1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De moderator en de peperbus.

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Tulip, 11 apr 2003.

1. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Posten en lezen zijn niet gelijk,al had ie 0 posts,kan hij toch nog alles veel beter weten dan jij...

2. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar aangezien hij in een keer gaat posten als het om kritiek gaat vind ik dan wel weer ver gaan.

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hmm ja maar zelfs dan... in de eerste hectische weken van live werden er meerdere topics geopend... met de titel help!

en als je het verder las ging het om dezelfde provider en het zelfde probleem .. opgelost door een centrale topic te openen..

je moet altijd een probleem aanpakken bij de bron ... en dat is in geval met live de bron (provider)

en dat werkt aardig... als mensen de topic door lezen vinden ze ook meestal het antwoord en anders vragen ze naar meer

4. ProXi

ProXi Watch Out!! Vroemmmm

Leuk Bevonden:
    0
    heey Fredo :+
    Ben jij een nieuwe mod
    nog nooit eerder gezien

Ik vind dat het best wel goed geregeld is hier allemaal. Als ik kijk naar andere forums waar zoveel bezoekers zijn enzo is het er vaak echt een zooitje. Komt soms wel voor dat er iets gebeurt wat misschien beter kon.

Zo wordt er soms bij Xbazar een thread gesloten omdat de naam niet goed is. Een aantal mods veranderen dan gewoon die naam maar was laatst iemand die hem toen sloot. Daardoor wordt er weer opnieuw een thread geopend met een betere naam maar staat die ander er dan dus ook nog tussen. Wordt dan toch beetje onoverzichtelijk allemaal. Vroeg me eigenlijk af kan zo'n thread dat niet meteen weggehaald worden? want nu blijft die soms een dag rond zwerven tussen de rest.

Dis maar heel klein iets wat me opviel. VOor de rest ben ik gewoon tevreden. Zo is bv Xbazar echt veel overzichtelijker geworden de laatste tijd door de regels die in f.a.q staan.

Heb trouwens nog 1 tip.
    De Games-chat vind ik zelf niet zo heel super. Hier vertellen members wat ze van games vinden en praten ze erover.
    Het leek mij beter als gewoon in dat gedeelte de mods threads openen met als kop de titel van de game ( want nu is het heel onoverzichtelijk in dat gedeelte) van elke game die er is. Members kunnen dan in die thread reageren maar ze kunnen niet zelf een topic starten. Zo blijft alles netjes en komen er niet meedere threads over hetzelfde spel.

5. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    zo zo, de crew/moderators luisteren niet naar de leden
    erg hè

serieus, dat doen we wel,
    maar als iemand met een idee komt dat wordt afgewezen ( omdat het niet te doen is, of simpelweg slecht is) dan luisteren we plots niet meer, als een idee slechts is, dan moeten we het toch niet doen.
    De bedoeling is dat er vooruitgang wordt gemaakt, niet dat we dingen doen die 1 ( een ) user intressant vindt; want dan is er eentje blij en de rest van het forum dan weer niet
    simpel, we luisteren wel
    alle ideën worden bekeken, maar niet alle ideën worden gerealiseerd ( omdat ze slecht zijn,...)
    Daarbij, voor zo'n grote site kan je neit voor iedereen goed doen, we kunnen niet elke user appart bekijken

6. ProXi

ProXi Watch Out!! Vroemmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn gedeelte was niet negatief bedoeld hoor :mad:

7. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    mijn post was ook niet op jouw bedoelt hoor

ik legde alleen even uit dat ik vind dat de mods wel luisteren, als ik op jou reageer zal ik wel quoten, beetje opletten voor je zo'n reacties geeft, binnenkort mag je niet meer reageren of er denkt wel eentje dat je op hem doelt
    mijn reactie stond onafhankelijk van de jouwe

trouwens, over dat x-bazar, we hebben maanden onze energie gestopt in threadnamen te veranderen, iedereen moet maar is leren hoe het moet!
    dus strenger optreden, x-bazar hoort serieus te zijn, wil ik dus ook zo houden!
    intussen hebben de meeste threads juiste naam en we laten uitzonderingen toe, we zijn helemaal niet te streng, als je mij liet begaan sloot ik er nog pak meer

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    :+ Fredo ken ik niet Fardo wel :{

Ik loop al erg lang rond hoor

9. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Over die thread namen veranderen op X-bazar.. dit hebben we idd tijd gedaan. Maar op de manier dat de users even een nieuwe thread moeten aanmaken, leren ze het wel! Als wij blijven veranderen, is het gewoon veel te makkelijk voor hun geworden. Ow.. de mods veranderen het wel. Als de members de FAQ hadden gelezen, hadden ze ook geweten dat ze die thread naam duidelijk moesten houden.

10. Tulip

Tulip This space for rent

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een uiterst vreemde redenering.

Stel dat jij voor het eerst een auto gaat kopen bij de dealer.
    Tijdens je eerste rit merkt je een vreemde tik in je achterwiel.
    Als je hierover gaat klagen bij de dealer is zijn antwoord:
    "Ja hoor eens, het is je eerste auto en je hebt nog nooit een andere auto bij mij gekocht dus je mag niet komen klagen".

:confused:

11. Tulip

Leuk Bevonden:
    0
    Erm.. Fardo, vertel me nog eens precies in welke posting dat staat?
    Ik geloof niet dat dat mijn onderwerp van discussie is geweest in deze draad.

Bovendien is je sarcasme volgens mij ongepast.
    Ik blijf netjes, en ik blijf openstaan voor alle ideeen.
    Van een moderator mag ik toch op z'n minst een zelfde soort instelling verwachten?
    Ik zou graag willen dat mijn suggestie door jou als suggestie wordt behandeld en niet als aanval.

Nogmaals terug naar het onderwerp:
    De naam van dit forum is "suggesties, problemen, opmerkingen"
    Ik geef de suggestie dat er hier en daar een vorm van over-moderatie aanwezig lijkt te zijn.

12. Tulip

Leuk Bevonden:
    0
    Mmm.. het is zeker maandagochtend....dat moet dan toch Mr. Blond zijn.
    sorry Fardo.

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

Geeft niet ik heb vaak last van de maandagochtend

Dit komt mede door de groei van het aantal leden. Je zult zien dat bij andere druk bezochte fora een streng modereer beleid is. Kijk bijvoorbeeld naar Tweakers of het Mokkels forum. Dit wilt niet zeggen dat over-moderatie goed is, maar de leden moeten zich wel aan de regels halen. In het begin hebben we strak gemodereerd in het live/lan forum, na de xbox live impuls is het daar een struk rustiger geworden en kunnen we dan ook de mensen helpen met hun problemen.

Grote fora's moeten ook strenger gemodereerd worden dan kleine fora, omdat er meer discussies plaats vinden. Echter betekend het niet dat het goed is dat er heel veel discussies gesloten worden. Kortom er moet een gulden midden weg komen en je hebt gelijk dit forum is inderdaad bedoeld voor suggesties.

14. Tulip

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een duidelijk antwoord, Fardo.

Modereren blijft een keiharde noodzaak.
    Dat was trouwens 1 van mijn eerste opmerkingen.
    Om de forums gezond te houden en om de discussies niet te laten verzanden in allerlei bijkomstigheden.
    Een mooi voorbeeld van hoe mis het kan gaan zonder moderatoren zijn de usenet .nl groepen waar de ratio onzin/zinnig op ongeveer 90/10 staat.

Jullie hebben geen makkelijke taak.
    Vaak zullen jullie tegen de wensen van de originele poster in een besluit moeten nemen over sluiten/verplaatsen/vernoemen van de draad.
    In het beste geval al een lastige beslissing, daar ben ik me goed van bewust.
    En al helemaal lastig als je daarover onterecht, persoonlijk wordt aangevallen.

De bedoeling van deze draad was dan ook het bepleiten van een iets soepeler beleid, daar waar dat mogelijk is.
    Eigenlijk zou hiermee deze draad kunnen worden gesloten :p
    maar misschien wil iemand hier nog op reageren... en tja...

;)

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Volgens mij liggen de punten van kritiek omtrent moderatie op het moment alleen bij een kleine misinterpretatie van het beleid door de moderators. Dat is iets waar we aan moeten werken, en daar is dit subforum voor zodat ook de users mee kunnen helpen :)

16. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Nou aangezien jij nou al een jaar met die auto rond rijdt. Nee maar ik bedoel dat je eigelijk nog nooit hebt gepost(weleens maar eigelijk nooit). En je gaat in een keer posten als het over kritiek gaat vind ik wel jammer.

17. Tulip

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, eh...misschien ben ik van nature een beetje een zeiker. ;)

Nee hoor, dat valt allemaal best mee.
    Ik ben gewoon niet zo'n forumhaai en bovendien is mijn ervaring dat er meer dan genoeg mensen zijn die van vrijwel al de onderwerpen veel meer afweten dan ik.
    En om nou "Ja, ik ook!" posten of zoiets te doen, dat zie ik gewoon niet zitten.

Kritiek was heus niet zo mijn bedoeling.
    Meer een soort "Hela, dat valt me op" posting.
    Ik zal de volgende keer proberen om wat aardiger te zijn. :p

O, enne als je de naam weet van een goede garage, laat 't me dan even weten. ;)

18. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    .
    Haha zal eens ff wat forums af neuzen voor een goede garage :p. Nee maar is goed ja ik snap wel dat je geen forum haai bent anders had je wel wat vaker gepost maar ik vond het alleen wat opvallend dat je nu in een keer ging posten vandaar. Maar het is goed, ik vind het wel raar als je geen forum haai bent dat je dit forum anders wilt. Mischien wil je het gewoon voor andere verbeteren en dat is een goede gedachten ;) .

19. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    dat sarcasme staat er slechts om mijzelf sterker uit te drukken, is blijkbaar iets te goed gelukt.
    Geef liever commentaar op de rest van mijn post in de plaats van alleen die ene zin te quoten ( die staat er zodat mijn post tenminste wordt gelezen) want ik heb de indruk dat iedereen over elkaars post leest.
    Daarbij is de rest van die post wel zinvol, zelfs dat eerste is zinvol, sarcasme kan gebruikt worden om jezelf sterker uit te drukken. Maar kijk dan eens naar de rest van mijn post in de plaats van daar op zitten te vitten, beetje kleintjes vind ik dat maar van je.

De mods zijn geen supermensen, wij kunnen niet alles regelen.

Daarbij blijf ik wel beleefd, er staat duidelijk onder: nu effe serieus==> dat sarcasme was aandachtstrekker
    maar blijkbaar kan niet iedereen sarcasme onderscheiden van iets anders, wederom vind ik dat maar kleintjes
    maar goed, ik ga nu zelf niet liggen dwarsliggen ; ik heb wel ander, dringender werk dan dat .
    Daarbij moeten de mods steeds de members gelijk geven heb ik de indruk. Als er iets scheelt en je geeft iemand ongelijk. Dan heb je weer een ongelukkige member. Een moderator moet objectief blijven.

20. Tulip

Leuk Bevonden:
    0
    Niet echt hoor, Mr. Blond.
    Ik geef je hier namelijk heel groot gelijk:

Deel Deze Pagina