien een optie. Zelf zou ik dan toch liever even 1 of 2 maandjes doorsparen en eentje van een bekend merk kopen die zeker weten goed is.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 okt 2005
  11. Black Label

    Black Label -

    Berichten:
    327
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie kan mij is goed uitleggen wat ik allemaal nodig hebt om op mijn 19'' TFT scherm te gamen met de 360 en of het uberhaupt mooier is dan op een normale tv?
     
  12. Ligt er een beetje aan of je scherm hd compatible is of niet. Je responsetijd is ook belangrijk. Als deze te hoog is heb je kans op een waas bij snel wisselende beelden.
     
  13. Black Label

    Black Label -

    Berichten:
    327
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar elke computerscherm heeft toch een soort van HD beeld omdat het hogere resoluties weergeeft? En wat is de maximale aanvaardbare responsetijd zodat je er geen last van hebt bij het gamen?
     
  14. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Kom op Plastic, jij bent een Canadian.. wat weet jij er nou van? Jij zei gister nog dat je nog een dia-apparaat had met HDMI aansluiting dus ga jij aub gewoon Halo 2 spelen... |:-
     
  15. Denk rond de 10 m/s om een beetje fatsoenlijk beeld te hebben. Zit er ook gewoon een scart aansluiting op? Dan kan je hem zowiezo proberen.
    Met een gewone TV heb je ook echtwel prima beeld. Je hoeft echt geen dure Hd'tv ervoor te hebben.
     
  16. Black Label

    Black Label -

    Berichten:
    327
    Leuk Bevonden:
    0
    scart aansluiting op mijn computerscherm :confused:
    Ik koop ook geen dure HDTV maar ik een 19'' TFT scherm staan dus ik dacht dan kan ik daar wel op gamen als het mooier beeld geeft.
     

  17. Wat weet jij der van dan Duitser?

    Jij loop alleen maar stoer te lullen over die overhead projector die je besteld hebt samen met die 37 CM sony die je der op z'n kop op wilt leggen:D
    En dat dia apparaat heb ik echt8)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 okt 2005
  18. Jah okee, maar sommige tft's hebben ook een aparte scartaansluiting net zoals een tv.
     
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou Arjan na zojuist weer ff te hebben lopen klooien met de instellingen (ben een leek als het om PC's en configuraties gaat), heb ik het voor mekaar gekregen om de beeldschermresolutie van mijn TV op 1280x768 te krijgen....echter hoe jij aan de 1360x768 komt is me nog steeds een raadsel. Ook het "Force 720p" menu ofzo is bij mij nergens te vinden :confused:

    Uhm mijn videokaart is een ATI MOBILITY RADEON 9700 (tenminste dat staat bij eigenschappen onder adaptertype dus dan zal het wel). Ook die afbeeldingen die je op het laatst laat zien, dat scherm dus, zit er bij mij niet tussen. Ik wil overigens gewoon mijn TV gewoon als primair beeldscherm gebruiken, dat verlengen van het bureaublad over 2 beeldschermen hoeft van mij niet....het beeldscherm van de laptop laat ik liever uit.

    Ik zou best plaatjes willen posten maar das me ff teveel gedoe, dus ik denk dat ik het hierbij laat....tenzij jij zo weet waar het aan ligt natuurlijk ;) Zovaak gebruik ik de PC (of in dit geval de laptop) toch niet, dus ik vind de resolutie van 1280x768 wel best, is in elk geval alweer beter dan 1024x768 :)

    EDIT : Bij "Eigenschappen voor monitor" staat overigens onder "DDC informatie" wel de weergavenaam SAMSUNG, maar een max. gerapporteerde resolutie van 1024x768....ligt het hier misschien aan want de max. resolutie is toch 1360x768 ??
    Anyways, ik heb "Gebruik DDC-informatie" uitstaan en zelf de maximumresolutie op 1280x768 gezet (zo heb ik dit dus voor elkaar gekregen), maar 1360x768 staat echter niet tussen dit lijstje....

    En nog een keer EDIT : Nu kom ik er weer achter dat als ik de resolutie dus handmatig op 1280x768 zet, dat mijn video's dan niet breedbeeld afspelen....weet je wat, ik laat alles wel gewoon staan zoals het was. Op 1024x768 dus, want ik wordt een beetje moe van dit gedoe :mad:
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2005
  20. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor grafische kaartjes wil het nog wel eens lastig zijn om de vreemde resoltuties goed uit te kunnen sturen. Hiervoor is er een erg goed pakketje op de markt genaamd powerstrip. Zoek eens in google naar powerstrip en je type tv, er zijn vast wel mensen met dezelfde problemen die een kant en klare powerstrip configuratie hebben gepost die je kunt gebruiken. Of niet als je pech hebt maar het valt te proberen. Kreeg mijn tv ook altijd alleen op 1280x720 en niet de volledige 1368x768.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina