De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ja oke....ditzelfde geldt dan neem ik aan ook voor PS2 spellen ? Klinkt wel logisch wat je zegt idd....

2. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat zal hetzelfde zijn, misschien dat je nog wel wat kan verbeteren met een componentkabel voor de PS2 en/of de Xbox. Die zijn zo'n 15 euro.
    Je kan de Xbox op progressive laten draaien, dat ziet er ook al mooier uit, maar dan moet je je Xbox softmodden. En daar mogen we hier niet over spreken natuurlijk :+

3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja dat verhaal had ik al begrepen :9 Maar dat was ik sowieso ook niet van plan hoor ;)

4. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Dit kwam ik op tweakers (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1048183/last) tegen:

In Engeland schijnen ze ook al meer te weten over het tearing probleem van de LE32R51:

quote:

I contacted Samsung on the tearing issue. Facts from their support service:

*It IS A FIRMWARE PROBLEM.
    *It can be easily fixed by an engineer.
    *It doenst occur on every set. Only the first shippings have older firmware. Later shippinsg have updated firmware included.
    *It mostly occurs on the 32" version.
    *It only happens with foreign (NTSC) source material.
    *In the Netherlands, they havent seen the actual problem themselves. The only calls they had so far were from concered internetters.

Some sepculation on my part:
    * Samsung states (even in the manual) the television is region optimized. This means PAL (including Pal 60) sources work fine. Or arent they working fine?
    * The softmodded Xbox is an NTSC source with various scaling problems. The Xbox isn't a good example of a proper HDTV source. How about VSYNC problems and resolution (Xbox does weird things to scale the picture, if you browse the internet you find many problems with the original Xbox and HDTV).
    *Microsoft is using the exact same sets in their promtional stands. Would they use these televisions if they had severe tearing problems with their new machine? Would they just chose them based on specs, without testing them? I dont think so.

Dit klinkt allemaal redelijk aannemelijk, maar het is natuurlijk nog even afwachten wanneer Samsung NL het probleem erkent / danwel engineers wil langssturen. Ik maak me er niet meer druk om in ieder geval. De Xbox360 wordt inderdaad op alle demo-stands met de LE32R51 geshowd, dus het moet wel een goede tv zijn. Al gebruiken ze wel de vga-port, waarop het tearing-fenomeen zich niet voordoet :Y)

Dus het zal wel goed komen voor de mensen hier met deze tv!

5. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Nu, hoor ik dat HDTV super scherp is... Maar is er mischien ook een foto van het beeld van HDTV waarin je kan zien wat het verschil is met hedendaagse tv's?

6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha idd ik mag aannemen van wel ;)

En anders organiseren de mensen hier die deze types TV hebben en die straks eventueel een probleem hebben gewoon een meeting via XBW....en dan gaan we voor het hoofdkantoor van Samsung NL net zo lang staan protesteren tot ze der helemaal ziek van worden :9

7. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 17 aug 2005
  8. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Even nieuwsgierig, heb je er extra garantie bij genomen (zo ja, hoeveel kostte dat extra ?). En heb je de digitale TV-ontvanger of 50 euro korting genomen, want wat kan die digitale TV-ontvanger allemaal :)

9. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    526
    ^Dat extra garantie is eingelijk ook gewoon afzetterij, je ziet het heel veel dat producenten extra garantie aanbieden, maar ze moeten je zowieso 3 jaar garantie geven volgens de nederlandse wet, of nog langer. Dus ook als je 1 jaar garantie hebt op bv je tv dan betekent dat niet dat je na bv 15 maand ineens met de gebakken peren zit als ie dan kapot gaat. Want een tv moet langer meegaan dan 15 maand. Veel mensen weeten dat niet en kopen extra garantie wat in feite gewoon bullshit is |:-

10. chizzle

chizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thnx Z3R0-P4R4DOX... ben benieuwd of je enige dingen bevind omtrend de tv...
    maar ik blijf je op de voet volgen tot 20 spetember hahaha.

11. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er geen extra garantie bijgenomen, vanwege de prijs. Voor 3 jaar extra garantie (bovenop de 2 die je standaard krijgt) betaal je 70 euro meer, voor 5 jaar extra garantie zelfs 120 euro meer en dat vond ik ff iets teveel van het goede.

Verder redeneer ik zo dat als mijn TV binnen die 2 jaar dat ik standaard garantie heb goed gefunctioneerd heeft dat ik er dan vanuit mag gaan dat ik een goed product heb gekocht. Mocht er daarna wel nog iets mee gebeuren, tja das dan vette pech denk ik....

Ik kon echter niks aangeven in een keuze tussen een digitale ontvanger of 50 euro korting, dus ik denk dat die actie al is afgelopen ofzo ? Nja anyways, anders kan ik daar nog navraag over doen als ze contact met me opnemen voor de afleverafspraak :)

Hij wordt binnen 10 dagen geleverd, en ik zal daarna zo gauw mogelijk mijn bevindingen posten. Voor HD resultaten en/of eventueel tearing probleem ja of nee moet ik wachten tot de X360 hier uitkomt, want dan kan ik met HD aan de slag.
    Ik hou jullie op de hoogte !

Laatst bewerkt: 17 aug 2005
  12. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat dacht ik ook nog even te doen, is de actie per 13 augustus afgelopen :'-(

13. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Ik heb mijn tv de 12e aangeschaft :)
    Die €50,- wordt gewoon door samsung op mn bankrekening gestort.

14. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Zo mensen ik ben weer terug van vakantie. Ik zie dat er flink gepost is in deze thread :) Ben er even vlug door heen gegaan maar zie dat de meeste vragen ook door de andere al zijn beantwoord :) Scheelt mij een hoop werk ;) Maar vanaf nu volg ik het dus ook weer...

15. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja ik had al zo'n vaag vermoeden dat je weg was :9
    Fijne vakantie gehad ?

Anyways, ik ben ook van nietswetende twijfelaar overgegaan naar iemand die een keuze heeft kunnen maken voor een HDTV zoals je hebt kunnen lezen :)

16. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Ja hoor was wel leuke vakantie. :)

Maar goed waar is nou je uiteindelijke keuze op gevallen? Ik las iets over een Samsung maar heb niet je uiteindelijke oordeel gezein..

Edit\ Ik lees iets over Samsung. De 41 of 51 soms? En die actie van € 50 retour werkt goed hoor, ik heb het op me rekening staan weet alleen niet meer zeker tot wanneer deze geldig is. Dus wat dat betreft zou je wel eens net buiten de boot kunnen vallen. Maar dan kan je het natuurlijk altijd nog proberen... :)

Laatst bewerkt: 20 aug 2005
  17. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben voor de Samsung LE26R51 gegaan, heb hem van de week besteld bij Budgetwinkel dus nu ist afwachten tot ie geleverd wordt :)

De 50 euro retour actie was helaas net voorbij, mja das nie iets waar ik wakker van zal liggen ofzow :9

18. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Oh ok dan! Deze heb ik ook hier inmiddels staan en weet haast wel zeker dat hij je niet zal tegenvallen. En €50 is indd ook wel te overkomen. Alvast heel veel kijk plezier dan maar he *)

19. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Van de LE32R52 is ook een versie met een ander (naar mijn mening mooier) design:
    Specs zijn verder hetzelfde als de R51

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thx ! :D
    Gaat helemaal goedkomen ;):)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina