1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Jack Thompson thread (Of: Is GTA IV over de top?)

Discussie in 'Algemeen' gestart door Kevf, 29 apr 2008.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Onze kruisvaarder op een kruistocht tegen geweld in videogames heeft aan GTA een hele kluif.

    Eerder deze maand stuurde hij een brief naar de moeder van de eigenaar van Take Two die je HIER kan lezen en ook is hij bezig om de rating van de game te verspreiden:

    bron: Tweakers

    Wat vinden jullie? Zou gta een andere rating moeten krijgen. Gaat het te ver? Want als ik lees dat je een hoertje kan oppikken, haar haar 'ding' kan laten doen en vervolgens een kogel door haar kop kan jagen dan heb ik zelf af en toe ook wel eens iets van 'eeeeeh dat is best wel hard' en ben ik misschien wel blij dat GTA slechte graphics heeft.

    Ook mijn vriendin (reguliere gamer, vindt het soms leuk) die vrolijk meeknalt in CoD2 ed haakt bij GTA af. Gaat haar te ver.

    Wat nou als GTA op de ps4 en xbox 720 wel fotorealistische graphivs heeft kan het dan ook nog?

    Misschien neigt dat wat teveel naar een algemene discussie, maar ik ben benieuwd naar jullie mening over de inhoud van deze GTA.

    En uiteraard werkt JT zijn aanpak niet ;)
     
  2. Warrior X

    Warrior X Registered Abuser

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    2
    dat maakt de gta titel nou zo aantrekkelijk
     
  3. Lander

    Lander UnknownFastOnes

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahah ja heel goed Jack! Gratis reclame :9
     
  4. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ik vind dat bij de next gen consoles het geweld al minder word.
    Kijk maar naar een spel als manhunt.
    Op de PS2 zou het mischien nog kunnen met die pixelgraphics.
    Maar stel je eens een manhunt in hi def voor waarbij je elk detail zult zien.
    Kan me dan best voorstellen dat lui zoiets hebben van deze shit gaat te furr.

    Vind het persoonlijk wel erg jammer,hou namelijk wel van geweld in games.
    Vind gewoon dat ze strenger moeten optreden tegen minderjarigen die 18+ games kopen.
    Bedoel het niet lullig tegenover de minderjarigen.
    Maar wij zijn er mede ook wel een beetje de lul door.

    Je hebt volwassen films en volwassen games.
    Maarja games worden vaak nog steeds gezien als "iets voor de kids"
     
  5. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Mwoah,

    Een andere rating is echt bull vind ik persoonlijk. Iemand van 18 zou toch in staat moeten worden geacht om fictie van realiteit te kunnen onderscheiden. Kan iemand dat niet op zijn 18de dan verwacht ik niet dat die persoon dat op z'n 36ste wel zou kunnen.

    Gekken lopen overal rond, die kunnen door alles los gaan. Een film of iets op internet kan genoeg zijn voor dat soort mensen om los te gaan. Dat een game dat ook kan veroorzaken weten we wel.

    GTA is een computergame en geen realiteit. Wie dat verschil niet kan onderscheiden kan ook niet meer geholpen worden door GTA niet te spelen. Die persoon zal door het een of ander toch wel een keer door het lint gaan. Daar verandert een leeftijdsgrens van 21 of 30 niets aan. Het enige dat helpt is op tijd signaleren en in een hok stoppen waar geen internet is, geen televisie en eigenlijk gewoon geen invloed van buitenaf. En dat mag dan ook weer niet.
     
  6. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.902
    Leuk Bevonden:
    3.281
    @cyraxx77: daar stem ik mee in !:)
     
  7. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Jack moet gewoon zn bek houden, met zn doelloze standpunten. Hij weet niet hoe het eraan toe gaat in de wereld.
     
  8. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Amen.
     
  9. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Juistem, zo moeilijk is het allemaal niet. Ik snap die kritieken echt niet, zeker niet als je kijkt welke andere entertainment vormen met geweld deze activisten volledig links laten liggen. Het feit dat het interactief is snijdt voor mij weinig hout (sterker nog, het zou ook een manier van afreageren kunnen zijn. Liever in een spel dan in real life).

    Daarnaast, als geweld zo enorm over de top is, is het toch wel duidelijk dat het als entertainment is bedoeld? Of mag hevige slapstick-comedy dan ook niet meer voor 6 jarigen..? Kijk maar uit, Laurell & Hardy ;)
     
  10. TDF GANGSTER NL

    TDF GANGSTER NL STB MEMBER

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    luister nou het is een FOCKING GAME waar maakt die gast zich druk om! :D en ja ik neem aan dat wanneer een 18 jarige het spel koopt hij/zij inziet dat het fictie is ZO NIET dan mogen ze hem van mij opsluiten LOL :D_O_
     
  11. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Mensen worden niet gewelddadig van games, gewelddadige mensen spelen gewelddadige games. En gewelddadige mensen hoeven heus niet de mensen te zijn die in het weekend in een discotheek mensen in elkaar slaan, ik denk dat iedereen wel dat stukje gewelddadigheid/agressiviteit in zich heeft. Dan is het dus juist goed dat je dat in een spel uit en niet in het echt zeg maar.

    JT's campagne slaat dus ook gewoon nergens op imo, hij zou dan beter een kruistocht tegen de gehele mensheid kunnen beginnen oid.
     
  12. Bountyspot

    Bountyspot Just for Fun

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook ik vind niet dat de rating van GTA aangepast moet worden! Net zoals de meeste al zeggen waar is er nou geen geweld. Sla 's ochtends een krant open of lees online. Kijk nieuws op de tv. Overal heb je gekken! Neem nu weer Oostenrijk. Het zou je vader maar zijn die je 24 jaar lang neemt en je nog 7 kids laat baren ook! En dan maar zeiken over het geweld in de games.

    En dan niet te spreken over de oorlogen die er nu zijn, wat eigenlijk opbouwend bedoeld zou moeten zijn! Zoals in Uruzgan. Laatste tijd veel nederlandse slachtoffers en voor wat? Vrede in dat land?

    Het is ook aan de ouders zelf. Zij kopen zelf de games voor hun jonge kids. Vandaag ook weer. Heb genoeg mama's gezien die de winkel in gingen en met GTA de deur uitkwamen. Dus kijk naar je zelf en laat ons gamers het spel spelen!
     
  13. Robhimself

    Robhimself Like a surgean

    Berichten:
    1.075
    Leuk Bevonden:
    2
    Jack graaft zn eigen graf. In sommige staten mag hij zn beroep niet eens meer uitoefenen omdat anders zijn licensie wordt afgepakt.

    Dit is overigens niet zo lang geleden gebeurd....

    Anyway, hij is een geflopte advocaat die niet eens in staat is een game verbannen te krijgen.

    Kan je nagaan hoe triest, in plaats van normale zaken oppakken (wat blijkbaar VER buiten zijn infantiele redeneringsvermogen ligt), moet ie publishers aanvallen omdat hij toevallig vind dat iets niet door de beugel kan.

    Hij wordt nog wel uit zn ambt gezet, mark my words.
     
  14. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Daarbij, kijk eens naar de Smurfen. Dat lijkt heel liefelijk enzo allemaal. Maar er is maar 1 smurfin en toch zit dat hele dorp vol met smurfen. Dat vind ik ook niet helemaal normaal. Elke keer als ik naar de smurfen kijk (en ja, daar kijk ik inderdaad naar) vraag ik mij weer af hoe dat toch mogelijk is. En daar zegt niemand dan wat over.
     
  15. calefacient

    calefacient Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben toch echt bang dat jij de enigste bent die zich deze vraag stelt :thumbs:

    Maar anyhows, Niet te veel aandacht schenken aan JT. Uiteindelijk gaat hij niks bereiken met al zijn anti-GTA propaganda. Hier worden gewoon weer 10 miljoen exemplaren wereldwijd van verkocht en dan mag good old Jack weer sip in z'n hoekje blijven zitten tot de plannen voor GTA5 de wereld in komen.
     
  16. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    wat een idioot, terwijl hij gtaIV nog niet eens gespeeld hebben,
    kritiek hebben op een game, ok,
    maar als je hem niet eens speelt, en dan gaat zeiken? pff,
     
  17. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Tja, dat was toch ook met Mass Effect het geval? Dan lezen of horen ze weer wat, nemen niet de moeite om wat research te doen en blazen gelijk de boel op. Typisch gevalletje van te snel conclusies trekken...
     
  18. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    "GTA IV is net zo erg als polio", aldus Jack Thompson
    Uitgegeven: 29 april 2008 14:51


    Advocaat Jack Thomspon is begonnen met zijn aanval op Grand Theft Auto IV. Naar eigen zeggen is hij geïnspireerd door een filmpje waarin te zien is dat Niko prostituees vermoordt.

    "Grand Theft Auto IV is de grootste aanval op kinderen sinds polio", schreef de advocaat in een brief aan het gerechtshof in Florida. "Voor polio hebben we vaccinaties en nu is het tijd dat de overheid ook aan dit virus een einde maakt."

    Jack Thompson geeft een filmpje op de Amerikaanse gamesite IGN als voorbeeld. "Als je twijfelt, moet je daar naar kijken. Het zal je ziek maken", aldus Thompson. In het filmpje is te zien hoe Niko, het hoofdpersonage in GTA IV, meerdere prostituees neerschiet zonder reden, vervolgens een striptent bezoekt en hoe hij een prostituee omver rijdt.

    Thompson eist dat er acties worden ondernomen door het gerechtshof tegen uitgever Take-Two en winkels die GTA IV verkopen.


    Dat word nog wat..

    $5 voor het anti-Thompson vaccin!
     
  19. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Der zit een 18+ rating op de game.
    De ouders en winkeliers moeten er voor zorgen dat er dan ook alleen 18+ mensen de game krijgen en spelen.

    Die sticker zit er op dus de game maker kan niks gemaakt worden.
    Dat andere kinderen de game spelen tja ik speelde ook doom/blood/RotT etc sinds ik 10 was maar ja regels zijn er nou eenmaal.
     
  20. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ja een vriend van mij kon het spel ook niet meekrijgen, 15, maar uiteindelijk heeft die hem wel! Er word dus wel op gelet. Opzich wel goed, maar wij kunnen ons er wel aan irriteren...
     

Deel Deze Pagina