1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De next Windows.. codename: Longhorn

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Elgee, 31 jul 2004.

1. valley man

valley man Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    *Blaat*

Loop niet zo'n onzin te verkopen, Linux is wat betreft beveiliging echt 10x beter dan windows. _0/

2. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    nee, windows is gemaakt voor de mainstream gebruiker die is veel meer aan wezig da de gevanceerde gebruiker die linux gebruikt of die stel apen die de mac gebruiken.

virus schrijvers en spyware hebben weinig aan de lui die weten dat het spam is, die will zich richten p de grootste groep gebruikers, laat dat nou net de windhoos groep zijn.
    en juist omdat windows en linux verschillende doelgroepen heeft, baseren ze hun OS op die groep, je hoeft bij mijn zusjes en moeder echt niet ana te komen met linux hoor, die snappen er de ballen niet van, hoe leuk kde en gnome ook zijn.

3. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    Het enige waarom ik windows gebruik is de gigantische compatibiliteit. Als die er niet was zou ik zo op MacOsx/Linux overstappen.

4. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Same here, alhoewel de meeste duurdere programma's (adobe zooi etc) werken toch wel op een mac.

5. mars15

mars15 Guest

Zware systeemeisen Windows Vista

Maandag 12 september 2005, 08:11 - De nieuwe Windows-versie Vista vergt veel van de hardware van een pc. Niet alleen op grafisch gebied, maar ook qua geheugen heeft de gebruiker veel nodig.

21 reacties Door Jeroen Doorn
    Nigel Page van Microsoft deed tijdens de TechEd-conferentie de specificaties uit de doeken. Hij vertelt dat Windows Vista het beste werkt op een pc met een grafische kaart met 256MB geheugen, 2GB ddr3 aan werkgeheugen en een serial-ata2 harde schijf, aldus APC Magazine. "Het grafische element is waarschijnlijk het meest kritieke onderdeel in Windows Vista", aldus Page.

Vista gebruikt niet langer bitmaps voor afbeeldingen, maar schaalbare vectoren. Vectoren moeten berekend worden, wat meer vraagt van het werkgeheugen van de grafische kaart. De genoemde 256 MB is dan ook een minimum. Microsoft verwacht dat zodra Windows Vista verschijnt, er meer grafische kaarten met 512 MB op de markt zullen komen.

De grafische kaart is bij voorkeur een pci-express-kaart. Een agp-kaart zal wel werken, maar niet het maximale uit het besturingssysteem halen.

Geen ddr3 en hdcp
    Voor de 32-bits configuratie van Vista is 512 MB aan werkgeheugen het absolute minimum. Met 1 GB moet het goed draaien. De 64-bits variant van Vista vereist 2 GB, bij voorkeur ddr3. Dat laatste is nogal vreemd, omdat ddr3 geheugen pas in 2007 verkrijgbaar zal zijn.

Opvallend is ook de high definition (hd)-ondersteuning in het nieuwe besturingssysteem. Wie hd-dvd's of Blu-Ray-schijfjes wil afspelen, moet een monitor hebben met een hdcp-aansluiting (high bandwidth digital content protection). Er is echter nog geen enkele tft-monitor verkrijgbaar met een dergelijke aansluiting. Page: "Het is aan de gebruiker om te vragen waar de hdcp-monitoren blijven."

6. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Ze gaan te hard van stapel.

7. Olifunf

Olifunf Runnin on Acid

Leuk Bevonden:
    16
    Ik hou het wel bij xp ik vul mijn pc en laptop liever met games dan met windows :D

8. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ze maken de boel veels te zwaar als ik het zo eens lees. Ik hou het wel bij XP. M`n pc upgraden voor vette games vind ik niet erg, maar voor een nieuwe Windows versie? Dat gaat met te ver. Tegen de tijd dat Vista standaard wordt geleverd met elke pc, net zoals XP nu, dan ga ik wel eens kijken :cool:.

Persoonlijk hoef ik al die frutsels niet die alle resources maar opslurpen. Het enige waar ik Windows voor gebruik is om andere programma`s te kunnen benaderen, en dat ging met Windows 95 ook prima :+.

9. Roché

Roché GCshop

Leuk Bevonden:
    0
    die systeemeisen kloppen niet echt. Als je de boel optimaal gaat draaien heb je dat nodig. Echter, je kunt het systeem ook "lichter" instellen en kun je het gewoon op een PC draaien die nu ook XP aankan.

Deel Deze Pagina