1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Fijn is dat zeg :mad:.. Hoogstwaarschijnlijk zit ik 2 december zonder eigen tv, en al helemaal zonder HD.
    Een tijd terug heb ik een zogenaamde "HD Ready" tv gekocht. Wat later bleek, is dat hij het belangrijkste onderdeel mist: Component.
    Dit terwijl de verkopers mij hadden wijsgemaakt dat de Xbox 360 er probleemloos op zou kunnen worden aangesloten. Hier het complete verhaal:

Morgen moet ik dus naar die zaak bellen.. En hopelijk komt er een oplossing..

Hij had het over een component uitgang eraan laten maken? Is zoiets mogelijk?

Het liefst dump ik dat scherm daar deze avond nog en ga terug met een volle portomonnee die ik vervolgens aan een ECHT HD scherm besteed... :mad:

2. The_Gamer

The_Gamer Metal Gear Solid Fan

Leuk Bevonden:
    4
    Nou, dan houdt het denk ik een beetje op voor mij, 1000 euro vind ik toch echt teveel geld voor wat mooiere graphics. Ik zie eerst wel hoe het eruit ziet op mijn normale tv en dan wacht ik misschien tot een afprijzing ofzo.

Laatst bewerkt: 23 nov 2005
  3. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Welk scherm heb je dan?? als er een vga ingang opzit kan je ook je 360 erop aansluiten hoor!

4. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    Klopt,
    kost weer 30 euro meer.. Aangezien ik 16 ben, neemt die winkel eigenaar mij niet serieus en denkt dat ik dom ben. Ik ken zelf heus wel de oplossing. Maar daar heb ik geen vrede mee.

Owja,
    ik vertelde hem informatie die ik uit dit topic heb gehaald.. Zijn reactie erop:

"Ja ze schreeuwen wat af op die forums... Niet normaal.. Ik word er niet goed van als ik ernaar kijk want er klopt geen reet van."

Als hij er zoveel verstand van zou hebben, had hij allang met de VGA oplossing gekomen :{..

Ik heb een Atech AV260W. Te zien op www.atech.co.kr . Daar is ook al iets merkwaardigs aan... Als je bij de specificaties kijkt (English => Products => AV260W), staat er dat er wel degelijk component inzit.

Dit heb ik uiteraard ook verteld. Zijn antwoord was:

"Aangezien HD al een standaard is in Japan en Amerika, en nog niet in Europa, hebben ze ervoor gekozen om die weg te laten voor de Europese markt."

Laatst bewerkt: 23 nov 2005
  5. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    volgens die site zou er idd component op moeten zitten. Maar ook vga(d-sub 15pins) Je hebt in feite dus 2 opties:
    - Je koopt voor 30 euri een vga kabel, en hebt hopelijk geen gezeik meer)
    - Of je brengt je tv terug naar de winkel en vraagt je geld terug. Dit moet
    kunnen wegens valse voorlichting.(ik vind dat het sowieso moet kunnen als
    je niet tevreden bent over een product, maar daar zal die verkoper anders
    over denken)

Dat die verkoper je niet serieus neemt is dom van hem, want hij loopt hierdoor een van de meest bestedende groepen mis(jongeren) en zou hij zou jouw als elke andere klant moeten behandelen anders is t discriminatie.
    Heel veel scu6 ermee!

6. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    Die VGA kabel kopen is écht geen optie meer.. Aangezien ze mij inderdaad valse informatie hebben gegeven... Alleen ontkennen ze het zelf uiteraard. :mad:

Maargoed, mocht er morgen nog geen stap gezet zijn naar een oplossing, stapt pappie naar de winkel met de TV in de doos. ;) :mad:

7. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Kut dat het zo gaat Furies.

Net een dure uitgave gedaan, voldoet ie niet aan je eisen enz.

Succes!

8. Patvs

Patvs Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Dit klopt wel. Heel veel plasma/lcdtv's hebben in Europa geen component aansluiting terwijl hetzelfde model dat in Amerika wel heeft. In Japan is D-Terminal ook een HD standaard. (is vergelijkbaar met component, maar wel een TOTAAL ANDERE kabel)

Je moet gewoon je TV omruilen voor een vergelijkbaar type MET component. Als je mazzel hebt vind je er meteen een die OOK nog een HDMI aansluiting heeft.

Laatst bewerkt: 24 nov 2005
  9. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    Het probleem is dat zij niet standaard HD tv's verkopen. Het is een computerzaak die eenmalig een partij schermen had opgekocht en voor een voordelige prijs kon aanbieden...

Dus omruilen gaat moeilijk :mad:

10. Xbox360boy

Xbox360boy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toen ik 3 weken geleden me Samsung tv kochte keek ik toch ook welke aansluiten erop ziten.Toch is het een hele slechte zaak als een verkoper je zulke slechte informatie geeft.

11. M@cer

M@cer PES Freak

Leuk Bevonden:
    3
    Wat een enorme eikel die vent...

Gelukkig kan je op een forum tegenwoordig een stuk wijzer dan dat commerciele gelul van die verkopers met stroppies.

12. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    Tsja,
    als hij mij vergeet te bellen, moet ik hem vandaag bellen. Zal rond 4 uur dus te telefoon pakken.. Ben erg benieuwd

To be continued

13. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand een goede component kabel voor een dvd speler naar lcd scherm?

14. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Dus wist ie van te voren dat de 360 niet via de reguliere manier aan te sluiten was op dit scherm.
    En als meneer de eigenaar van meer service dat weet dan horen zijn verkopers dat ook te weten en is hier niet eens sprake van dwaling maar van misleiding en dat is nog altijd niet toegestaan en kan je hiermee naar elke consumentenbond stappen.

Als die winkel geen goed omruil alternatief kan bieden dan zijn ze verplicht je geld terug te geven.

15. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    Ik ben er niet van overtuigd dat ze mij expres hebben willen misleiden. Wij (ik + ouders + broer) zijn er vaste klant en kennen ons na duizenden euro's heus wel.
    Waarschijnlijk had hij zelf nieteens door dat er een component uitgang nodig is...
    Maar dat maakt voor mij natuurlijk geen bal uit; In beide gevallen zit ik met de gebakken peren.

Eerst dus maar even afwachten wat ik straks te horen krijg. Maar, je reactie geeft me wel weer wat meer hoop! :)

16. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    kabeltje.

wil je een hele goede kabel die gewoon te betalen is koop dan deze.

[plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/ixos%20componentkabels.jpg[/plaatje]

het is de ixos xhv-804-1703 componentkabel....hier te vinden by the way.
    http://www.ixos.co.uk/interconnects/index2.html

in deze prijsklasse vind je denk ik geen betere.

17. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dank Beuker, zal binnenkort eens bij de RAF binnenlopen.

18. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    Update, heb die winkel net gebeld..

Ik vroeg of hij al was gebeld door de importeur..

"Nee, heb ik nog niks van gehoord"

Ik: "Ohhh?"

Hij: "Ja, als hij na 5en nog niet gebeld heeft, ga ik morgenochtend bellen.. Maar er gaat meestal wel wat tijd overheen hoor... Ik kan natuurlijk niet heel de tijd bellen.. Er zijn meer dingen die moeten"

Ik: "Hmmm" *duidelijk geirriteerd*

Pas op, nu volgt er bullshit

"Ik heb trouwens nog met Microsoft gebeld.. En zij kunnen niet voorstellen dat het niet kan via DVI"

Ik: "Dat kan dus niet.. Er komt geen DVI kabel op de markt."

Hij: "Ohh.. Maar dat ding is nog nieteens in Nederland aanwezig, dus je weet maar nooit"

Ik: "Niet?? Ik heb er al 3 keer op gespeeld hoor"

Hij: ".................."

..
    "Waar dan?"

Ik: "Media Markt en Gameplay evenement"

Vervolgens praat hij zich er heerlijk weer onderuit

Hij: "Ohh, en is het wat?"

BLEH.. Heb vervolgens gelijk het gesprek afgekapt en gezegd dat ik morgen terugbel. Pff...

19. kes

kes kes

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kwam vandaag langs de media markt in eindhoven en zag daar een goedkope HD ready TV van Philips. Het ging om de philips 20PF 5320 voor 529 euro. Hier zit echter geen HDMI ingang en Compenentingang in en is 51 cm. Is dit dan toch nog een redelijke keus voor de xbox 360. Zit namelijk eigenlijk met maar een budget van rond de 500 euro voor een nieuwe tv, of kan ik beter wachten tot de samsung le27t51 goedkoper wordt, is nu 777 euro bij de mm

20. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Component ingang bedoel je, de xbox360 heeft namelijk de component uitgang ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina