1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De standaard settings van een game; wat doe jij er mee?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tco, 24 mei 2009.

  1. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Elke game heeft instellingen die je kunt wijzigen en ik vroeg mij door het volgende een aantal dingen af. :)

    Ik startte een demo op en die onthouden nooit je instellingen dus ik begon met spelen en merkte gelijk dat de Y-axis (omhoog-omlaag) "verkeerd" stond.
    Deze zette ik gelijk naar "inverted".
    Dus ik vroeg mij af, want deze staat altijd naar mijn weten op "normal", hoeveel mensen deze en andere settings veranderen.
    Ik kan me niet anders voorstellen (heel erg persoonlijk natuurlijk) dan om inverted te gebruiken. :p

    Wat vinden jullie fijn? Inverted of normal?
    Staat deze setting op normal omdat de meeste mensen deze gewoon gebruiken of gewoon ooit zo begonnen en altijd zo gebleven?


    [​IMG]


    Dan zijn er ook instellingen zoals subtitles welke vaak uit staan maar ik ook altijd aan zet omdat je het niet altijd perfect kunt horen door geluid en nooit kunt terugspoelen zoals in een film (op dvd) en hints welke ik vaak wel heb aanstaan maar ook benieuwd ben of iedereen die aanzet.

    Ook is er de vibratie/vibration optie voor je controller, uitzetten bespaart natuurlijk accupower maar ik zet hem zelf altijd aan want ja trillen heh. :+

    In veel games, voornamelijk FPS heb je ook de sensitivity optie welke je sneller doet draaien/bewegen. Praktisch altijd heb je de 1-10 range waar je deze tot in kunt stellen en de standaard setting is altijd 5.
    Hoe stellen jullie deze in? Altijd maximum of standaard? Ik zet hem meestal gelijk ook zonder te spelen 2 hoger en merk tijdens het spelen wel of dit voldoet.

    Ten slot; veel games hebben enkele instellingen A, B, C en D voor voor af ingestelde besturingsschema's waar de knoppen e.d. iets anders zijn ingedeeld en soms kun je zelfs alle knoppen zelf instellen zoals je wilt. Zijn er nog mensen die hier gebruik van maken?

    Volgens mij heb ik de belangrijkste instellingen wel gehad.
    Nou benieuwd hoe jullie die !@#$ instellen. :)
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2009
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Inverted. Dat kan je ook instellen dat je xbox het automatisch doet. Volgens mij bij Preferences.
    Rest staat allemaal standaard.
     
  3. EXCEDO

    EXCEDO :)

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel inverted, vroeger wel veel normal gespeeld met name op de playstation 1 en halverwege de xbox.Maar een vriend heeft me dat afgeleerd:+

    Vibration stond altijd aan maar omdat ik probeer beter te aimen in halo 3 staat hij nu al 2 weken uit.(bij andere games gaat hij natuurlijk weer aan)

    Sensivity is nogal verschillend, hangt meestal van het spel af.
    voor halo 3
    team snipers meestal op 2-3
    team brs meestal 3-5
    all round 5-7
    voor fallout 3 kon ik nergens de sensivity vinden:'-(

    controller tweaks voor halo
    bumper jumper voor swords 8) ander weer normal
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2009
  4. Desiler

    Desiler Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel normal, gewoon omhoog met je stick is omhoog kijken en omlaag is omlaag kijken ;). Vibration staat aan, geeft het meer gevoel alsof je er echt in zit. En mijn sensitivity is 5.
     
  5. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    Zo spel ik ook altijd.Ik haat het namelijk als het net andersom staat,zo kan ik dus echt niet spelen =(
     
  6. Desiler

    Desiler Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ook niet, mijn pa speelt er wel mee, ook op de PC. Ik snap echt niet hoe mensen daarmee kunnen spelen. :9
     
  7. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Idd, Das de enige setting die ik weleens verander naar normaal omdat sommige games standaard verkeerd heeft staan.

    Voor de rest zit ook nooit aan de settings, soms de muziek wat aanpassen omdat ik ingame stemmen nooit goed hoor maar voor de rest laat ik het voor wat het is. De makers hebben meestal niet voor niks daar werk ingestoken voor optimale besturing ga er dus ook wel vanuit dat het werkt. :cool:
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik verander alleen muziek settings.. Verder: pookje omhoog is beeld omhoog. Moet niet denken aan inverted ><
     
  9. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Enkele mensen hier moeten nooit piloot worden. :+
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Wil jij piloot met gamen worden dan? Ik zie niet in wat CoD4 met piloot zijn te maken heeft. Of je moet denken dat wij als piloot de xbox 360 controls hanteren..
    Ik heb toch ook hele andere settings bij Forza dan IRL? Mag ik dan ook geen chauffeur worden ofzo?
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd. Als ik het op normal doe zit ik altijd verkeerd. Heb het eens een potje geprobeerd en dat was een ramp.

    @Tyrant neem niet alles zo serieus. Gelijk zo aangevallen doen.
     
  12. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Y-axis normaal. Voor de rest zet ik de subtitles aan en verander misschien wat audio settings. Control layout laat ik meestal standaard.
     
  13. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zet alleen de sensitivty een stuk hoger dan dat hij normaal staat. Verder geen invert en normale control settings.
     
  14. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik verander deze setting ook altijd. Geluid pas ik meestal ook aan. Vind het zo raar dat dat bij de meeste spellen op 80% volume staat ingesteld. Doe gewoon 100...
     
  15. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Qua controls verander ik niks. Enigste wat ik meestal doe is geluid overal 100% en subtitels aan.
     
  16. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Ik verander nooit iets, speel de game gewoon hoe ik hem gekocht heb. Ook al is er iets anders, moet ik maar even aan wennen ;)
     
  17. SusPenZz

    SusPenZz Veldhuis tot me dood

    Berichten:
    1.539
    Leuk Bevonden:
    0
    Inverted is toch hartstikke shittie?
     
  18. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    De sensivity zet ik meestal iets hoger, geluid overal 100%, subtitels aan en dat is het wel zo'n beetje denk ik. Ik begin een game ook altijd op Hard. Nooit op Easy of Normal ofzo.
    Ik wil dat irritante 'grain-effect' in GTA IV ook weghebben, maar ik heb geen optie om dit te doen, erg irritant.
     
  19. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Sensitivity zet ik altijd op zn hoogt. Geluid doe ik wat naar beneden, want mn headset is kapot en anders versta ik mn maten nie meer. Ondertiteling aan. En als een game standaard inverted doe ik dat ook weg. Bij HAWX heb ik wel inverted, weet ook nie waarom, maar anders kan ik t egt nie.
     
  20. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is wel degelijk te doen. Volgens mij heet het noise effect in het menu ;)
     

Deel Deze Pagina