1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou echt niet weten, sorry.
     
  2. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal de koffie vast klaar zetten...:D
    You're welcome en ik denk dat je gelijk hebt....heel veel gasten die twijfelden over een LCD zijn na het zien van de demopods overtuigd...het ziet er gewoon echt beter uit:9
     
  3. Crawl_NL

    Crawl_NL Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga het 'uiteraard' eerst proberen met component....maar goed zul jij ook wel doen aangezien die bij het pakket zit.....Mocht het inderdaad zo zijn dat via VGA een strakker plaatje te realiseren is dan is die keus snel gemaakt. Blijf je wel weer met de PC zitten...maar de doos heeft voorrang :9


    Het ziet er nu ook wel goed uit maar ik wil het toch zelf eerst even zien....en aangezien ik een DVI kabel al aangeboden heb gekregen (voor test weliswaar) hoef ik alleen nog maar zo'n convertor te scoren. [EDIT....zie trouwens dat je kabels kunt kopen met 1 hdmi en 1 DVI aansluiting, hoeft dus helemaal niets tussen]....

    Via VGA is de max. resolutie 1280x768, als ik de lcd dan via dvi/hdmi aansluit kan ik h'm dan wel aansturen tot 1366x768 of lukt dit ook met HDMI niet ?

    Heerlijk zeg.....net ff die demo van need voor speed gespeeld op dit scherm.....pfff
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2005
  4. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Ik ben helaas ook besmet met het HD gebeuren. Nu heb ik alles een beetje doorgelezen, maar geen duidelijk antwoord op de volgende vraag:

    1. Wat is beter een LCD tv die HD ready is of een Plasma scherm die HD ready is?

    2. Ik wil ongeveer €2000,- uitgeven. Nergens heb je lijstjes wat het beste is. Ik snap dat het ook afhangt van smaak. Ik had verwacht dat het wel wat duidelijker zou zijn welke je het beste kan aanschaffen voor zoveel geld. Misschien iemand die me op weg kan helpen. Het enige wat ik wil is de beste kwaliteit voor €2000,-. Misschien belangrijk om te weten is dat ik bijna alleen 's avonds speel (i.v.m. lichtinval).

    Alvast bedankt voor de reacties.
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2005
  5. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor 2000 euro kan je het beste een Philips Ambilight kopen van 80 cm.
    Lijkt mij dan beste keus. Oom Beuk heeft die ook volgens mij.
     
  6. Hoe kom je daarbij? Mijn resolutie via een Nvidia kaart is 1366 bij 768. kan prima. Als het niet werkt ligt het ana je videokaart. Zoek op internet d ejuiste software (laatste drivers) en klaar ben je.
     
  7. LCD nemen, in realiteit heeft deze tegenwoordig een gelijkwaardige of zelfs betere responstijd als plasma, geen inbrandverschijnselen, een betere lichtopbrengst en hogere resoluties. Alleen contrast kan bij Plasma nog wel eens beter zijn. De meeste bedrijven gebruiken gene plasmaschermen meer omdat LCD het nu inhaalt en dat LCD op grote formaten nu ook haabaar is.
     
  8. LCD nemen, in realiteit heeft deze tegenwoordig een gelijkwaardige of zelfs betere responstijd als plasma, geen inbrandverschijnselen, een betere lichtopbrengst en hogere resoluties. Alleen contrast kan bij Plasma nog wel eens beter zijn. De meeste bedrijven gebruiken gene plasmaschermen meer omdat LCD het nu inhaalt en dat LCD op grote formaten nu ook haabaar is.

    Ga nara de winkel geef een indicatie van hetgene je wil betalen en kijk zelf :)
     
  9. Judge

    Judge The Judge

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0

    Sowieso wat hierboven ook getypt is zou ik voor LCD gaan.

    op punt 2.. had iemand de Philips met Ambilight gepost (ik ga uit van de 32PF9966). mooi toestel, maar vergeet niet dat je extra betaald voor vormgeving en de ambilight. ik betwijfel of het beeld zelf beter is dan een goedkopere samsung, sharp of sony.

    maar daarentegen is 2000 wel weer veel geld en is een extra als ambilight wel weer heel stoer :).

    ik zou niet echt antwoord kunnen geven, maar ik denk dat ik rekening zou houden met de V serie van Bravia ipv S serie. heeft nog net iets duurdere onderdelen en betere beeldprocessor.
     
  10. Ambilight kun je zelf evenaren (volgens kenners beter!) met een neutrale lamp achter je TV. Ambiligt is heel leuk, maar het moet niet egzien worden als belangrijke factor. Kijk gewoon welk scherm je bevalt. :)
     
  11. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Is het mogelijk om de 360 enkel om DVI aan te sluiten?
     
  12. De HDMI kabel komt er aan. HDMI en DVI zijn compatible dus met een verloopstukje is dat altijd mogelijk. Of bedoel je iets anders?
     
  13. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Welke kabel komt eraan?
     
  14. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Welke kabel komt eraan?

    ---


    De verkoper van mijn HD scherm heeft mij weten te overtuigen dat je dit scherm zonder problemen op de Xbox 360 zou kunnen aansluiten.

    Nu zie ik alleen in de gebruiksaanwijzing van de 360 dat je component nodig hebt... En dat heeft mijne niet.

    Mijn vraag komt er dus eigelijk op neer.. Hoe krijg ik HD 360 op mijn scherm getoverd
     
  15. Nou als je de philips bedoelt, daar zitten verloopstukjes bij :) Zie anders de winkel voor gelijksoortige verloopstukjes (component naar DVI)
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm jah ik kom dus echt geen wijs uit dat Service Menu :confused:

    Ik zie wel een datum staan, maar waar ik mijn firmware nummer vandaan moet halen is me echt de vraag, er staan zoveel verschillende cijfer/lettercombinaties waar ik niet op durf te drukken omdat ik dan bang ben dat ik iets fout doe....ik hoop dat je me snel kunt helpen want ik wil toch eigenlijk wel zo snel mogelijk weten of ik de oude firmware heb of dat die strepen aan mijn videokaart liggen. Int geval van oude firmware ga ik natuurlijk gelijk met Samsung bellen :) Kwil op 2 december namelijk gewoon lekker kunnen gamen in HD zonder verrassingen :9

    EDIT : De datum die ik heb staan is Aug 17 2005, daaronder staat het nummer "22:05:50" <------ is dit dan het firmware nummer ?

    Nog een keer EDIT : Ik zie nu trouwens dat als ik de force 720p modus uitzet, die "strepen" er op diverse websites nog steeds zitten....wat mij dus weer aan het twijfelen brengt of het daadwerkelijk om tearing gaat of dat ik spoken zie :confused: Anyways, wat het ook mag zijn....storen doe ik me er niet aan want tis niet echt hinderlijk ofzo, ik vroeg me alleen af waar het aan lag. Waar het mij WEL om gaat is dat ik dus zeker wil weten of ik de oude of nieuwe firmware in mijn TV heb zitten voordat ik met Samsung ga lopen bellen. Als het om de oude firmware gaat wil ik natuurlijk een update, is het echter de nieuwe die er gewoon in zit hoef ik me dus nergens druk om te maken straks op 2 december ? :)
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2005
  17. smirnoff black

    smirnoff black Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    neen, want dat probleem kan alleen voorkomen als ge er een ntsc app op aansluit en wij gaan een pal versie krijgen van de 360 dus ge kunt da probleem nooit hebben op 50 hz
     
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel op mijn Xbox ook op 60 Hz, dus het lijkt me sterk dat je met de X360 alleen voor 50 Hz kunt kiezen....

    Maar daar gaat het niet alleen om, ik wil gewoon weten of ik de oude of de nieuwe firmware in mijn TV heb zitten voordat ik met Samsung ga lopen bellen :)
     
  19. Crawl_NL

    Crawl_NL Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij deze sony is het toch echt max. 1280x768...Het staat in de handleiding en ik kan de resolutie (na installeren van dit scherm onder xp) ook niet hoger zetten......Kan dit dus via HDMI wel ?
     
  20. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik zoveel problemen had met zoiets 'prijzigs' dan had ik de Samsung allang weer teruggebracht naar de winkel en voor een andere gekozen...

    Bij mij is het: Ik koop iets en het moet dan meteen werken.

    Ik zie mij niet software downloaden, op tv zetten, instellingen wijzigen etc... ben totaal niet technisch.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina