Ik lees net op het forum van tweakers.net dat er veel mensen gedupeerd zijn doordat de laptopper failliet is gegaan. Dit nieuws is al vrij oud, maar aangezien er nog geen topic over was en het mij erg verbaasde post ik dit bericht. Dit is het bericht:
Op dit moment zijn we wel bezig een kandidaat te vinden, die wellicht de aciviteiten van De Laptopper over zal/gaan nemen. Bekeken zal dan worden, of de lopende zaken en de garantieafhandelingen kunnen worden overgenomen. Zodra daar meer over bekend is, zullen we dat meteen kenbaar maken.
Het spijt ons zeer op deze manier te moeten stoppen, maar we willen bij deze wel iedereen bedanken die de afgelopen jaren zijn of haar vertrouwen in De Laptopper heeft gesteld. Jammer dat we die 'relatie' op deze manier moeten beëindigen........
J. Bax
------------------------------------------------------------------------
Inmiddels zijn er veel vragen en opmerkingen binnen gekomen, deze hebben we ook zo veel mogelijk beantwoord. Omdat we momenteel druk bezig zijn met overname kandidaten, hebben we helaas niet meer de tijd om deze vragen te blijven beantwoorden. Op dit moment is het niet bekend hoe het verder zal gaan lopen. Getracht zal worden, om in elk geval alle uitstaande garantiegevallen mee over te laten nemen, zodat problemen altijd opgelost kunnen worden. Tevens zal er geprobeerd worden, álle gedupeerden die vooraf betaald hebben, (grotendeels) schadeloos te stellen!
Zodra er meer concreet nieuws is, zal dat uiteraard meteen kenbaar worden gemaakt.
Indien u momenteel een probleem heeft met uw laptop of ander product, aangeschaft via De Laptopper, dan kunt u een e-mail sturen. De Laptopper zal er dan zorg voor dragen dat reparatie netjes zal worden uitgevoerd!
Het spijt ons zeer op deze manier te moeten stoppen, maar we willen bij deze wel iedereen bedanken die de afgelopen jaren zijn of haar vertrouwen in De Laptopper heeft gesteld.
J. Bax
--------------------------------------------------------------------------
Men zoekt dus nog naar een overnamekandidaat, dat is met name van belang voor mensen met uitstaande orders die hun geld al vooruit hebben betaald. Als er geen overnamekandidaat voor het bedrijf en de orders wordt gevonden kunnen deze klanten naar hun geld fluiten. Het geld wordt eerst verdeeld over de grote schuldeisers, zoals de bank en fiscus. De kans dat mensen die hier hun laptop hebben besteld hun geld terugkrijgen is klein. De reden voor het failissement schijnt een verduistering van 300.000 euro te zijn bij een grote order of iets dergelijks. Het bedrijf is overigens een eenmanszaak, en de eigenaar is dus hoofdelijk aansprakelijk. Ik weet niet precies hoe het zit met schuldsanering maar duidelijk is dat deze man tot over zijn oren in de problemen zit.
Ben je er dus van bewust dat je dit risico loopt als je via een webshop vooruit betaald. Post hier je ervaringen, vragen of reacties op dit nieuws, en als je gedupeerd bent, sterkte.
Laatst bewerkt: 21 jun 2005