De Vogelgriep

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Alex RS, 25 jul 2005.

1. Alex RS

Alex RS Green HJ Pub DJ

Leuk Bevonden:
    0
    In Azië zijn enkele mensen ernstig ziek geworden of overleden als gevolg van besmetting met het vogelgriepvirus. Zij zijn waarschijnlijk besmet geraakt na contact met zieke of dode vogels. De vrees bestaat dat dit het begin kan zijn van een wereldwijde verspreiding van het virus, met verstrekkende gevolgen voor de volksgezondheid. Daarom is het ministerie van VWS volop voorbereidingen aan het treffen.

Vogelgriep (of vogelpest) wordt veroorzaakt door een virus dat verwant is aan het menselijke griepvirus en is vooral zeer besmettelijk voor kippen en kalkoenen. De ziekte verloopt bij deze dieren heel snel en heeft duidelijke ziekteverschijnselen. De vogelgriep verspreidt zich via de lucht en vogelmest. Via voedsel kan het virus in principe niet worden overgedragen.

Het virus dat nu in Azië heerst, is voor mensen gevaarlijker dan het vogelgriepvirus dat vorig jaar in Nederland heerste. Toch is de kans op besmetting heel klein. Om elk risico uit te sluiten zijn er voorzorgsmaatregelen getroffen. Deze moeten voorkomen dat mensen in aanraking komen met het virus én dat pluimvee in Europa besmet raakt.

Ik wil nu graag jullie horen over de vogelgriep. Dit is verschrikkelijk dat dit virus ontstaan is en zich aan het verspreiden is. Het is nu alleen nog maar in Azie maar het verspreid zich razendsnel. We hopen natuurlijk dat het zo minmogelijk verpreid en dat wij hier geen slachtoffer van worden. En zoals jullie weten hebben we vorig jaar last hebben gehad van SARS. Dit is gelukkig niet uit de hand gelopen maar dit schijnt erger te zijn jammergenoeg. Laten we het besten hopen...

Hier een link naar een site met de laatste informatie over de vogelgriep
    Vogelgriep.pagina.nl

Laatst bewerkt: 25 jul 2005
  2. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    Ik hoop echt niet dat het hier heenkomt.
    Ik heb zelf kippen en no way dat ik die zou afgeven!

Deel Deze Pagina