1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Eh volgens mij is Philips nog steeds heerser in TV land en kopen ze echt geen TV's van Samsung...

2. Judge

Judge The Judge

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb wel een vraag aan Sony Bravia gebruikers (s-model).

ik heb hem zelf dus ook. en er zijn 2 duidelijke minpunten.

en ik ben benieuwd of iedereen dit heeft.

het eerste is een soort van 'posterization'. de overgang van zwarte tinten verloopt 'blokkerig'. hoewel zwart heel mooi zwart is bij de tv. vind ik die overgang vrij storend. als je recht voor de TV zit is dit minder, maar als je beetje van boven of zijkant kijkt zie je het duidelijk. ik heb de brightness van 50 naar 54 gezet..hierdoor is het wel opgelost (dit zou natuurlijk niet hoeven).

2e minpunt is de 'piep' die aanwezig is bij bepaalde zenders. net of de tuner een hoge frequentie laat horen bij bepaalde zenders.

hebben meer mensen hier last van? mensen die de bravia tv hebben please respond :)

voor de rest een prima TV met hele goede beeldkwaliteit met DVDs.
    maar dit zijn enkele punten

later

3. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0

posterization heb ik iets last van en inderdaad ook als je van de zijkant kijkt, maar dit echter alleen met analoge tv, met het kijken naar een dvd heb ik daar geen last van. Die piep heb ik niet, alleen als je sommige keuzes in het menu maakt dan hoor je een piep maar dat hoort denk ik.

Ik ben wel benieuwd naar jouw instellingen aangezien jij ook de 32 inch hebt, ik heb nu alles op standaard staan maar kun je betere instellingen aanraden?

Of heb jij GSspark nog een tip voor de instellingen?

Als we straks gaan gamen via xbox live dan kunnen we niet de smoes gebruiken, het ligt aan mij tv :)

Laatst bewerkt: 13 nov 2005
  4. Tallon 4 NL

Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

Leuk Bevonden:
    0
    Hij hangt nog niet aan mij TV.... maar elke LCD heeft best wel bagger beeld met een analoog signaal. Op www.avforums.com staat een topic waarin ook enkele instellingen staan. ( Sony KDL ownersguide of zoiets...model heet daar KDL of KLCL:confused: ). Daarbij is 'zwart' altijd een vrij zwak punt van LCD's.

@ Crawl: welcome to the club!
    Dat gedoe met die PC is vast een driver kwestie. Ik had in het begin ook ff gedonder, heb bij NVIDIA ff een driver gedownload die tevens HDTV optimaliseert ( en dat terwijl mijn ASUS Gforce al 5 jaar oud is ).
    Nu is de PC instelling prima ( wel ff spelen met de FASE instelling, onder PC-instellingen ).

Ik heb mijn DVD er nog niet op aan gesloten. DVD via PS2 wel , maar deze geeft een vrij slecht interlaced beeld van 575i/480i. Ook dat is bekend van een PS2 op elke LCD. Ik koop maandag maar eens een component kabel...beeld schijnt dan perfect te zijn.
    Las gisteren wel dat de 360 jammergenoeg alleen 480 p ondersteunt bij DVD weergave ( aanvankelijk leek het te gaan om 720p)....:mad:
    Maar ach...er zijn al HDMI spelers van Samsung/Toshiba voor 100 euro die werkelijk fenomenaal beeld geven:9

Ik zou zelf eens kijken voor een DVE- dvd als je toch mocht besluiten te willen calibreren.

Suc6 ermee_0/
    GSpark

5. Judge

Judge The Judge

Leuk Bevonden:
    0

Ik heb de beeld instellingen op 'gebruiker' staan. en dan de brightness op 54 ipv 50. dit is een klein verschil, maar het haalt die posterization wel weg. voor de rest heb ik alles op standaard (contrast: max.. rest op 50.. beeldscherpte op 15 (standaard)).

6. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is zeker jammer zeg dat de 360 alleen 480 P ondersteunt bij dvd maar ja ach dat is al stukker beter dan dvd kijken op een "normale tv" toch?

En die dvd calibratie wacht ik nog wel ff af, eerst kijken wat het beeld doet met de 360 :) maar ik denk dat ik dat stiekem wel weet;)

7. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Iemand ?

8. Chupacabra

Chupacabra Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    He mensen.. wie kan mij helpen. Ik heb namelijk een half jaar geleden deze monitor gekocht (voor me pc). Nu vraag ik me af of de xbox 360 ook hierop goed zal draaien. De native reso is namelijk 1920x1200.. dus 1080i?

Maar aangezien de xbox360 720p uitzend zal het er dan ook goed uitzien op deze monitor? Er zitten van die component aansluitingen aan de onderkant van deze monitor dus.. het zou toch kunnen?
    Plaatje van de onderkant:
    http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/9/0,1311,sz=1&i=90786,00.jpg

Ik snap er echt geen ene drol meer van dus dacht misschien weet 1 van jullie het wel.

De hamvraag is dus.. zal het er goed uit zien of gaat ie het beeeld scalen?
    Thnx alvast.

9. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Op rtl 5 is nu een programma bezig over HD tv's!!

EDIT: Het is voorbij, maar het was wel interresant.

10. Xbox360boy

Xbox360boy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jepz klopt ze hadden het over HD tv´s.Het is ook zo dat 720p beter is voor games dan 1080i.Mocht 1080p komen dan is het anders.Maar tot nu toe is 720p ideaal voor games

11. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3

hey...die verkoper ken ik.

die vertelde vroeger altijd op school de mooiste smoesjes als hij weer eens te laat was.
    de leukste vergeet ik nooit meer....hij zag een reiger een ijsbeer neuken vertelde hij.

zo zie je maar dat als je alleen onzin uitkraamt je altijd nog bij de media fart aan de gang kan gaan.
    samsung heeft sinds kort de beschikking om eigen schermen te produceren.......iets wat philips altijd heeft gehad gezien ongeveer 60% van praktisch alle merken over de toonbank ging met een philips beeldbuis erin en hun eigen merkstickertje op de buitenkant.

een philips tv met een samsung scherm erin.........ik denk dat je eerder die reiger die ijsbeer ziet neuken.

12. The Watcher

The Watcher I'll Be Watching You

Leuk Bevonden:
    0

hoe hete het kan ik het effe als nog kijken!@

13. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
  14. Zet je TV op standby en druk achtereenvolgens:
    Info, Menu, Mute en dan Power On.

VAN ALLES AFBLIJVEN!!!!! ALLEEN JE FIRMWARE NUMMER EN DATUM NOTEREN!!!!!

P.S. De Samsung 26R51B en de Samsung 26M51B zijn identiek. Zelfde paneel en specs. De verschillen die sommige mensen beweren te zien zijn alleen mogelijk op de 32 inch versie en dan blijft het zelfs een kwestie van firmware.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2005
  15. Crawl_NL

Crawl_NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb de nieuwste drivers (ATI9800 Pro) gedownload en toen had ik inderdaad weer beeld _O_ .

Werkelijk een genot om (al is het maar de VGA input) naar dit scherm te kijken...maar ik wil h'm uiteindelijk wel via de DVI (pc) HDMI (lcd) aansluiten dus we gaan even opzoek naar een mooi DVI kabel en een DVI/HDMI convertor....Digitale TV van UPC zit er ook aan te komen dus dat zit ook wel snor...

Ik ben blij dat ik dit scherm heb gekozen mede gezien de aansluiting die dit scherm heeft, heb er gewoon een lekker gevoel bij.....:+ Heb er zelfs een nieuw buro voor gekocht......

Laat 2 december maar komen. Thanks sparky....:)

16. Tallon 4 NL

Leuk Bevonden:
    0

Graag gedaan! Mooi dat ie zo goed bevalt......
    Ben vandaag met Greek Timmos op gameplay geweest en ik moet zeggen dat de Samsung LE23R51 ook een uitstekend beeld heeft, maar in mijn ogen niet kan tippen aan de Sony vormgeving....Kortom, heb lang getwijfeld over Sony/Samsung...maar ben ook zeer tevreden met de keuze voor Sony.
    Enjoy_O_ !!!

Trouwens...hoe ga jij de 360 aansluiten...Ik hoor op diverse fora steeds meer dat de aansluiting via de apart verkrijgbare HD-VGA kabel wel eens beter zou kunnen zijn als via component. Dit schijnt echter van LCD tot LCD zwaar te verschillen......

17. Op Samsung en philips schermen is VGA net zo goed (zelfs beter!) dan DVI! :eek:

18. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Ik weet niet zeker of deze vraag hier echt thuis hoort, maar ik stel hem toch even hier omdat het voor mij direct is gerelateerd aan HD TV. Om meer van een LCD scherm te genieten moet je eigenlijk wel digitale TV hebben. Anders word je gek (ik in ieder geval wel). Nu ging ik een tijdje geleden bij een Primafoon winkel vragen wat TV van KPN kost en dat was 7,95, maar als je dicht bij een metro of tram woont heb je veel storing zei de winkelier. Nu vraag ik mij af of dit eigenlijk wel digitale TV is.
    Nu ben ik net op de site van digitenne (www.digitenne.nl) gaan kijken en dat is zelfs een stuk goedkoper, maar ik weet er voor de rest weinig vanaf. Stoort dit beeld niet bij het langsrijden van een metro of bij stormachtig weer? Heeft iemand hier ervaringen mee.

Voor mij is deze kwestie belangrijk, omdat het mede daarvan afhangt of ik een HD TV neem. Ik zie namelijk voor de rest weinig mogelijkheden voor digitale TV in mijn omgeving.

Excuses voor de lichtelijke offtopicheid, en alvast bedankt.

19. Tallon 4 NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ere wie ere toekomt....maat van mij speelt vooral op de PC en de VGA op de Samsung is echt 1366 en ziet er weergaloos uit:9

20. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Heb geen digitenne maar wel schotel via Astra. Bij storm/regen etc... ook gewoon perfect digitaal beeld.
    Alleen als er boven in de atmosfeer onweer is, dan is er soms geen beeld, maar dat is echt heel zelden en moet dan echt heel erg tekeer gaan.

Heb nu ook de knoop doorgehakt (ivm gameplay) om een LCD te gaan kopen. De Samsungs zijn prachtig, maar ga 2 december of een van die data bij GS kijken hoe het op zijn Sony eruit ziet. Als het perfect is aap ik hem na :p.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina