1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wallace

    Wallace Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0

    Tnx voor de geruststelling!

    Ik denk dat we elkaar straks maar eens moeten toevoegen aan de friends list met xbox live :)
     
  2. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Oeps...te snel gelezen....*)
    Het was een review van kieskeurig...ik heb ze niet....maat van me heeft wel vergelijkbare...topspul volgens hem...( van den Hul )
    Hij heeft ze via Hermes electronics als ik me niet vergis...

    ff googlen dus.

    grtz
    GS
     
  3. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Bedankt!!
     
  4. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Count me inO-)
    Ik meld me wel als het zover is*)

    @ Crawl: HDMI wil niets zeggen m.b.t. aantal pixels..1280 etc....HDMI wil wel zeggen dat audio en video digitaal in 1 kabel zijn geintegreerd voor perfect 720p/1080i beeld in ons geval ( of je moet nog een 1080p erbij nemen:D )

    Maar het klopt idd dat 1280 the max is...vind hetzelf prima...toch alleen maar voor PC weergave en op de PC game ik niet ( mijn hok kan net Pac-Man aan ben ik bang:'-( )
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2005
  5. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Tering, mijnes staat op 19 mei 2005....moet ik hem cker wel ff updaten
     
  6. Ik vind het toch wel erg snobistisch. Iets wat je alleen moet doen als je het geld er voor over hebt. Een calibratieprogramma als Displaymate of een DVD downloaden is makkelijker en ene stuk goedkoper. bovendien zijn je eigen voorkeuren misschien hele anders dan die van de callibrateur. Je kan met callibratie een TV op zich niet beter maken.Callibratie geeft hooguit lichte verbetering die je ook kunt bewerkstelligen met een callibratie DVD. Callibratie is hooguit fijnastemming.

    Die 1500 euro TV's zijnmeestal qua paneel niets beter maar hebben gewoon duurdere scalers (betere resolutieverbetering van slechte bronnen) dat bewerksetllig je niet met acllibratie.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2005
  7. Crawl_NL

    Crawl_NL Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt...weer wat geleerd...scale jij h'm ook naar 1366x768 ?

    Nog ff een vraagje....de XBOX360 stuurt toch ook een 1360x768 signaal uit toch ?
     
  8. C O U G A R

    C O U G A R Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik dus niet begrijpt is waarom niemand hier de jvc lt32 s60b heeft????
    Het is echt een prachtig scherm om te zien,maar iedereen zit hier met de samsungs en de sony brava's;)
     
  9. Crawl_NL

    Crawl_NL Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    EDIT Bravia.....:D
     
  10. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er nog webwinkels voor de HDTV's die jullie aanraden. Qua prijs, levertijd en service??
     
  11. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope...signaal is 720p max;)
    Dus upscalen is niet mogelijk, maar ook niet nodig.
    1280 x 720 betekent dat je genoeg heb ( 2e getal=720 dus 720p will do)

    1366 PC-beeld heeft alleen meerwaarde voor degenen die LCD ook als PC mnitor ( lees PC-games monitor ) willen gaan gebruiken.

    grtz
    GS

    @ Burnfout: ik ben naar de plaatselijke electronicaboer geweest en zei: Ik moet die lcd hebben voor dat bedrag. Kon niet zei ie...
    Prima zei ik.....Doei!!! Toen kon het ineens wel...Play it hard :)
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2005
  12. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga ook maar is spoedig spelletje bij de winkels spelen :)
    Die Sony die je hebt heb ik online voor 1069 gezien, dus wil er max. 1099 voor geven in de winkel.
    Lekker hard spelen ja :D
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik je een antwoord zou kunnen geven op de vraag of het tearing probleem bij die versie van de firmware al is opgelost zou ik dat ook gelijk doen. Ik weet dat namelijk ook niet, misschien dat Pimpmaster het weet....hij wist mij in elk geval te vertellen dat ik de nieuwste firmware heb :)

    Mocht je nou op 2 december problemen constateren met het gamen op 720p @ 60 Hz moet je gewoon gelijk bellen en dan komen ze het zo snel mogelijk fiksen. Anders even testen nu in de PC modus, als dat kan (en als dat werkt want dat weet ik dus ook niet zeker).

    Ik kan je er verder ook niet bij helpen, ik begrijp heel goed dat het een soort onzekerheid wekt want ik zou ook op 2 december gewoon gelijk aan de slag willen zonder problemen....mja de wetenschap dat een update zo gedaan is als je ff belt, zorgt er in ieder geval voor dat je geen miskoop begaan hebt, toch ? Ook jij en anderen met diezelfde onzekerheid hebben in ieder geval wel een goeie TV waar je voorlopig wel ff mee vooruit kunt :)

    EDIT : Voor de mensen met de Samsungs waarvan hun firmware datum onder die van 17 augustus ligt, is het misschien een idee om Samsung nu alvast ff te mailen of te bellen met je vragen ? Misschien dat zij het al kunnen bevestigen, en dan heb je je update al voor 2 december :)
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2005
  14. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zullen toch ook genoeg mensen met die Samsung LCD totaal geen problemen hebben??
     
  15. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk zijn die er :)
    Ik heb nog geen problemen ontdekt, en het enige wat er met de Samsungs zou kunnen mankeren voor zover ik weet is een tearing probleem op 720p @ 60 Hz. En die wordt veroorzaakt door oude firmware, dus als je je firmware even laat updaten heb je geen probleem meer :) Volgens Pimpmaster heb ik de nieuwste firmware dus hoef ik me ook nergens zorgen over te maken. Tenminste, dat geloof ik dan maar en dat neem ik ook aan :9O-)
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2005
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha ik weet ook wel dat je het zo niet bedoelde ;) Geen probleem hoor :)
    Over smaak valt toch niet te twisten, en ik weet zeker dat iedereen met de nodige research een goede keus kan maken voor een HDTV die aan zijn eigen eisen voldoet :)

    Ieder merk/model heeft weer zijn sterke en minder sterke eigenschappen, dat hou je toch. En concurrentie is alleen maar goed ;)

    @ Pimpmaster : Zit ook weer iets in wat je zegt over die calibratie. Tis maar net of je er je geld aan uit wil geven, en het is ook idd niet meer dan een goede fijnafstelling. Als je er zelf ook verstand van hebt kun je met eigen spulletjes al een heel eind komen daar geef ik je gelijk in, maar voor die mensen die dat verstand niet hebben en een extra bedragje te besteden hebben ist een ander verhaal....gemakzucht kost nu eenmaal altijd geld :)
     
  17. Mei zou goed moeten zijn, die heb ik ook. (Neemt niet weg dat ik nog even iets wil proberen waarover ik morgen wat meer post, ik val nu zowat om :))
     
  18. Judge

    Judge The Judge

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn Sony Bravia voor 1246 eurries

    dan heb ik het over de KLV S32A10E
     
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Even nog een vraagje....ondersteunen de Samsungs nou wel of niet de 1080i resolutie ? Niet dat ik er wakker van zal liggen als het niet zo is, maar ik vroeg het me gewoon af. Ik ben er namelijk met Powerstrip in geslaagd om de resolutie in de PC modus op 720p te zetten, en 1080i heb ik ook geprobeerd maar dan geeft de TV dus aan : "Niet ondersteund."

    Dus het zal wel niet, maar ik vraag het toch ff voor de zekerheid ;)
     
  20. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik blijf me toch elke keer weer verbazen over je afkeer tegen isf calibraties, terwijl je voor zover ik kan nagaan hier zelf geen enkele ervaring mee hebt gehad? Als je weet wat een isf calibratie inhoud weet je ook dat je niet afhankelijk bent van de voorkeuren van de persoon die de calibratie uitvoert. Er wordt o.a. voor een goede grayscaling van je tv gezorgt oftewel de kleurtemperatuur wordt afgeregeld op 6500K. Van de kleurtemperatuur klopt in veel geval helemaal niets, mijn eigen top of the line philips flat tv zat out of the box op 8000K oftewel veel te koud en dus te blauw.

    Natuurlijk zijn er alternatieven maar niet iedereen wil lopen prutsen met zijn pc aan z'n tv en zelf in het service menu van zijn tv lopen klooien. Plus dat je zelf gewoonweg niet weet hoe het aanpassen van bepaalde zaken elkaar weer beinvloeden iets wat een isf gecertificeerd persoon wel weet om zo tot een voor jou tv zo'n goed mogelijk plaatje kan neerzetten. De calibratitie mag je ook gewoon bij aanwezig zijn en gebeurd in samenspraak met de klant.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina