Joost, ik heb jou instellingen geprobeerd, maar dat vindt ik echt 3 keer niks: veels te geel. Mijn instellingen: Instellingen Films/TV: Modus: Film Dig. ruisfilter: Aan Spaarstand: Uit Contrast: 100 Helderheid: 45 Scherpte: 60 Kleur: 55 Kleur Tint: Koel2 Koel 2 omdat het beeld zo helemaal niet geel wordt. Probeer dit eens. Bij mij is het echt prachtig.
Let op: De volgende instellingen zijn alleen bedoelt voor Plasma TV's in de eerste 150 à 200 branduren!!! Het beeld is met deze instellingen zeker niet optimaal, maar je minimaliseerd de kans op inbranden!!! Ik heb deze instelling van een proffesionele site gehaald, en uiteraard zelf toegepast. Het mooie hiervan is, dat mócht je TV alsnog inbranden, Pioneer kan kijken met welke instellingen je TV gekeken hebt, en hun garanderen met deze instellingen garantie op het inbranden!!! Merk TV: Pioneer Type nummer: PDP-436RXE Instellingen: AV Selectie: FILM Contrast: 20 Spaarstand: 2 Helderheid: -2 Scherpte: -3 Kleur: -5 Tint: 0 DNR: Laag MPEG NR: Laag Dynamisch Contrast: Uit (Zeer belangrijk!) Zwartniveau: Uit ACL: Uit Gamma: 2 Tip: Wanneer je 150 branduren erop hebt zitten, stel dan niet meteen alles naar eigen wensen in!!! Je moet alles met regelmaat veranderen. Dus niet het contrast van 20 naar 60 zetten in een paar seconden, maar elke dag met stapjes van 2 (20-22-24) het contrast verhogen. De TV moet hier namelijk aan wennen, en je verkort de levensduur van je TV wanneer je dit niet doet!!! Ik zal binnenkort wel even de instelling vermelden wanneer we over de 200 branduren zitten
Heeft iemand misschien ervaringen met de Sony KDL 32V2000? Zo ja, kan je me dan zeggen wat jouw beeldinstellingen zijn
Merkamsung Type:Le26R51B Modus: Aangepast Dig. ruisfilter:Uuit Spaarstand:? Contrast:50 Helderheid:50 Scherpte:41 Kleur:51 Kleur Tint:koel1
De instellingen zijn persoonlijk en per type tv en zelfs beeldbuis afhankelijk. Je kan het beste een afstel dvd halen/kopen
Is waar, Maar je kan mensen wel beetje op weg helpen... Maar het is ook zeer handig om de DVE DVD te kopen, Of te laten calibreren
ehm kan je eigenlijk niet ... heeft ook te maken met de licht val etc. het beste kan je een instel dvd lenen/kopen/huren
Ik zat te denken om na de zomervakantie gezamelijk zo'n calibratie dvd te kopen. Bijv. 1 iemand koop de dvd a 30 euro en iedereen maak bijv 3 euro over en stuurt hem door naar de volgende. Ik heb niet 30 euro over voor 1 dvd'tje dat je maar één keerjte kijkt.
Het lijkt mij beter om tot na de zomervakantie te wachten en daarna 1 te starten animocheck is wel een goed id.
Joost, zijn je tv instellingen nog steeds hetzelfde als die op de eerste pagina beschreven staan? is het beeld bij jou niet enorm geel?