1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Maat van me had ook een LG...en heeft hem als de duivel geruild voor een Sam...Tis dat je het weet_O_

    gtz
    GS
     
  2. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een Samsung maar de echte test komt met de Xbox360,met de Pc geeft hij mooi helder beeld alleen soms wat te helderde kleuren,maar die kan je aanpassen
     
  3. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Tja, scheelt ook 500€ in prijs..

    En daarnaast heb ik vorige week in de Media Markt ook een LG gezien die op het sateliet kanaal Euro1080 was aangesloten. En daarnaast een LCD scherm met hetzelfde beeld, maar dan niet in HD. Ik kan je vertellen, de HD versie zag er werkelijk verbluffend goed uit. Heerlijk heldere kleuren, veel detail, en ontzettend scherp. Weetniet of dat deze LG is, maar ze hoeven dus niet allemaal klote te zijn :)


    @Lekkerbek: in het krantje staat dit.. LG RZ LZ 50 breedbeeld LCD-televisie 82cm. Faroudja chip en XD engine voor superieure beeldkwaliteit, resolutie 1366x768, helderheid 450 cd/m2, contrast 500:1 blablabla. Ook met DVI aansluiting.
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Nog even over die analoog (component) vs digitaal (HDMI/DVI) discussie.

    Het hangt vooral af van de gebruikte apparatuur en de kwaliteit van de kabels. HDMI/DVI hoeft dus niet per definitie een beter beeld te geven dan component, alleen omdat de één een digitaal signaal is en de ander analoog. Het zou makkelijk kunnen dat één dvd-speler op twee verschillende schermen, wisselende resultaten kan geven.
     
  5. Crawl_NL

    Crawl_NL Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    Met dank voor je bijval......_O_

    Nog 31 dagen.......pfff wachten duurt lang
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2005
  6. LG raad ik af, vond ze erg belabberd in de winkels (ook op DVD), liever de Samsung (wordt ook op Toms Hardware Guide als beste gezien). Maar zoals ik al zei, alleen met een goede bron :)
     
  7. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Van wat ik heb gezien vond ik die Samsung schermen er scherp uitzien. Vond alleen het detail in het donker iets aan de lage kant. Had het idee met mijn beamer daar meer te zien. Maar ik ben ook nogal een zeikerd op het gebied van contrast en black-level en het is ook goed mogelijk dat dit kwam doordat de Mediamarkt zelf zo belicht was...
     
  8. Settings in winkels zijn vaka ook gort :mad:
     
  9. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    En ik kan uit eigen ervaring vertellen dat bij mij het detail in donkertinten er zwaar op vooruit is gegaan nadat ik mijn Samsung LCD heb laten calibreren :)
     
  10. Crawl_NL

    Crawl_NL Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    Door wie heb je dat laten doen enne kwanta costa ?
     
  11. TCB

    TCB Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand of de LE32M51B al verkrijgbaar is? En wat 'ie bij de Mediamarkt kost?
     
  12. The Watcher

    The Watcher I'll Be Watching You

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    0
    kzou zeggen bel effe
     
  13. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben een tijdje terug bij de mediamarkt in Breda geweest maar volgens mij heb ik deze tv nog niet gezien maar het zou ook wel kunnen natuurlijk,het is daar zo groot*) .Ik zal ik als jouw was maar gewoon een kijkje gaan nemen.
     
  14. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben zelf niet op zoek naar een LCD-scherm hoor.. Ik ga fijn mijn projector gebruiken (die ook gecalibreerd is...) :cool:
     
  15. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet ik, maar ik denk ik zeg het ff voor de mensen die wel een LCD overwegen :9

    @ Crawl_NL : Laten doen door iemand die daarin gecertificeerd is, kostte me 125 inc. BTW maar het is het geld meer dan waard :)
    Zie http://www.isfcalibraties.nl voor meer info en op http://www.htforum.nl kun je ook kijken en je eventueel ook inschrijven.
     
  16. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb eindelijk mijn tv kunnen testen met een xbox. Snelle beelden gingen perfect, hier zag ik geen haperingen. Terwijl ik met analoge tv dat wel heb. Ik heb er goed op zitten letten en het maakt niet uit of het snelle beelden ja of nee zijn. De hapering valt alleen meer op bij snelle beelden (voetbal bijv). Hij moet om de zoveel tijd het beeld even verversen lijkt het soms, en bij voetbal valt dat heel erg op. Is dit dan tearing en of ghosting ? Weet nog geen eens wat het inhoud. En kan het gewoon ook liggen aan de analoge signaal ?(beneden zie ik nooit een hapering op een 'ouderwetse' tv).
     
  17. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk heb je last van ghosting... De bal bij voetbal bijv. verplaatst zich sneller dan het beeld ververst en dit zie je dus...
     
  18. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Maar wat kan ik er aan doen dan :'-( Want bij halo 2 heb ik er geen last van
     
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het aan je signaal ligt, wat Pimpmaster al zei....de TV is ontzettend sterk als het signaal ook goed is, heb je bijvoorbeeld slecht TV signaal dan is dit echter wat anders.

    Ik kan er helaas niet over meepraten, ik gebruik mijn TV niet om er TV op te kijken (laat staan voetbal |:- )....maar alleen om op te gamen en af en toe eens een DVD'tje te kijken. Dit doet ie allemaal prima :)

    Tip : overweeg een calibratie, het schijnt dat dergelijke effecten als ghosting ook grotendeels verholpen kunnen worden als je je TV laat calibreren. Nu wil ik echter niet overkomen als de persoon die iedereen een calibratie aan wil smeren bij het minste geringste :9

    Je kunt op http://www.htforum.nl eerst je vragen stellen en dan kun je kijken of op jouw problemen die je ondervind vooruitgang te halen valt, zo ja ist misschien wel een idee :)
     
  20. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Ok thnx, ik heb me inderdaad al ingeschreven op de site. Maar die gast (ben zijn naam even kwijt ;)) adviseerde om pas te laten callibreren na een software update. Ik heb die namelijk aangevraagd bij samsung (mail) vanwege het teletekst probleem. Maar als het alleen het teletekst probleem is boeit dat eigenlijk ook niet.
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina