1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De next Windows.. codename: Longhorn

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Elgee, 31 jul 2004.

1. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ja maar mac os wordt ook door veeeeel minder mensen gebruikt en is daarom ook minder interessant voor hackers.

2. Ik ben niet kapot van monopolies maar Microsoft heeft hem wel eerlijk verkregen door slim zaken te doen.

Ik heb tot nu toe geen problemen met Windows XP. Het ziet er strak uit en zelfs ik begrijp nu hoe je nieuwe hardware installeert enzovoort. Wat gaat dat makkelijk!

Laatst bewerkt door een moderator: 31 jul 2004
  3. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Dat is juist een voordeel.
    Geen gedoe met virussen/ hackers etc...

Nu moet je een pc enorm beveiligen om dat te voorkomen. Door deze programma's wordt een pc sloom (goede firewall / virusscan).

4. Fearless[NL]

Fearless[NL] Ik zit niet op deze

Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat Longhorn bij een nieuwe pc geleverd wordt zodra longhorn klaar is?

5. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Uiteraard.

6. Cypher

Cypher Yohohohohoho!

Leuk Bevonden:
    8
    Ik hoop een beetje dat de stabiliteit en snelheid vooral beter is want dat laat soms toch de wensen over. En vooral Windows geeft je geen keuze om software te selecteren. Want Media Player wil niet iedereen hebben en IE net zo goed. Veel mensen hebben daar al eenm freeware alternatief voor zoals Media PLayer Classic of Winamp bijvoorbeeld. En Windows geeft je niet de mogelijkheid deze te verwijderen. Ook al draait explorer als belangrijk onderdeel van Windows. Maar laat de gebruiker dan de mogelijkheid geven de programma's te verwijderen en alleen de kern van de programma's die Windows nodig heeft te installeren.

Vooral over de 3d effecten die Longhorn gaat bieden lijkt me niet echt goed voor de snelheid. Die lijkt me erg veel van het geheugen vreten. En ik kan begrijpen dan MS mee wil met de volgende generatie maar als we een systeem krijgen dat niet een 50% van de mensen kan draaien op zijn systeem vanwege de hoge eisen dan snijdt MS zich toch echt in de vingers.

Linux vindt ik een stuk beter als Windows het biedt je enorm veel vrijheid en je kan alles zelf bepalen wat je installeert zoals een Window Manager bijvoorbeeld KDE of GNOME en je kan precies alles inrichten tot een systeem dat aan jouw eisen voldoet. En de mogelijkheid om alles zelf te compileren vanaf de bronnen zogt ervoor dat je een behoorlijk winst kan krijgen met je systeem. Het enige dan minder in aan Linux is dat Windows software (en dat is 99% van alles) niet werkt onder linux. Photoshop bijvoorbeeld , daar kan ik niet zonder mee leven en daarom is voor mij Windows nog iets dat ik nodig heb. Ook veel games en programma's hebben dit nog. Emulatie kan wel een optie bieden maar het zorgt vaak voor erge onstabiteit en veel nadelen met het emuleren van Windows software. VPC bijvoorbeeld kan Windows emuleren en het draait wel maar erg sloom en het is erg onstabiel.

MS mag van mij ook wel erg veel sleutelen aan Windows wil het de titel beste besturingsysteem ooit hebben. Mac OS X heb ik wel eens mee gewerkt, maar nog niet zoveel dat ik er een oordeel over kan geven. Windows en Linux werk ik dagelijks mee en beiden hebben voordelen en nadelen. Voor het meeste werk gebruik ik Linux , maar voor games , webdesign software en photoshop is windows nog steeds een vereiste waar ik niet omheen kan.

7. Joeym

Joeym Good gamer

Leuk Bevonden:
    0
    iemand die ik ken heb de beta al, heb hem gezien :D

8. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    hier weer een lek:

Ik vind het dan wel weer goed dat MS direct een patch uitbrengt.

9. Cypher

Cypher Yohohohohoho!

Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb hierover mijn twijfels, want als MS software zo lek is, dan laat die goed zien dat longhorn ook niet al te best wordt. Tenminste als Windows Longhorn voor een revolutie kan zorgen kwa snelheid, mogelijkheden en vooral VEILIGHEID. Kan het misschien nog iets worden. Windows XP mag misschien er leuk uitzien met zijn Luna skin, onder dat is het erg brak geprogrammeert. Maar Linux gaat steeds meer gebruikt worden en wordt ook steeds gebruiks vriedenlijker. Maar MS vindt ik te lui en te makkelijk over zaken denken. Want laat ze eens geen nieuwe skins en mogelijkheden maken. Maar gewoon eens een aantal jaren werken aan het dichten van mogelijke gevaarlijke fouten in Windows. En een flinke optimalisatie in de engine kan ook geen kwaad.

10. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Linux etc wordt nu NOG niet veel gebruikt, strax als het meer en meer gebruikt zullen er ook fouten in worden ontdekt etc
    dit soort dingen horen er nu eenmaal bij. Windows wordt zoveel gebruikt dat er fouten in worden ontdekt.
    Ik denk gewoon dat MS wat lui is met van te voren eerst heel goed te testen van een OS.

11. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Ja ik denk ook dat microsoft lui is en er makkelijk over denkt... :confused: Ik weet echt wel zeker dat microsoft de meeste mensen heeft staan op hun OS dat ze het meest controleren het meest vernieuwen, het meest op fouten controleren...die lui zitten echt niet stil hoor...Je wordt geen monopolie door op je gat te zitten en een beetje met geld te smijten daar moet je echt wel hard voor werken en blijven werken...

12. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    hier nog wat screens
    [plaatje]http://www.pro-networks.org/longhorn/LH-4074/dwm2.jpg[/plaatje]
    [plaatje]http://www.pro-networks.org/longhorn/LH-4074/security-jade.jpg[/plaatje]
    [plaatje]http://www.pro-networks.org/longhorn/LH-4074/error-jade.jpg[/plaatje]

13. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Ziet er mooi uit, maar vreet veel geheugen.

14. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Betwijfel de screens. Lijkt op een XP-theme met zwarte kleur met de vensters schuingezet (bovenste screen) (wel vernieuwde look vensters, maar mooier...). Lijkt me dan ook totaal niet relaxt werken zo schijn lezen, foto's schuin. Misschien wel goed voor me scheve Toren van Piza ogen (maar dat is dan ook alleen 's avonds na vele uurtjes achter de pc zitten).

15. Cypher

Cypher Yohohohohoho!

Leuk Bevonden:
    8
    Dit zie ik als één van de GROTE nadelen van Longhorn, het heeft zoveel grafische effecten en extra's dat wil weet ik bijna zeker pas goed draaien op een pc met een heuse grafische kaart (geforce fx klasse) en zeker wat RAM. Anders heb je zeker te kampen met snelheids problemen.

16. Fearless[NL]

Fearless[NL] Ik zit niet op deze

Leuk Bevonden:
    0

Yeah !
    Het moiet er wel mooi uitzien maar het moet geen geheugen vreter worden , dan zijn mensen met 20/40 gig schijfjes maybe wel de lul...

17. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    hier nog wat screens:
    [plaatje]http://www.clubs.nl/ClubsData/171706/incoming/longhornactivated.jpg[/plaatje]
    [plaatje]http://not-named.net/images/desktop/desktop-longhorn.jpg[/plaatje]

ik vind het maar verdacht veel op xp lijken
    maar tog ziet het er smooth uit:D

18. Joeym

Joeym Good gamer

Leuk Bevonden:
    0
    de laatste is een XP skin de 1e ook

19. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Die poespas op mn beeldscherm hoef ik niet. Linksonder dat lelijke blok met paar pictogrammen. Rechts als die poespas van het geheugen enzo. Nee, ik zit er nog niet zo op de wachten als ik deze screens zie.

20. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    linux heeft btw ook echt ultiem veel lekken. En linux is echt de meest maar dan ook de meest ongebruiksvriendelijkste OS ooit. windows wordt echt 1000x meer gebruikt (niet overdreven, waarschijnlijk nog wel meer) en dat is niet voor niks. En wat is er slecht aan bijvoorbeeld IE en WMP. Mozilla of opera zijn echt niet beter, alleen omdat het niet van MS is zeker.

edit: volgens mij zijn die screen hierboven echt zoooo nep. Is gewoon xp met zo`n balk rechts. Dat heb ik nu ook. Vooral die screen met die foutmelding geeft het toe. Echt zooooo cliché. Mijn linux liep ook meteen de eerste 5 minuten al helemaal muurvast.

Laatst bewerkt: 3 aug 2004

Deel Deze Pagina