1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wallace

    Wallace Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop niet dat iedereen staks een HDTV heeft gekocht voor veel geld en dat MS dan besluit na een jaar ofzo dat hdtv niet aanslaat en dat de games niet meer in HD worden gemaakt en dat je dus achteraf gezien gewoon je 100 hz crt tv had kunnen houden. Ik bedoel, door de loop van de tijd zijn er heel veel technische verbeteringen t.o.v. van het bestaande niet aangeslagen ( Neem, Super VHS, Pal-Plus, NTSC ( in amerika wel standaard) en video 2000)
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2005
  2. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar wat mij betreft komt die lijst er niet in omdat je dan ok weer alle afmetingen erbij moet gaan zetten enz. Daarbij is het gewoon erg veel werk en ook nog eens onderhevig aan persoonlijke mening. Ik heb hem nu even laten staan wat tipex daar had gedaan/ in gedachte had. Maar ik weet niet hoe jullie er dus over denken (die lijst). Ik vind het onnodig veel werk en daarbij vind ik dat mensen zelf moeten uitzoeken welke tv ze willen.
     
  3. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    jawel joh, xbox blijft dat echt wel ondersteunen. Ik denk dat je je dan meer moet zorgen maken om hd televisie en of dit binnekort al wordt geintroduceerd. Als consumenten deze innovatie niet willen betalen heb je best kans dat dit nog even op zich laat wachten. Voor MS is HD nu een feit en blijvende ondersteuning is voor hun niet een groot financieel probleem neem ik aan.
     
  4. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar een tv van 60 Hz heeft dus een responsietijd van 1/60 = 0,016 sec. Of is dit een redenering dat niet op gaat? Kortom, heeft de responsiteit te maken met de frequentie van het verversen van je beeldbuis? Of is is het compleet een ander idee?
     
  5. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is echt totaal niet van toepassing.. Super VHS was een formaat, HD is een resolutie. HD is al veel groter dan jij denkt. In ons kleine kikkerlandje nog niet maar in Amerika al lang. En aangezien het daar al groot is zullen ze de resoluties nooit verlagen maar dat zullen ze sowieso niet doen, alles wordt straks HD.. Films, games, televisie.. Wat jij maar wilt. Of iedereen er ook al voor warm loopt zal moeten blijken. Ik ben er in ieder geval klaar voor.. Download ook niet voor niks 50 gig aan HD-materiaal elke dag :cool:
     
  6. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Probeer me nu in te schrijven voor een isf callibratie tour. Ik zie het zo, je koopt een ferrari en jij rijdt op een nederlandse 'snelweg', en na de callibratie op een duitse autobahn :D ..... ok laat maar :p
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2005
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    16ms op een TFT komt inderdaad overeen met een refresh rate van 60Hz op een CRT. Ik denk wel dat ze iets met elkaar te maken hebben. De response tijd is de tijd die een LCD pixel nodig heeft om van zwart => wit => zwart te veranderen. De refresh rate geeft aan hoe vaak het beeld per seconde wordt ververst. Dus er zit wel een connectie tussen beiden begrippen.
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik heb nu ook al een tijdje wat HD materiaal op mijn laptop staan....en een aantal posts geleden dacht ik ook dat ik naar ECHT HD zat te kijken op mijn Samsung via de laptop. Nu ben ik er dus achter gekomen dat mijn TV niet zijn optimale resolutie weergeeft, en ik dus ook geen 720p kwaliteit kan bekijken :confused: Ik krijg het ook met geen mogelijkheid voor elkaar om de drivers van mijn videokaart up te daten zodat het wel zou moeten kunnen, hij blijft telkens zeggen dat hij de software niet kan installeren en dat ik contact op moet nemen met de leverancier van de notebook....en na gisteren weer uren te hebben zitten klooien (tot een punt dat mijn computer echt over de zeik was en ik de resolutie niet eens meer hoger dan 640x480 kreeg) heb ik het opgegeven. Die resolutie staat overigens wel weer goed hoor, tenminste via mijn TV staat ie nu op "slechts" 1024x768 ;)

    Mja dan bedenk ik me dus, als het HD materiaal er al goed uitzag zonder van de optimale resolutie gebruik te maken....hoe moet het er straks op de X360 dan wel niet uit gaan zien ? :9 O-)
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2005
  9. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik denk dat hij wel een punt heeft hoor. Qua xbox zou ik me idd geen zorgen maken, je hebt hier slechts te maken met een relatief kleine innovatie in de plc.

    Op televisie gebied is het echter wat anders. Misschien is de Amerikaanse markt er wel klaar voor, bij ons moet nog maar blijken hoe gewillig de consument is om te investeren in nieuwe apparatuur en hogere maandlasten. De majority heeft immers al prima beeld op breedbeeld, waarom duizendjes investeren? Als er geen push komt dan volgen bedrijven ook niet die veel geld moeten onvesteren innieuwe camareas en weet ik niet wat allemaal meer.

    De echte profiteur zijn bedrijven als Philips, die verdienen geen droog brood meer met normale tv's (las ik in een artikeltje) en een niewe generatie tv's zou voor hun welkom zijn. Dit soort bedrijven hebben gelukkig het geld om de hype aan te wakkeren en gebruiken daarvoor ten eerste hier een machtig middel: VOETBAL *) .

    Ik geloof ook wel dat het uiteindelijk komt, maar hoe snel dat is is geheel afhankelijk van de markt en daar kan nu nog geen kip een nuttig woord over reppen denk ik....dus of je er verstandig aan doet om nog even te wachten (als je televisie kijken in HD belangrijk vind) (dus xbox even terzijde ;) ) zou ik zeggen ja..
     
  10. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is ook maar net hoe je nu je films kijkt.. Ik heb dan een beamer en kan dus niet wachten op HD.. Iemand die kijkt op een 33cm 4:3 TVtje... Och ja, die zal het niet zoveel boeien.
     
  11. chizzle

    chizzle Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat in 2006 het hele HD festival begint, want dan komt ook de samenwerking met upc en philips die dan hdtv aanbieden aan de upc klanten (en daar zit ik dan in ieder geval als de kippen zeker bij).
    Ze willen dan voetbal en een aantal programma`s in hdtv uitzenden.

    Dus het zal eerder komen dan je denkt.

    Het stukje van upc en philips van hd is overal wel te vinden voor als je het nog niet gelezen had, en daarbij moet je denken dat er dalijk al gewoon HD is (xbox 360).
     
  12. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Zodra dan de hele massa voor de nieuwe standaard gaat, worden ze heus wel goedkoper.
    Nu kopen alleen nog mensen het die de nieuwste snufjes willen.
     
  13. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Klasse!!
    En....hoe bevalt ie???
    Heb de hele thread op www.avforums.com gelezen ( en jaja...jij stond er ook;) ...schijnt toch wel een erg mooi apparaat te wezen.
    Vindt je de max pc. resolutie van 1280 x 768 geen probleem???
    Ik ben zelf nog aan het overwegen of dit een probleem is....
    Heb ook veel interesse in dit apparaat ( Samsung kan ik nog cancellen zo lang hij niet binnen is )

    Heb ook een USA-site gelezen dat de 360 nog een beter beeld zou geven via de apart verkrijgbare VGA kabel. Als dat echt zo is, is de 1366 x 720 resolutie wellicht beter toch? ( is breedbeeld, terwijl 1280 x 768, 4:3 is ). Of vergis ik me?

    Iemand hier ooit eens iets over gehoord???

    Groeten en geniet van je aankoop_O_
    GS
     
  14. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Lijkt mij ook leuk als 2006 het jaar is dat hd helemaal doorbreekt. Maar hou je adem niet in...voordat de grote groep overstag gaat en alle televisiestations hd gaan uitzenden.... Ik hoop snel maar ben wel sceptisch. Hopelijk hakt het wk er echt hard in...zou wel tof zijn..
     
  15. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Over dat 4:3 verhaal zit je indd fout. 1280 x 168 is indd niet volledig 16: 9 maar nog steeds wel degelijk breedbeeld. 1366 x 768 is ook nog niet helemaal 16: 9 wel wat meer dan de eerder genoemde die is richting 15: 9 dacht ik. Maar lang geen 4:3 dus. :)
     
  16. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Review Sony Bravia S40 LCD Tv

    Uiterlijk
    De tv is erg mooi afgewerkt. Hij ziet er absoluut niet goedkoop afgewerkt uit. Standaard is erg stevig. Zal never nooit zomaar omvallen om de een of andere reden. Bedieningsknopjes zitten aan de bovenkant.

    Aansluitingen
    Aansluitingen zijn erg uitgebreid. In totaal heeft hij 6 ingangen. In opsomming zijn ze als volgt verdeeld:
    • 2 x Scart
    • 1 x component
    • 1 x HDMI
    • 1 x S-Video
    • 1 x VGA
    Meer dan genoeg dus. Ik heb momenteel mijn xbox aangesloten via de advanced scart van Microsoft zelf. Tv zenders ontvang ik middels een analoge coax kabel. DVD speler is aangesloten via scart.

    Geluid
    Geluid is net als andere tv's. Niks bijzonders dus. Er zit wel een BBE surround functie op. Geluid blijft echter ver achter in vergelijking met een Dolby Digital 5.1 setje met aparte versterker. Ik heb het geluid dan ook constant op het laagste niveau staan en gebruik mijn Pioneer setje voor de echter power.

    Beeld
    Natuurlijk verreweg het belangrijkste is het beeld. Last best zeggen ze wel eens.

    TV uitzendingen
    Het beeld bij normale tv uitzendingen is sterk afhankelijk van de kwaliteit van het signaal. Er zit namelijk duidelijk verschil in beeldkwaliteit. Gemiddeld is het beeld gewoon goed. Bij wat slechtere signalen zie je de bekende "ruis". Ik merk het niet op als storend. Ik denk dat digitale TV een prachtig beeld zal opleveren.

    DVD's
    Hier kan ik kort en bondig over zijn. Gewoon superscherp. Geen waas, geen motion blur, tearing, ghosting.. whatever.. Het ziet er gewoon piekfijn uit. Contrast is perfect, zwart is zwart en niet half grijs. Ondertiteling is scherp en niet kartelig, in tegenstelling tot wat sommige anders beweren. Geen lip-sync kunnen ontdekken.

    XBOX
    Alleen maar lof hierover. Het ziet er gewoon net als dvd's perfect uit. Geen vertraging in het beeld, volle mooie kleuren, goed contrast, absoluut geen waas. Ook motion blur merk ik totaal niet. Ik heb voornamelijk Halo2 getest en ik heb totaal nergens last van.

    Conclusie
    De prijs is niet niks maar je krijgt waar voor je geld. Het scherm beschikt over alle nodige aansluitingen en levert een kraakhelder beeld. De looks zijn een kwestie van smaak. Al denk ik dat dit model erg gewild is.

    Ik ga binnenkort (ik denk met laptop) proberen om echt HD-materiaal via de VGA ingang te testen.

    Plaatjes

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ps:Foto's zijn gemaakt met GSM.. dus niet helemaal 100% scherp. Ik zal proberen binnenkort scherpere exemplaren online te plaatsen.

    Ps:Let niet op het kastje waar hij op staat, moet nog een nieuw tv meubel halen :)
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2005
  17. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou, heb hem maar besteld. Het is uiteindelijk toch de Samsung LE32R51B geworden. Nu maar wachten tot ie binnen is. Ik laat wel ff weten hoe ie me bevalt wanneer ik m heb. :D
     
  18. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch lees ik op de diverse fora dar de 1280x768 ietwat storende zwarte balken geeft aan de zijkant van het Sony Bravia S-Scherm. Zal wel te maken hebben met de resolutie toch?:confused:

    Ik vind het een mooi apparaat:9
     
  19. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    Ben nu ook bijna overstag om alsnog een LCD TV aan te gaan schaffen, en mijn oog is komen te vallen op de Samsung LE32R51B.

    Wilde graag vragen welke mensen deze tv ook hebben aangeschaft en of ze voor en nadelen van deze tv hebben ontdekt.

    Ook wilde ik graag vragen bij welke zaak/winkel ik deze tv het beste kan gaan kopen...ben zelf woonachtig in Eindhoven.
     
  20. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Uiteraard verwachten we ook nog wat foto's met een fatsoenlijke camera. ;)
    Mooi spul, heel mooi.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina