1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky De PS4 mogelijke problemen en oplossingen-thread

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Kevf, 17 nov 2013.

1. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik had iets vergelijkbaars. Bij mij spuugde hij ook de disc uit en bleef de disc drive ejecten maar alleen terwijl de PS4 aanstond. Heb het een tijdje aangezien en toen hij het steeds vaker begon te doen heb ik hem opgestuurd. Zit nu te wachten tot ze een PS4 terugsturen.

EDIT: Ik haal overigens altijd het stroom er vanaf als ik geen apparaten gebruik. Wellicht dat ik dit probleem in standby ook had gehad.

Laatst bewerkt: 17 apr 2014
  2. Cliff

Cliff Active Member

Leuk Bevonden:
    127
    Wou net even vragen of jullie ook last hebben dat de psn store niet laad maar ik heb het al opgelost. Een manier gevond hoehij altijd laad (bij mij) ga direct vanaf het menu via insyellingen etc naar je portomornee. Druk op geld toevoegen. Moment dat hij verder gaat verlaat je de instellingen en druk je op de ps store. Dan doet hij het. (Door de wallet heeft hij al verbinding met de store gemaakt, en via het icoon kom je binnen )

3. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Dit kun je heel makkelijk zelf oplossen:

https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/5061/

Daar staat hoe je een disc die niet meer eject alsnog uit je PS4 kunt halen, je moet dan een ''manual eject'' schroefje losdraaien, maar als je dat schroefje dus vast draait heb je het auto-eject probleem niet meer.
    Dat probleem wordt dus blijkbaar veroorzaakt omdat het manual eject schroefje tijdens transport iets los is geraakt

Laatst bewerkt: 18 apr 2014
  4. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Volgens mij niet. Ik ben niet technisch aangelegd, maar volgens mij is mijn probleem anders dan het probleem dat jij schetst. Het lijkt mij dat, als het aan het schroefje zou liggen, ik helemaal niet in staat zou zijn om discs in mijn PS4 te doen omdat de disc een stukje blijft uitsteken. Dat was bij mij niet helemaal het geval. Ik kon gewoon een disc in de drive stoppen en gaan spelen. Na een tijdje besloot de PS4 ineens de disc uit te kwatten. Je hoorde dan voortdurend van die wieltjes draaien om dat ejecten mogelijk te maken. Daar bleef de PS4 mee doorgaan totdat ik de PS4 uit had gezet. Mijn gevoel zegt dat dit iets softwarematigs is of misschien een soort kortsluiting.

Ik neem aan dat ze bij die PS4 helpdesk mij dit anders ook wel hadden verteld.

EDIT: Bovendien leek het erger te worden naarmate de tijd vorderde. Ik heb de PS4 sinds launch. Tot enkele weken nadat ik hem had gekocht was er geen enkel probleem. Toen hij het de eerste keer had gedaan duurde het ook weer een aantal weken voordat het opnieuw gebeurde. En de laatste tijd gebeurde het steeds vaker. En ik heb in de tussentijd toch echt niet aan dat schroefje gezeten. Ik heb geeneens een andere HDD in mijn PS4 gezet.

Laatst bewerkt: 18 apr 2014
  5. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Het staat toch echt op de officiele playstation fora dat mensen die het auto-eject probleem hadden dit hebben opgelost door dat manual eject schroefje vast te draaien.

Zelf heb ik het afgelopen dinsdag gedaan en tot nu toe nog geen auto-ejects meer gehad, dus ik heb goede hoop. :)

En ik had precies hetzelfde als jij, zelfs als de PS4 uit stond kon het gebeuren dat je ineens 3 piepjes hoorde en de discdrive begon te ejecten de hele tijd, dit ging alleen weg als ik de stekker eruit trok en daarna de system restore deed maar dat hielp vaak maar even.

6. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Hmm, dan had ik even verder moeten kijken dan mijn neus lang is. Ik kreeg op een gegeven moment inderdaad ook last van die piepjes. Achja, ik wacht het rustig af.

7. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    De kans is vrij groot dat Sony nu precies hetzelfde doet bij jouw console.

Nou ja voor andere mensen met dit probleem is het een optie, je garantie verloopt ook niet ofzo als je je ps4 op deze manier open maakt dus het is iig het proberen waard.
    Mocht mijn PS4 toch weer kuren gaan vertonen binnenkort dan laat ik m ook omruilen door Sony iig.

8. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Heb hem vanmiddag weer binnen gekregen. Komende week eens even kijken hoe het gaat. Wel een beetje suf dat ze die instructies niet aan de servicedesk doorgeven.

9. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Heb nog steeds problemen met downloaden op mn PS4.. mn downloadsnelheid is 600kbps :-/. 17uur om Child of Light binnen te halen, wat kan er aan de hand zijn

10. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Hoe is ie aangesloten? Welke provider heb je?

Zit er nog een modem/router ertussen?

Upnp aan?

11. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Wifi. Ziggo. Alleen de modem/router combi zit ertussen. Heb geen last op andere apparaten. Alleen mn ps4. Upnp is aan

12. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn PS4 is met een utp verbonden aan de Ziggo modem maar de download snelheid is normaal.
    1,6GB in minder dan 7 minuten

13. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Heeft die Ziggo modem een mixed broadcast snelheid?

Geen mogelijkheid om hem toch bedraad aan te sluiten?

En met mixed bedoel ik dat de modem zelf een mix maakt van wifi snelheden ipv een vaste snelheid door te voeren.

14. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Kan wel bedraad doen maar dan moet mn pc wireless en moet ik die kabel omleiden. Het zou gewoon moeten werken. In het begin deed het het wel snel.

Hoe zie ik of hij een mix maakt?

Mn upload is wel normaal..

15. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Kan je niet een utp hub kopen? Dan kunnen zowel je pc als andere apparaten bedraad worden aangesloten.

Dan ben je met 10 a 15 euro klaar.

16. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja denk dat ik dat ga doen. Wel eerst ff testen of die kabel in ps4 überhaupt helpt

17. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Precies ;-)

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Van mijn Ziggo modem gaat er ook 1 kabel naar een 1Gbps switch en hierop zijn alle apparaten aangesloten Mac , PS3 , PS4 , Xone , NAS

19. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Gbps switch zal wel duurder zijn dan 10 a 15 euro :+

20. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Heb een 1 Gbps Switch van TP-Link gekocht voor minder van € 20
    De Switch laat zelfs met ledjes nog zien met welke snelheid actief is 10 , 100 of 1000 Mbps.

De prijzen voor een Linksys en Netgear Switch liggen 2á3x zo hoog.

Laatst bewerkt: 12 mei 2014

Deel Deze Pagina