De Vrije School

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Spartan_117, 25 mei 2006.

1. Spartan_117

Spartan_117 bass

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben benieuwd of er nog meer xbosers op een vrije school zitten..:)

veel mensen hebben en heel verkeerd beeld van de vrije school:p (i don't blame 'em) maar het vrije houdt in dat ze niet vast zitten aan de staat zeg maar.. ze hebben een direkteur die ze helemaal zelf kiezen enz.

en er is een hele andere manier van les geven, bijv: je hebt Hoofd onderwijs, dat houdt in dat je voor 3 weken elke dag, de eerste 2 uur een bepaalt vak hebt en aan het einde van de "periode" een PW over de les stof die je hebt gehad. en je hebt ook een aantal vakken die je niet op andere scholen zult zien zoals eurytmie en koorzang

ik zit zelf op de vrije school in den haag... ben er niet echt over te spreken..
    een groot deel van de leraren zijn echt josti's.. vind ik. maar het naaiende is dat als ik weg wil naar een andere school ik op vmbo niveau moet verder gaan.. omdat bij ons de les stof meer verspreidt wordt.. en ik dus achter loop in vergelijking met andere scholen

maar een groot voor deel is dat je vijna niet kan blijven zitten... :thumbs:

nja ben benieuwd....

laatz Spartan

Laatst bewerkt: 25 mei 2006
  2. Freeloader

Freeloader Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nog nooit gehoord van z'on 'vrije school'. Moet ik dat zien als een privé school of zoiets?

Ik kan trouwens wel merken dat je achterloopt, je spelling is ronduit slecht. ;)

3. king kai

king kai xbox360

Leuk Bevonden:
    0
    En dat beeld blijft bij mij :)

4. CasPerZerZ

CasPerZerZ *Sorteert Pallets

Leuk Bevonden:
    0
    Vrije school zeker?

5. Spartan_117

Spartan_117 bass

Leuk Bevonden:
    0
    hahah ligt aan mijn typkunsten hoor voor een groot deel:p

mr nee is geen priveschool.

6. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Afschaffen die hap. Iedereen gaat naar een normale school en moet zich voorbereiden om verder in de maatschappij te komen. Iets wat absoluut niet op een vrije school gebeurt.

7. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    *) :)

ik ken het iid niet
    lijkt me eerlijk gezegt ook niet heel fijn als ik het zo hoor. maar dat kan ik natuurlijk niet weten

8. Freeloader

Freeloader Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wie vind de meeste spelfouten? 8)

Ik heb er nu 20.. :)

9. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Rot op met dat verbeteren van mensen.

Ik kan met totaal niet vinden in het idee van vrije scholen. Je wordt niet goed voorbereid op de maatschappij en vervolg studies.

10. CasPerZerZ

Leuk Bevonden:
    0
    Een keer is leuk. Niet doorjammeren op den haag zonder hoofdletters enz.

11. U Black Emperor

U Black Emperor Obscured

Leuk Bevonden:
    0
    Moet je het zelf wel foutloos doen.
    Wie vindt is met een t op het eind.
    Lekker makkelijk zo, gaat toch over het onderwerp niet over het aantal schrijffouten.

12. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom loopt zo'n topic nou altijd weer uit op een "wie vind de meeste spelfouten" topic. Bij mij gaat het er meer om dat het begrijpelijk is en ik nog door kan lezen. En ik heb meestal aan een half woord genoeg om te begrijpen welk woord 't is. Ik vind allemaal zo'n mierenneukkerij. Freeloader, je vindt er nog een stuk meer als je ook de komma's en interpuncties meerekent als fouten ;).

Anyway. Ik heb nooit een vrije school ervaren en ik vind ook niet dat ik hierover kan oordelen als ik er geen ervaring mee heb. Misschien werkt 't juist wel heel goed wanneer er een duidelijk beleid is en het goed uitgevoerd wordt.

13. Freeloader

Freeloader Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok ok... Ik ben flauw bezig. My bad. :)

Betaal je eigenlijk meer voor zo'n school dan een normale school?

14. Spartan_117

Spartan_117 bass

Leuk Bevonden:
    0
    hmm geloof van niet.

maar die leraren zijn echt he toppunt, zo heb ik een leraar die me een keer voor homo uitmaakte..

15. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    Nou voor basisscholen vind ik het goed! Middelbare scholen moeten ze afschaffen idd. Maar basisscholen zouden allemaal meer moeten zijn als de vrije scholen. Kinderen zijn daar veel meer kinderen en niet van die kansloze prestatie machines

16. CasPerZerZ

Leuk Bevonden:
    0
    Goed?

"Juf, ik ga vandaag de hele dag trampoline springen in plaats van de essentiele basis te leren die ik nodig heb voor mijn schoolcarriere" :confused: ?

Feit is dat groep8 leerlingen op vrije scholen achterlopen op kinderen die het standaart onderwijssysteem volgen=( . Bron? Stond in de kranten een aantal maanden gelden, na een vergelijkend onderzoek.

17. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Als ik heel eerlijk ben vind ik de "vrije school" weer een typisch, belachelijk Nederlands idee. Of je er goed les krijgt of niet, dat maakt voor mij even niet uit. Ik vind alleen de essentie niks, wat is er mis met het normale systeem? Daar heb je duidelijkheid (relatief gezien) en is er een goede onderverdeling in niveau's en doorstroommogelijkheden.
    Hoe zit dat nu precies met je vakkenpakket enz.? Is er ook een verplicht deel en zoja, wat zit daar dan in?
    Ik heb altijd het gevoel dat zo'n Vrije School ten koste gaat van het niveau van de leerlingen, zoals nu ook het geval is met de Tweede Fase.

*Verplaatst naar ASEL

18. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Maar hij krijgt wel koorzang 8)

19. Spartan_117

Spartan_117 bass

Leuk Bevonden:
    0
    en dat zuigt:p

@ The Matrix: bij mij op school hoef je pas eind 3e klas je niveau en je profiel te kiezen(wat dan in de 4e in gaat):) ik laatst ene gesprek met de decaan gehad en daar kwam uit dat ik CM ga doen en als het even kan op vwo niveau.

20. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Jij hebt nog nooit van de vrije school gehoord en je zegt dat hij achterloopt? :{

Volgens mij was dat Iederwijs, maar goed.

Deel Deze Pagina