1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355

    Bedankt voor je reactie, ik heb zitten kijken naar plasma's met een hogere resolutie maar die zijn onbetaalbaar. Dus belangrijkste waar ik naar moet kijken is de resolutie en het hdmi kanaal/ingang. Hoe weet je of de refresh rate snel is. Wat is een goede refreshrate en welk getalletje moet ik dan naar kijken.......jajaja ben echt NOOB.
     
  2. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar weet iemand dus vanaf welke firmware versie het tearing probleem is opgelost? Anders stuur ik samsung even een mailtje, maar het is natuurlijk makkelijker als iemand het al weet :)
     
  3. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Nee, dat lijkt maar zo.
    Mensen met problemen hoor je veel eerder en meer als mensen zonder problemen.
     
  4. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb je al is naar deze gekeken? http://www.kieskeurig.nl/product/E0C5BC0500C88147C12570600032CD04.htm

    Lijkt me erg leuk dingetje :+
     
  5. C O U G A R

    C O U G A R Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    IK zit nog steeds te twijfelen of dat ik de jvc gaat halen of de samsung.
    De jvc lt32 s60b of de samsung le32m51.
    Ik hoor alleen maar slechte dingen over de samsung of is het niet bij dit type die ik wil?
     
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Pimpmaster : Thx voor je reactie ! You've made my day :D

    @ Banjy : Ik weet het ook niet dude, maar waarschijnlijk weet Pimpmaster het wel....ik zat ook in spanning af te wachten of ik moest gaan bellen ja of nee, dus ik weet hoe je je voelt :9

    Voor de rest wil ik dit er over zeggen, het is net wat Graveheart al zegt....als er zich kleine probleempjes voordoen en een paar mensen melden dit dan denkt gelijk iedereen dat de TV ineens niet goed is :confused:

    Ik ben nog steeds van mening dat je met de Samsungs de beste kwaliteit krijgt voor de laagste prijs. Als je nu een Samsung aanschaft heb je grote kans dat de nieuwste firmware er al inzit, en dan hoef je je helemaal geen zorgen te maken over tearing of whatsoever. Heb je um toevallig al een tijdje in huis en je hebt deze nieuwste firmware nog niet, dan is het gewoon een kwestie van even bellen en het probleempje wordt binnen 24 uur gefikst :)

    Tuurlijk is het leuker als alles in een keer werkt, maar laat je niet van de wijs brengen door dingen die niet zo erg zijn als ze in eerste instantie lijken....vergeet daarbij ook niet dat als het om een probleem gaat waar je zelf niks aan kan doen, je gewoon altijd een beroep kunt doen op je garantie. En is het probleem niet te verhelpen op een TV, heb je gewoon recht op een nieuwe, klaar :)

    Wat die calibratie betreft, ik heb hier al eens eerder mijn mening over gegeven en ik begrijp ook dat de meningen daarover verdeeld zijn. Ik kan alleen spreken uit mijn eigen ervaring, en die is dat het beeld er gewoon echt op vooruit is gegaan. Ik was voor mijn Samsung nog geen 1000 euro kwijt, samen met de calibratie kom ik op ongeveer 1050 euro en das nog altijd goedkoper dan een TV van een ander merk zonder calibratie. Wat xbox_neut ook al zei, en die mening deel ik gewoon met hem :)
    Maar ja iedereen moet het voor zichzelf weten wat ie ermee doet, ben je tevreden over je beeldkwaliteit dan moet je het laten voor wat het is....ben je van mening dat het nog beter moet kunnen dan kun je een calibratie overwegen. Het blijft een eindeloze discussie, want de een is eerder tevreden dan de ander, en de een heeft ook weer een dikkere portomonnee als de ander ;)
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2005
  7. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog niet getest met 720p,maar met de VGA kabel zag me computer er heel mooi uit en helder op 1366x768.Ik denk dat jij en ik maar moeten afwachten tot 2 december en dan maar kijken of we er last van hebben.

    Zelf denk ik dat het zal meej vallen,maar anders zal er toch snel een belletje ringkellen bij samsung
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2005
  8. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf de LE26R41 en ben tot nu toe erg tevreden over deze tv.Samsung is zeker geen slecht merk,want je kon in de winkel goed het verschil merken met merken als LG en Sony.Dat firmware probleem kan zich ook voordoen op die JVC,alleen hoor je daar niet veel over omdat niet echt veel mensen op dit forum deze tv hebben.Met VGA is de LE26R41 die ik heb gewoon weg prachtig en haarscherp,dus ik verwacht dat de Xbox360 ook probleemloos doet op deze tv en die van JVC
     
  9. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Ziet er wel mooi uit maar is wel kleiner 82cm t.o.v. 102cm en een stuk duurder 3200 euro!!


    Denk dat het toch de sony gaat worden. http://www.plattetv.nl/info/sony-klv-s40.html heb ook naar samsung gekeken, maar die zijn allemaal 82cm of je betaald een stuk meer. Iemand die iets meer kan vertellen over het eventuele feit dat je kwaliteit inlevert als je een 102cm neemt??

    Wellicht iemand die kan aangeven waarom ik niet de sony zou moeten nemen. Zijn er schermen met betere kwaliteit in deze klasse. Ik zou hem kopen omdat het een relatief groot scherm is met z'n 102cm!!
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2005
  10. monoe

    monoe Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind die HDTVs toch nog veel te prijzig
    binne een jaar of 2 staan ze wss 3x goedkoper
     
  11. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou...na het lezen van onderstaande topic had ik het al gezien met Samsung....
    Ik bedoel...na een update zal het er allemaal wel perfect uitzien...Maar ik koop geen lcd van >1000 waar ik me vanaf het begin al aan stoor dat er zaken zijn die niet kloppen of helder zijn... Ik durfde het eerlijk gezegd gewoon niet aan om een risico te nemen...daarvoor vind ik het bedrag te groot....ben maar een arme kloot|:-

    Check eens als je twijfelt:

    http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=241782&highlight=samsung
     
  12. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je het artikel ook helemaal doorleest kom je tot de conclusie dat er ook een oplossing is, en de mensen die nu een Samsung kopen zullen er al sowieso geen problemen mee hebben omdat de nieuwe firmware er al inzit :)

    Waar mensen werken kunnen nu eenmaal fouten gemaakt worden, en als die fouten kunnen worden opgelost dan ist toch niet erg ? En dan heb je gewoon een goed werkende TV voor een relatief lage prijs....maar goed das mijn mening.
    Laten we hier geen Samsung VS Sony TV's discussie gaan houden, ieder gewoon zijn meug....klaar :)
     
  13. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje raar,ik heb me Samsung LE26R41 3 weken geleden gekocht er nu staat er een firmware van 19 Mei 2005 op terwijl anderen weer een een firmware hebben van Augustus.:confused: :confused: .Ik weet niet of bij die van Mei al een oplossing zit van die tearing probleem,maar daar kom ik en Banjy pas te weten als we op 2 december de xbox360 aansluiten._0/
     
  14. Wallace

    Wallace Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje aan de Sony Bravia Club ;)

    In de handleiding (blz 34 bij de 32 inch versie) staat bij dvd-speler met componentuitgang het volgende: Het componentsignaal 576 P signaalformaat en het audioformaat worden door de dvd speler ingevoerd. Betekend dit nou dat deze poort maar 576P aankan?De tekst in de handleiding maakt mij nu een beetje in de war. Bij specificaties staat alleen achter de HDMI aansluiting 720 p genoemd
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2005
  15. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook helemaal niet mijn bedoelingO-) Scusi._O_
    Ik wil alleen maar aangeven dat er mensen zoals ik rondlopen die twijfelen over de Samsung...nu ik de laatste reply van xbox360boy lees heb ik weer zoiets van: Damn...als ik dat zou hebben werd ik gek8)
    Ik wil daarmee helemaal de Sams niet afbreken...mijn maat heeft een LE26R51 en het is een geweldige machine ( hij heeft geen update moeten uitvoeren)
     
  16. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat betekent dat de bron het signaal bepaalt. Pal DVD spelers hebben standaard 576P ( mits componet uitgang) Daarentegen hebben HDMI DVD-spelers ( oa Samsung/Toshiba ) een hogere waarde....zal het eens opzoeken :)
    Dus...niets om je zorgen te maken. 360 geeft gewoon 720 bij spellen.
    Helaas is de DVD weergave 480p...maar dat mag de pret niet drukken :D

    edit: Kieskeurig.nl : blijkt dat met een HDMI speler zelfs 720p en zelfs 1080p wordt gehaald :)....dus bron =bepalend
    Samsung hd-850

    jokertje: ik heb deze speler aangeschaft vanwege de prijs/kwaliteits verhouding en ik
    moet zeggen dat ze meer van dit soort producten op de markt moeten brengen.
    Deze speler heeft een HDMI en een COMPONENT uitgang die HIGH DEF kan afspelen
    je kan zelf bepalen in welke resolutie:576p,720p,1080p .De kabels die ik
    hiervoor gebruik zijn voor Component de SUPRA AV3 COMPONENT en de HDMI van van
    den HUL beide kabels zijn zeer goed getest maar er zijn natuurlijk betere
    maar die zijn dan ook weer duurder. Deze kabels zijn ook qua prijs/kwaliteit
    zeer goed. (een paar dagen in bezit)
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2005
  17. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Indd of moeten we samsung dan toch maar even mailen?? :confused:
     
  18. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet kijken naar de responstijd. Van de Sony Bravia is dat 8ms.. Over het algemeen wordt gezegd dat 12ms het minimale is wat je moet hebben.. Des te kleiner het getal des te beter.

    De vraag is echter of je echt zichtbaar verschil ziet. 8ms is in ieder geval genoeg.
     
  19. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar heb je die kabels gehaald/besteld en wat kosten die? Ik ben namelijk op zoek naar goede maar niet al te dure componentkabels voor mn dvd-recorder.
     
  20. Crawl_NL

    Crawl_NL Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    Anyone ??

    Bij deze sony is het toch echt max. 1280x768...Het staat in de handleiding en ik kan de resolutie (na installeren van dit scherm onder xp) ook niet hoger zetten......Kan dit dus via HDMI wel ?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina