De muziek (Soundtrack) van games

Discussie in 'Algemeen' gestart door metzman, 5 okt 2004.

1. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    idd, muziek is nodig om de magie van de game compleet te maken *)

2. Solid_Snake14

Solid_Snake14 I'm A snake!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind Soundtracks bij een game wel vet, maar het moet wel bij de game passen. De sound track van morrowind vondt ik echt meesterlijk het paste ook helemaal bij de morrowind sweer, maar bij bijv. Burnout 3 hebben ze punkrock erin gestopt en dat past absoluut niet in het spel, het zou goed in een spel zoals Tony Hawk pasen of in SSX maar bij burnout is het echt zwaar irritant.

3. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die muziek in burnout 3 past er juist wel lekker bij vind ik.
    Lekker gevoel van snelheid krijg je ervan desnoods kan je toch je eigen tracks gebruiken.

4. Solid_Snake14

Leuk Bevonden:
    0
    Van mij hadden ze er wel wat hardere muziek in mogen stopen. Iets in de trant van de oude metallica ofzo, maar goed je kan inderdaad ook je eigen tracks gebruiken dus die heb ik ook altijd aan staan. :)

5. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind soundtracks over het algemeen al heel erg goed en bij voorkeur natuurlijk gecomponeerde muziek. Halo vind ik tot nu nog 1 van de best gelukte, hoewel ik voor deeltje 2 vrees: aangezien er nog wat in wordt gezongen (dus echt met tekst), hier een link naar het nummer. De muziek van unreal tournament vind ik ook zeer goed (mijn favoriet in die st is: Foregone Destruction van de map CTF-Face) maar toen 2003 en 2004 kwamen ging de kwaliteit wel erg omlaag, er zitten nu nog maar enkele uitblinkers > ONS-Torlan bijv. toch wel jammer dat dat zo gaat. Metal Gear Solid 1 en 2 vind ik ook erg goed, ook toen er bij deel 2 voor Harry gregson Williams werd gekozen vond ik dat geweldig, en het thema is behouden. Maar de gamedevelopers nemen de achtergrondmuziek tegenwoordig stukken serieuzer, vroeger was dat ook wel zo, maar toen was de techniek er niet echt. nu wel... Ik zie markt wel groeien en meer gamesoundtracks verschijnen..

Ik heb zelf de volgende gamest's op cd:
    • Command & Conquer: Red Alert
    • Halo: Combat Evolved
    • Metal Gear Solid
    • Wipeout 2097
    • Unreal Tournament (2003/2004) (zelf gebrand op cd, van uit de maps van het spel geript)

En ik heb ook een heleboel mp3's, waaronder: Zelda Ocarina of time(N64), The hobbit, MGS2 (ga ik nog kopen), een boel NES muziekjes, Chris Vrenna - America McGee's Alice (ga ik ook nog kopen) > zeer goeie ambient tussendoor...

En daarnaast nog een boel Filmmuziek...

6. Eezz

Eezz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste vier ooit vind ik:

Age of Empires serie's (eenvoudige midi muziek maar o zo mooie thema'tjes)

Tomb Raider

Panzer Dragoon Zwei (Sega Saturn)

Halo

En daar komt natuurlijk zometeen Halo 2 bij ;)

Marty O'Donnel zal alleen maar meer dan ooit zijn geinspireerd door deze "Blockbuster game" en zal met een dik budget wel een superblik aan profesionele musici hebben mogen opentrekken van Bungie en Microsoft.

7. music_maniac196

music_maniac196 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oh, de muziek van tomb raider roept echt mooie gevoellens op. hoe die "spannende" muziek aanzwelt vlak voordat je bijvoorbeeld door die wolven word aangevallen. ja, bij mij staat de muzikale ondersteuning van tomb raider ook erg hoog.

nog sterker vind ik het orkestrale gedeelte van de psx versie van metal gear solid. vooral toen ik mijn eerste metal gear spel (die psx versie dus) speelde stond ik echt met open mond (en oren) te kijken en luisteren naar dit pareltje. ook het goede "voice acting" droeg bij aan een superbe sfeer in deze game. en van metal gear solid "sons of liberty" vond ik een remix van deuntjes op het internet. die was ook heel strak in elkaar gezet, ondanks dat ik dit 2e deel wel vond tegenvallen. met name
    dat onze held solid snake werd verruild door die malloot in een malloot (waarvan ik gelukkig nu zijn naam kwijt ben)

tracks van een bekende groep vind ik alleen passen in spellen zoals inderdaad tony hawk, NFS (of dat nu hot persuite of underground is maakt me niet uit), of bijvoorbeeld burnout 3 (waarvan ik de soundtrack erg vind zuigen op een enkele song na). maar spellen zoals OutRun 2 moet geen andere sound track hebben. al die gelicenced muziek past daar niet in vind ik, ook al zijn die 2 gezongen songs wel heel erg tam. de verschillende versies van the magical sound shower, splash wave, passing breeze vind ik weer wel erg lekker. die wat modernere versies passen wel bij het wat gemoderniseerde deeltje 2 _O_

zo, nu eerst maar eens naar mijn werk, en tot ziens :cool:

8. Solid_Snake14

Leuk Bevonden:
    0

Ja de Soundtrack van Metal Gear is echt prachtig het past ook perfect bij de hele metal gear sfeer van het spel.

9. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    ik kijk wel altijd meteen of een game de 'Custom Soundtracks'-mogelijkheid heeft, want dat is voor mij een meerwaarde... Games met muziek die niets toevoegen, speel ik meestal met het geluid uit, dan zet ik er wel een ceedeetje bij op, maar over het algemeen wordt dat de laatste tijd steeds beter... als muziek de sfeer bevordert, zal iedereen beamen dat het een belangrijke aanvulling is voor een game (me included, ik ben gek op soundtracks) maar als de gameplay van een spel subliem is en de bijbehorende muziek raakt kant nog wal, dan zal ik de aanschaf er toch niet om laten, zeg maar... voor mij is het een mooie toevoeging, maar niet een absolute pre!

10. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    @ music_maniac196, de naam van die 'malloot' is Raiden...
    en zo onaardig speelde ie niet, hoewel hij wel erg arrogant overkwam. 't was weer eens wat anders...

Doom³ had ook wel goeie muziek die dicht bij sfeer van spel paste. Het was dan ook er lekker op los schieten, met harde Rock er onder...

11. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Graphics en de gameplay maken de game, maar de soundtracks maken de game af en geven de game sfeer

dus dat vindt ik wel erg belangrijk.

Deel Deze Pagina