De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. matn

    matn .

    Berichten:
    284
    Leuk Bevonden:
    0

    Ja, kijk maar eens op het forum van www.avforums.com. Daar is een hele grote thread over deze tv. En daar kan je wel meer lezen over het 'tearing' probleem.
     
  2. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah het ging hier over dynamic contrast maar dat kun je dus afzetten heb ik begrepen.....:)

    Ik twijfel ook steeds meer, en das nou net het probleem.
    Ik WIL een TV die HD ondersteunt, en dan kan ik kiezen tussen LCD en Plasma.
    Plasma met goeie HD ondersteuning kan ik niet betalen, dus die keus is zo gemaakt.

    De een zegt dat ik met de Samsung LE26R51 een goeie keuze maak, de ander zegt weer dat aan LCD nadelen zitten zoals dat "tearing" wat hierboven genoemd wordt.
    Hij heeft verder wel genoeg aansluitingen, en is geschikt voor HD op 720p etc.
    Het enige wat ik nog wil weten zijn de dingen uit het verhaal uit m'n vorige post....hoe het dus zit met de scherpte van games die niet HD ondersteunen op zo'n groot TV scherm ? En ook of de refresh rate/responsetijd (als dat hetzelfde is) van deze TV hoog genoeg is om fatsoenlijk snelle acties in snelle spellen op het beelscherm te toveren, zonder dat ik last krijg van dingen waar ik nu op mijn CTR TV geen last van heb. Of hoe ik dat kan vermijden eventueel....

    Ik ben namelijk een echte leek op dit gebied, specs enzo zeggen me vrij weinig. Ik moet dus een doorslaggevend antwoord (in gewone mensentaal) hebben van mensen die er wel verstand van hebben....of deze Samsung LE26R51 een goeie keus is, of wat betere alternatieven zijn in LCD....ook weer gekeken naar aansluitingen etc. Want daarin loopt Samsung voor heb ik gezien....

    Krijg ik dit niet, dan ben ik bang dat ik het bij m'n huidige TV hou.....dan maar geen HD straks op me nieuwe consoles. Liever dat, dan straks 1000 tot 1500 euro uitgeven en dan later er spijt van krijgen omdat ik eventueel teveel nadelig verschil zie. Allemaal dingen die ik vantevoren dus niet kan weten, en ook niet uit kan testen....
    Zo redeneer ik nu eenmaal, want met mijn huidige CTR TV heb ik totaal geen problemen. Tuurlijk wil ik net zo goed HD straks met me nieuwe games en consoles, maar ik wil wel vantevoren weten waar ik aan toe ben.

    Plz kan iemand mij helpen ?
     
  3. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    @matn: zou je een directe link naar die thread kunnen geven? ik geloof dat ik degene die je bedoelt niet kan vinden.

    Echt kut, ik twijfel nu weer als een gek. Kwou morgen eigenlijk de samsung LE26R41 halen. Dat gerucht over "tearing" bevalt me alleen niet... zit nu te twijfelen tussen de samsung en deze hier http://www.p4c.philips.com/files/2/26pf5320_10/26pf5320_10_pss_nld.pdf. Deze is qua inhoud en prijs vrijwel identiek alleen is de contrastverhouding 600:1 ipv 3000:1, ik weet alleen niet of dit nou positief of negatief is.

    HELP PLZ!
     
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor zover ik het begrepen heb is die 3000:1 contrastverhouding bij de Samsung dynamic....wat betekend dat het beeld net iets donkerder wordt weergegeven dan normaal als ik het goed begrepen heb. Dit kun je echter ook gewoon afzetten is mij gezegd, dus dat hoeft geen probleem te zijn als je dat niet mooi vindt.
    Die 600:1 contrastverhouding bij die Philips waar jij het over hebt zal dan wel een normale contrastverhouding zijn....niks om je zorgen over te maken dus :)

    Ik blijf echter bij de Samsung LE26R51, vanwege de aansluitingen enzo en omdat ik um hier bij de lokale retailer al heb zien staan. Dat "tearing" echter is ook iets wat me niet leuk in de oren klinkt, mijn vraag aan de experts hier is dan nogmaals : is dit iets wat alleen bij LCD schermen voorkomt en dus niet bij Plasmaschermen ? Want ik heb gewoon het geld niet voor een goeie Plasma TV met HD ondersteuning. En kan dit "tearing" probleem op de een of andere manier opgelost worden mocht ik toch die Samsung LCD TV willen, want is het iets wat alleen bij dit LE26R51 model voorkomt of bij alle LCD TV's in z'n algemeenheid ? Als dat zo is namelijk en er kan niks aan gedaan worden, dan voel ik me behoorlijk f*cked aangezien ik wel een TV met HD ondersteuning wil....en LCD voor mij de enige optie is....
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2005
  5. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Ik ben ff bij mn buurman "tv expert" langs gegaan. Hij zei dat de Samsung TV prima functioneerde voor de gegeven prijs. Voor de beste beeldkwaliteit moest ik echter bij een philips tv zijn die "pixel plus" ondersteund, deze zullen wel vrij duur zijn.

    @Z3R0-P4R4DOX: Jij schaft de 36 inch versie aan? Rond welke prijs is die verkrijgbaar? Ik ga denk ik voor de 26 inch versie. Die ligt voor ongeveer €1100,- in de winkels. Met die retouractie van samsung kom je dan uiteindelijk op €1050,- uit. Niet slecht dacht ik zo :)
     
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry typfoutje (inmiddels ookal weer veranderd hoor), maar ik ga voor dezelfde als jij : De Samsung LE26R51, 26 inch dus :)
    Alleen dat "tearing" zit me echt niet lekker, vandaar mijn vraag hierboven. You see, ik koop deze TV puur en alleen om games op te spelen, en straks games in HD als ze er zijn....maar dan wil ik wel dat alles goed functioneert, dus ook geen "tearing" gezeik enzo. Als dit iets is wat tijdens het gamen bij dit model specifiek voorkomt, kan ik nog voor een ander model kijken....komt het bij alle LCD's in z'n algemeenheid voor tijdens het gamen en kan het niet omzeild worden op een of andere manier, dan voel ik me behoorlijk genaaid. Dan maar geen HDTV aangezien LCD de enige keuze is voor mij....

    @ matn : idd, geef a.u.b. eens een directe link waar ik meer kan lezen over dit "tearing" probleem. Misschien kun jij of iemand anders mijn vragen van vorige posts betreffende o.a. dit probleem beantwoorden. Is het iets wat bij dit model voorkomt, of bij alle LCD TV's in z'n algemeenheid ? Kan het omzeilt worden ?
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2005
  7. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Die philips tv waar ik het over had is natuurlijk ook nog een optie. Die is inhoudelijk redelijk het zelfde alleen gaat de component aansluiting via een scart. Kheb nog ff wat rond gesurfd en dat tearing effect lijkt wel mee te vallen geloof ik. Ik vraag het ook nog wel ff na in de winkel morgen.
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah eindelijk iets gevonden waar ik wat aan heb, het tearing fenomeen is dus bevestigd door gebruikers die de Samsung LE26R51 al hebben....lees dit :

    chierio: De tv heeft een softwarefout en hoop niet een hardware fout.
    Of dit een fout in de eerste batch van de nieuwe lijn is weet ik nog niet.

    De volgende modellen hebben dit.

    LE26R41B
    LE26R51B
    LE32R41B
    LE32R51B

    Of het ook bij de LE40R51B ook zo is, weet ik niet.

    Wat is het probleem en ik hoop dat het softwarematig, met een firmware upgrade
    binnenkort te verhelpen is.
    Er zit achterop de tv een service aansluiting voor de monteur.

    Het volgende.
    Het betreft de component en HDMI aansluiting.

    Als men over die 2 aansluitingen 480p en 720p gebruikt en dan vooral op 60hz,
    krijg je zo nu en dan een of ander streep te zien in de breedte over het hele
    scherm.
    Het begint ongeveer in het midden van het scherm tot 1/3 van de onderkant
    gezien en gaat dan heel langzaam naar beneden totdat die uit beeld is.

    Ik heb dit zelf kunnen reproduceren, na het op een engels board gelezen te
    hebben.
    90% heeft dit ook met deze types tvs.
    Wat ik daar gelezen heb tot nu toe is, dat samsung er nog niks aan heeft
    gedaan. Tenmiste, samsung heeft nog niks aangegeven, wat precies het probleem
    is.

    Ikzelf wacht het nog even af, maar als er geen oplossing komt, ga ik mijn geld
    terug eisen, want dan verdient deze tv hoe goed die ook voor de rest is, dat
    HDtv logo niet.

    Die streep komt soms uren niet voor, dan weer om het half uur, dan weer elk
    kwartier.
    Het kan kort duren, denk aan 1 a 2 sec, maar kan tot wel 90 sec duren. En das
    dus zeer irritant te noemen.

    Let op! Dit fenomeen komt niet voor over scart, svhs composiet en vga. Maar in
    480p en nog meer in 720p, over component ( YuV) en HDMI.

    Over component een pioneer dvd speler getest in 480p en heeft dit en ook mijn
    xbox in 720p.
    Op HDMI getest met de samsungdvd HD-850.

    Dit ligt niet aan mijn gebruikte apparatuur en/of kabels, dit is een fout in de
    tvs van samsung.
    Op het engelse board heeft men, met meerdere soorten HDMI players getest en
    allemaal hebben ze dit fenomeen.
    Zal een link posten van een plaatje, als ik weer thuis ben, dan weet men waarna
    men moet kijken, want als het 1 a 2 sec duurt en je knippert met je ogen zie je
    het helemaal niet. Duurt die wat langer zie je het echt goed en gaat al snel
    irriteren.

    Voor de rest is de tv echt super te noemen.

    Ik heb ook een verzoek aan iedereen die dit ziet op zijn tv, dit absoluut te
    melden aan samsung, zodat men er sirieus naar gaat kijken en met een oplossing
    ervoor gaaat komen. En meld dit echt, bellen 3 minuutjes en klaar is kees. Want
    als zomenteen bijna alles in HDTV is, dan ga je balen als een stekker, als je
    telkens die streep ziet.

    Oke behoorlijk irritant dus, maar gelukkig is er een oplossing :

    Djang: Je bedoelt het tearing fenomeen.
    Geen nood er is al een firmware update.
    Kwestie van Samsung bellen en die sturen een monteur om de firmware te updaten.

    Het probleem is dus softwarematig op te lossen, wat een opluchting voor iedereen die van plan was een van deze modellen aan te schaffen (zoals ik :9) of er al een heeft ! :D
    Dan heb ik nog gelezen dat het 32 inch model van dit type net iets mooiere beelden levert en de responsetijd net iets hoger ligt....afhankelijk voor welke prijs meer je deze kunt krijgen wordt het dus een van deze twee voor mij ! ;)
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2005
  9. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Thanks for the info!
    Morgen ga ik de 26 inch halen :)

    Het is overgens wel aan te raden om ook gelijk een abbo op digitale tv te nemen. Via de kabel ziet het beeld er namelijk niet uit op een LCD-scherm. Via digitale TV is het daarentegen haarscherp. Een schotelantenne is ook nog een optie.

    Een boxenset die dolby 5.1 ondersteund is overgens ook geen overbodige luxe.
     
  10. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    No problemo ! Dit was voor mij ook doorslaggevende info....en omdat ik wist dat jij, en waarschijnlijk nog veel meer mensen, zaten te twijfelen dacht ik dak het wel ff mee mocht delen :)
    Ik ga deze TV, net als mijn huidige overigens, puur en alleen gebruiken om te gamen en om DVD's op te kijken. Om de doodeenvoudige rede dak toch nooit TV kijk :9 Kutprogramma's, saaie series, films die je al tig keer gezien heb....van mij hoeft het niet, dus ook geen digitale TV. Ik denk dak de zenders nog geeneens ga installeren, gelijk consoles erin pluggen en gamen maar :9 En als ik wel TV wil kijken kan dat bij ons in de huiskamer, want daar hebben we toch digitale TV :) Meestal kom ik dan ook nie verder als MTV2 maar goed.... ;)

    Een surround set heb ik helaas geen plek meer voor op me kleine kamertje, hij staat al behoorlijk vol namelijk :mad:
    Ach ja maar op een klein kamertje klinkt het geluid dan toch al wel bevredigend genoeg, althans dat vind ik dan :)

    Nu ik genoeg info heb verzameld weet ik zeker dat ik met deze TV geen miskoop bega, datzelfde kan ik dan nu ook met een gerust hart meedelen aan de mensen die er ook zwaar aan zaten te denken om een HDTV aan te schaffen, en die misschien ook nog behoorlijk aant twijfelen waren i.v.m. het bedrag wat ze te besteden hebben enzo. Met deze TV heb je een goeie kwaliteit, en dat voor een betaalbare prijs....ofwel de prijs-kwaliteitsverhouding is in mijn ogen goed :) En veel mensen die um al hebben zijn er ook zeer over te spreken en zijn dit dus met me eens. Natuurlijk blijft het je eigen keus en ik weet ook wel dat deze TV echt nie de enige goeie keus is en er ook echtwel weer betere zijn, maar binnen deze prijsklasse is dit een zeer aantrekkelijk apparaatje ;)

    Ik ga de Samsung LE26R51 volgende maand halen want dan heb ik de poen ! Dit wordt genieten....to all of you I say : Good luck and happy gaming ! :9:D
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2005
  11. kneyber

    kneyber MORE DOTS!

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Op www.kieskeurig.nl staat de LE26 al voor 899 euro.. Dus niet 1100 euro in de winkels betalen als je het mij vraagt.
     
  12. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Ja maar dan zit je dus met een wazige online shop. Moet je ook nog eens verwijderings- en verzendkosten betalen. En als je tv naar de knoppen gaat ben je al helemaal de zak.
     
  13. matn

    matn .

    Berichten:
    284
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik las het vandaag ook op kieskeurig, ik zou wel zelf eerst even Samsung bellen. Zodat je zeker weet dat het op te lossen is.

    @Z3R0-P4R4DOX, als je volgende maand pas koopt, dan komt Samsung ook alweer met een nieuw model, misschien is dat ook wel wat voor je.
     
  14. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Het enige wat ik nog bevestigt wil hebben is de responsetijd van de LE26R51, en of dat goed genoeg is om mee te gamen. En hebben de modellen nu nog steeds die softwarefout, anders wacht ik liever even totdat ze in de winkels ook geupdate zijn de firmware.
     
  15. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Welnee, er zit meestal gewoon normale garantie op. Die van mij is net binnen, dus volgende kan ik 'm afhalen. Ik zal nog maar wel even informeren of ze van het tearing probleem afweten voordat ik 'm ophaal.
     
  16. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Ik heb hem zojuist aangeschaft. Over de prijs onderhandeld tot €1065,-. Min de retouractie kom ik dus uit op €1015,-. Het slechte nieuws is dat de uiterste levertijd 4 weken is...
     
  17. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    welk model dan?
     
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah het ligt eraan of ik met me pa en ma een deal kan sluiten of ze een gedeelte voor willen schieten....in dat geval ga ik um volgende week al bestellen :9

    Een nieuw model kan misschien interessant zijn, maar ik heb mijn zinnen gezet op deze. Hij voldoet aan al m'n eisen, en volgens mensen die um al hebben op kieskeurig.nl is er ook prima mee te gamen....en das waar het mij hoofdzakelijk om gaat :) Bovendien vind ik um er ook wel strak uitzien dit model, de prijs op z'n zachtst gezegd meevallen. Ik denk dat je voor dezelfde prijs weinig alternatieven zult vinden (op dit moment dan), die net zo'n goeie specs en aantal aansluitingen hebben :D
     
  19. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongens (en meiden) ik raad jullie niet aan om je keuze van een hdtv of ander product bij kieskeurig te kijken. Mensen komen alleen daar om problemen te posten. Daar kun je kijken als je zelf een probleem hebt maar als je iets wilt kopen is dat niet altijd slim om naar andere consumenten te luisteren. Ik vind dat daar beter alleen deskundigen moeten beoordelen.
     
  20. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Iemand ?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina