1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Frank heet die gast ;) En ja oke die update kun je dan idd beter eerst ff laten doen....in ieder geval veek succes nog met alles :)

2. Xbox360boy

Xbox360boy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb uit betrouwbare bron begrepen dat je Waarschijnlijk geen last van heb met de nieuwe xbox360 omdat deze EEN VEEL STERKER SINGAAL geeft dan de huidige xbox.Ook werd er gezegt dat het Gohstinig probleem dan weg is omdat alles veel beter is door de kracht van de xbox360.Mag ik je iets vragen Xbox Neut ik heb sinds vrijdag de LE26R41 en ik krijg met me xbox erg slecht beeld heb jij mischien tips.Ik heb nu wel een Advance Scart kabel binnen gekregen maar die kan ik pas morgen testen.

alvast bedankt voor de info

Laatst bewerkt: 1 nov 2005
  3. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    advanced op RGB scart verscheelt ENORM. had hem eerst per ongeluk op de niet rgb scart gedaan en dat was echt te lelijk vervolgens wel op rgb en had weer mooi beeld. :)

4. Xbox360boy

Xbox360boy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dankje voor de info zal vanavond nog eens proberen met de advance scat kabel i.p.v met de gewone scart

5. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    En je hebt ook 2 scart ingangen in je tv, eentje die wel en eentje die geen RGB ondersteund volgens mij. Moet je even kijken ;)

6. Xbox360boy

Xbox360boy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jep klopt 1tje met gewone scart en ene met RGB

7. Xbox360boy

Xbox360boy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor van veel mensen het woord calibreren,weet iemand mischien wat dat is heb al gezocht op google,maar duidelijk informatie vind ik niet

8. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Hier kan je precies vinden wat het allemaal inhoud: klik

9. Crawl_NL

Crawl_NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Z3R0-P4R4DOX
    Bedankt, zal het in overweging nemen......eerst maar even wachten totdat het scherm er is....

10. De reden dat voetbal er kut uitziet is het slechte signaal, met een goede kabelverbinding is alles bij mij (en in winkels) perfect op deze TV. Zoals ik al zei, is het vergelijkbaar met een CRT. Ik zou zeggen, probeer eens een digitale decoder of betere kabels.

Na veel lezen, denk ik dat callibratie vooral een snobistisch extraatje is. Vraag is of je de neutrale instelling wel prefereert boven andere instellingen. Ik denk dt je met tijd en een beetje moeite ook goed resultaat bereikt met displaymate of een goede calibratie DVD. Het ligt er erg aan of je het geld er voor over hebt.

Laten we hier de situatie voorkomen dat mensen, van zestien, hun zuur verdiende bijbaantjessalaris uitgeven aan callibratie omdat ze anders het idee hebben een minderwaardige slecht afgestelde TV te hebben (hetgeen niet zo is!!!!).

Laatst bewerkt door een moderator: 1 nov 2005
  11. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb me ook maar ingeschreven in een isf tour :). Net psv gekeken en het regende ghost's :) of eigenlijk :mad:. Maar ja, ik ga er maar van uit dat het niet aan de tv ligt, alhoewel ik wel baal omdat ik hem ook gebruik voor tv kijken. Want met 12 ms moet je toch geen ghosting hebben ??

12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je toevoeging, hier streef ik ook naar. De reden dat ik zo gauw met het woord calibratie loop te smijten is omdat ik er in mijn geval aanzienlijk op vooruit ben gegaan qua beeld....en omdat ik tevens het type persoon ben die, door gebrek aan kennis van techniek, geen zin heeft om zelf met een DVD of net wat te gaan lopen klooien met mijn beeldinstellingen :9 Hier komt ook wel een beetje angst bij kijken bij mij, omdat ik nogal gauw dingen fout doe op dat gebied ;)

Ik ben het met je eens dat er hier wel mensen zullen zijn die in hun handjes mogen klappen dat ze uberhaupt een HDTV hebben kunnen aanschaffen, het is ook absoluut niet mijn bedoeling om hier te gaan lopen roepen dat een calibratie een must is :)

Dit heb ik ook in mijn review van de calibratie gezegd, het is en blijft een persoonlijk iets hoe je beeld ervaart....en met een beetje kennis van zaken kom je ook een heel eind, dat geloof ik achter elkaar :)

Echter, heb je die kennis niet en zit je een beetje ruim qua geld....DAN kan ik het je ten zeerste aanraden, gebaseerd op mijn eigen persoonlijke ervaring ;) Dus nogmaals mensen voor de duidelijkheid, vraag eerst een hoop na voordat je stappen onderneemt....dit heb ik ook gedaan. Ik besef me dat 125 euro voor alleen beter beeld voor veel mensen gewoon veel geld is, en ik wil straks niet de spreekwoordelijke boeman zijn omdat de calibratie misschien niet aan de verwachtingen heeft voldaan ;)

13. Xbox360boy

Xbox360boy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jepz ieder moet zijn keuze maken met zijn of haar tv.Alleen vraag ik me af vervalt de Garantie dan niet.Want het zou mooi zijn dat de tv dan net kapot gaat en dan zit jij of ik zonder een tv die garantie heeft.

14. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je behoud gewoon je garantie

15. FREEWILLY

FREEWILLY Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Z3R0-P4R4DOX

Met zo'n callibratie. wordt iedere aansluiting (analoog, scart 1/scart2 etc) apart gecallibreerd of hoe werkt dit??
    Het beeld en kleuren dat ik heb via de kabel is namelijk voortreffelijk. Maar via scart en dan waarschijnlijk ook component/HDMI is niet goed, veel te donker en wazige kleuren.

16. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb frank geraadpleegd en heb nu antwoord dat het niet aan mijn kabel kan liggen:

Schokken ligt nooit aan de kabel (tenminste tot nu toe niet).
    Meestal duidt dit op een probleem met de TV zelf, PAL materiaal is 50hz,
    sommige LCD's en plasma's draaien alleen maar op 60hz en dat geeft lichte
    judder (schokjes).

Daar is alleen wat aan te doen via de fabrikant.

MvrGr.
    J.A.F. Doorhof

Dus ik heb samsung gemaild en ik wil eigenlijk gewoon een nieuwe.

17. Xbox360boy

Xbox360boy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste Xbox Neut waarom bel je niet gewoon naar Samsung i.p.v een e-mail dat gaat toch veel sneller en je hebt gelijk contact?

18. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Heb het niet zo op bellen :), maar als ik niks hoor ga ik dat zeker doen.

19. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Ahhh! Dat verklaart ook gelijk waarom mijn PAL versie van Gran Turismo 4 lichtelijk schokt. Die draait op 50hz. Dus mijn scherm is daar ook niet goed voor eigenlijk :mad:

Want mijn japanse versie, die ik nu op 1080i heb draaien heeft hier totaal geen problemen mee. Het gaat om die Ambiance LCD tv van de Media Markt waar ik het eerder ookal over had. Heeft iemand anders hier ook GT4 op 1080i draaien trouwens? Ik vind het best een verschil, ziet er scherper uit. Maar geen wereldschokkende gebeurtenis. Het verschil tussen component kabels <> rgb aansluiting is wel een verschil van dag en nacht op dit scherm zeg...

20. Hij is zelfs 8ms... dus het is onbegrijpelijk.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina