1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah die had ik ookal gezien jah :) Alleen hij is wel een stuk duurder dan de Samsung....vandaar toch liever de Samsung vanwege de prijs.

    En als er een upgrade komt voor de 720p/60Hz bug, of ik anders gewoon een nieuw toestel krijg waarin dit al opgelost is dan vind ik dit idd netjes.

    Heb je nog tips wat betreft de grootte van de TV ? Ik zit op net iets meer dan 2 meter kijkafstand op mijn kamer, meer haal ik echt niet....dan zou ik een muur moeten uitbreken ofzo :9
    Kan ik dan beter de 26 inch of de 32 inch van de Samsung kopen ?
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2005
  2. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    26" groot genoeg, zeker in jou situatie.
     
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Thx ! :D *Gaat bestellen* :9;)
     
  4. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zelf voor 32" gaan, omdat 26" maar 66 cm is, in breedbeeld. Als je nu een 4:3 66 cm tv hebt, dan ga je inleveren op de hoogte met 26". En als je weleens naar een grotere kamer gaat, dan heb je misschien een te kleine tv.
     
  5. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm jah maar voorlopig (de komende 4-5 jaar minimaal) zit ik nog gewoon hier op dit kamertje bij ons thuis....
    Ik heb nu een 4:3 CRT TV, maar kleiner dan 66 cm dus ik denk dat een 26 inch breedbeeld qua grootte toch al een hele vooruitgang is :)
    Bovendien issie weer goedkoper dan de 32 inch....en met de PSP, X360 en een shitload aan games in aantocht worden de komende maanden alweer duur zat voor me ;)

    Ik dank jullie toch allemaal voor jullie zeer nuttige tips en hulp bij het maken van een goede keuze ! Dit heeft me echt een stuk voorruit geholpen, dat wil je niet weten. Een week geleden zat ik met me handen in het haar en zag ik door de bomen het bos nie meer in de jungle van merken/types/specs in HDTV's....nu heb ik een keuze kunnen maken waarvan ik geen spijt ga krijgen :) Nogmaals bedankt ! :D
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2005
  6. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor gamen zou ik toch liever een lcd nemen dan een plasma, plasma blijft altijd toch nog gevoelig voor inbranden al zal de huidige generatie daar veel vrij goed tegen beschermd zijn. Resolutie van die samsung is wel wazig, 16:9 verhouding qua beeld en als resolutie 1024 x 1024, wat dus geen volwaardig 1280x720P kan bevatten.
     
  7. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Maar als ik de (beruchte) samsung aansluit op de xbox en ik ga gamen, draait hij dan op 720p/60Hz ?? Want anders kan je toch gewoon zorgen dat je daar niet op draait, of kan dat niet (klonk wel makkelijk :p). Bedankt
     
  8. kneyber

    kneyber MORE DOTS!

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Die Plasma Samsung PS-37S4A ziet er inderdaad nogal crap uit. 16: 9 beeld, en resolutie van 1024x1024. Geen volwaardige 720p dus. Die grote hoeveelheid ingangen zou ik ook niet warm voor lopen: Voor de componenten koop je op Lik-sang een YPbPr-Power Box voor 10 euro. Heb je maar 1 ingang nodig. En 3 scart-ingangen? Liever gebruik je er nooit meer een ;)

    Daarnaast geeft Samsung nooit responstijden weer.... waarom toch? ze hoeven zich er toch niet voor te schamen?
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2005
  9. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt erop, wat ik zo heb gelezen heb, dat je geen last hebt op de pc-ingang. D'r komt wel een kabel voor de Xbox360 met diezelfde mini sub-d aansluiting.
     
  10. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zojuist de Samsung LE26R51 besteld bij Budgetwinkel....eindelijk de knoop doorgehakt dus ! :D
    Ik hoop hem zo snel mogelijk in huis te hebben zodat ik ook kan gaan genieten van me nieuwe schermpie ;)

    Dat tearing probleem is overigens iets wat ik naast me neer heb kunnen leggen, het is namelijk nog nie direct zeker of ik er met mijn TV ook last van ga krijgen tegen de tijd dat ik de X360 aansluit en lekker in HD ga zitten gamen....en zo wel dan redeneerde ik idd dat het niet mijn probleem is maar een probleem van Samsung waar ze mij als consument bij moeten helpen dan, op welke manier dan whatsoever. Dat zijn ze namelijk verplicht, en anders hebben ze aan mij nog een taaie :9

    Nogmaals iedereen bedankt hier voor zijn tips/adviezen en medeleven (:9), take care & happy gaming !! :D
     
  11. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ga hem halen rond de tijd dat de 360 uitkomt (ik vind dat de naam steeds beter gaat klinken, de 360 ;)). Veel plezier ermee Z3R0-P4R4DOX , en ik hoor van je of hij bevalt ;)
     
  12. kneyber

    kneyber MORE DOTS!

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Relaxed voor je. Gefeliciteerd. Nog beter voor je is zelfs dat je nu gewoon een 360'tje kan importeren. Da's een stuk goedkoper dan lokaal kopen. Treurig maar waar.....
     
  13. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gisteren mijn Samsung opgehaald, echt een mooi scherm. Vooral in HD een lust voor het oog. Laat die 360 maar komen *)
     
  14. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    @Z3R0-P4R4DOX: gefeliciteerd!

    @Romius: Jij ook veel plezier met je nieuwe tv, wat heb je gekeken in HD?
     
  15. chizzle

    chizzle Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedzo dat je de knoop hebt doorgehakt, want het zou zonde geweest zijn als je die tv voor de tearing probleem liet liggen, want het is ook gewoon jij staat altijd in jou recht als de tv niet goed is...

    Ik zelf ga hem ook zo snel mogelijk halen ik denk op mijn verjaardag 20 september!

    Nog veel kijkplezier jullie.

    Groetjes
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Thx guys ! :D
    En jah Romius jij ook gefeliciteerd met je nieuwe TV, ben idd ook wel benieuwd naar wat je in HD gecheckt hebt ;)

    Ik zal mijn bevindingen ook zo snel mogelijk plaatsen zodra ik hem aangesloten en wel op me kamer heb staan, binnen 10 dagen dus als het goed is :)
    Het HD gedeelte zal voor mij nog ff moeten wachten totdat de X360 er is, maar ook daar zal ik dan het nodige over posten gezien de enthousiaste reacties van mensen die deze mogelijkheid al wel hebben. Ik houdt jullie in elk geval op de hoogte ! :D En chizzle jij ook veel plezier dan op je verjaardag :9;)
     
  17. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks, en Z3R0-P4R4DOX jij ook gefeliciteerd met je neue Samsung.

    Ik heb 'm dus aangesloten op m'n pc met Media Center en heb wat natuurlijk de PGR3 trailer bekeken :9 , en wat korte filmpjes die je van de microsoft site af kan halen, trailers van films en documentaires.

    Je kunt overigens wel goed merken dat het een HD scherm is, want gewone analoge kabeltv is niet denderend, en de gewone Xbox viel eigenlijk ook tegen. Dvd kijken zag er wel weer beter uit, zelfs nog over RGB scart. Daar komt nog een component kabel voor, aangezien die op m'n dvd speler zit. Dus dat zal er nog wat beter uit zien.
    Op de pc is het natuurlijk het mooist, ingesteld op 1360 x 768, dat ziet er echt haarscherp uit. Dus straks zal ook de 360 er zo mooi uitzien.
    Ik moet nog wel wat instellingen finetunen, er was een hoop commentaar op de 'dynamische' mode van het toestel, maar het zag er zo op het eerste gezicht wel mooi uit. Toen ik met Media Center aan de slag ging, klopte de brightness idd niet in de dynamische mode. Maar gelukkig kun je dat allemaal uitzetten en zelf aanpassen totdat wel goed is.
     
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat was er aan de gewone Xbox dan eigenlijk precies wat tegenviel als ik vragen mag ?
     
  19. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    HD is ontzettend verslavend, het ziet er allemaal zo gelikt uit en smaakt altijd weer naar meer. Ben blij dat het toch steeds meer z'n intrede in europa begint te doen en het wat meer mainstream begint te worden.
     
  20. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zag er wat korrelig uit, maar dat is natuurlijk logisch, aangezien de xbox voor 480i/p is gebouwd. De Samsung moet dan gewoon terugscalen. Bij games zie je dat dan weer sneller terug dan bij films ed. Maar zo vreselijk was het ook weer niet hoor, en op 26" zal je waarschijnlijk wat minder zien denk ik.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina