1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Vandaag heb ik, naast dat ik voor het eerst op een demopod had gespeeld, bij MM Alkmaar eens even rustig naar de verschillende LCD's gekeken.. En er staat er daar een heel veel..

    Conclusie.. Er zijn er 2 die er echt boven uit steken.. De Sony Bravia serie (weet iemand het verschil tussen de S en de V versie?) en de Panasonic serie. De rest is gewoon een stukje minder wat betreft kleur en weergave.

    Dus nu moet ik alleen nog een keuze maken tussen deze 2 en of het een 26" of een 32" gaat worden qua budget.

    @Greek Timmos.. Gewoon de 32" kopen en je ouders wijsmaken dat het een 26" is.. 82cm is toch 26" ;)
     
  2. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    En wat als ze als bewijs het kassabonnetje willen zien en staat dan opeens gezellig € 1299 op? :p

    Net bij otto gekeken met bestellen, komt er opeens bij die Samsung weer € 999,- te staan ipv de € 849,-. Zal dus wel een foutje zijn.

    Dan maar de Sony Bravia voor 1049 zien te scoren. GS, regel is wat aub _O_
     
  3. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
  4. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    De V-serie heeft duurdere componenten en is dus iets beter. :)
     
  5. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
  6. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Maar is dat het verschil van 400 euro tussen de V en S serie waard?

    De enige verschillen die ik verder kon vinden is dat de V serie 3 scart ingangen heeft en de S serie maar 2.
     
  7. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    In die V serie zou ook wat duurdere electronica zitten. Ik vind 400 euro verschil erg veel, en zoveel verschil zou er niet tussen zitten.
     
  8. Judge

    Judge The Judge

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    de V versie heeft ook nog een ander beeldprocessor (H.I.P.)

    @Greek Timmos.

    ik zit er ook vaak maar 2 meter vanaf (soms zelfs 1 als ik ff achter laptop zit :p).

    TV is scherp genoeg vooral strax met HD..en als je nu beetje relaxte DVD speler hebt, 2 meter helemaal niet te weinig.

    mijn ervaring iig ;)
     
  9. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Of moet ik de tv maar gewoon vertrouwen?
     
  10. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    ok, maar wat is het effect van die beeldprocessor..??

    De V serie is ongeveer 400 euro duurder, maar in de winkel vond ik het verschil minimaal. het uiterlijk van de V serie vindt ik trouwens wel veel mooier dan de S serie..
     
  11. Judge

    Judge The Judge

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0

    sommigen vinden het verschil heel groot..zelf weet ik het niet eigenlijk.

    je zou het moeten bekijken bij DVD's en dergelijke denk ik, analoog TV signaal is niet een referentie.
     
  12. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
  13. Deus X Machina

    Deus X Machina Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks mate! :)
     
  14. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Mannuh....lees deze topic en je weet ALLES:+

    http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=239231

    Ik vind het het prijsverschil iig niet waard|:-

    grtz
    GS
     
  15. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou voor 300 euro verschil wel degelijk voor de 32" variant gaan. Je krijgt er echt spijt van later als je het nu niet doet. Je geeft nu veel geld uit dus dan kan je beter direct de tv kopen die je wil.
     
  16. Dea Petrus

    Dea Petrus Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    De looks van de V-serie spraken mij ook meer aan. Echter op mijn model, 40", was het een prijsverschil van 700 euro 8)

    Verschil Bravia S & V:
    Het echte verschil zit m in de H.I.P. beeldprocessor. De V-serie heeft deze wel en de S-serie niet.

    Verder heeft de V-serie 2 fans(=ventilatoren) voor de koeling. De S-serie heeft passieve koeling(=koelribben). De ventilatoren zijn hoorbaar en verschillende mensen op de engelse forums hebben dit als storend gerapporteerd.

    Tenslotte heeft de V-serie de VGA-aansluiting ingeruild voor een extra scart.

    Hoe werkt dit dan?
    De chip berekent en stuurt elke pixel opnieuw aan nadat hij binnenkomt via je tv-signaal. Hierdoor krijg je scherper beeld.

    Wanneer merk ik het verschil?
    Met name bij analoge TV-uitzendingen, oftewel via de gewone kabel. Je merkt het hier het beste omdat dit signaal vaak zeer sterk varieert afhankelijk van de sterkte van het signaal. Bij HD-TV krijg je echter een digitaal 720P signaal binnen waarop de chip geen invloed heeft. De chip zal niet werkzaam zijn bij HD-input. Referenties zijn te vinden op www.avforums.com

    Wat moet ik kopen voor mijn Xbox360?
    Verschil in beeldkwaliteit is er niet voor je Xbox360. Je gebruikt alleen HD-signalen dus prijstechnisch gezien adviseer IK de S-serie. Ga je voor uiterlijk en heb je ergens nog een enveloppe zwart geld liggen, dan zou ik de V-serie kopen.
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2005
  17. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Tnx voor deze nuttige info...

    Op dit moment gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar de Panasonic 500 (of 52), maar de Sony is wel een bezig met een inhaalslag.
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2005
  18. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Deze hebben wij gisteren gekocht:

    [​IMG]
     
  19. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Prima info....;)
    Maar je vergeet misschien een hele belangrijke...
    De V-Serie heeft vreemdgenoeg geen VGA aansluiting:mad:

    En dat was voor mij bepalend..
     
  20. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Laatst bewerkt: 17 nov 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina