De Huurvideo Aanraders thread

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkwing, 7 mei 2003.

1. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik heb regelmatig zin om een dvd-tje te huren. Het probleem is dan dat ik vaak niet weet welke. Dus dacht ik: de lieve xbw-membertjes kunnen me daar vast wel bij helpen!

Dus: post hier de huurfilms waarvan jij denkt dat iedereen ze absoluut gezien moet hebben.

Ik ga alleen voor recente films, dus het liefst films die net op dvd te krijgen zijn, tenzij je een echte klassieker weet.

Denk erom: beargumenteerd posten! Ik wil geen reacties als: W00t LOTR roelt of zoiets. fout fout fout. ff duidelijk aangeven waarom die film zo'n aanrader is.

En nog een klein dingetje: ook geen films noemen die nog lang niet op video te krijgen zijn... Dus geen Matrix Reloaded of The Return of the King gaan lopen noemen plz :cool:

Nou, laat maar horen, welke dvd ga ik kijken dit weekend? *)

2. Schranseman

Schranseman Heeft altijd honger

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik jou was ging ik memento eens een keer huren.

Moet je blijven opletten, maar wel een heel vet verhaal.

Beetje usual suspect achtig. Hij word ook helemaal van voor naar achter vertelt.

Aanrader

3. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Hmmz ja, die lijkt me idd wel goed. Ik heb Insomnia in de bios gezien, die beviel me ook wel. Thx voor de tip.

Trouwens, welke ook erg goed is: Murder By Numbers. Ook hier geldt dat je het verhaal moet blijven volgen, want er zitten een aantal onverwachte plotwendingen in, maar wel een goeie film (Met Sandra Bullock) :9

4. balikaai

balikaai Dirk Jan = de Man

Leuk Bevonden:
    0
    memento is wel een vette film, maar je moet ook geen 5 minuten missen, anders snap je dr geen moer meer van...

5. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Hmz..

Ik weet niet zo niet welke ik je kan aanraden.. volgens mij heb je d'r al een hoop gezien :p

Maar in 't algemeen:

Rose Red: Een fantastische thriller over spookhuis (er staat horror op de dvd, maar komt maar weinig horror in voor :p) 'T Verhaal is pakt je vanaf 't begin aan als je van paranormale shit houd.. Pas wel op, je moet er een hele avond voor uittrekken... de film duurt 4 uur ! :eek: _O_ - voor mij de beste spookhuisfilm :D

6. Raafke

Raafke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De film heet niet Enter The Matrix, maar The Matrix Reloaded. Enter the Matrix heet het spel, dat ook op 15 mei uitkomt.
    Als je een dvd wil huren is The Bourne Identity een goeie, omdat het een goed verhal heeft en geen moment gaat vervelen. Als je ook oudere films huurt is Scarface een goeie, met AL Pacino een van de beste gangster film ooit. Maar oudere films kun je net zogoed kopen, is ongeveer net zo duur. Maar heeft iemand hier ervaring met online dvd's kopen bij de Free Record Shop, zo ja hoeveel zijn de leveringskosten en word de dvd netjes bij je thuis geleverd.

7. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Re: Re: De Huurvideo Aanraders thread

Owja |:-

Ik haal die 2 altijd door elkaar....

8. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    He ovide,
    Past niet echt in deze topic maar toch ff antwoord op je vraag:
    Ik heb een keer een dvd box besteld bij FRS Finland en was met een paar dagen in huis en was veeeel goedkoper dan hier in Nederland en geen verzendkosten!!
    Je kan gewoon betalen via Rabobank Direct betalen of met je creditcard.

Nog ff een aanrader voor Darkwing Duck:

Als je met je vriendin een film wil kijken die je zelf ook leuk vind (en zij ook) huur dan Bend it Like Beckham, ik had er helemaal niets van verwacht maar het was toch een hele leuke film.

9. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mag 't ook een video zijn??? Zo ja, dan zou ik een, als je van King films houdt, Storm of the Century en/of The Stand gaan halen, zijn beide 2 videobanden dus dan ben je wel even zoet....als je niet van King houdt (en ik denk als je over 't algemeen niet van boeken houdt) zijn dit echter geen aanraders...die man heeft toch z'n eigen stijl :)

De laatste DVDtjes die ik heb gekocht (denk dat ze wel te huur zijn al) zijn: Minority Report, X-men 1.5 en The Hole.....

de 1e twee spreken wel voor zich (hebben zat reclame gehad) The Hole is een hele leuke film als je een wat spannendere film, met verhaal, wil kijken....

Maarja, d'r zijn echt enorm veel goede films....(daar gaat ook 1/3 van m'n geld heen...de rest naar xbox games ;))....mijn beste advies is: pak een willekeurige film uit t rek met je favo-genre waarvan de titel je aanspreekt ;)

10. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Aanraders:
    - Angela's Ashes
    - Apt Pupil
    - A Fish Calles Wanda
    - Films waar Jay & Silent Bob in spelen ;)

De eerste twee: ja het verhaal sprak me erg aan en de manier waarop er gespeeld werd. Het zijn gewoon films die mooi en goed in elkaar zitten.
    A Fish Called Wanda: prachtfilm door de GEWELDIGE humor; John Cleese (ook wel bekend in Fawlty Towers/Monty Phyton/Rat Race) Geweldige acteur omtrendt de humoristische/droge uitdrukkingen. Echt een Must Have eigenlijk
    Jay en Silent Bob: allebei gewoon heel erg leuk. Droge humor. Slaat soms totaal nergens op. Echt; iedereen vind hen wel top als ze hen zien! (Mallrats/Dogma/Clerks/Chasing Amy/Jay &Silent Bob strike back)

11. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    The Big Lebowski; Film met vette droge Humor. Hij gaat opzich niet echt ergens over maar is wel erg grappig.

Lock, Stock & Two Smoking Barrels; Vette film met gort droge Engelse humor.

12. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ga windtalkers huren denk ik

13. Schranseman

Schranseman Heeft altijd honger

Leuk Bevonden:
    0
    Die heb ik net bij de FRS gekocht (via internet uiteraard).

Vette films en zeer grappig.
    Bestellen via FRS online gaat prima. Je hebt wel wat bezorg kosten.

14. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Mr.Bean de movie blijft echt genieten. Had hem laatst voor de gein nog een keer gehuurt omdat mijn vriend hem nog nooit had gezien. Was echt weer te gek! Als je van mr.Bean houd kan ik je Rat race ook zeker aanraden.

15. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Battle Royale.

Aparte film, goed verhaal, veel actie. Erg veel actie.
    Houd je van japanse films, dan is dit een zekere aanrader.

16. sOn

sOn Guest

Ik vind The Fast and the Furious nu al een klassieker, je kan die die film echt 10 x gezien hebben en hem dan nog wel een x willen huren (ik dan tenminste)

Supergoed verhaal, super cast en natuulk last but not least: vette auto's!!

Dus DD, ik zou die zeker een keer gaan huren als ik jou was :)

17. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Als je iets luchtigs zoekt kan ik je mededelen dat James Bond: Die Another Day vanaf vandaag in de videotheken ligt en zoek je liever iets zwaarders kan ik je The Pianist aanraden. Dit is een prachtige Tweede Wereldoorlog dramafilm die ook nog eens onderscheiden is met een Oscar.

18. 100%Jean

100%Jean Guest

Absoluut BLOW met Johnny Depp en Penelope Cruz. Mooi verhaal over drugshandel (waargebeurd) en vette filmmuziek...

Laatst bewerkt door een moderator: 7 mei 2003
  19. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    - Red Dragon 8) tipt net niet aan the Silence of the Lambs maar is wel heel goed. Hannibal the Cannibal is gewoon cool.

- The Bourn Identity, deze film heeft me erg verrast, ik verwachte iets heel ergs maar hij bleek juist heel goed te zijn. Wel soms overdreven actie voor een realistisch verhaal.

20. Daanos

Daanos Achievementhoer

Leuk Bevonden:
    0
    Red Dragon

3e deel in de 'Dr. Lecter' reeks, voorgangers waren Silence of the Lambs en Hannibal. Red Dragon is een prequel, dus het verhaal speelt zich vóór de 2 eerdere films af. Heb hem vorig weekend gehuurd, echt een toppertje.

Deel Deze Pagina