1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De next Windows.. codename: Longhorn

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Elgee, 31 jul 2004.

  1. aggie

    aggie Overloper

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    1
    Het derde plaatje :'-( , van mij mogen ze het ZO vaak uitstellen als ze het willen, zolang dit maar niet in Longhorn voorkomt.
     
  2. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Hier weer wat nieuws.

    bron:pCM
     
  3. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik krijg morgen een nieuwe pc en daar staat natuurlijk Windows XP op. Is het dan raadzaam voor mij om Service Pack 2 te installeren? Of is dat niet nodig.
     
  4. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk t wel
    Maar SP2 is tog nog niet uit in het nederlands he? of maakt dat niks uit?
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dan installeer ik wel eerst Service Pack 1 in het Nederlands. Want de XP die erop zit is in het Nederlands geloof ik. En dan wacht ik wel even totdat Service Pack 2 ook in het Nederlands is.
     
  6. Tha Divinity

    Tha Divinity Multi-Playa Genius

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    7
    Hallo Tha Divinity hier. Laatste bezoek 30-6-2004 tsjonge dat is lang geleden.

    Anyways..................

    Mijn Theorie voor een windows is altijd. Koop een nieuwe PC wanneer er een nieuwe windows versie uit is. En natuurlijk niet meteen de eerste dag dat de nieuwe windows uit is want dan wilt iedereen de nieuwe PC hebben. Maar wacht ff tot ongeveer de eerste service pack uitkomt. Wat altijd vrij snel is volgens mij binnen 6 maanden ofzo. Dan gewoon je PC upgraden met de tijd en zodra er een nieuwe windows uitkomt weer een nieuwe PC. Dit kost relatief gezien het minste geld. Maar ja dit was toen windows elke drie jaar een nieuwe versie uitbracht... 95, 98, XP(2001). Als longhorn pas in 06/07 word verwacht dan is het gewoon het dubble van de tijd als normaal.

    Dus nu is het het beste om aan het einde van 2004 een nieuwe vette PC te kopen en dat niet meer tot de nieuwe windows uit is. (Dat is min of meer 3 jaar zo lang moet je het wel vol kunnen houden met enige upgrades)

    En dan even over al die windows/linux/mac ox. Ik ken alle drie de systemen. Windows is gewoon het makkelijkst. Alles draait er op zonder gezeur en als je niet veel tijd wilt besteden aan het ontleden van het systeem dan moet je windows hebben.

    Mac is gewoon waardeloos. Om iets op je mac te laten draaien is veel gezeur met allemaal aangepaste versies van programma's. Tuurlijk is Mac steviger dan windows maar dat moet ook wel omdat Mac zo gebruiks onvriendelijk is.

    Linux is een goed alternatief voor XP. Maar je moet bereid zijn veel tijd te steken in alle mogelijkheden van linux, want dat is het enige voordeel dat linux heeft. De veelzijdigheid en dat je alles kan aanpassen en bepalen hoe je wilt.(Windows heeft meer beperkingen)

    Maar ja ik denk zo dat de gemiddelde PC gebruiker gewoon een OS wilt waarop ie kan gamen/internetten/en z'n muziek, films etc. op kan afspelen. Dus dan blijft windows gewoon beter omdat het simpelweg het meest gebruiksvriendelijk is.

    En dat crashen van winXP valt reuze mee. Je moet gewoon goede hardware hebben en weten wat je installeert. Windows XP loopt helemaal niet zo vaak vast. Met 95 en 98 was het erg moet ik zeggen maar XP is echt net zo stevig als Linux en Mac.
     
  7. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Tja, dan zit ik met het volgende.

    Ik ga waarschijnlijk een HBO opleiding informatica erbij doen, studiekosten en een nieuwe pc kan ik allemaal aftrekken van de belasting.

    Ik ben alleen van plan om ipv een desktop een laptop te kopen, zodat ik overal kan werken en niet de hele dag in een stoffig kantoor hoef te zitten.
    In hoe verre gaat deze Longhorn versie de systeemeisen voor de huidige computers gebruiken.
     
  8. Tha Divinity

    Tha Divinity Multi-Playa Genius

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik denk dat bij de tijd longhorn uitkomt dat je al klaar bent met je studie ;)

    2006 a 2007. Zou zeker voor de laptop gaan maar verwacht zeker als minimale eisen 1024 MB RAM 128 MB video en een pentium 4, 2.8 of 3 GHz. Ik denk zelfs meer want als longhorn pas in 2007 uitkomt kunnen de minimum eisen wel the dubble worden, op de processor na denk ik zo.

    Ik zou ook nog ff wachten met een laptop aanschaffen want in Q1 van 2005 gaan alle laptops DDR2 gebruiken. Betere en kleinere RAM zodat er meer in je lappie kan voor het geval dat je je RAM wilt upgraden want dat kan altijd nog met een laptop.
     
  9. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Is Windows Media Player 10 eigen al uit?
     
  10. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    jup
     
  11. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb em al:D
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2004
  12. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Bron Tweakers.net
     
  13. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    *Kickt*

    Nieuws over de Bèta versie op Tweakers.net:

    Ongeveer drie weken geleden beschreven wij hoe het releaseschema ven Windows Longhorn er zou gaan uitzien. Inmiddels is gebleken dat deze informatie alweer gedeeltelijk achterhaald is.

    De eerste bètaversie van Windows Longhorn staat namelijk niet gepland voor eind mei 2005, maar voor eind juni. Dit blijkt uit interne informatie van Microsoft waar C|Net de hand op heeft weten te leggen. Het bedrijf had publiek overigens weer een andere releasedatum voor deze bètaversie gepubliceerd, namelijk ergens in de tweede helft van dit jaar.

    Deze eerste bètaversie van de opvolger van Windows XP zal vooral gericht zijn op ontwikkelaars. Het is nog onduidelijk welke features onderdeel zullen zijn van deze release, omdat er nog het een en ander gedaan moet worden aan de stabiliteit en beheersmogelijkheden van de huidige interne testbuilds.
     
  14. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Eerste Officiële beta binnen 2 weken verw8 _O_ :
     
  15. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor hoeft het allemaal niet. Laten ze eerst XP nu eens optimaliseren (sneller maken, minder RAM en CPU vreten)

    Die balk heb ik een keer in een tijdschrift zien staan volgens mij. Waar kun je die downloaden?
     
  16. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
  17. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
  18. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben nu al gewend aan longhorn. :{ Maar XP heette ook eerst whisper oid. Nu noemt ook iedereen het XP. Het is echt een kut naam IO, veel te non-technisch.
     
  19. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40

    De enige rede waarom ze er zoveel mee verdienen is omdat ze een goede marketing hebben, kijk nou zelf: spyware, virussen, alleen windows heeft dat. En hij maakt zichzelfs sloom door troep zoals tijdelijke bestanden op te slaan.
     
  20. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Slaat echt nergens op. |:- Virussen zijn er alleen voor Windows omdat een virus voor Mac OS of Linux maken geen nut heeft voor de maker van zo'n virus. Veel te weinig mensen gebruiken. Spyware idem. Ik heb hier trouwens nooit last van, ligt meer aan de gebruiker. _0/ En die tijdelijke bestanden kan je instellen en daar wordt je PC NIET sloom van.
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2005

Deel Deze Pagina