1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wallace

    Wallace Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja het gaat mij erom dat je met 3.5 meter afstand het beeld niet onscherp word of wat voor negatiefs dan ook bij een 80 cm wat dat zou zonde zijn.
     
  2. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kijk op 3 meter afstand naar een beeld van 1.80 dus dan moet dat ook kunnen :)
     
  3. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, ik zit op 2.5 meter afstand van 40" scherm en het ziet er gewoon perfect uit.
     
  4. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf zit zo'n 2 meter van een 26' af. Prima zo.
    Maar ook dit zal wel een kwestie van smaak zijn.
    Erg dichtbij word ik wild van en heb binnen 10 tellen schuim op mijn bek en
    ga headbangen...erg onrustig aan de ogen...

    Denk wel dat grotere schermen een grotere dotpitch hebben.
    Heb iig ergens gelezen dat de kleinere HDTV-ready schermen beter 'lijken'
    te ogen dan grotere formaten. Of je moet verder weg gaan zitten natuurlijk.
    Lijkt me eigenlijk logisch..is bij CRT-tv's ook zo

    Anyway...
    Groter is niet altijd beter ( tenminste..dat zegt mijn vrouw altijd:+ )

    greetz
    GS
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2005
  5. TCB

    TCB Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vorige week de LE32R51B opgehaald, samen met een originele xbox HD componet set, een samsung D850 dvd-speler (720P) en een 5m lange vga kabel. Alles aangesloten en genoten (behalve van tv-uitzendingen).

    Ik had eerst de resolutie van mijn videokaart op 1280x720 staan, maar gisteren na het upgraden van de ati drivers veranderd in 1366x720. Wow! Wat is het beeld nu strak. Genieten hoor :D

    Minpuntjes vind ik het trage schakelen tussen de tv kanelen, het vreemde (en ook trage) schakelen naar de de externe aansluitingen, het geluid, de mogelijke size settings (menig lowbudget breedbeeld tv heeft betere panscan, enz. opties) en de matige weergave van divx materiaal.
     
  6. <Gp>

    <Gp> Gp

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je helemaal gelijk in, ik heb dan de 26 inc versie en die heeft het zelfde probleem.
    maar geluid mja vindt ik best aardig. ik heb hem gewoon op stereo en het klinkt prima.
    maar meschien ben ik niks gewend of ben ik snel tevreden i dont know.
     
  7. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben er nu ook eindelijk in geslaagd om via de site van Dell mijn drivers van mijn ATI kaart in mijn notebook up te graden. Hij geeft nu als resolutie van mijn TV 1360x768 aan, volgens de handleiding van de LE26R51 is dit ook de optimale resolutie dus ik neem aan dat dit klopt ?

    Ik kan alleen bij geavanceerde instellingen de 720p modus niet forceren, het is wit en ik kan dus niks aanvinken. Zelfde geldt voor 1080i modus forceren. Weet iemand wat ik fout doe, of hoe ik dit anders wel aan kan zetten ?

    En is het overigens ook normaal dat bepaalde video's, die hij op 1024x768 wel full-screen breedbeeld weergaf, het op de resolutie van 1360x768 niet meer full-screen breedbeeld doen ?
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2005
  8. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    @Z3R0-P4R4DOX: wellicht omdat de filmpjes zelf ook een 4:3 verhouding hadden wat matched op 1024x768 en niet op 16:9 (bij benadering) van 1360x768?

    Gisteren dan eindelijk eens mijn pc aangesloten op me beamer en al het heerlijke 720p materiaal bekeken en dat was echt waanzinnig, ik kan nu helemaal niet meer wachten op de 360. De hd-trailers van gears of war waren waanzinnig, er zit zoveel diepte in het beeld je wordt er echt helemaal in gezogen. Ook nog maar eens wat 720p spellen van de huidige xbox geprobeerd en dan merk je toch wel dat de xbox zwaar tekort schiet.
     
  9. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de liefhebbers, hier een vergelijking van de verschillende versies van Lord of the rings, hier kun je perfect de verschillen zien tussen de verschillende formaten, pal, ntsc, hd...

    Wellicht ook te gebruiken in de startpost...

    http://www.videophile.info/Review/FOTR/FOTR_01.htm
     
  10. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je antwoord tipex :)

    Alleen nu weet ik nog niet hoe het zit met die 720p/1080i modus forceren bij geavanceerde opties, dat doet ie namelijk niet bij me want ik kan geen enkele van die vakjes aanvinken. Weet iemand misschien een oplossing ?
     
  11. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Die ati control panel kun je als het goed is in advanced modus / expert modus zetten, is dat het geval? Wellicht dat dat is beperkt qua mogelijkheden omdat je vast zit aan de dell drivers.
     
  12. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Kheb binnekort waarschijnlijk weer werk en naast het afmaken van de 5.1 installatie wil ik ook natuurlijk een HDTV voor de 360 o.a. Maar nu wil ik het in één keer goed doen en dus 1080p. Nu vraag ik me dus af of ik nog het beste een poosje kan wachten op bepaalde technieken of prijzen :) Zou iemand mij kunnen helpen? :)
     
  13. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
  14. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmmm bedankt :) In dat geval toch maar voorlopig naar een 720p/1080i scherm. Weet iemand of ik beter nog op een bepaalde techniek oid kan wachten?
     
  15. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kun je beter tot 2 dec wachten en dan de mening van andere vragen die een HD tv hebben en de xbox360.Ik heb nu een HD tv van Samsung die 720p aankan namelijk LE26R41 die ook onderanderen gebruikt werd voor de XO5.
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik zal nog eens goed zoeken/kijken. Ik heb eerst geprobeerd via de site van ATI zelf nieuwe drivers te downloaden, maar deze installeerde ie niet op mijn notebook. Vandaar dat ik het dus perse via de site van Dell moest doen....mja weet je toevallig ook waar ik die panel in de advanced/expert modus moet zetten ? Met andere woorden waar moet ik dan gaan kijken/zoeken....ben namelijk nogal een leek als het op PC's en Windows aankomt ;)
     
  17. TCB

    TCB Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij die nieuwste drivers van ATI (met de ati control panel) kan ik niet eens kiezen voor de HD-modi. Maar de nieuwe HD resoluties kan ik wél kiezen. Heeft iemand anders met deze nieuwste drivers deze mogelijkheden (force 720p) wél?
     
  18. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga naar tabje "displays" , klik op je display, klik op tabje "troubleshoot" daar staan bij mij de force opties
     
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja daar staan ze bij mij ook, het probleem is alleen dak ze nie aan kan vinken :confused: Er staat :

    "Aan de hand van deze instellingen kunt u weergaveproblemen mogelijk oplossen. Wanneer u een weergavemodus, die zijn EDID-limieten overschrijdt, forceert kan dit resulteren in een blanco scherm of kan uw beeldscherm permanente schade oplopen !

    Het forceren van 720p of 1080i wordt in bepaalde situaties uitgeschakeld, bijvoorbeeld bij het roteren van het beeldscherm.

    Probleemoplossing weergeven...."

    En daaronder staan dan de vakjes om 720p of 1080i aan te vinken, alleen ze zijn wit dus dat doet ie dus niet....
     
  20. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Laatst bewerkt: 11 nov 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina