De looks van de V-serie spraken mij ook meer aan. Echter op mijn model, 40", was het een prijsverschil van 700 euro
Verschil Bravia S & V:
Het echte verschil zit m in de H.I.P. beeldprocessor. De V-serie heeft deze wel en de S-serie niet.
Verder heeft de V-serie 2 fans(=ventilatoren) voor de koeling. De S-serie heeft passieve koeling(=koelribben). De ventilatoren zijn hoorbaar en verschillende mensen op de engelse forums hebben dit als storend gerapporteerd.
Tenslotte heeft de V-serie 1 extra scart-aansluiting.
Hoe werkt dit dan?
De chip berekent en stuurt elke pixel opnieuw aan nadat hij binnenkomt via je tv-signaal. Hierdoor krijg je scherper beeld.
Wanneer merk ik het verschil?
Met name bij analoge TV-uitzendingen, oftewel via de gewone kabel. Je merkt het hier het beste omdat dit signaal vaak zeer sterk varieert afhankelijk van de sterkte van het signaal. Bij HD-TV krijg je echter een digitaal 720P signaal binnen waarop de chip geen invloed heeft. De chip zal niet werkzaam zijn bij HD-input. Referenties zijn te vinden op
www.avforums.com
Wat moet ik kopen voor mijn Xbox360?
Verschil in beeldkwaliteit is er niet voor je Xbox360. Je gebruikt alleen HD-signalen dus prijstechnisch gezien adviseer IK de S-serie. Ga je voor uiterlijk en heb je ergens nog een enveloppe zwart geld liggen, dan zou ik de V-serie kopen.
Klik om te vergroten...