De laptopper failliet verklaard

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Alex V, 21 jun 2005.

1. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ik lees net op het forum van tweakers.net dat er veel mensen gedupeerd zijn doordat de laptopper failliet is gegaan. Dit nieuws is al vrij oud, maar aangezien er nog geen topic over was en het mij erg verbaasde post ik dit bericht. Dit is het bericht:

Op dit moment zijn we wel bezig een kandidaat te vinden, die wellicht de aciviteiten van De Laptopper over zal/gaan nemen. Bekeken zal dan worden, of de lopende zaken en de garantieafhandelingen kunnen worden overgenomen. Zodra daar meer over bekend is, zullen we dat meteen kenbaar maken.

Het spijt ons zeer op deze manier te moeten stoppen, maar we willen bij deze wel iedereen bedanken die de afgelopen jaren zijn of haar vertrouwen in De Laptopper heeft gesteld. Jammer dat we die 'relatie' op deze manier moeten beëindigen........

J. Bax

------------------------------------------------------------------------
    Inmiddels zijn er veel vragen en opmerkingen binnen gekomen, deze hebben we ook zo veel mogelijk beantwoord. Omdat we momenteel druk bezig zijn met overname kandidaten, hebben we helaas niet meer de tijd om deze vragen te blijven beantwoorden. Op dit moment is het niet bekend hoe het verder zal gaan lopen. Getracht zal worden, om in elk geval alle uitstaande garantiegevallen mee over te laten nemen, zodat problemen altijd opgelost kunnen worden. Tevens zal er geprobeerd worden, álle gedupeerden die vooraf betaald hebben, (grotendeels) schadeloos te stellen!

Zodra er meer concreet nieuws is, zal dat uiteraard meteen kenbaar worden gemaakt.

Indien u momenteel een probleem heeft met uw laptop of ander product, aangeschaft via De Laptopper, dan kunt u een e-mail sturen. De Laptopper zal er dan zorg voor dragen dat reparatie netjes zal worden uitgevoerd!

Het spijt ons zeer op deze manier te moeten stoppen, maar we willen bij deze wel iedereen bedanken die de afgelopen jaren zijn of haar vertrouwen in De Laptopper heeft gesteld.

J. Bax

--------------------------------------------------------------------------

Men zoekt dus nog naar een overnamekandidaat, dat is met name van belang voor mensen met uitstaande orders die hun geld al vooruit hebben betaald. Als er geen overnamekandidaat voor het bedrijf en de orders wordt gevonden kunnen deze klanten naar hun geld fluiten. Het geld wordt eerst verdeeld over de grote schuldeisers, zoals de bank en fiscus. De kans dat mensen die hier hun laptop hebben besteld hun geld terugkrijgen is klein. De reden voor het failissement schijnt een verduistering van 300.000 euro te zijn bij een grote order of iets dergelijks. Het bedrijf is overigens een eenmanszaak, en de eigenaar is dus hoofdelijk aansprakelijk. Ik weet niet precies hoe het zit met schuldsanering maar duidelijk is dat deze man tot over zijn oren in de problemen zit.

Ben je er dus van bewust dat je dit risico loopt als je via een webshop vooruit betaald. Post hier je ervaringen, vragen of reacties op dit nieuws, en als je gedupeerd bent, sterkte.

Laatst bewerkt: 21 jun 2005
  2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Dit risico loop je ook als je iets besteld en vooruit hebt betaald bij een normale "winkel". Er gaan genoeg winkels falliet. Ik koop bijna alles on-line en ik heb nog nooit problemen gehad.

3. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is waar, maar vooruitbetalen is met name bij online webshops een veelgebruikte betaalmethode. In gewone winkels wordt er vaak een aanbetaling gedaan of gewoon contant of per pin betaald. En op internet zijn de webshops vaak kleiner en je loopt daar meer risico dan bij een grote keten. Ook is de overnamekans van een grote keten veel groter dan bij een kleine webshop. Ik koop zelf ook veel via internet, maar als je dus met grote bedragen werkt is rembours misschien toch slimmer.

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    nee, hoor als je een grote uitgave moet doen. Bijv. een laptop betalen word er altijd een vooruitbetaling gevraagd. Als je je tegen dit soort risico wilt beschermen moet je altijd met je credit card betalen! Zo is je aankoop verzekert ook als er iets verkeerd gaat met het bedrijf. Rembours kan ook, maar is duurder.

5. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Uhm ik zeg hier toch dat aanbetalingen vaak worden gedaan? :confused: Dat is overigens niet altijd verplicht. Bij mijn laatste pc kon ik zonder aanbetaling een order plaatsen. Feit blijft dat veel mensen een angstig gevoel hebben bij de kwetsbaarheid van cc-gegevens, veel mensen er geen hebben. een cc geld kost, en dat ze daarom vaak vooruitbetalen verkiezen bij een webshop boven andere betalingsmethoden. Ze hebben vaak het veiligste gevoel daarbij, terwijl dit bericht aantoont dat zelfs een goedlopend bedrijf, want dat was de laptopper heb ik begrepen uit het forum op tweakers.net, zomaar failliet kan gaan. Ik doe grote uitgaven gewoon het liefst bij een grote winkelketen, ook al betaal ik dan iets meer.

Een winkel als gcshop brengt zelfs 5% extra kosten in rekening voor bestellen met een cc.

Maar die mensen die dus het hele jaar gespaard hebben voor hun laptop op deze site kunnen nu mooi weer helemaal opnieuw beginnen.

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Een CC is de veiligste manier van betalen. Je spullen zijn verzekerd tegen fraude. De meeste shops rekenen geen extra kosten met cc betalingen en ik bestel ook dan daar meestal mijn games (play.com bijv.). Mocht er toch fraude zijn gepleegd met je cc kan je aangiften doen en krijg je je geld altijd terug. Mijn vader heeft dit een keer in Thailand mee gemaakt. Inderdaad jammer dat deze mensen gedupeerd zijn, maar dat had elders ook kunnen gebeuren. Dat is het risico van vooruit betalen... Omdat de mensen gedupeerd zijn kunnen ze net als andere beslag op de spullen leggen van de eigenaar ... het beste is dan samen met andere gedupeerde het geld op te eisen .... Dan heb je eerder kans dat je een deel van het geld terug krijgt

7. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Jammer dat zn bedrijf failliet is (ook voor hem, hij blijft tot in de eeuwigheid schulden aflossen). Maar ik ken die site verder niet, dus misschien is mijn oordeel te voorbarig. Maar je kijkt toch even naar de gegevens van het bedrijf, waar zit het, is het ingeschreven bij KvK, dat soort dingen. Jammer dat de mensen die al besteld hebben ook niks meer van hun geld terug zullen zien. Die kans is zo klein.

8. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ja de reden dat het mij zo verraste is dat het een goed lopende webshop was waar op fora algemeen een goede indruk over bestond. Ze leverden een goed product tegen lage prijzen, en heel veel mensen vertrouwden er gewoon op dat het wel goed zat.

9. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Oeps dubbelpost :9 Forum reageerde even niet.

10. mars15

mars15 Guest

hoorde dat die in 2002 al failliet was maar toch door kon bestellen

11. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ben ik blij dat ik een aantal maanden geleden toch maar voor de dynabyte heb gekozen in plaats van de laptoppert.

12. ajpeetoom

ajpeetoom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja een trieste zaak ook ik ga het schip in voor €1204, - Als u ook slachtoffer bent van deze “in mijn ogen” een noplichter en u heeft nog geen aangifte gedaan bij de politie raad ik u aan dit alsnog te doen.

Justitie is ook druk bezig met deze zaak. Er zijn al tientallen aangiftes gedaan bij de politie. U kunt uw klacht ook mailen naar opgelichtlap@hotmail.com

a.j.peetoom

Deel Deze Pagina