De kerstgedachte van 3FM: Steun Darfur!!!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Emile, 22 dec 2004.

1. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    Zat ik net een beetje te zappen op tv, kom ik een 3fmprogramma op tv tegen met 3 gasten in een glazen huisje. ik dus even op internet kijken en naar de radio luisteren en dit heb ik er uit begrepen:
    3FM is momenteel bezig met een actie voor Dafur. Anderen hebben het vast wel gezien op het tv of gehoord op radio. Als je nog niet mee bekend bent, kan je voor meer info kijken op www.3fm.nl. Hoe erg de situatie is in Dafur kan je lezen hier lezen.

Ik vind het echt geweldig en grappig...

Wat vinden jullie?
    Doen jullie aan deze geweldige kerstgedachte?

2. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het een erg goede kerst actie. Deze mensen zijn bekend en kunnen dus veel invloed uitoefenen op een breed publiek. Hopelijk heeft de actie veel succes en zullen de mensen daar net zoals ons een leuke tijd kunnen hebben.

3. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Ik word helemaal strontziek van al die donaties overal. je wordt er mee doodgegooid, overal, radio, tv, school. En zie je OOIT een paar maand nadat zo'n actie geweest is wat het resultaat is..nee nee, nog nooit gezien. Waarom moeten wij ons geld weggeven als het bij ons slecht gaat. En al die mensen die zitten te zeiken dat ze te weinig verdienen, maar ondertussen heeft wel half nederland een dure camera of een plasma tv in huis en worden er elk jaar meer kerst/sinterklaas cadeautjes gekocht. Echt heel triest.

Bij mij op school ook al, vrijdag is kerstmarkt ofzo. Je moet gewoon €0,50 entree betalen ! En dan is er een "Idols" waarvoor je ook nogeens €0,50 moet betalen om te kijken. En niemand uit de klas wilde daaraan meedoen, maar nu gaat uiteindelijk een meid uit de klas het doen. Maar je raad het al, haar moeder is vind het zo zielig de kindjes in roemenië en gaat daar dus naartoe. Die reis kost haar €5000. En nou moeten WIJ -de klas- €2 per persoon gaan betalen zodat zij daar gaat zingen. En dan gaat dat geld naar het goede doel, in roemenië dus. Dus dan ga je een beetje dubbel actie vangen.

Nee, voor mij geen goede doelen rond deze periode!

4. joche

joche XBW diehard

Leuk Bevonden:
    0
    nou daar ben ik het niet mee eens, wij hebben toch geld zat. Dus wat boeit het nou als je 50cent moet betalen, kom op zeg dat kan je toch wel opbrengen voor mensen die niets hebben of ben je zo'n gieraard????
    Het wordt natuurlijk wat anders als je wordt gedwongen 2 euro te betalen ofzo dat slaat natuurlijk ook weer nergens op maar af en toe een eurotje voor je medemens kan geen kwaad of wel? :p

5. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    @Bl0kkie: In jouw geval snap ik het ook wel.. Het is natuurlijk onzin dat zij daar naartoe gaat (Beter stort je het rechtstreeks)
    Maar als bijv. heel Nederland één (1) euro zo betalen. 16 miljoen euro, Die euro kan iedereen wel missen, maar de opbrengst is groot.

Ik snap je niet helemaal :confused: Het gaat slecht maar toch heeft heel NL dure dingen?

Het gaat niet slecht, het gaat gewoon minder goed dan normaal. Dat ervaren wij als slecht. Pas als je je niet in je Primaire behoeften kunt voorzien heb je het slecht!
    (Als je dit slecht vind, wacht dan maar wat er met de toetreding van Turkije gebeurd. Hun gaan massaal voor onze banen, net als Polen)

Ontopic :+
    'k vind het wel een goede actie. Alleen dat ze ook gaan vasten vind ik nogal vaag...

6. Sultan_of_Swing

Sultan_of_Swing Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Idee van geld inzamelen is leuk. Maar de manier waarop vind ik minder. Eerst moet er een glazen huis midden in Utrecht neergezet worden, alsof het niets kost. Daarnaast zetten ze er een stelletje DJ's in waar je niet vrolijk van wordt, die vervolgens ook nog eens de hele tijd zielig gaan zitten doen omdat ze moeten vasten. Ook hoor ik die Claudia de Breij roepen dat ze vooraf het gevoel had dat ze alle mensen stonden te kijken neer wilde maaien met een mitrailleur. Ik bedoel, het gaat over een oorlogsgebied. Dan komt het niet echt geloofwaardig over als je dat soort dingen roept.
    Beetje dubbel gevoel dus.

7. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het gaat niet slecht, we zijn hier gewoon verwend, wij hebben hier twee supercomputers staan, hebben een auto nieuwe tv, nieuwe kleding, mooi huis, het kost wat meer moeite om alles te betalen, maar alles is nog wel betaalbaar, het is een erg goed initiatief, de mensen die doen tenminste nog wat aan andere mensen die het slecht hebben, dat kan je van de meeste Nederlanders niet zeggen, het enige wat ze doen is zeuren dat ze het zwaar hebben, dan moeten ze maar geen twee auto's of een plasma-televisie kopen. Nee, ik vind het een goed initiatief :)

8. Javdalen

Javdalen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben het hier niet helemaal mee eens.

Dat glazen huis neer zetten kost idd niet zo veel, want alles wordt gesponserd. En doordat ze dat huis daar neer hebben gezet hebben ze wel veel meer aandacht, en dus ook grotere mogelijkheid om geld op te halen.

Dat je van die drie DJ's niet vrolijk wordt, kan ik me ook niet voorstellen, maar dat is gewoon een mening.

En klagen over dat ze moeten vasten??? Ik hoor ze er bijna niet over hoor! En het is trouwens ook niet echt helemaal vasten, want ze eten wel groente en fruit sapjes (dit om het een beetje gezond te houden)

Ik vind het echt een super actie, en het is ook een actie waarvan duidelijk is wat er met het geld gaat gebeuren. Ze gaan namelijk een mobiel hospitaal aan het rode kruis proberen te geven.

En als het zo door gaat met de donaties komen ze er wel!!

Kortom: Ik vind het een super actie van deze mensen!! En erg goed om te merken dat er zo veel Nederlanders toch bereid zijn voor zo'n goed doel geld te geven!!

9. Technotic

Technotic Digitaalgras.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens !!!!

10. nfsu dragmaster

nfsu dragmaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jezus wat een gezeik

11. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    wie heeft er vannacht nog gekeken?
    dan komen de meest rare mensen langs :9

12. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Vertel.

13. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    Of jij houdt je bek dicht

14. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Of we houden het gezellig

15. Keukenhufter

Keukenhufter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    das pas een mooie kerts gedachte ;)

16. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    Joechei!

ze hebben al meer dan 40.000 euri opgehaald!

de helft van de opstartkosten van deze kansloze 'kijk-ons/mij-eens-maatschappelijk-geëngageerd-zijn' actie

17. Lucky13

Lucky13 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Leuk, vind wel dat de dj's soms te hebberig zijn > zo van, nee wij willen meer > Kan goed begrijpen voor bepaalde mensen die al een aanzienlijk bedrag geven voor iets daar knap van balen > bovendien worden ze voor het blok gezet door het op de radio te doen...

voor de rest > dope actie > hoop dat het geld wel bij de goede mensen terecht komt :|

18. Quilibre

Quilibre voor jou Dhr. Mol

Leuk Bevonden:
    0
    en toen was je drie euro armer
    tjee je zou er dood aan gaan

dit is gewoon een goeie actie van die dj's. Als ze het niet aan die goede doelen zouden geven, kwam daar heus wel iemand van de pers achter...

als je gaat zitten zeiken dat ze het voor hun zelf doen of dat ze het geld niet weggeven of dat je het zelf al moeilijk hebt, reageer dan gewoon niet...
    die lui zitten een week te vasten... en jij zit met je grote waffel waarschijnlijk weer de zoveelste zak chips te verschransen

19. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    @ Ol 'Capone: dat is juist wat ik bedoel. Het gaat slecht met nederland (hoor je overal gezegd worden...ik zeg het niet maar dat hoor je overal) maar toch zie je iedereen met het duurste van het duurste. Dat klopt dan toch niet?

En als we nou zelf die 1 euro aan onze eigen regering geven? 1 euro..dan worden er misschien dingen verbeterd in bijv. gezondheidszorg ik noem maar, lange wachttijden voor operaties/transplantaties.

@ Erik Mol:
    ik citeer van beginpost: "Wat vinden jullie?"

Dat vind ik ervan..dus dan geef ik mijn mening daarover...dit is niet voor niets een forum ;).

/edit: Het gaat mij niet om het idee dat ze geld inzamelen voor die mensen daar. Maar dat het allemaal rond deze periode moet. Van denk aan de kerstgedachte..enz.

En waarom zo'n groot probleem, want dat is het, bij de kern aanpakken? Dus de regering van dat land! Wie zijn wij om daar een ziekenhuis neer te zetten, grof gezegd: Dat is ons probleem niet.

Laatst bewerkt: 22 dec 2004
  20. Sultan_of_Swing

Sultan_of_Swing Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zeg niet dat ik tegen de actie ben, ik heb er gewoon een dubbel gevoel bij. Het is wel duidelijk dat het ook 1 grote publiciteitsstunt is voor 3fm.

Deel Deze Pagina