1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Staat die 'B' nou voor zwart model(anders dan op het plaatje), of is het een andere aanduiding?

2. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd met deze erg mooie en goede tv! Ik heb namelijk dezelfde :)

Weer iemand bij de bravia club, wie volgt?

Insane 85 ook feli!

Laatst bewerkt: 16 nov 2005
  3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha geen dank hoor :) Echter, het zal toch niet alleen aan mijn mededelingen hebben gelegen ? :9 Ik bedoel zo technisch ben ik nu ook weer niet ingesteld O-)

Anyways, toch leuk om te horen dat ik iemand heb kunnen helpen bij een keuze :) En jah ik ben nogal bescheiden.... :+
    Veel plezier met je nieuwe Samsung straks ! :D

4. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Heb ik ook niet gedaan, is niet echt nodig en als ie valt dan denk ik niet dat dat kabeltje het gaat redden:)

5. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ja er zijn meer ouderen hoor :) ( ikzelf ben 26 jaar) alhoewel ik nog geen kinderen heb want zo "oud" ben ik dus ook weer niet;) Gamen is gewoon super tof, iets wat ik al vanaf mijn 7e doe en voorlopig ben ik niet van plan te stoppen! De "ouderen" gamers zijn duidelijk wel de Die Hard Gamers vind ik.

6. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tjsah ik wordt volgend jaar 30, dus ook al aardig op weg :) Gamen is gewoon erg relaxed en ik weet zeker dat we met de komende generatie hardware nog lang niet uitgespeeld raken.

7. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Stelletje opa's hier :+ ;)

Net heel wat sites afgeweest etc... ik ben er nu zeker uit: Ik ga voor de 32 inch scherm van Sony Bravia. Nu nog in wat winkels kijken tot welke prijs ze willen gaan, anders bestel ik 'm wel online, daar heb je 'm voor onder de 1300 euro.

Ik ga dus de Sony Bravia club joinen :cool:

8. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nu alvast heel veel plezier mee gewensd dude.

9. Tallon 4 NL

Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

Leuk Bevonden:
    0
    Heb mezelf die vraag ook gesteld...en ook op het forum deze vraag gesteld...en er vervolgens uuuuuuren na gezocht...
    Om een lang verhaal kort te maken: Het schijnt per LCD verschillend te zijn en kan niets of zelfs veel verschillen.Ligt aan de kwaliteit van de ingangen om het maar es ff plat te zeggen....

Kortom, na uren speurwerk weet ik nog niets.....Maarrrrr ( en nu komt de bekende maar ) veel gasten die actief zijn op de diverse hardware-fora zweren bij de kwaliteit van VGA...
    Geeft toch te denken:confused:

Baal ik wel van, want ik heb de kabel in pre-order en als het niets scheelt is het 29,95 teveel. Missschien dat dit snel helder wordt na USA launch.

Ik hoop eigenlijk wel dat de kwaliteit nog beter wordt:9

Afwachten lijkt de beste optie...

@Greek Timmos: je hebt de (goede) knoop doorgehakt. Welcome_O_

10. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die component kabel van het premiumpakket zal een perfect plaatje geven hoor, verschil met die vga kabel zal minimaal zijn.

11. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Ik kreeg net de link van Tipex in het PGR 3 topic maar deze tv is dus goed genoeg om spellen als PGR 3 goed telaten tonen?

Sony KLV-26HG2

Hoef alleen maar even een bevestiging van iemand :). Zo mooi zijn als dit een 720 tv was. Mijn broer zei het maar wel het even zeker weten.

12. Tallon 4 NL

Leuk Bevonden:
    0
    Nou....:confused:

Lees dit maar eens:

Interessant voor iedereen denk ik;)

http://www.avsforum.com/avs-vb/search.php?searchid=1450340

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=6537008&highlight=vga vs component#post6537008

http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/5/150612.html

http://www.highdefforum.com/archive/index.php/t-10296.html

http://www.avforums.com/forums/archive/index.php/t-89680.html

Enkele quotes die de moeite zijn...

*Probably the biggest difference is that VGA allows a true 1:1 direct pixel mapped image on many sets where as component does not most of the time. Component video is usually scaled and overscanned. Scaling introduces a bit of softness due to the scaling filter algorythms.

*No post-processing on the VGA input depends on the tv set. The latest Samsungs seem to do less processing, if any, than the Bravia IMHO on the VGA input. The difference between component and VGA changes from tv to tv. On a Samsung, the difference will be major because you have "DNIe on" in COMPONENT and "DNIe off" in VGA. I bet you will prefer the VGA purer picture on any Samsung.

As for 1:1, yes, as far as I know, only VGA permits 1:1. COMPONENT always stretch to 1366x768. I may be wrong for the Sharp LCD tvs though since I know les about those tvs.

*VGA is better then Component.

Plus with your display device - VGA and HDMI are the only ways to get 1:1 mapping.

Component will have overscan.

Zeer interessant gasten :)

13. Crawl_NL

Crawl_NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sommige onder ons tillen de gemiddelde leeftijd wel lekker omhoog ja....en maar denken dat je de enige bent met die afwijking....:+

Hier nog een plaatje van mijn schermpje....

KLIK

14. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Klopt het dat 1080p nog niet bestaat?? Mocht het komen zijn er al wel TV's die dit ondersteunen?

Nog een vraag. Ik heb me laten vertellen dat 720p beter is dan 1080. Dit omdat je dan veel rustiger beeld hebt. Klopt dit, want dan vraag ik me af waarom er uberhaupt 1080 is...???

Alvast bedankt, valt me trouwens op dat er hier veel kenners zitten.

Ziet er netjes uit!! Storen die boxen niet zo dicht bij je TV?

15. Crawl_NL

Crawl_NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn tv's die inderdaad 1080p al ondersteunen alleen moet je wel je beurs wat verder opentrekken.

720P geeft omdat dit progessive is (volbeeld na volbeeld) inderdaad een rustiger plaatje op dan interlaced (halfbeeld/halfbeeld na halfbeeld/halfbeeld) om het maar op een simpele manier te vertellen.

Buro is nog wat rommelig maar van die boxjes heb ik geen last.....

16. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga als hij uit is een shootout doen op me projector, verwacht er weinig verschil van eerlijk gezegd.

17. Tallon 4 NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ben benieuwd....op mijn Bravia is pixel x pixel ( 1:1) vele malen mooier dan v- of h-sync/zoom...

Houd ons op de hoogte, zal ik ook doen als ik hem heb_O_

18. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    Maar om even op mijn vraag terug te komen van een paar pagina's terug. :p Het beeld van mijn PS2 en Xbox is via S-video eigenlijk vrij lelijk (lelijker dan op m'n vorige CRT TV).. Komt dat door de S-video of zit er iets anders niet goed? Is RGB beter?

19. Judge

Judge The Judge

Leuk Bevonden:
    0

wat je zegt is dus dat VGA beter is dan RGB component op de bravia?

:)

20. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Dat heeft hij ook al tig keer tegen mij gezegd 8) :9
    Blijkbaar wel dus ;)

Hmm...net hele discussie hier thuis gehad met ouders over een HDTV.
    Ze vinden een 32 inch van € 1300 TE overdreven voor mijn kamertje. Zit 2 meter van de TV af dan. Wil geen problemen, dus ga dan maar voor de 26 inch voor rond de € 1000.
    Ben nu ook weer aan het twijfelen voor een Samsung omdat ik 'm voor € 849 bij otto zag. Heb genoeg dingen van Samsung gehad, en nooit problemen mee gehad. Liefst wil ik Sony, dus wordt nog even kijken / bekvechten :'-(

*gelukkig nu naar soundtrack van Perfect Dark Zero aan het luisteren, Kepi and Kat - Limelight is een HEERLIJK liedje :D*

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina