1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chizzle

    chizzle Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    Een beetje zout op de aansluiting strooien :+
    Ligt eraan hoe je hem aangesloten hebt, want dat had ik eerst ook.
    Als je hem via VGA hebt aan gesloten dan weet ik het niet want dan zou die het gewoon moeten doen.

    Probeer anders google even.
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2005
  2. Wallace

    Wallace Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik wil niet veel zeggen maar op mijn 100 hz tv waren spellen met de ps2 en xbox niet echt veel mooier met rgb( en ja ik had een rgb kabel en een rgb ingang) Dus als component in sommige gevallen net zo goed is als rgb of zelfs minder dan heeft het toch geen zin om HDTV aan te schaffen. Ik bedoel ik zag al weinig verbetering toen met rgb? Anyone??
     
  3. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn papsje is van plan tegen het eind van dit jaar een nieuwe tv te kopen ( want die 10 jaar oude sony begint een beetje grijs te worden )
    nu zijn wij vandaag naar de MM geweest en hebben dit toestel gezien : Click

    hierop is mijn vader dus helemaal verliefd.. en om eerlijk de waarheid te zeggen... ik ook =D
    wat vinden jullie ervan?
    ik vind vooral die 1920x1080p geil xP ( die P is toch progressief? :9 )
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2005
  4. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    tof oorz die Philips TV
     
  5. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is natuurlijk ook afhankelijk van de bron!!!De xbox360 is 100 maal krachtiger dan de xbox.Doordat de Xbox360 meer details en lichteffecten kan tonen met 720p zul je echt merken dat component echt werkt.Check eens een filmpje van Kameo in 720p.;),en dan praten we verder :D
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2005
  6. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    de koning onder te tv's zeg maar. heb er zelf ook naar gekeken, maar die prijs vind ik toch iets te hoog (understatement van het jaar)
     
  7. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de xbox360 hoef je hem niet perse te kopen omdat de meeste games daarop in 720p worden gemaakt dus met een redelijke goedkope hdtv rond de 900 euro heb je al een goede tv voor de next gen
     
  8. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan is er:
    - iets mis met je ogen ;)
    - iets mis met je RGB kabel
    - iets mis met je TV.

    RGB scheelt giga....maar er is wel veel verschil in kabels..
    Ik had eerst een 3rd party GC-RGB kabel...daarna de originele gekocht...10X beter...echt!

    Imho...RGB is echt de moeite...
     
  9. RGB kabels zijn hele goed voor de kleurweergave. Ze kunnen echter niet de HD definities aan, dat wordt dus ofwel component of HDMI/DVI.

    Zonder HDTV kun je de hoge resoluties van de nieuwe consoles niet weergeven en mis je dus (720p vs 480i) een hoop details in de vorm van beeldlijnen en frames.
     
  10. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    jep klopt helemaal,nu heb je nog redelijk beeld op een HDtv met de xbox,maar de Xbox360 zal er werkelijk van af spatten omdat alles in hoge resolutie is met erg veel details en diepte zoals in Kameo het geval is
     
  11. C O U G A R

    C O U G A R Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben aan het twijfelen of ik deze http://www.plattetv.nl/info/jvc-lt-32s60b.html of deze http://www.kieskeurig.nl/product/08DF1641266FEC21C1257060003750A6.htm zal kopen.
    Persoonlijk vind ik de jvc het mooiste en het verschil in aansluitingen is er niet.
    Alleen zag ik wel een verschil in de Contrast verhouding.
    NAmelijk de Samsung 3000:1
    JVC: 1000:1
    Kan iemand mij overtuigen waarom ik juist de Samsung moet nemen of juist de JVC.
    Geld speelt geen rol btw,want er zit nauwelijks verschil tussen;)
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2005
  12. Samsung zou snel moeten zijn (8ms) maar sommige hebben problemen. De contrastwardes zijn beide dynamisch. Realistisch contrast is 800 bij beide TV's. Ga gewoon naar de winkel, test ze met ene goede DVD speler en kies zelf welke je het mooist vindt :)
     
  13. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Nu ik de samsung le26r51b zie ik bijna overal en altijd wel kleine haperingen bij andere mensen en andere tv's. En dat alleen maar omdat ik dacht dat mijn tv kapot was (nog streeds niet 100% zeker dat hij goed is :)). Maar nu ben ik er zo op gaan letten dat ik het nu overal zie ook bij andere mensen, wat een tv allemaal niet teweeg kan brengen ;)
     
  14. haha, obsessie? De meeste TV's haperen wel eens (niet de TV maar het signaal), maar in geval van twijfel gewoon bellen, je hebt twee jaar garantie in huis :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 nov 2005
  15. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Idd, het signaal hapert en ik ga ervan uit dat mijn tv gewoon goed is, de echte test komt met de 360 en ik kan niet wachten :). En frank komt ook nog een callibratie doen op 13 december dus ik ben benieuwd wat deze tv allemaal kan in HD.
     
  16. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    wat component en rgb aangaat....


    tis idd wat er al eerder vermeld wordt alleen interessant bij progressive scan.
    helderheid,kleur en contrast worden net zoals rgb keurig gescheiden waarin component niks scheelt bij rgb.
    ipv van 50 halve beelden per sec worden er bij pure progressive 50 hele beelden in je scherm geprakt wat een rustiger beeld geeft met name bij hele snelle scene's en wisselingen van beelden.

    ik heb aan mijn dvd speler beide kabels hangen.

    dit is de componentkabel.

    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/ixos%20componentkabels.jpg[/plaatje]



    en dit is mijn scartkabel.

    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/ixos%20scartkabel.jpg[/plaatje]

    om heel eerlijk te zijn vind ik over het algemeen,persoonlijk scart er beter uitzien dan component.
    ik heb via rgb totaal geen last van ghosting op mijn philips scherm en samen met het pixel plus 2 gebeuren ziet het er werkelijk fantastisch uit.......via de oeroude normale scartkabel.

    met de tijd eens kijken wat dvi/hdmi met mij kan doen.
     
  17. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    goed uitgelegd;).Maar het klopt toch ook dat RGB geen HD singalen kan doorgeven en component wel????.Als je straks de Xbox360 aansluit op een HD tv zoals de Samsung krijg je toch net zo helder beeld als op de pc het geval is???Toen ik me computer aansloot op me HD beeld was het superscherp en als ik me xbox aansluit me RGB is het iets minder helder.
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2005
  18. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    via rgb scart verkrijg je geen high def signaal.
    dit kan alleen of via component kabels(analoog)...of via dvi/hdmi kabels(digitaal)....of eventueel vga.
     
  19. Wallace

    Wallace Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou na alle informatie goed gelezen te hebben en bijna al mijn vragen beantwoord zijn rest mij nog 1 vraag aan jullie alvorens ik naar de winkel ren een HDTV te kopen. Ik wil heel graag een 81 cm tv kopen maar zit op 3.5 meter van mijn tv af, is dit dan goed te doen of moet ik helaas een 66 cm tv kopen?

    Wie heeft het antwoord op deze vraag? :)
     
  20. Moeilijk, eigen keuze zou ik zeggen :) Met 3,5 meter kan 80cm zeker.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 nov 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina