1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De PlayStation Eye

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Dionskateboarder, 11 nov 2007.

  1. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    De PlayStation Eye ligt in de winkel. Dit nieuwe stukje hardware, wat je kunt zien als de opvolger van de EyeToy, kan weer in een aantal games gebruikt worden. In dit artikel geven we je de technische specificaties van de camera en een kort overzicht van welke games je op korte termijn kunt verwachten of er al zijn.

    Het technische verhaal

    De PlayStation Eye is onder andere geschikt om video’s op te nemen en te versturen. Dat kan in twee soorten formaten. Ten eerste kun je een resolutie van 640 bij 480 met 60 frames per seconde opnemen en de tweede is met 120 frames per seconde een resolutie van 320 bij 240. Ter vergelijking: de video’s op InsideGamer worden in een resolutie van 640 bij 360 aangeboden.

    Mocht je op je gezicht willen inzoomen, dan kan dat. De lens van de PlayStation Eye heeft een 56º to 75º Field of View zoom mogelijkheid. Ook kun je door middel van de vier microfoontjes in de camera geluiden opnemen. Tevens is het goed om te weten dat je niet zoveel licht nodig hebt als bij de EyeToy.

    De communicatie-mogelijkheden

    De meest voor de hand sprekende mogelijkheid van PlayStation Eye is de optie om met andere gamers te video-chatten. Dat kan met maximaal zes man tegelijk. Samen met je vrienden via de PlayStation 3 over andere mensen gaan roddelen is bijvoorbeeld mogelijk, maar of je dat snel zal doen is nog maar de vraag.

    Wellicht dat jij hem liever wilt gebruiken om foto’s naar elkaar te versturen. De PlayStation Eye camera is daar namelijk ook voor geschikt. Bovendien kun je gratis het software programma Eye Create downloaden. Hiermee kun je zowel foto’s als video’s bewerken, zodat je ze een persoonlijk tintje kunt geven.

    Interactieve Screensavers

    Naast de mogelijkheid om de PlayStation Eye als communicatiemiddel te gebruiken, is hij ook uitermate geschikt om als interactieve screensaver te dienen. De eerste die daarvoor beschikbaar werd gesteld was Aqua Vita. Hierin zie je een aquarium met vrolijke en kleurrijke vissen, die lekker rondzwemmen. Wanneer er iemand langsloopt en door de PlayStation Eye wordt opgemerkt, dan zullen de vissen daar op reageren. Bij wilde bewegingen zwemmen ze weg, terwijl ze juist nieuwsgierig worden wanneer jij voorzichtig dichterbij komt. Ook zul je dankzij de PlayStation Eye een weerspiegeling van jezelf in het water zien.

    De tweede interactieve screensaver is Mesmerize. Deze screensaver maakt meer gebruik van muziek en bewegingen. Wanneer de ‘game’ aanstaat en je langsloopt, dan zal het beeld daarop reageren. Denk daarbij aan spacey bollen die ronddraaien of het reliëf dat verandert. Bovendien maakt Mesmerize gebruik van een funky soundtrack. Ideaal om aan te zetten terwijl je je controller oplaadt.

    Tori-Emaki kun je in hetzelfde rijtje plaatsen. Ook in deze game wordt het één en ander op de televisie getoverd en kun je door verschillende bewegingen te maken nieuwe omgevingen vrijspelen. Deze interactieve screensavers zijn geen dingen die je uren bezig zullen houden, maar zijn wel leuk om aan te zetten als je vrienden over de vloer hebt. Wanneer de televisie in jouw huiskamer een centrale plek inneemt, kan de PlayStation 3 via de PlayStation Eye en de screensavers een leuk effect aan de kamer geven.

    [​IMG]

    De Games

    Momenteel zijn er een paar games beschikbaar om met de PlayStation Eye te spelen. De meest bekende is natuurlijk The Eye of Judgment, die sinds 26 oktober in de winkel ligt. In deze game maak je gebruik van een spelmat van negen vlakken. Op deze vlakken kun je verschillende speelkaarten leggen, die de PlayStation Eye vervolgens herkent en het monster wat aan de kaart zit gekoppeld op de televisie brengt. Het uiteindelijke doel van het spel is om vijf van de negen vakjes te veroveren. Technisch gezien een hele interessante game, maar de fun-factor wist mij niet echt te overtuigen.

    en game die ik wel erg komisch vind is Operation Creature Feature. Dit is één van de eerste PlayStation Eye-games die mij dat vrolijke Eyetoy gevoel gaf. Doel van de game is om een aantal monstertjes van punt A naar punt B te brengen. Dat doe je door je hand vlak voor hun neus te wapperen en die hand vervolgens te verplaatsen. Nu plakken de monsters als het ware aan de hand en kun je ze overal langs dirigeren. Het is vrolijk, grappig en het werkt.

    En tot slot hebben we nog Trials of Topoq, wat je qua genre kunt onderbrengen bij puzzelgames. Doel van deze game is om steeds een bal van het beginpunt naar het eindpunt te brengen. Tussendoor valt hij van het ene platform naar het andere en op elk platform zie je jezelf terug in de camera. Door te bewegen zul je de blokken in het platform omhoog of omlaag kunnen steken, waardoor de bal gaat rollen. Trials of Topoq is een game waarvan je het warm krijgt, doordat je als een gek moet bewegen. Best leuk om te proberen wanneer je tot aanschaf van een PlayStation Eye overgaat.

    Deze vind ik echt gangster als ik het zo lees vergleken met die live vision camera van de 360
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2007
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mooie startpost :thumbs:

    Heb gisteren Eye of Judgment gekocht , maar vind het jammer dat bij de camara zelf geen extra software zit.

    Enige minpuntje is de usb-kabel deze heeft hier een eigen wil.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    In de zin dat hij gedraaid is? En je kan gratis de software 'eye create' downloaden om op te nemen, foto's te schieten en filmpjes te bewerken.

    Idd complimenten voor de startpost!
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat bedoel ik dus , iets soepeler zou mooi zijn geweest.

    De software heb ik dus net ook eventjes gedownload.
    Het downloaden gaat vandaag weer supersnel , 10Mb in nog geen 15 seconden.
     
  5. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    56º to 75º Field of View zoom, dus het beeld kan ook een beetje fisheye achtig in worden gesteld. dan is heel je kamer te zien:+
    [​IMG]
     
  6. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik vind het eigenlijk maar een lelijk ding. Maar hier wordt tenminste iets mee gedaan door de makers in tegenstelling tot de live vision camera...
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hoezo lelijk.

    Over de PS Eye is beter nagedacht dan over de Live Vision.

    Was gisteren eventjes aan het spelen en kwam er al gauw achter dat de 4 microfoons in de Eye zéér gevoelig zijn.
     
  8. Kombat

    Kombat Nico Swinkels

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind die xbox cam echt nergens op slaan, ze verkopen hem wel maar doen er verder weinig mee in spellen/software. Vind de EYE niet lelijk, had wel mooier gekund idd.

    Die mic's zijn best goed, zelfs fluisteren kan ie oppikken.
    Wel lelijk dat je steeds die kabel aan de voorkant van je PS3 hebt, een usb op de achterkant zou wenselijk
    zijn.

    Trouwens niet alle winkels hebben hem nu al, de rest krijgt hem pas in december.

    @ Dionskateboarder; heb jij altijd je bier zo lekker warm in de vensterbank staan? :p
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2007
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Grolsch Dunkel Weizen :9

    Zag Zaterdag de EYE bij de plaastelijk gameboer liggen voor € 49,95
    Vind het veel geld voor een apparaat zonder software.

    EyeToy + Play3 ( PS2 ) koste nog geen € 40
     
  10. Kombat

    Kombat Nico Swinkels

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn maat kocht PS3 EYE voor 39,99 bij lokale FRS.
    dat is inclusief die dvd met software shit. ik heb zelf even nog geen geld 'over' om aan een cameraatje te besteden. Liever Assassin's creed en Uncharted
     
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Mja, voor de Xbox Live Vision cam betaal je ook €49,95. De games die daar (goed) gebruik van maken kun je nu volgens mij nog steeds op één hand tellen. Wat dat betreft biedt de PS Eye voor hetzelfde geld al meer mogelijkheden. De gratis bewerkingssoftware, hoge kwaliteit mic's en nu al een aanbod aan games die goed gebruik maken van de camera. :)
     

Deel Deze Pagina