1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C O U G A R

    C O U G A R Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    IK heb btw een x800xt bulk videokaart.
    Jongens welke kabel moet ik nou kopen voor het mooiste beeld???????
     
  2. Blümchen

    Blümchen Me poesie en me krèk

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een 360 zien draaien op een normale TV m.b.v. een scartkabel en op een CRT monitor m.b.v. een VGA-kabel en zelfs op een standaard TV zien de games er nog ERG goed uit; heel wat beter dan je van een Xbox gewend bent.
     
  3. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb gister bij Guilty Spark de Sony Bravia in werk gezien en ik moet zeggen dat het VOORTREFFELIJK beeld is zonder ghosting etc...
    Ligt denk ik aan het signaal. Heb toevallig de 32" besteld en krijg 'm deze week en zal dan spoedig een review maken want heb hier dig. tv etc... Heb games/ films in allerlei genres (snelle beelden, anime, aktie etc)...

    Ik zelf vind de Sony alsnog een goede keus met strakke prijs.
     
  4. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ga er maar vanuit dat het niet aan de randapperatuur van de desbetreffende test ligt.
    het beeld wat hun voor ogen kregen zal vele malen beter zijn als de testopstelling bij battarijboeren zoals bv een mediamarkt.

    de prijs is idd erg netjes gezien de grote van de schermen.
     
  5. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind het apart dat gebruikers er allemaal goede woorden over hebben en zo'n testje het flink afkraakt.
    Mocht het me tegenvallen, kan ik 'm binnen week retourneren (online besteld).
     
  6. habbahabba911

    habbahabba911 Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    kan iemand me vertellen welke invloed HZ(refresh rate) tijdens het gamen uitoefent... wilt 50hz zeggen dat je een maximale fps van 50 kan behalen? of zit ik er helemaal naast.. en hoeveel hz heb je minimaal nodig voor xbox360.. of maakt het niet uit..
    dank
     
  7. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Heb je de andere 2 bekeken? Een midrange en een toprange tv. Geloof maar dat jouw keuze de minste was. Wil dus helemaal niet zeggen dat je voor dat geld een slechte tv koopt, vindt de tester ook niet ;).
     
  8. Crawl_NL

    Crawl_NL Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ook in het bezit van een Sony Bravia (26'') en alweer aardig wat tv en dvd op gekeken en heb nog geen ghosting kunnen ontdekken......

    Tevens met gamen (via VGA) met bijvoorbeeld NFS Most Wanted...nope ghosting......bullshit mijn idee.....

    Sponsering probleem denk ik.....
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2005
  9. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Yay net de LE26R41 besteld! Tezamen met een mooi JVC surround sound setje!
     
  10. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen last van ghosting inderdaad. Vage review dus, blijkbaar. :)
     
  11. Black-Hole

    Black-Hole Zwart gat

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Net bij Mediamarkt geweest om wat verschillende Samsung modellen te bekijken. Ook gekeken naar het formaat, ik wilde een 26" maar ik ga toch maar voor een maatje groter, de 32".

    Wat de verkoper mij vertelde is dat de LE26/32R51(B) serie op zijn eind loopt, dat zou ook de grote schaarste verklaren. Deze serie was dus ook niet meer te krijgen bij de MM in Rotterdam Centrum. Ik weet niet of dit waar is omdat niet elke verkoper bij de MM zo bekwaam is.

    Zit nu heel erg te twijfelen tussen de LE32M51 en een LE32R51, de eerste is duurder maar is wel een nieuwer model en het design is ook mooier. Al met al is het toch lastiger dan ik dacht.

    Edit: toch maar de LE32R51 besteld bij budgetwinkel.nl, die zou hem op voorraad hebben; dus voor 2 december moeten leveren *)
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2005
  12. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf een 26' Bravia en is ben er zeeeeeeeeeer tevreden over net als velen met mij :9 De Bravia's beschikken over de S-PVA panelen ( joint venture tussen Samsung en Sony ) en zijn erg snel, vertonen absoluut geen ghosting en hebben een prachtig beeld. Ik vind de review niet veel soeps....Veel gasten gaan er toch vanuit dat de review op waarheid berust....Daarbij vind ik de lengte van de review al alleszeggend....bagger dus:D Maarrrr.....ik ga de Bravia echt niet lopen verdedigen...Maar de positieve kritieken op www.avforums.com zeggen mij genoeg O-)

    Een ding moet ik wel bekennen...de HDMI zit idd niet op de meest handige plek.
     
  13. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Elke keer als ik een positieve reactie lees over m'n TV, krijg ik automatisch een glimlach. :D

    Beste koop ooit!
     
  14. Sony

    Sony Geriatric Gamer

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Sony Sony aan de wand....

    Hi Guys en sony bezitters,

    ook ik overweeg om een Sony Bravia te kopen. Prijs maakt me niet zo veel uit, maar de W serie vind ik te duur. Dus keuze is tussen S en V serie.

    Ik twijfel nog over:

    1. 26 vs 32 inch. Ik heb nu een breedbeeld van 28 inch, dus gelijk aan 26 inch LCD. Op zich groot genoeg, maar wellicht biedt 32 inch een mooiere kijkervaring. Kijkafstand is 3 meter. Ben beetje bang dat 32 inch minder goed beeld geeft dan 26 inch op deze afstand. Of is dit onterecht cq overdreven?

    2. Aansluitingen. Beide tv's hebben, naast de scarts, (helaas maar )1 componentaansluiting, 1 s videoaansluiting en 1 HDMI aansluiting. De S serie heeft dan nog een VGA aansluiting. Bij de S serie kan ik de VGA of component als HD aansluiting gebruiken voor een xbox360. Bij de V serie enkel de component.

    Ik heb echter ook een DVD recorder (rdr-hx910). Deze is nu met scart aangesloten op mijn tv. Ik denk er echter over om voor deze recorder de componentaansluiting op de nieuw aan te schaffen Bravia te nemen.

    Keuze wordt dan:

    - s serie met xbox via vga en dvd via component, of
    - v serie met xbox via component en dvd via s video of scart

    De S serie lijkt me dan de minst compromisloze optie. Of zit ik er naast? Wie kan me helpen?

    3. DVD en (analoge of digitale) TV kijken

    Mijn vraag is:

    Hoe is DVD kijken op de bravia serie? Maakt het echt wat uit als je dit via scart, via s video of via component gaat doen? Of zijn de verschillen beperkt.? DVD kijken via mijn huidige TV is prima (scart), dus ik ben al tevreden als deze kwaliteit wordt gehaald (het hoeft niet beter).

    Hoe is TV kijken op de bravia serie? Maakt het echt wat uit of het analoge kabel of digitale tv betreft (ik heb nu 'gewoon' kabel via essent en woon in venlo). TV kijken via mijn huidige TV is prima, dus ik ben tevreden als deze kwaliteit wordt gehaald (het hoeft niet beter). En zal er verschil zijn tussen de v en de s serie? Heeft de v serie immers geen techniek aan boord om analoge signalen te verbeteren? Of moet ik bij de hdtv ook maar meteen digitale tv nemen (gaat dit via hdmi trouwens)?

    Eigenlijk had ik het liefst de v serie met voldoende aansluitingen gehad. Maar die is er niet.

    Wat is jullie advies gezien het bovenstaande? Welke bravia moet ik kiezen?

    Of moet ik van sony afstappen? Dat laatste liever niet; naast mijn dvd recorder is ook mijn home cinema set van sony. Maar als het moet wat is een goed alternatief?

    Alvast bedankt!
     
  15. ArCaDe

    ArCaDe Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Edited by ArCaDe

    nvt!
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2005
  16. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    1. Ik zou voor de 32" gaan.. Wat betreft kwaliteit hoef je niet bang te zijn. In mijn oude huis zat ik ook 3 meter van de tv af en mijn 32" CRT was perfect.
    Als je eenmaal gewend bent wil je alleen maar groter. Zelfs mijn 42" plasma wordt nu al te klein :)

    2. Jammer genoeg hebben bijna alle LCD's maar 1 component aansluiting. Andere optie is ook om een component splitter te kopen. Ik heb toevallig zo'n splitter op mijn receiver zitten (Harmann Kardon). Als de kwaliteit hiervan niet zo goed is, gaat mijn Xbox toch voor mijn DVD en gaat de DVD op scart.

    3. Op een LCD/Plasma digitaal TV kijken is echt een wereld van verschil met analoog. Vooral bij voetbalwedstrijden is het verschil meer dan 200%. En aangezien je Essent hebt hoef je alleen het kastje maar te kopen.
    Ik krijg zelf nog een probleem met digitale TV, aangezien ik mijn LCD op de slaapkamer ga zetten en je bij UPC maar 1 kastje krijgt, die ik nu al beneden gebruik. Misschien op de slaapkamer maar Digitenne dan.

    Ik ga zelf waarschijnlijk ook voor de 32" Sony S serie. Eigenlijk zou ik liever voor de Panasonic gaan (LX500), maar deze is gewoon een stuk duurder.
     
  17. wiltoad

    wiltoad Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah jongens, ik heb even een vraagje voor degenen van jullie die al een sony bravia hebben aangeschaft. Hoelang is de garantie die jullie er bij kregen en waar hebben jullie hem gekocht internetwinkel/electronicaboer??
     
  18. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha...weer een Venlonaar ;) Woon zelf in Sevenum maar ben geboren en getogen in Venlo:D

    ad1. 3 meter is wellicht 32'...iets dichterbij is een 26' wellicht beter=kleinere dotpitch dus in principe scherper beeld ( mits juiste afstand ) Op CRT is het ook...hoe kleiner hoe scherper

    ad2. DVD beste met component kabels...als de dvd een output heeft dan kun je fimls zien in 576p:9

    ad3. Geen ervaring met tv...heb de Bravia puur voor de 360 /ps3, revolution.

    Let wel op: de V-serie heeft geen VGA input!!! Dus niet geschikt als PC-beeldscherm.

    Check www.avforums.com voor alle Bravia infoO-)

    greetz
    GS
     
  19. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Nog niet gekocht.. Garantie is tegenwoordig toch standaard minimaal 2 jaar?

    Maar ik koop hem op zeker bij een internetwinkel (zoals ik bijna al mijn aankopen doe), want je hebt voor hetzelfde geld toch een maatje groter ;)
     
  20. Crawl_NL

    Crawl_NL Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de Bravia gekocht (afgehaald) bij goedkopen.nl met 1 jaar garantie....

    EDIT Hoeven we vandaag niet te werken of zo.......:)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina