oh, de muziek van tomb raider roept echt mooie gevoellens op. hoe die "spannende" muziek aanzwelt vlak voordat je bijvoorbeeld door die wolven word aangevallen. ja, bij mij staat de muzikale ondersteuning van tomb raider ook erg hoog.
nog sterker vind ik het orkestrale gedeelte van de psx versie van metal gear solid. vooral toen ik mijn eerste metal gear spel (die psx versie dus) speelde stond ik echt met open mond (en oren) te kijken en luisteren naar dit pareltje. ook het goede "voice acting" droeg bij aan een superbe sfeer in deze game. en van metal gear solid "sons of liberty" vond ik een remix van deuntjes op het internet. die was ook heel strak in elkaar gezet, ondanks dat ik dit 2e deel wel vond tegenvallen. met name
dat onze held solid snake werd verruild door die malloot in een malloot (waarvan ik gelukkig nu zijn naam kwijt ben)
tracks van een bekende groep vind ik alleen passen in spellen zoals inderdaad tony hawk, NFS (of dat nu hot persuite of underground is maakt me niet uit), of bijvoorbeeld burnout 3 (waarvan ik de soundtrack erg vind zuigen op een enkele song na). maar spellen zoals OutRun 2 moet geen andere sound track hebben. al die gelicenced muziek past daar niet in vind ik, ook al zijn die 2 gezongen songs wel heel erg tam. de verschillende versies van the magical sound shower, splash wave, passing breeze vind ik weer wel erg lekker. die wat modernere versies passen wel bij het wat gemoderniseerde deeltje 2
zo, nu eerst maar eens naar mijn werk, en tot ziens