1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De moderator en de peperbus.

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Tulip, 11 apr 2003.

1. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    *maakt Tulip lid van de maand :+

ach ja, er zijn uitzonderingen, wanneer het er vingerdik op ligt dat de mod gelijk heeft, dan zullen er wel enkele knikken

maar ik bedoel: er zijn altijd wel oproepkraaiers die proberen het 'gezag' van de mods te ondermijnen, die de mods van hun sokkeltje willen trekken. Terwijl wij gewoon ridders van het goede zijn. Wij willen gewoon de straten veilig maken voor de anderen. Wij helpen de oude vrouwtjes over straat heen.
    Maar velen zien ons als de slechteriken. Net zoals in de voetbal. De ene supporter van de ene ploeg vindt die van de andere ploeg maar een stel rotzakken. Maar vraag die eerst supporter eens waarom zijn ploeg net de goeie is. ( Niet tegenstaande dat ben ik ook voetbal fan) maar ik zie mijn ploeg graag winnen ( hoewel ze door financiële problemen naar derde klasse verhuizen). Maar daardoor ga ik geen vlagen verbranden van de andere ploeg... Ik bedoel gewoon dat de mods niet de slechteriken zijn, ik denk ook dat jij dat al door hebt.Niet iedereen staat al zo ver

2. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind niet dat een Mod dit soort offtopic reacties in een thread moet geven, in mijn mening kan je beter ff een PM sturen, dan hoef je de thread ook niet te sluiten....(hierbij dus ook het verzoek om Blaauw z'n draadje weer te openen)

PS. ik weet niet zeker of deze thread precies over dit soort gevallen gaat, en ik stoor me er ook niet aan, maar vind deze actie gewoon niet de 'goede'.

3. eduard

eduard No Comment Necessary

Leuk Bevonden:
    0
    niet bemoeien, maar toch...

Ik zelf vind eerlijk gezegd dat op dit forum de mod's ook iets te aanwezig zijn m.b.t. het sluiten van threads en het geven van commentaar op posts. Ik stoor me er niet al te erg aan, maar toch...

Maar dat is mijn persoonlijke mening...

Iemand anders kan daar heel anders over denken...

Oplossing (als de mod's hier naar hun mede-forum leden willen luisteren): hou een poll en kijk wat meer geliefd is:
    - een forum waarin een wild-groei aan dezelfde topics ontstaat en waarbij er dus door de threads gezocht moet worden;
    - een forum zoals het nu is: strenge hand, maar eenduidigheid in thread-titels en thread-aanwezigheid...

Op deze manier bepaal je voor eens en voor altijd of jullie (mod's) goed bezig zijn volgens de forum-bewoners...

Just a suggestion.

4. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1

Ik vind niet dat een Mod dit soort offtopic reacties in een thread moet geven, in mijn mening kan je beter ff een PM sturen, dan hoef je de thread ook niet te sluiten....(hierbij dus ook het verzoek om Blaauw z'n draadje weer te openen)

PS. ik weet niet zeker of deze thread precies over dit soort

dus die thread blijft vergrendeld, gevallen gaat, en ik stoor me er ook niet aan, maar vind deze actie gewoon niet de 'goede'.
    [/QUOTE]

hehe, blaauw had die thread al dicht gedaan, heb ik dus niet gedaan, die reactie was ook achteraf, nadat alles in kannen en kruiken was

daarbij mag ik hem daarop wijzen. Dat is zelfs mijn taak, maar de thread hoeft niet weer open, want ik heb zelfs niet eens dicht gedaan, dus eerst eens nadenken voor je mij beschuldigd

dus die thread blijft vergrendeld, overigens wel bedankt dat jij hem er reeds op wees van controller s of een gewone

5. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    't was geen aanval/beschuldiging, eerder een opmerking/mening, en ik stoor me ook niet aan 't "ge-edit", maar hoe had ik kunnen weten dat hij hem zelf had gesloten,...'t zag er nu namelijk een b'tje onredelijk uit ;)

[off]Maar ik ga nu ff een controller in Breda halen :D [/off]

6. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    je had het me eerst kunnen vragen via pm

7. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm ik zie hier opeens meerdere malen mijn naam voorkomen terwijl ik toevallig in deze post kijk.
    Ik zal even een paar dingen verduidelijken:
    • Die thread heb ik zelf op slot gedaan omdat ik inmiddels een deal had met Opheodrys.
    • Dat mods erop wijzen als iets niet goed staat in een thread lijkt mij geen verkeerde zaak al ben ik het in deze eens met *.* die zegt dat ik het wel had vermeld als ik een speciaal type controller zocht.
    • Ik had een post aangemaakt over de macht van de mods en toen werd ik op deze thread gewezen, dat was een goede zaak. Maar in een andere post was ik benieuwd naar de leeftijd van de mods deze werd in 1 klap gesloten zonder opgaaf van reden dat vond ik wel een vage actie.Als ik daar iets verkeerd heb gedaan dan hoor ik het graag namelijk daar leer ik ook weer van.

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik denk dat deze gesloten is omdat deze in het verkeerde forum stond Namelijk Xbox Magazine:confused:oapbox en het een opsom topic word

NB ik ben oud .... 28 :'-(

9. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Ok kijk dan weet ik tenminste waarom hij gesloten is.
    Ik heb het idee dat jij een van de weinige oudere mods bent dan of zie ik dat verkeerd.

BTW. ik had nog een vraag daar heb ik Wouter weleens over gemaild maar nooit antwoord gekregen: Wat moet je doen om mod te worden en is het vrijwilligers werk of betaald??

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Er lopen gelukkig nog meer "bejaarde" mods rond ...

Het is vrijwilligers werk ... dus je word niet betaald, voorlopig is het team op volle sterkt (volgens mij)... dus ik denk niet dat er nieuwe mods aangesteld gaan worden. Je kan mod worden als je vaak op het forum aanwezig bent, goed gedrag vertoond en iets voor de site kan betekenen. Als een mod zich niet gedraagd of zich niet aan de regels houd word deze net zo hard gekicked.

Nb uiteindelijk kiest de bazin Kobold of Wouter of er een nieuwe mod word aangesteld

11. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Hahaha nou ik ben zelf 22 maar over het algemeen wordt je dan al als "te oud" beschouwd voor xboxen, maar goed das een andere discussie daar zullen we hier maar verder niet op doorgaan.

12. Opheodrys

Opheodrys Allround gamer

Leuk Bevonden:
    1
    Het mag duidelijk zijn dat er wat mensen een "probleem" hebben met sommige mod-acties danwel de mods zelf.
    Misschien een reden om daar eens goed na te kijken?
    Ik ben voor duidelijke en strikte regels(maak zelf ook weleens een misser),maar om bij elke scheet een mod-actie er tegenaan te gooien?

Ik denk dat het vooral komt doordat er een paar mods bij zijn gekomen,die eerst tussen het "klootjesvolk" zaten.
    Nu ben ik van mening dat die hun "macht" niet helemaal onder controle hebben(alle begin is moeilijk)
    Of het aan de leeftijd ligt durf ik geen uitspraak over te doen,maar zal me niet eens verbazen.
    Wat er al eerder gezegd werd,onderling geouwehoer...niks aan de hand,een "buitenstaander" krijgt meteen een uitbrander.
    En sorry,maar heb geen tijd(en zin) om overal voorbeelden bij te gaan zoeken.

Ik lees bijna alles en wat oa tulip en na hem/haar ook andere geschreven hebben,viel mij ook op.

Ik reageer hier nu omdat mijn naam valt/viel....niet om de hele discussie weer op gang te brengen...

PS Bekijk mijn signature eens,die is langer dan 5 regels en is dus verboden?....omdat dat tijd kost om te laden(voor mensen die niet via de kabel/asdl zitten)...Waarom die mensen niet wijzen op het aan en uit zetten van signatures?...is een stuk makkelijker op xbazar een sig(scheelt 40 pm's)

13. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1

Hahaha volgens mij ga je hier de spijker op de kop slaan.
    Misschien was dit wel de discussie die ik wilde uitlokken met de thread die onmiddelijk gesloten werd.

Ik zeg niet dat het zo is maar ik heb wel zo mijn vermoedens. Over het algemeen reageren de (met alle respect) oudere mods wat sportiever en zien zij meer in welke post (zoals deze) met een korreltje zout moeten worden genomen.

14. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik denk ook dat soms de leden eens een modactie met een koreltje zout moet genomen worden, maar je hebt gelijk, ook de mods moeten dat kunnen. Beetje relativeren.
    Maar soms laat je wat begaan, maar vaak zie je dezelfde personen ( ik doel helemaal niet op jou hoor, ees gerust) die fouten telkens weer opnieuw maken; vaak gaat het over eits kleins, maar als je dan erop reagerrt, dan heb je het gedaan, dan ben je een zeikerd die voor het minste zijn macht misbruikt.
    Ik vind dat als iemand die fout blijft maken erop gereageerd moet worden, om die user te helpen; niet om hem te psten, hoe klein die fout ook is. Zo stoor ik mij als mod erg aan het off-topic gedrag in X-bazar ( weer niet op jou bedoelt), maar een foute threadnaam vind ik geen ramp; maar als de naam te fout is, dan mag het wel gesloten worden, als mod heb je genoeg werk en vele mods hebben zich bezig gehouden met het veranderen van de namen, nu wordt het maar eens tijd dat jullie het zelf kunnen.
    Ik denk niet dat er zoveel valt te klagen op de mods, het gaat allemaal om details.

15. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Wat mij betreft gaat het hier ook niet om fouten die gemaakt worden daar mag/moet absoluut iets van gezegd worden.
    Maar waar het mij om ging is dat sommige interessante discussies gesloten worden omdat een mod vindt dat het niet langer kan.... das toch een machtspositie die nodig is maar soms ietwat overdreven.
    Daarom vind ik het ook erg sportief dat sommige mods hier durven te reageren en mee te discussieren want voor mij in ieder geval zijn een aantal dingen alweer een stuk duidelijker, en daar gaat het ten slotte om.

16. Tulip

Tulip This space for rent

Leuk Bevonden:
    0
    Goed gezegd, Blaauw.

Hier sluit ik me graag bij aan.
    Zowel de "gewone" site als de forums zijn een ontspannen en informatieve dagelijkse dosis leesplezier voor mij geworden.
    Vooral het feit dat iedereen zijn ei kwijt kan is erg plezierig.
    Ik weet zeker dat het overgrote merendeel van jullie lezers er zo over denkt.

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Voor een gesloten thread heb ik deze thread in het leven geroepen, zodat men hier feedback kan krijgen over een gesloten topic. Deze kan dan eventueel heropend, als deze onterecht gesloten was... Wij zijn hier voor een happy Forum en niet om de baas te spelen. Ik vind wel dat de regels zwart-wit mogen... Nu is er een grijsgebied ... en is er ook een hoop onduidelijkheid (zowel voor leden als de mods)

18. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Heb je gelijk in.
    Op een forum moeten discusies mogelijk zijn. Maar ik had het even niet over discusies, want x-bazar is geen discusie forum, maar er moet kunnen gediscusieerd worden, als dat op een deftige manietr gebeurt.
    Sluit ik me dus ook bij aan.
    Maar ik vind wel dat elke mod het recht heeft hier te reageren! Want misschien heeft de mod die de discusie sloot een goede reden.

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Kijk je hebt het zelf over duidelijke en strikte regels... Als je je hier aan wilt houden, moet je ze ook handhaven. Voor duidelijke en strikte regels geld een strikte handhaving ... Als dit betekend dat je elke scheet moet afstraffen met een mod-actie, dan ... so be it!

Het probleem is echter dat we geen zwart-wit scheiding hebben ... er is een heel groot grijsgebied ... de ene mod keurt de ene actie goed ... de andere keurt dit af. Het is verbeterd door de invoering van de beruchte FAQ... Deze was een noodzaak, omdat dit forum populairder is geworden ... en ook een stuk gezelliger! Maar er ontstond wel een stukje Anarchy, vandaar de FAQ.

Het Wilde Westen is afgelopen, maar de grondwet is nog niet overal ingevoerd ;)

Happy Forumming

20. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Mods bedankt voor jullie reacties, als je deze thread doorleest lijkt het alsof "iedereen" een hekel aan jullie heeft maar das natuurlijk absoluut niet de bedoeling jullie doen ook je best, ieder op zijn eigen manier.
    Fardo: Ik vind het goed dat je zelf aangeeft dat er nog een grijs gebied bestaat vooral dat is lastig voor ons leden, maar uiteraard ook voor jullie mods. Ik vind het fijn om te horen dat daar aan gewerkt wordt. Wat mij betreft heb ik op deze discussie niet zoveel nieuws meer in te brengen, ik ga maar weer verder met leuke positieve verhaaltjes schrijven. :)

Deel Deze Pagina