De M51 heeft hetzelfde paneel als de R51! Die gast maakt zichzelf straks iets wijs of je kan nog een TV terugsturen. Samsung heeft namelijk alle modelen uitgerust met het 8 ms scherm (mail desnoods met Samsung UK en NL). Het verschil zit in de meting. Bellen met Samsung levert in elk geval op dat de panelen identiek zijn, zie ook de site van de Franse Samsung (in Frankrijk zijn ze verplicht MS te vermelden). Hij haalt volgens mij 32 en 26 inch versies door elkaar.
De waas die hij vermeldt is waarschijnlijk met materiaal in lage resoluties en hangt vooral samen met het signaal dat niet progressief is. Dat is het grote nadeel van LCD, lage resoluties in niet progressieve stand lijken niet altijd even mooi. De Bravia heeft daar MINDER last van omdat hij een betere scaler heeft.
Overigens kan die waas ook voortkomen uit het ruisfilter dat een blurrend effect geeft. Ik had dat filter eens aan bij Halo en toen zag het er beduidend minder soepel uit. Via RGB Scart lijkt de Xbox soepel bij mij, evenals voetbal via de digitale TV. In recensies van home Cinama Choice en What video worden deze schermen juist als snellere schermen genoemd, zonder ghosting.
Ik dnek dat vele mensne niet helemaal weten wat ze kopen en mirakels verwachten zonder de technologie (HTPC en dergelijke) ervoor te hebben
Laatst bewerkt door een moderator: 2 nov 2005