De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FabianNL

    FabianNL Guest

    je moet iig een response tijd van 16ms of lager hebben :)
    En volgens mij heeft deze dat... ff uit me hoofd...
    over de software weet ik niks vanaf, wel een tijdje intresse gehad in die samsung maar al snel overgeschakeld (niet dat die samsung slecht was, maar we nu een nóg betere hebben)
     
  2. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Dacht dat die sofware fout er nog steeds in zit. Update schijnt er nog niet te zijn van Samsung. Zou toch nog even goed kijken en informeren. Gelezen dat er een streep over het scherm kan komen tijdens het kijken op 720i ;) Pobleem is software matig en ligt dus niet aan het scherm zelf, maja.. een streep is een streep, behoorlijk irritant.
     
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Timmetjetje : ik heb mijn keuze voor deze Samsung LE26R51 niet gebaseerd op wat ik gelezen heb op kieskeurig.nl, maar op wat ik zelf aan informatie gevonden heb (feiten dus). Het enige wat ik op kieskeurig.nl bevestigd heb gekregen is dat het tearing fenomeen idd softwarematig op te lossen is, dus geen probleem is als je het maar ff regelt als je die fout constateert. Maar idd, vantevoren ff navragen kan nooit geen kwaad natuurlijk. Overigens, het informatie vragen over een TV aan personeel in de winkel als je um wil kopen heeft vaak ook geen nut....die hebben er vaak nog minder verstand van als jijzelf, tenminste das mijn ervaring :confused:

    @ xbox_neut : de responsetijd van de Samsung LE26R51 ligt op 13ms als ik me niet vergis....

    @ Grave : het probleem doet zich voor op 720p @ 60Hz....en dan alleen via component of HDMI aansluiting, dus niet met de SCART....maar het is idd een irritant fenomeen en ik neem aan dat Samsung de fout kan verhelpen aangezien ze anders een hoop consumenten teleurstellen
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2005
  4. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook nog een leuk model van Philips gezien. Deze: PHILIPS 26PF4310. Hij kost nu €900 zag ik. Dus misschien over 3 maanden wel minder. Ik heb al een iets ouder model zien staan voor €750. Dus dan kan die ook snel in prijs zakken hoop ik. Dan weet ik alleen nog niet waar ik het geld vandaan moet halen. Ik denk dat ik tegen die tijd zo'n €500 in me bezit kan hebben. Maarja... Dan moet ik hopen dat me ouders het mee willen financieren vanwegen sinterklaas of kerstmis ofzo...
    Maar nu de vraag. Is dit een beetje een redelijk ding. Niet dat ik over een jaar weer een nieuwe moet kopen ofzo.
     
  5. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou je heel graag willen helpen nu gelijk, zoals mensen hier dat mij ook gedaan hebben....maar ik ben ook een leek op dit gebied, specs enzo zeiden me eerst helemaal niks, maar nu begin ik toch van het een en ander wel een beetje verstand te krijgen....:) Dit toestel ken ik alleen nog niet....

    Geef anders eens een directe link van waar ik, of anderen, de specs van dit toestel kunnen bekijken....then I, or others, can be of some assistance hopelijk :D
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2005
  6. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520

    Het probleem is dat samsung geen firmware update heeft om het probleem op te lossen, dus dat is wel een groot nadeel. Veel mensen hebben al geklaagt bij Samsung om het probleem op te lossen, maar er is nog niks bekend over een update voor het probleem. Als die er al komt. Ik zou het eerst even afwachten wat Samsung eraan gaat doen.
     
  7. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah ik heb Samsung al een mail gestuurd om er even de nodige uitleg over te geven voordat ik tot de aankoop over ga....als er eventueel nog geen oplossing is maar die er wel komt, wacht ik even met de aankoop (ik neem immers aan dat ik altijd op mijn garantie kan terugvallen en als het probleem niet opgelost kan worden ik mijn geld terug kan eisen of um in mag ruilen voor een ander model)....komt er geen oplossing dan ga ik kijken voor een ander model (het liefst wel van Samsung) waarbij dit probleem zich dus niet voordoet, maar dat moge duidelijk zijn ;)

    Weet jij, of weten anderen, misschien met welke nieuwe modellen Samsung nog gaat komen....die technisch over minstens dezelfde specs en aansluitingen beschikken als de LE26R51 en waarbij zich dit fenomeen dus niet voordoet, maar die ongeveer in dezelfde prijsklasse zitten ? Ze hoeven overigens niet groter te zijn dan 26 inch, dat vind ik namelijk voldoende :)

    EDIT : ik las overigens zojuist weer van iemand die navraag heeft gedaan bij Samsung Benelux over de responsetijd van de LE26R51, dat deze 12ms zou moeten zijn....en dus niet de 13ms waar ik het eerder over had.
    Dit is natuurlijk erg mooi, maar als het tearing fenomeen niet verholpen kan worden voordat de X360 hier uit is ga ik toch echt kijken voor een ander model....ik wil immers wel gelijk aan de slag dan, en niet moeten wachten op een of andere firmware update als die er al komt.

    Anyways, de een zegt dus dat die update er nog steeds nie is (Grave)....de ander zegt dat hij er al wel is en ik dus bang hoef te zijn. Alleen Samsung maar hoef te bellen en het probleem wordt opgelost.....

    Djang: Je bedoelt het tearing fenomeen.
    Geen nood er is al een firmware update.
    Kwestie van Samsung bellen en die sturen een monteur om de firmware te updaten.


    ....Met andere woorden deze gast zit uit z'n nek te lullen ? Hoe zit het nu ?? :confused:
    Maar ik wacht nog steeds op antwoord van Samsung, dus ik wacht nog wel ff af hoe het precies zit en wat er aan gedaan kan worden....
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2005
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke mensen, het is nu 4:06 uur 's morgens en ik ben al vanaf 12 uur ongeveer bezig op internet om informatie te vinden over het eventuele op te lossen probleem wat mij er als enigste nog steeds van weerhoudt een Samsung LE26R51 aan te schaffen : het verdoemde tearing probleem, wat ik nu haast in deze context bijna een teringprobleem zou willen gaan noemen :mad:

    Maar goed na urenlang zoeken dus nog steeds geen feitelijk bewijs gevonden dat dit probleem geen probleem hoeft te zijn, omdat Samsung het eventueel zou kunnen oplossen....het is weekend en dat betekend dus dat ik maandag pas naar Samsung zelf kan bellen over het hoe en wat, het moge jullie duidelijk zijn dat geduld verreweg mijn slechtste kant is :9 Ach ja....

    Om heel eerlijk te zijn kan ik nu ff geen LCD TV's meer zien, maar ik kon het toch niet laten mijn horizon wat uit te breiden wat betreft het kijken naar andere merken/modellen. En deze viel mij op : de JVC LT-26S60S (http://www.jvc.nl/product.php?id=LT-26S60BU&catid=63)
    Wat specificaties en aansluitingen betreft bijna zo goed als gelijk aan de Samsung LE26R51, tenminste voor zover ik kan zien, alleen responsetijd en contrastverhouding staan er niet bij....maar ik weet inmiddels dat responsetijd iets is waar ik me niet blind op moet staren aangezien elke fabrikant een andere meetwaarde hanteert.

    Maarrrr, want ook aan deze TV zit weer een grote maar, de prijs van deze TV ligt aanzienlijk hoger als die van de Samsung LE26R51 (zou dat zijn omdat hier geen tering....oeps tearing prob in zit vraag ik me haast af :9). Anyways, ff alle gekheid op een stokkie....ik zal maandag Samsung bellen en vragen of het tearing probleem daadwerkelijk op te lossen is, of misschien in nieuwere versies van de LE26R51/in nieuwere modellen misschien al niet eens meer zit.

    Zo ja dan ga ik alsnog voor de LE26R51 (of een ander model dus), aangezien ik um qua specs en aansluitingen toch weer net iets beter vind als de JVC en hij dus een stuk goedkoper is.....krijg ik alleen maar onduidelijkheid of gewoon een steevast "nee sorry u hebt pech"-antwoord, dan spijt het me zeer voor Samsung en dan ben ik maar iets meer geld kwijt....maar dan wordt het toch echt een andere, probably dus die JVC LT-26S60S want die komt dan naar mijn mening het dichtst in de buurt. Anyone agree with that ? Ik hou jullie in elk geval op de hoogte van mijn "grote LCD avontuur", en als je nog iets kunt posten waar ik wat aan heb....please feel free to do so ! :D
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2005
  9. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een domme opmerking hoor en wellicht dat je het ook allang al hebt gedaan. Maar heb je de samsung al een keer in het echt bekeken? Dat iemand anders het mooi vind dat wil niet zeggen dat jij het een mooi toestel / beeld vind.
     
  10. chizzle

    chizzle Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je last hebt van een tearing effect kun je het Samsung moeilijk maken omdat hun een product moeten afleveren die ook aan de voorwaardes moeten doen dan dat ze aangeven, dus als ze er geen update voor hebben kun je een nieuw model krijgen waar dit bij opgelost is...

    Maar dat zal te veel geld kosten en een update is zo gedaan, dus ik denk dat er wel een update voor uitkomt, en dat het een kwestie van eventjes bellen is (Als het uberhaupt voorkomt bij JOU model) en dan zal de monteur het gerust oplossen!

    Ik begrijp ook niet waarom iedereen druk om dat tearing effect maakt, want jij hebt het recht op een goed product dus doe er wat aan... Doen ze er niets aan, klaag ze aan zou ik zeggen.

    Mijn keuze was ook de LE32R51b geworden de b staat gewoon voor Black..
    Omdat mijn keuze hierop gevallen is was de prijs en de aansluitingen EN om niet te vergeten het vergelijkende beeld met andere lcd`s in de winkel..

    Test:
    Bcc draaide analoog en als enigste kwam deze samsung er echt goed uit (behalve duurdere modellen 2500/3000 euro)
    Test:
    It`s draaide Testdvd van een of andere merk op allerlei lcd tv`s daar kwam ook de samsung er als enigste netjes uit.

    Al met al ik ben er van overtuigd (Als je zelf wel eventjes moeite wilt doen om Als je het probleem hebt er achteraan te gaan, en ik denk zelf dat ze er ook niet moeilijk over zullen doen om het te verhelpen - zijn ze ook verplicht - )

    Mijn keuze word de samsung LE32R51 de b is gewoon een bijvoegsel voor black.
    Prijs: 1295 euro
    Winkel: Elektrogigant

    Ik weet er al best veel van af want ik heb me er erg in verdiept alleen begrijp ik de hdmi en dvi en de switcher gedoe alleen nog niet helemaal en dat is het enigste probleem...en ben benieuwd met iemand die ervaring heeft van digitaal wat nu werkelijk het verschil is..(tussen analoog en digitaal)

    Alvast bedankt en neem de tearing effect niet zo serieus want samsung is verplicht het te helpen anders heb jij de plicht om een nieuw model die dat wel kan waar maken maar ga er gewoon achteraan.
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2005
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    @ tipex : Ik heb hem nog niet in het echt bekeken, dat ga ik echter nog wel doen in de winkel van de week ofzo. Maar eerst zal ik morgen Samsung bellen om na te vragen over dit probleem, voordat ik tot de eventuele aankoop overga. Het beeld wat de TV in de winkel zal geven zal me echter vrij weinig boeien, ik ben namelijk van plan op deze TV alleen maar te gamen zoals ik dat nu ook doe met mijn huidige (CRT) TV. TV kijken boeit me namelijk niks, het gaat mij om het gamen en het gamen alleen :)

    @ chizzle : Je hebt helemaal gelijk over dat Samsung verplicht is mij te helpen als ik (net als veel anderen dus) een fout constateer die er niet in hoort te zitten, dat besef ik me ook wel. Ik wil echter liever van tevoren weten of het een probleem is wat opgelost kan worden, dan dat ik er dalijk na de aankoop mee zit. Voor zover ik heb begrepen komt het tearing ook voor bij de LE26R51, en das degene waar ik voor wil gaan in eerste instantie.
    Ik zal eerst eens ff goed navragen bij Samsung, en misschien dat het prob idd bij nieuwere versies van de LE26R51 al opgelost is of dat er nieuwere modellen komen met minimaal dezelfde specs en aantal aansluitingen die dit prob ook niet meer hebben. Mijn voorkeur blijft namelijk toch uitgaan naar een Samsung.

    Ik houdt jullie op de hoogte van mijn bevindingen in elk geval ! :)
     
  12. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik wacht met spanning af op je bevindingen, want ik zit ook met die te(a)ring geval in mijn maag ;)
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik kon niet op antwoord via de mail wachten (:9), dus ik heb Samsung zojuist een opgebeld om ff het een en ander na te vragen....
    De persoon die ik aan de lijn had, had nog nooit van dit probleem gehoord....wel een hoop technisch gelul weer waar ik weinig mee kon, maar dus geen zekerheid over of het tearing probleem al opgelost kan worden en/of dat in de toekomst wel kan :mad:

    Pfff....met andere woorden ik weet het niet meer. Ik ga van de week wel ff naar de locale retailer, misschien dat ik daar meer duidelijkheid kan krijgen over welke TV die HD ondersteunt ik het beste kan nemen om op te gamen voor een voor mij betaalbare prijs. Ik weet in elk geval wel dat ik me nu niet meer blind ga staren op deze Samsung LE26R51, hoe goed ie ook mag zijn....ik heb weinig zin in strepen in beeld die eventueel niet verholpen kunnen worden :)
     
  14. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees net op tweakers over de Samsung het volgende:

    Samsung NL werkt aan de 720p/60Hz bug (samen met andere Samsung-divisies in buitenland), ze beloofden mij dat hier een upgrade voor zou komen. Indien het niet in software opgelost kan worden, gewoon een nieuwe tv waarin het opgelost is. Vrij nette service dus.
     
  15. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke dat is zeer mooi nieuws :D Maar toch nog ff een vraagje :

    Want ik heb zojuist een mooie Samsung Plasma TV gezien (http://www.samsung.com/nl/products/tv/plasmatv/ps_37s4a.asp?page=Specifications) alleen mijn vraag is dus of deze wel echt HD ready is ? Is de resolutie daarvoor hoog genoeg ? Zijn de specs goed ?

    En wat is eigenlijk in het opzicht van gamen een betere keuze, LCD of Plasma ? Want van die gast aan de telefoon begreep ik dat een Plasma TV beter snellere beelden kan verwerken dan een LCD....klopt dit ? En wat zijn eventuele nadelen ? Bovendien moet ik er denk ik rekening mee houden dat een aan te raden kijkafstand van 2,5 tot 3 meter voor een LCD voor mij niet haalbaar is....aangezien ik op een relatief klein kamertje zit. Hoef ik hier met een Plasma TV minder rekening mee te houden of maakt dat niet uit ?

    Deze Plasma TV is weliswaar een stuk duurder, maar als ik um op afbetaling koop is dit ook nog wel te overzien....
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2005
  16. FabianNL

    FabianNL Guest

    Resolutie (horizontaal x verticaal) 1024 x 1024
    is dus wel HD ready, 720p zal geen probleem zijn, 1080i gaat niet lukken lijkt me zo en zal dus verlaagt worden naar *** x 1024 ofzo. Wel een vreemde resolutie trouwens voor een 16: 9 :confused:

    en duurder en dus maar op afbetaling? sorry maar ik verklaar je voor gek dan, zal ik lekker een LCD halen ipv jezelf in de schulden te steken _0/
     
  17. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke 720p neem ik ook genoegen mee dus das wel oke :)
    Ik wou alleen ff weten wat in het opzicht van gamen (dus snelle beelden moeten kunnen verwerken) beter is, een Plasma of een LCD ?

    En jah dat afbetalen, die prijs per maand valt dan wel mee....en ik mag ervan uitgaan dat ik voorlopig gewoon iedere maand mijn salaris vang. Tis een risico dat ben ik met je eens....maar als een Plasma toch beter is om mee te gamen dan een LCD, dan ben ik misschien wel bereidt dat risico te nemen....
     
  18. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze is wel HD ready ja, maar met een plasma moet je grotere kijkafstanden aanhouden dan LCD. De plasma heeft idd geen last van het zogeheten ghosting, waar LCD's met een lange responstijd wel last van hebben. Dat zijn echter LCD's van de oude garde, vandaag de dag is dat niet meer zo.
    Waar je met plasma wel rekening moet houden, is dat het geluid niet geheel synchroon kan lopen als je een 5.1 set hebt, omdat deze sneller is dan de plasma.
     
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke met andere woorden : ik kan de aangeraden kijkafstand voor een LCD (2,5 tot 3 meter) al net nie halen op mijn kamertje.....dus zeker niet aan een nog groter Plasma scherm beginnen ? En ga je je echt veel aan bepaalde dingen storen als je bij een LCD of Plasma net iets te dicht op het scherm zit, of valt dit wel mee ?

    Over geluid hoef ik me overigens niet zorgen te maken, plek voor een surround set heb ik dus ook niet meer op me kamer :9
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2005
  20. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat zou ik niet doen, plasma is niet echt scherp van dichtbij. We hebben er beneden 1tje staan, en dat is er al één van de betere, maar als je dichtbij kijkt, is het wat minder. Ik denk dat dat dit bij LCD wel meevalt wat ik zo gezien heb in de winkel.
    Mocht je niet voor de Samsung willen gaan, kun je ook kijken voor JVC LT26-S60, is gelijkwaardig met aansluitingen, alleen de pc aansluiting is niet zo geweldig.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina