1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    De LE26r51 heeft 12 ms;)
    Alleen de LE26M51 heeft 8 ms. zie Tweakers, avforums, bel Samsung etc etc...

    Dat is hetzelfde paneel als in de nieuwe Sony Bravia's wordt gebruikt.
    Veel gebruikers die zijn geshwitced naar M51 of Bravia geven aan dat er wel degelijk verschil is tussen 12 ms en 8 ms. Zelf heb ik het nog niet ervaren, maar lijkt me logisch. Of je ook verschil hebt als he HD-stuff speelt, als de 360, valt te betwijfelen. Veel gasten geven aan dat ze er wel last van hebben bij tv, ps2, cube en in veel mindere mate xbox.

    -----------------------------------------------------------------------
    quote avforums:

    Well I had the samsung at 12ms before this and the blurring during camera was definatly far more evident than on the sony. The first thing I looked for when demoing the sony was the fast camera pans on soul calibur 2 when It pans round the stage at the beginning and can say I made my mind up pretty much straight of I was getting one after demoing It. Cause on the samsung there`s definatly more blurring evident on camera pans, where on the sony there`s hardly any. And with the panny at 14ms It will definatly be worse when It comes to this issue.
    -------------------------------------------------------------------------

    qoute 2

    I`d say after having the samsung It`s no way 8ms. After Demoing the Sony, I can believe that`s 8ms but I`d say the 12ms whats been quoted pretty much everywhere for the samsung Is more near the mark.

    Are you sure you aren`t confusing it with the Samsung LE26M51B Milano Gizmo which is samsungs more expensive panel which has a 8ms response time?
    --------------------------------------------------------------------------
    Tweakers: sommigen hebben het zelfs over 16 ms

    Nu heb ik zelf een kleine week de LE26R51B thuis staan. En ben vol lof over dit apparaat, maar alleen niet over de responstijd (16 ms), die is gewoonweg te hoog. Met games licht er een waas over de bewegende beelden en dat is zonde. Ook met een dvdtje zie je deze waas om de contouren van bewegende personen/objecten, bij een close up van een gezicht zie je het helemaal goed. Eenmaal waargenomen ga je er op letten en irriteert het je mateloos. Kan het dan ook bijna niet geloven dat weinig mensen deze 'klacht' hier hebben gepost (volgens mij niemand, maar heb niet alles gelezen). Heb je dit scherm ook en nog niets gezien raad ik je aan eens goed op te letten op bijvoorbeeld lopende personen (op en neergaande beweging) bij hoofd en schouders zie je dan een goede waas.
    Daarom heb ik besloten alles weer netjes in te pakken en hem om te ruilen voor een LE26M51B, puur voor de snellere responstijd van dit scherm, daar heb ik de 300 extra eetjes wel voor over. hoop dat het zo wat duidelijker is voor iedereen om een goed overwogen keuze te maken. wanneer ik de le26m51b binnen heb zal ik hier mijn bevindingen posten.
    -----------------------------------------------------------------

    Hiermee wil ik helemaal niet aangeven dat de Sam slecht is!!!
    Anders gebruikte MS hem vast niet op de demopods.
    Maar ook Edge gaf aan dat er op de XO5 calibratie problemen waren met de dempods. Misschien toch iets om te overwegen:confused:
     
  2. De M51 heeft hetzelfde paneel als de R51! Die gast maakt zichzelf straks iets wijs of je kan nog een TV terugsturen. Samsung heeft namelijk alle modelen uitgerust met het 8 ms scherm (mail desnoods met Samsung UK en NL). Het verschil zit in de meting. Bellen met Samsung levert in elk geval op dat de panelen identiek zijn, zie ook de site van de Franse Samsung (in Frankrijk zijn ze verplicht MS te vermelden). Hij haalt volgens mij 32 en 26 inch versies door elkaar.

    De waas die hij vermeldt is waarschijnlijk met materiaal in lage resoluties en hangt vooral samen met het signaal dat niet progressief is. Dat is het grote nadeel van LCD, lage resoluties in niet progressieve stand lijken niet altijd even mooi. De Bravia heeft daar MINDER last van omdat hij een betere scaler heeft.

    Overigens kan die waas ook voortkomen uit het ruisfilter dat een blurrend effect geeft. Ik had dat filter eens aan bij Halo en toen zag het er beduidend minder soepel uit. Via RGB Scart lijkt de Xbox soepel bij mij, evenals voetbal via de digitale TV. In recensies van home Cinama Choice en What video worden deze schermen juist als snellere schermen genoemd, zonder ghosting.

    Ik dnek dat vele mensne niet helemaal weten wat ze kopen en mirakels verwachten zonder de technologie (HTPC en dergelijke) ervoor te hebben :mad:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 nov 2005
  3. Crawl_NL

    Crawl_NL Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    Lekker verhaal weer......:confused:

    Zit nu toch weer te twijfelen om de L23R51B te cancellen.....he verdorie...
    Volgens mij kunnen we beter het hele verhaal LCD maar overslaan en wachten op de SED......
     
  4. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat vele een beetje overdrijven,ik heb sinds een week ook de LE26R41 en had toen me xbox aangesloten met een gewone scart dat zag er niet uit en toen RGB aangesloten en toen zag alles er mooi helder uit.Ik denk dat men beter even kan wachten tot dat de Xbox360 komt en dan zeggen van nouw ik ga een HD TV halen.Wat er ook gebeurt je kan de Xbox360 altijd nog op je gewone tv aansluiten.Ik heb zelf daarnet me broertje Need for speed zien spelen op de LE26R41 en ik heb tot nu toe geen hapering gezien of wat dan ook.

    Laat je allemaal niet zo wijs maken.Ga op je gevoel en eigen mening af.
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2005
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Inderdaad ;).

    En als ik zo vrij mag zijn om er nog iets aan toe te voegen?

    Ga zelf kijken naar een scherm! Neem recensies en gebruikerservaringen ten harte en houdt ze in je achterhoofd. Maar baseer je besluit op dat wat je met je eigen ogen hebt gezien en niet op de mening van anderen ;).
     
  6. Dat is beslist waar. Volgens toms Hardware Guide is die Smaung reeks het snelst, en biedt hij het meest voor de laagste prijs. Maar, kijk zelfs een sin de winkel. Voor mij was Samsung duidelijk het soepelst (nou ja, in vergelijking met andere 26 inch modellen) qua ghosting. Probleem is denk ik dat vele mensen de klok horen luiden maar niet wetenw aar de klepel hangt, een fout in een spel wordt ineens ene fout van de TV en er worden termen gebruikt die vluchtig voorbijkwamen op een forum.
     
  7. Crawl_NL

    Crawl_NL Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja dat is eigenlijk zo'n beetje het ongemak die 23 inch versie is bij mij in de buurt (arnhem) nergens te checken....Wel de 26 inch versie, en dan nog alleen nog TV, dus geen HD of PC.

    Maar goed ga er dan ook maar vanuit dat HD en PC op deze LCD aan 'mijn' verwachtingen zal voldoen, al blijft het toch wel een gokje.

    TV kijken op dit scherm wordt maar bijzaak.

    Nog even een vraagje; is het zo dat op een 23 inch, detail nog beter tot zijn recht komt dan op een 26 inch ? Ik bedoel als bij beide schermen dezelfde pixel verhouding staat ingesteld dat het kleine scherm wat scherper beeld produceert, of is dit een onzinverhaal ?
     
  8. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    dit is weleens het geval, maar zeker niet bij alle schermen, en geld volgens mij vooral bij 32/37 inch schermen
     
  9. The Stig

    The Stig www.snyggast.se

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik nu dus begrepen heb is de LE32R41/51 gelijk aan de LE32M51, beide 8 ms en die Bravia zou weer ket zelfde panneel gebruiken, maar welke bravia, typenummer? Zodat ik die rijzen kan gaan vergelijken...?
     
  10. Samsung en Sony panelen die beslist gelijk zijn: Samsung LE26R51, LE26M51 Sony KLV-V26A10E en de Sony KLV-S26A10E.

    Specs Samengevat: 8ms, helderheid 800:1 (3000:1 dynamisch).

    De Samsung heeft zeker een snelle responstijd (ook in de winkel met het oog testen) maar het ruisfilter kan wat blurren, die moet dus uit. De Bravia heeft een betere scaler en kan dus beter omgaan met slecht materiaal.
     
  11. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar baseer je dit op pimpmaster??.
    Volgens Samsung Nederland en Duitsland en de R-serie heeft 12 ms responstijd.

    De enige panelen met 8ms die identiek zijn aan de nieuwe Samsung Serie M
    ( Milano M51, M61... ) zijn de Sony Bravia KLV S26A10 ( ook verkrijgbaar in 32" en 40" ) en KLV V 26A10 ( tevens in 32"en 40 ")....al worden ze anders aangestuurd. V serie heeft de befaamde wega-module en die heeft de S serie niet. ( is eigenlijk alleen nodig bij tv )

    Specs komen ook niet overeen Sony's hebben kijkhoek van 178 en 1000:1 contrastratio.
    Op de samsung site staat verder bij de M-serie specifiek dat het gaat om een: Panel Type PVA


    Neemt niet weg dat de R zeker een prima apparaat is, maar uit hetgeen ik gelezen heb is de Milano ( LEXXM ) toch de betere. Al zal een goed gecalibreerde R misschien wel beter zijn dan een standaard M...

    Toch heeft Arjan natuurlijk gelijk...check de LCD live en trek dan je conclusies. Toen ik de KLV- S serie zag naast de Sams was ik verkocht.
    Een nadeel van Sony is dat de VGA geen 1360 weergeeft, maar 1280...
    voor de PC- mensen wel belangrijk misschien.
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2005
  12. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn 100Hz Flatscreen TV heeft een VGA-ingang. 8)

    Kom ik net pas achter. Ding is een jaar of 5/6 oud. Is een Grundig Xentia, maar kan er niks over vinden verder.. Zou dit alleen zijn om mijn PC erop aan te sluiten? Of zal ik straks de X360 via VGA op mijn TV kunnen spelen?

    Any help is appreciated!
     
  13. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
  14. Wallace

    Wallace Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    WAt is een Sed tv waar iedereen het over heeft, ik wil een bravia 32 inch kopen maar moet ik nu wachten op een sed voordat ik veel geld uitgeef?
     
  15. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Als je met de Xbox en DVD geen ghosting hebt dan ligt het aan je signaal.
    Probeer eens de tuner van een video recorder te gebruiken.

    MvrGr.
    J.A.F. Doorhof

    Wat bedoeld hij nu :) ?? Moet ik een videorecorder aansluiten en dan via de videorecorder tv kijken of zo ?? Ik gebruik nooit videorecorders daarom :)
     
  16. Crawl_NL

    Crawl_NL Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    sorry foutje
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2005
  17. Crawl_NL

    Crawl_NL Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    @Wallace

    Info over SED


    @Iedereen

    Een beetje offtopic maar wil deze toch even onder de aandacht brengen.....voor het geval je h'm over het hoofd zou zien........:)

    Klik een absolute aanrader....
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2005
  18. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Groot Gelijk

    Die Pimpmaster

    Dat is beslist waar. Volgens toms Hardware Guide is die Smaung reeks het snelst, en biedt hij het meest voor de laagste prijs. Maar, kijk zelfs een sin de winkel. Voor mij was Samsung duidelijk het soepelst (nou ja, in vergelijking met andere 26 inch modellen) qua ghosting. Probleem is denk ik dat vele mensen de klok horen luiden maar niet wetenw aar de klepel hangt, een fout in een spel wordt ineens ene fout van de TV en er worden termen gebruikt die vluchtig voorbijkwamen op een forum.

    Ik geef je groot gelijk.Ik teste gisteren een aantal spellen zoals Blinx,Halo2,en Far Cry.Ik vond dat Farcry scherper is dan Halo 2.Ik denk dat men gewoon moet afwachten tot de Xbox360 en dan pas oordelen over deze schermen,want daar zijn ze juist op gebouwd.;)
     
  19. Captian_Nemo

    Captian_Nemo Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even een vraagje voor de mensen die de le26r51 bezitten..Hoe kan je DNIe gebruiken of is het echt alleen een demo die er op zit??
     
  20. zillela

    zillela Active Member

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    0
    moet je een hdtv hebben voor de 360 of kan ook op de gewoonen tv
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina