1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom nemen jullie net als ik dan niet de VGA HD kabel erbij,dan heb je geen last van al die storingen en foutjes.Ik heb zelf nu de Samsung LE26R41 en toen ik me pc erop aansloot was ik verrast door de prachtige kleuren en scherpte van het beeld en hierbij heb ik geen problemen gezien van het scherm.Ook met die VGA HD kabel kun je 720p gamen met de Xbox360.Waarom moeilijk doen als het ook zo kan????Want met VGA krijg je die tearing en firmware problemen niet.
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2005
  2. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Vrij simpel: In de praktijk is component net zo goed. Daarbij zit die kabel al in het Xbox 360 pakket... dan test je dat toch eerst uit??? Ben je niet tevreden dan kan je altijd nog die vga kabel halen. :)

    Daarbij schijn je op de vga port alleen computersignaal te kunnen zetten... en de Xbx 360 dient dus dan van een gewoon video signaal een computer signaal te maken. (ik weet niet of hij dat doet bij de vga kabel)

    Ook verwacht ik dat mijn TV niet voor problemen gaat zorgen en anders mag samsung het komen fixen. :)
     
  3. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    jep heb je helemaal gelijk in Banjy.Ik zelf verwacht niet zoveel problemen en mocht die er wel zijn kan ik altijd nog op me oude vertrouwde tv spelen totdat het probleem is opgelost.Want het schijnt in 480p ook al heel goed uit te zien en dat is de normale tv standaart.
     
  4. AUg 17 is d enieuwste firmware! Je hebt gene tearing dus :) Maak je geen zorgen, wat jij voor tearing aanziet is een videokaart gerelateerd probleem. Jowu firmware is zelfs nieuwer dan de mijn! :)
     
  5. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Welke kabel komt eraan?

    Inmiddels hebben rikkel en dynamike al oplossing voor mij gegeven. Wel vrij dure helaas :mad:..

    Dvi => VGA blokje => PC
    PC Analog ingang => MS VGA kabel => Xbox 360

    Jammer dat die kabel 40 euro kost, dus waarschijnlijk een game minder :mad:..
     
  6. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb direct in het begin gezegd dat het beeld bij een analoog-TV signaal niet echt denderend is. Dit scheelt ontzettend veel per zender. Ik oordeel dus alleen op DVD signalen en Xbox signalen. Hierover ben ik ontzettend tevreden.

    Vooral DVD's zien er superscherp uit, boven mijn verwachting. Ik was bang dat ik vanwege het grote schermdiagonaal(102cm) een beetje blokkerig beeld zou krijgen. Dit is echter totaal niet het geval!

    Xbox spellen zien er gewoon heel puik uit. Minstens net zo scherp als op een gewone CRT tv. Of het mooier is? Dat durf ik niet te zeggen..

    De "piep" heb ik geen last van. Licht misschien aan een slechte scart-kabel of iets. Dat kan weleens gekke gevolgen hebben. Heb ik zelf namelijk ervaren :mad:
    Ik had een slechte scart kabel aangesloten tussen mijn dvd-recorder en TV en het leek alsof er een klein soldaatje met een mitrailleurtje in mijn tv aan het schieten was. Ik schrok me de t*ring en verwisselde snel de scart met een andere scart-kabel en het probleem was opgelost.

    Kabels zijn dus zeer belangrijk voor de performance van je Tv.
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2005
  7. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Tv is inderdaad geweldig, geen problemen als Smearing, Ghosting, Tearing en al die bullcrap.. De enigste twee merken/modellen waar ik tussen heb zitten twijfelen waren Samsung en Sony.

    Ik heb mede voor Sony gekozen vanwege de looks, die mij meer aanspraken. De "sik" van de Samsungs staat me niet zo aan. Wat aansluitingen betreft zijn ze vrijwel gelijk dus dat was geen twijfelpunt. Wel had ik graag 2 component aansluitingen gehad maarja.. je kan niet alles hebben he!
     
  8. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga zeer zeker geen calibratie doen. Ik vind dit absolute geldklopperij. Ik heb dit al eerder gemeld op dit forum. Wanneer je een Tv koopt van zulke waarde mag je er van uit gaan dat de instellingen goed zijn. Om vervolgens 5 tot 10% van de aankoopwaarde extra te moeten betalen voor een calibratie vind ik schandalig.

    Ik denk dat de Samsung bezitters wellicht ook enige behoefte hebben ter verbetering van de beeldkwaliteit anders spaarden ze hun geld wel voor games of weet ik veel wat.

    Ik heb in ieder geval geen enkele behoefte voor calibratie en ik raad het de andere "leden" van de Bravia club ook absoluut niet aan!
     
  9. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is dan alweer de 4e maar voorlopig laatste post van Dea Petrus.. AMEN..

    Ik heb inmiddels de Sony HDD-DVD recorder ontvangen na het gebruik maken van de LCD tv actie van Sony. Deze dvd-recorder beschikt over een chip die beeld kan upscalen naar een hogere resolutie. Echter, dit werkt alleen wanneer je hem aansluit op je tv via een Component kabel. Aangezien de tv slechts 1 component ingang heeft en deze "gereserveerd" is door Billie Gates met zn 360 heb ik een klein probleempje..

    Ik wil namelijk EN super scherp dvd beeld, EN HD-graphics uit mn TV pompen icm mijn aanstaande 360.

    Mogelijke oplossing:
    DVD-Recorder via component aansluiten
    Xbox 360 via HDMI of VGA kabel aansluiten.

    Deze worden echter niet standaard bij het luxe 360 pakket geleverd. FF kijken wat daar een oplossing voor is.

    Weet iemand mij iets meer te vertellen over eventueel beeldkwaliteitverschil aan de hand van Component/HDMI/VGA aansluiting? Ze ondersteunen alledrie HD zover ik weet maar ik wil het graag even van een Pro horen, als die in da house is?
     
  10. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb ook:
    AUG 17 2005
    22:05:50 :)

    Dat teletekst probleem laat ik dan ook maar voor wat het is, wel raar dat het teltekstprobleem dan ook nog in de laatste firmware zit.

    En over de callibratie, ik koop liever een tv van 800/900 euro en waar ik dan alles uithaal met een callibratie, dan een tv van 1500 euro die op hetzelfde niveau komt als een gecallibreerde samsung. Maar ieder zijn ding, het is en blijft een hoop geld idd. Frank staat 13 december op mijn stoep, kan ik nog net een weekje gamen zonder callibratie en kijken of het echt zoveel scheelt.
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2005
  11. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Callibratie ja of nee is eindeloze discussie. Ik zal er niks meer over zeggen.
     
  12. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Digitenne en Digitale TV van KPN is hetzelfde product.. Digitenne is een dochter van KPN
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2005
  13. Judge

    Judge The Judge

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou zeggen, koop een spliter als je perse allebei op component wil.

    enige wat ik daarop kan zeggen, heb immers niet alle connections uit geprobeerd dus pro ben ik niet ;)

    trouwens die piep waar ik het over had, was gewoon bij analoge zenders, dus heeft niets met scart te maken, maar gewoon puur het analoge kabelsignaal.
     
  14. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net eens gekeken op mijn LE26R51B....

    May 19-2005
    14:31:49 :eek:

    Krijg ik met deze firmware last van tearing??
     
  15. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    jep klopt mij tv heeft exact het zelfde ook May 19-2005 14:31:49 met de samsung LE26R41.Ik heb met de pc totaal geen last van strepen of vertragingen ook niet met de Advance scart kabel.
     
  16. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Ik had al zo'n vermoeden. Dank u.
     
  17. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb jij ook al getest met 720p? Ik heb laatst wel mijn pc aangesloten op de tv (1366x768) en had toen nergens last van, maar het zou toch knap balen zijn als ik straks op 2 december er wel last van heb.
     
  18. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Allereerst bedankt voor jullie reacties.

    Ben vandaag bij de Expert geweest en die gast zegt dat ik het beste een Plasma kon kopen. Hij zei dat de response tijd van de plasma beter zou zijn en dat het ding 1024 lijnen had verticaal en horizontaal. Ze gingen ze ook leveren aan NEC op de businessseats. Heb hem maar even gebeld het gaat om de 42PD6600. http://www.plattetv.nl/info/hitachi-42pd6600.html

    Oh ja en hij zei ook nog, dat LCD het contrast een stuk minder was dan plasma. Het enige nadeel van plasma was dat die meer stroom trekken en een spiegelend scherm hebben. Zodat bij lichtinval je bijna niks ziet. Ook een voordeel van plasma dat het scherm niet gerefreshed wordt??, dus geen hz..etc.


    Lult deze gozer uit zijn nek m.b.t. de responsetijden en de rest???? man man lastig allemaal hoor.

    Zelf ben ik deze nog tegen gekomen, is het wat? hij is namelijk een stukje groter en dat spreekt me wel aan! Of moet ik dan weer inleveren aan kwaliteit?? http://www.plattetv.nl/info/sony-klv-s40.html

    Alvast bedankt weer!!
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2005
  19. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor HD moet je verticaal 1280 lijnen en horizontaal 768 lijnen hebben.
    Mij hebben ze bij Expert ook in eerste instantie het plasma paradepaartje van Samsung willen aansmeren. Diagonaal van 97cm voor 2200 euro. Echter ook 1024x1024 resolutie. Eigenlijk gewoon 1024x512. Echter zit er een line-doubler chip in die het aantal lijnen verdubbelt. Geen echt HD-resolutie dus..

    Laat je niet gek maken in de winkel!!
     
  20. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Damn! hebben echt zoveel mensen problemen met de samsung televisies:confused:
    Want heb em al een aantal weken geleden besteld,maar mocht het echt zo zijn,dan ben ik wel van plan om een andere te nemen.
    Ik bedoel het is net wat greek timmos zegt.
    Het gaat om veel geld (1363euro) en ben zelf ook niet technisch.
    Dus wil gewoon dat ie goed werkt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina