1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    @Banjy: goeie aanvullingen. De plaatjes staan inmiddels ook op mijn site gehost dus daar kun je naar linken, ze staan in dezelfde map als de andere plaatjes in de text met dezelfde naam als ze nu al hebben.

    De lijst met tv toestellen is inderdaad lastig up-to-date te houden dus dan moeten we wellicht schrappen en lekker focussen op hdtv en alles wat er bij komt kijken.
     
  2. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu Lost aan het volgen in HD... Ziet er echt goed uit alleen jammer dat aflevering 6 pas 6 november wordt uitgezonden in Amerika.. Moet ik nog meer dan 2 weken wachten... :mad: Och ja, kan ook Alias nog kijken in HD :)
     
  3. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt ik heb de links veranderd :) Maar ik zou graag van jullie willen weten wat centraal moet staan in de thread... Willen we iets soortgelijks als nu waardoor je dus heeeeel veeeeel televisie vragen krijgt. Of meer inhoudelijk over HDTV. Indien het 2e moeten we een TV thread erbij openen want anders zullen mensen hier gewoon posten...
     
  4. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    In de winkels is het bijna altijd bagger aangezien het gewoon analoog signaal is dat wordt uitvergroot. Als ze op die tv's nou even 720p / 1080i content draaien, maar nee. Slecht bij een aantal heb ik fatsoenlijke beelden zien aanstaan en dan krijg je pas echt een goed idee van de voordelen van zo'n ding.
     
  5. Mensen met de Samsung, mijn PC herkent hem als zijnde monitor en ik kan met mijn Nvidia kaart gewoon de resolutie op 1366 bij 768 zetten, hetgene perfect beled oplevert. Ik heb daarnaast theatertek, die alle skan upscalen en dat maakt film ook geweldig :)
     
  6. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar upscalen ziet er nog lang niet zo goed uit als echt HD materiaal maar het maakt al wel een groot verschil. Je PC scalet het beeld sowieso naar 1280 x 720 als je force 720p aan hebt gezet maar TheaterTek doet het inderdaad wel beter.. Net TheaterTek 2.2 geinstalleerd, beeld kwaliteit is nog verder verbeterd :)
     
  7. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Zo, ik ben eruit. Ik ga voor de Samsung 32''. Alleen nu weer het volgende probleem. Je hebt de r41 en de r51. Er zijn 3 verschillen, namelijk:

    1. Design. De r51 loopt de zwarte omlijsting in een zwarte punt, waar de r41 recht loopt.

    2. Vermogen speakers. R41: 10 Watt R51: 20 Watt

    3. Het "Combi-filter" die de r41 wel heeft, maar de r51 volgens de gegevens op kieskeurig.nl niet heeft.

    En dan nog iets, heb gelezen dat de meerder schermen een probleem hebben met de HDMI aansluiting, namelijk deze types:

    LE26R41B
    LE26R51B
    LE32R41B
    LE32R51B

    Er komt zo nu en dan een balk tevoorschijn. Vrij irritant, al speel je lekker je HD materiaal af.

    Nu weet ik dat aardig wat mensen al de Samsung schermen in bezit hebben. Zijn deze schermen nu allemaal 100% klaar voor de Xbox 360 na de software update door de monteur. Maakt het Combi-filter veel uit? Ik kom er namelijk soms echt ff niet meer uit :p
     
  8. R51 heeft wel een combfilter (hoort bij DNIe). R51 is nieuwer, ik vind hem zelfs mooier (kwestie van smaak).
     
  9. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok, dus de R51, heeft alleen maar voordelen?
     
  10. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik had ook voor de R51 gegaan, vooral vanwege het design en hij is volgens mij ook nieuwer. Staat je niet blind op de kieskeurig specs want die kloppen nooit :). Ik heb nog geen HD materiaal getest maar ik krijg een software update denk ik, omdat hij soms uitvalt als ik naar teletekst wil gaan. En dat is volgens velen te verhelpen met een software update, en ben ik gelijk klaar voor HD materiaal.
     
  11. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Dus jij hebt ook de R51? Op welke afstand zit jij, en heb je nog klachten? En degene waar is bestel.. die beweert dat de software al up-to-date is.
     
  12. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb ook de R51, wel de 26 inch versie en zit er 2 tot 2.5 meter vandaan. Ik heb hem besteld bij bestekeus.nl. Klachten: teletekstprobleem en bij snelle beelden zie ik soms dat hij even hapert, maar ik wacht even tot de xbox 360 en kijk of hij daar ook hapert. Zo ja, dan wil ik een nieuwe :)
     
  13. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Oei...ik zit op dezelfde afstand. Wordt wel erg groot :p Maar denk dat het wel kan. Het haperen van het beeld, is dat alleen jouw exemplaar, of zit het gewoon in het type?
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2005
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hmm, dit is inderdaad erg frustrerend :eek:

    Heb je ooit eens nieuwe drivers voor de videokaart geïnstalleerd? De laatste versie voor mobile ATI videokaarten is deze: Klik!.

    Toen ik net m`n notebook had aangesloten op de tv stond bij de tweede monitor (de tv) ook een maximale resolutie van 1280x768. Toen drukte ik één keer op Fn+F8 en toen sprong ie op 1360x768.

    @Seda,

    Ik heb de LE26R41 en heb nergens last van, dus ook niet van die haperingen :). Het komt btw niet op alle schermen voor. Het zijn uitzonderingen...
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2005
  15. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok, en kan iemand mij vertellen waarom de r41 vaak een 10tje duurder is dan zijn opvolger, de r51????
     
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Kwestie van zakkenvullen :+.

    Technisch zit er geen verschil tussen, alleen qua design. In de winkels is dat prijsverschil me in ieder geval niet opgevallen. Zeker op internetwinkels gezien?
     
  17. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja idd. Technisch zit er trouwens wel verschil. r51 2x 20 Watt, waarf de r41 2x10 Watt heeft
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat zijn 'Kieskeurig.nl' verschillen :cool:.

    Volgens de handleiding van m`n R41 (tevens voor de R51) en de specificaties op de Samsung site hebben ze beiden 2x5W speakers.

    Kieskeurig.nl e.d zijn aardige websites als je info zoekt, maar hecht géén waarde aan de specificaties die ze blind op hun site lijken zetten :).
     
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2005
  20. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    De xbox360 komt steeds dichterbij, mijn rekening steeds groter, en de HDTV stukje bij beetje steeds goedkoper. Tijd om mij ook eens te gaan orienteren :)

    Worden de Samsungs in deze thread nog steeds aangeraden? Ik heb een aantal pagina's gelezen en lees wel een aantal klachten. Het is wel een leuk prijsje voor een HDTV zo rond de 900, maar ik begin nu net met orienteren, dus ik ga nog niet meteen voor een bep. model.

    Zijn er dat jullie weten nog andere leuke modellen onder de €1000?
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina